تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

چگونه پنکیک شکسته شده را مثل روز اول درست کنیم؟

زمان تقریبی مطالعه: ۹ دقیقه
چگونه پنکیک شکسته شده را مثل روز اول درست کنیم؟

بعد از انتخاب بهترین مارک پنکیک و استفاده از آن، ممکن است پنکیک شما بنا به دلایلی شکسته یا تکه تکه شود. از آنجایی که برای خرید آن، هزینه‌ کرده‌ و وقت گذاشته‌اید، بهتر است به فکر بازسازی آن بیفتید. در ادامه می‌خواهیم روش های درست کردن پنکیک شکسته شده را با شما در میان بگذاریم. با به‌کارگیری این روش‌ها پنکیک شکسته شده خود را به‌راحتی هر چه تمام‌تر بازسازی کرده و از استفاده‌ی مجدد آن لذت ببرید.

روش اول: استفاده از ایزوپروپیل الکل

۱. پنکیک شکسته شده را داخل یک پلاستیک زیپ دار قرار دهید

۱. برای درست کردن پنکیک شکسته شده آن را باز کنید و داخل یک پلاستیک زیپ‌دار قرار دهیداین روش میز آرایش و همین‌طور کیف لوازم آرایشی شما را تمیز نگه می‌دارد و جلوی ریخت‌و‌پاش تکه های پنکیک شکسته شده را می‌گیرد. اطمینان‌خاطر حاصل کنید که زیپ‌‌ پلاستیک حتماً بسته باشد، در غیر این صورت پودر از آن بیرون می‌ریزد.

  • همین ابتدا باید بگوییم که در این روش از ایزوپروپیل الکل استفاده می‌کنیم. این الکل تبخیر می‌شود و پنکیک شکسته شده را دوباره سفت و محکم می‌کند. این روش آسیبی به شما وارد نمی‌کند، اما اگر پوست حساسی دارید، می‌توانید به روش دومی که در ادامه اشاره می‌کنیم مراجعه نمایید.

۲. پنکیک شکسته شده را حسابی له کنید

۲. برای درست کردن پنکیک شکسته شده باید آن را حسابی له کنیدبا کمک قاشق، کاردک کوچک، یا دسته برس آرایش، پنکیک را داخل پلاستیکی که در آن قرار داده‌اید، بکوبید تا حسابی له شود. این‌ کار را تا زمانی که تکه‌های پنکیک کاملاً له نشده‌اند، ادامه دهید. مطمئن شوید تمام قسمت‌های پنکیک له شوند و تکه بزرگی باقی نماند. در غیر این صورت پنکیکی که آماده می‌کنید دانه‌دار خواهد شد. در این مرحله اگر به‌جای پنکیک های معمولی، بهترین مارک پنکیک را خریداری کرده‌اید،‌ این پنکیک، در صورت شکسته شده، راحت‌تر بازسازی می‌شود.

  • ممکن است در حین پودر کردن کامل پنکیک شکسته شده، احساس کنید که دیگر پنکیکتان از دست رفته است؛ اما نگران نباشید و هر چقدر که پنکیک شکسته شده بهتر له شده باشد، راحت‌تر بازیابی و درست می‌شود. همچنین کیفیت نهایی آن نیز بیشتر خواهد بود.

۳. پنکیکی که له کرده‌اید را از پلاستیک خارج کنید

۳. پنکیکی که له کرده‌اید را از پلاستیک خارج کنیددر حین خارج کردن پنکیک شکسته شده از پلاستیک، اگر متوجه شدید مقداری از آن از ظرف خارج شده، سعی کنید تکه‌های پنکیک را داخل ظرف بریزید و دوباره له کنید تا تمام تکه‌های پنکیک به ذره‌های بسیار ریزی تبدیل شوند.

۴. مقداری ایزوپروپیل الکل به پنکیک له شده اضافه کنید

۴. برای درست کردن پنکیک شکسته شده باید از ایزوپروپیل الکل استفاده کنید.بسته به مقدار پنکیکی که له کرده‌اید باید ایزوپروپیل الکل به‌ آن اضافه کنید تا پنکیک خیس و نم‌دار شود. اگر بیش از حد الکل بریزید، از ظرف پنکیک لبریز می‌شود.

