مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! «لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها»

۶ غذای فوق‌العاده برای تجدید قوا پس از سفر

زمان تقریبی مطالعه: ۲ دقیقه
۶ غذای فوق‌العاده برای تجدید قوا پس از سفر

ساندویچی که در مسیر فرودگاه به خانه خریده‌اید، تنها باعث افسردگی بیشتر شما پس از سفر می‌شود. به منظور حفظ انرژی و تجدید قوا، ۶ خوراکی سرشار از مواد مغذی را معرفی می‌کنیم که باعث تطبیق یافتن ساعت بدن با وضعیت روزمره و از بین رفتن خستگی پس از سفر می‌شوند و همچنین آب‌رسانی به پوست را انجام می‌دهند. تمام کاری که باید انجام دهید این است که بیدار بمانید و برای مصرف آن‌ها زمان کافی صرف کنید!
متخصصان تغذیه معتقدند که اولین و مهمترین موضوع در سلامت بدن، موضوع «جذب آب» است. هنگامی که بدن شما دچار کم آبی می‌شود، تحریک‌پذیر، خسته و ضعیف می‌شوید. برای جلوگیری از اثرات ناخواسته سفر، نوشیدن مقدار زیادی آب، آب میوه 100 درصد طبیعی یا چای گیاهی، همچنین پرهیز از مصرف مواد غذایی شور پیش از سفر توصیه می‌شود. موضوع مهم دیگر کم‌خوابی در حین سفر است که به پرخوری پس از سفر خواهد انجامید و متخصصان معتقدند این کار، تنها باعث تشدید مشکل خواهد شد. برای ثابت نگه داشتن سطح انرژی خود، وعده‌های غذایی سبک‌تر با تعادل خوبی از پروتئین، کربوهیدرات‌ها و غذاهای گیاهی انتخاب کنید.

۱- زردچوبه:

زردچوبه
این ماده باعث افزایش گلوتاتیون (یک آنتی‌اکسیدان قوی) می‌شود که سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و مصرف آن پس از گذراندن ساعت‌ها پرواز مفید است.

 

۲- مرغ:

مرغ
بعد از دو هفته که در سفر بوده‌اید، احساس می‌کنید مرغ بدن شما کم شده است؟ ویتامین B5 موجود در مرغ، به تقویت تمرکز و حافظه کمک می‌کند.

 

۳- طالبی:

طالبی
حاوی بتاکاروتن است و باعث از بین رفتن باکتری‌ها می‌شود و همچنین با آفتاب سوختگی مبارزه کرده و به پوست آب‌رسانی می‌کند.

 

۴- دانه کتان:

دانه کتان
سرشار از ویتامین B1 و انواع اسیدهای چرب امگا است که کمک شایانی به هوشیاری می‌کند.

 

۵- آووکادو:

۶ غذای فوق العاده برای بهبود سلامت پس از سفر
آووکادو منبع ویتامین B است که به متابولیسم بدن و انرژی‌زایی آن کمک می‌کند.

 

۶- کره بادام درختی:

۶ غذای فوق العاده برای بهبود سلامت پس از سفر
ویتامین E موجود در بادام درختی، پوست زبر و آفتاب سوخته شما را نرم می‌کند. کافیست آن را میل کنید و نیازی به مصرف موضعی آن ندارید!

 

منبع: MensHealth دیدگاه‌ها 2214بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>