  • پیشنهاد می‌‌کنیم دست‌کم از ایزوپروپیل الکل با تراکم ۷۰ درصد استفاده کنید. هرچقدر که تراکم الکل بیشتر باشد، تبخیر سریع‌تری دارد و زودتر خشک می‌شود.
  • اگر بیش از حد الکل ریختید، گوشه دستمال کاغذی را داخل ظرف پنکیک فرو کنید تا الکل اضافی جذب دستمال شود.

۵. پس از گذشت چند ثانیه پنکیک و الکل را کاملاً با هم مخلوط کنید

۵. پس از گذشت چند ثانیه پنکیک و الکل را حسابی با هم مخلوط کنیدبرای مخلوط‌کردن پنکیک پودر شده و الکل می‌توانید از دسته برس آرایش یا کاردک کوچک کمک بگیرید. پنکیک و الکل را به‌اندازه‌ای باید مخلوط‌ کنید که حالتی خمیرمانند پیدا کند و اثری از دانه‌های پنکیک در آن نباشد. در این قسمت نیز کیفیت پنکیک اهمیت زیادی دارد و اگر بهترین مارک پنکیک را خریده باشید، ترکیبات آن راحت‌تر با الکل مخلوط می‌شوند.

۶. تکه ای پلاستیک روی ظرف پنکیکی که خمیر شده است بگذارید و با انگشت سطح پنکیک را صاف کنید

۶. تکه‌ای پلاستیک روی ظرف پنکیکی که خمیر شده است بگذارید و با انگشت سطح پنکیک را صاف کنیدگذاشتن تکه‌ای پلاستیک روی ظرف پنکیک، جلوی کثیف‌شدن انگشت‌ شما را می‌گیرد و خمیر پنکیک را صاف‌تر می‌کند. برای این کار از قاشق، دسته برس آرایش یا هر ابزار صاف دیگری نیز می‌توانید کمک بگیرید.

۷. پلاستیک را از روی سطح پنکیک بردارید و خمیر پنکیک را با دستمال فشار دهید

۷. پلاستیک را از روی سطح پنکیک بردارید و خمیر پنکیک را با دستمال فشار دهیدبرای این کار از دستمالی کمک بگیرید که بافت آن در اثر مجاورت با رطوبت خراب نشود. در غیر‌ این صورت تکه‌های دستمال با پنکیک مخلوط می‌شوند. پنکیک را بیش از حد با دستمال فشار ندهید؛ چراکه در این شرایط احتمال ترک‌برداشتن پنکیک وجود دارد. این روش الکل اضافی که در پنکیک مانده را از آن خارج می‌کند.

  • اگر می‌خواهید پنکیک شکسته شده شما همانند روز اولش شود، به‌جای دستمال از یک تکه پارچه پنبه‌ای کمک بگیرید؛ از این طریق آثار بافت پارچه روی پنکیک می‌ماند و ظاهری شیک، طرح‌دار و تازه به ‌آن می‌دهد.

۸. پارچه یا دستمال را از روی پنکیک بردارید و لبه های ظرف را با برس تمیز کنید

۸. پارچه یا دستمال را از روی پنکیک بردارید و لبه‌های ظرف را با برس تمیز کنیدبهترین مارک پنکیک موجود در بازار را خریده‌اید و بنا به هر دلیلی شکسته است؛ پس بازسازی آن اگر می‌خواهید این پنکیک دقیقاً مانند روز اولش شود، پیشنهاد می‌کنیم یک برس خط چشم را بردارید و سر آن را روی لبه داخلی پنکیک بمالید تا پنکیک شما دقیقاً همان شکلی شود که روز اول خریده بودید.

۹. در پنکیک را باز بگذارید تا در طول شب به طور کامل هوا بخورد و خشک شود

۹. برای درست کردن پنکیک شکسته شده در آن را باز بگذارید تا در طول شب حسابی هوا بخورد و خشک شوددر طول شب ایزوپروپیل الکل به‌سرعت تبخیر می‌شود و پنکیک شکسته شده همانند روز اولش ترکیباتی سفت و محکم پیدا می‌کند.

۱۰. در صورت تمایل می‌توانید ظرف پنکیک را با گوش پاک کنی آغشته به الکل تمیز کنید

اگر در حین درست کردن پنکیک شکسته شده بودید و ظرف پنکیک کثیف شد، برای تمیز کردن آن کافی است با یک گوش‌پاک‌کن آغشته به الکل، تکه‌های خشک پنکیک که روی ظرف مالیده شده را به‌طور کامل تمیز کنید.

روش دوم: استفاده از اتو و فشار

در همین ابتدا لازم است توضیح دهیم که کیفیت پنکیک اهمیت زیادی در بازسازی و درست کردن آن دارد و اگر بهترین مارک پنکیک را خریده باشید، با این روش راحت‌تر می‌توانید پنکیک شکسته شده را مانند روز اولش درست کنید.

۱. اتو را روشن کنید و روی گرم ترین درجه قرار دهید

۱. اتو را روشن کنید و روی گرم‌ترین درجه قرار دهیدپنکیک شکسته شده را با فشار می‌توان درست کرد؛ اما چنین پنکیکی حالتی بسیار شکننده پیدا می‌کند. در نتیجه گرمای اتو باعث می‌شود تا ترکیبات پنکیک حالتی سفت و محکم بگیرند و دوام بیشتری داشته باشند.

  • ازآنجایی‌که در این روش خبری از ایزوپروپیل الکل نیست، این روش برای افرادی که پوست حساس دارند توصیه می‌شود.
  • بیشتر پنکیک های باکیفیت در محفظه‌ای فلزی در داخل ظرفی پلاستیکی قرار دارند؛ اطمینان‌خاطر حاصل کنید که پنکیک شما هم در محفظه‌ای فلزی قرار گرفته باشد.

۲. پنکیک را حسابی تکه تکه کنید تا به راحتی از محفظه خارج شود

۲. پنکیک شکسته شده را حسابی تکه‌تکه کنید تا به‌راحتی از محفظه خارج شودبرای تکه‌تکه‌کردن کامل پنکیک شکسته شده می‌توانید از خلال دندان یا چنگال کمک بگیرید. اگر بهترین مارک پنکیک را خریده باشید، راحت می‌توانید آن را درست کنید.

۳. پودر به دست‌ آمده را داخل پلاستیک زیپ دار بریزید و در آن را ببندید

۳. پودر بدست‌‌آمده را داخل پلاستیک زیپ‌دار بریزید و در آن را ببندیداطمینان‌خاطر حاصل کنید که تمام پنکیک از ظرف خارج شده است، برای این کار پیشنها‌د می‌کنیم با کمک خلال‌دندان یا چنگال، گوشه‌های ظرف پنکیک را به‌طور کامل بتراشید.

۴. پنکیک را کاملاً له کنید تا به‌ ذره های ریزی تبدیل شود

۴. پنکیک شکسته شده را حسابی له کنید تا به‌ ذره‌های ریزی تبدیل شودهدف این است که تکه‌های پنکیک کاملاً له شود؛ درنتیجه از هر وسیله‌ای که با آن راحت‌تر هستید می‌توانید کمک بگیرید. استفاده از پشت چنگال و قاشق گزینه‌ی مناسبی به نظر می‌رسد. اطمینان‌خاطر حاصل کنید که تکه‌های پنکیک به‌طور کامل له شوند. به هر اندازه که پنکیک بیشتر پودر شود، به‌همان اندازه بازسازی و درست کردن پنکیک شکسته شده راحت‌تر خواهد بود. در غیر این صورت پنکیک با تکه‌های دانه‌دار بازسازی می‌شود.

۵. ظرف فلزی را از داخل محفظه پلاستیکی پنکیک خارج کنید

۵. ظرف فلزی را از داخل محفظه پلاستیکی پنکیک خارج نماییدخوبی انتخاب بهترین مارک پنکیک و خرید آن در این است که این محصولات نه‌تنها پنکیک های باکیفیتی دارند، بلکه در ظرفی بسیار شیک بسته‌بندی شده‌اند. در این محفظه‌ها، پنکیک روی قسمتی فلزی قرار دارد که این قسمت فلزی را باید از جای خود خارج کنید. راحت‌ترین روش برای انجا‌م این کار استفاده از یک چاقوی نوک‌تیز است. لبه چاقو را زیر قسمت فلزی قرار دهید و به بالا بکشید تا این قسمت از محفظه خود خارج شود.

  • اگر قسمت فلزی را از جای خود خارج نکنید، خطر آب شدن محفظه پلاستیکی در اثر تماس با گرمای اتو وجود دارد.

۶. پنکیک پودر شده را داخل ظرف فلزی بریزید

۶. پنکیکی که له‌کرده‌اید را داخل ظرف فلزی بریزیدپلاستیک زیپ‌داری که پنکیک داخل آن ریخته‌اید را باز کنید و لبه پلاستیک را روی محفظه فلزی بگذارید و خم کنید تا پنکیک‌ پودر شده به‌طور کامل و تمیز داخل ظرف فلزی ریخته شود.

۷. پنکیک را داخل ظرف فلزی با قاشق فشار دهید

۷. پنکیک را داخل ظرف فلزی با قاشق فشار دهیدپشت قاشق را روی پنکیک‌ له شده فشار دهید تا حالتی سفت و محکم پیدا کند. این کار را از گوشه‌ خارجی ظرف شروع کنید و به سمت داخل ظرف فلزی ادامه دهید. در انجام این کار دقت کنید تا پنکیک از ظرف بیرون نریزد.

  • در این مرحله پنکیک به‌لحاظ ظاهری همانند روز اولش شده است؛ اما هنوز هم شکننده‌ است و به‌راحتی به تکه‌های ریز تبدیل می‌شود. اینجا است که باید برای سفت کردن پنکیک شکسته شده از گرمای اتو کمک بگیرید.

۸. اتویی که روشن کرده بودید را خاموش کنید

۸. برای درست کردن پنکیک شکسته شده باید اتویی که روشن‌کرده بودید را خاموش کنیدپس از خاموش‌کردن اتویی که حسابی داغ شده است، آن را از برق بکشید. اطمینان‌خاطر حاصل کنید که گزینه بخار اتو حتماً خاموش باشد؛ چراکه برای درست کردن پنکیک شکسته شده به گرمای خشک اتو نیاز داریم.

۹. اتو را به مدت ۱۵ ثانیه روی پنکیک با فشار قرار دهید

۹. اتو را به مدت ۱۵ ثانیه روی پنکیک با فشار قرار دهیددر این مرحله اتو را تا جایی که می‌توانید روی ظرف فلزی پنکیک فشار دهید. برای انجام این کار اتو را در جهت بالا و پایین و راست و چپ تکان ندهید و سعی کنید اتو در شرایطی ثابت روی ظرف فلزی پنکیک فشار داده شود. گرمای اتو باعث فشرده‌ و سفت شدن پنکیک می‌شود.

۱۰. اتو را بردارید و پس از گذشت چند ثانیه دوباره ۱۵ ثانیه دیگر روی پنکیک با فشار قرار دهید

۱۰. اتو را بردارید و پس از گذشت چند ثانیه دوباره ۱۵ ثانیه دیگر روی پنکیک با فشار قرار دهیدبه‌احتمال زیاد اگر بهترین مارک پنکیک را خریداری کرده باشید، یک بار فشار اتوی گرم به‌مدت ۱۵ ثانیه برای سفت‌کردن ترکیبات پنکیک کفایت می‌کند؛ اما برای اطمینان‌خاطر از سفت شدن پنکیک، پیشنهاد می‌‌کنیم یک بار دیگر اتو را با فشار زیاد روی پنکیک به‌مدت ۱۵ ثانیه قرار دهید.

۱۱. اجازه دهید پنکیک سرد شود و سپس ظرف فلزی را به داخل محفظه پنکیک بچسبانید

۱۱. اجازه دهید پنکیک سرد شود و سپس ظرف فلزی را به داخل محفظه پنکیک بچسبانیددر زمانی که ظرف فلزی پنکیک سرد می‌شود، مقداری چسب به داخل محفظه پلاستیکی پنکیک بزنید و سپس بادقت ظرف فلزی پنکیک را که اکنون سرد شده بردارید و داخل محفظه‌ فشار دهید تا سرجای خودش بچسبد. تا زمانی که چسب به‌طور کامل خشک نشده، درب پنکیک را نبندید.

اگر بعد از انتخاب بهترین مارک پنکیک و استفاده از آن، به دلایلی مانند ضربه خوردن یا هر چیز دیگری پنکیک شما شکسته شد، نگران نباشید. با به‌کاگیری روش‌های درست کردن پنکیک شکسته شده که در بالا به آن اشاره کردیم به‌راحتی می‌توانید پنکیک خود را بازسازی کنید و زیباترین آرایش ها را با آن داشته باشید. پیشنهاد می‌کنیم خواندن مقاله‌ی «نکات مهم برای انتخاب بهترین مارک پنکیک و روش استفاده از آن» را از دست ندهید. ضمناً برای خرید محصولات آرایشی و بهداشتی مورد نیاز خود از معتبرترین برندها، می‌توانید به فروشگاه اینترنتی اردمی مراجعه کرده و خرید کنید.

منبع: Wikihow دیدگاه‌ها 88149بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه