تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

علت ماسیدن لوازم آرایشی روی پوست چیست؟

علت ماسیدن لوازم آرایشی روی پوست چیست؟

برای شما هم پیش آمده است که با بهترین برندهای آرایشی، ساعت‌ها زمانتان را صرف رسیدگی میکاپتان کنید و در نهایت ببینید که آرایش روی صورتتان ننشسته و حالتی پوسته پوسته دارد؟ مسلماً در چنین مواقعی احساس یأس و شکست سراغتان آمده است. هیچ فکر کرده‌اید که علت ماسیدن لوازم آرایشی روی پوست چیست؟ کجای کار را اشتباه کرده‌اید؟ لوازمتان خوب نیست یا روش کارتان غلط است؟ ما در ادامه به‌طور مفصل به بررسی علت ماسیدن لوازم آرایشی روی پوست می‌پردازیم. اگر موضوع برای شما هم جالب است، این مقاله را از دست ندهید.

از لوازم آرایش درست استفاده نمی‌کنید

پوستتان را زیاد از حد ماساژ می‌دهید

اولین گام برای داشتن آرایشی زیبا و دلچسب این است که از مواد آرایشی خوب و مطمئن استفاده کنید. بی‌شک بهترین مارک کرم پودر خیلی بهتر جذب پوست می‌شود تا محصولات تقلبی که هیچ فرمولاسیون صحیحی ندارد. از سوی دیگر یکی دیگر از علت های ماسیدن لوازم آرایشی روی پوست این است که محصول انتخابی‌ شما خودش مستعد ماسیدن روی پوست است. برای مثال رد کرم پودر بر پایه سیلیکون بیشتر از سایر کرم پودرها روی پوست باقی می‌ماند. همچنین استفاده از محصولات بر پایه چربی، روی پوست چرب همین حالت را ایجاد می‌کند و محصولات بدون روغن (oil free) روی پوست بسیار خشک، حالت گلوله‌گلوله ایجاد می‌کند.

ترتیب استفاده از لوازم آرایشتان درست نیست

ترتیب استفاده از لوازم آرایشتان درست نیست

گاهی افراد گله می‌کنند که از بهترین برندهای آرایشی استفاده می‌کنیم؛ ولی مثلاً حتی وقتی بهترین کرم پودر را هم استفاده می‌کنیم، خوب روی پوستمان نمی‌نشیند و جذب آن نمی‌شود. یکی از علت های ماسیدن لوازم آرایشی روی پوست صورت این است که مواد شما درجه یک هستند؛ اما ترتیب درستی برای استفاده از آن‌ها ندارید. برای مثال لازم است قبل از هر چیزی منافذ پوستتان را با کمک یک تونر بدون الکل یا میسلار واتر پاکسازی کنید، سپس سراغ مرطوب‌کننده، کرم ضد آفتاب و سپس کرم پودر بروید.

وقتی شما قبل از کرم پودر از مرطوب کننده استفاده نکنید، کرم پودر به‌خوبی جذب پوستتان نمی‌شود و حالت پوسته پوسته یا گلوله‌گلوله پیدا می‌کند. از سوی دیگر باید میزان استفاده از کدام را بدانید. مثلاً استفاده از حجم وسیعی مرطوب کننده یا ضد آفتاب قبل از کرم پودر باعث می‌شود پوستتان بیش از حد چرب شود و چربی کرم پودر نیز مشکل را بیشتر کند. برای همین هم هست که آرایش روی صورتتان می‌ماسد!

به مواد زمان کافی برای جذب نمی‌دهید

به مواد زمان کافی برای جذب نمی‌دهید

این نکته را فراموش نکنید که آرایش صورت مانند پختن غذاست. اگر به غذایتان زمان کافی ندهید یا خام می‌شود یا به‌اصطلاح جا نمی‌افتد. در نهایت شما غذا دارید؛ اما باب طبعتان نیست. برای آرایش مطلوب صورت نیز نیاز است که به مواد آرایشی فرصت کافی برای جذب‌شدن بدهید. پس زمان لازم برای آرایش را در نظر بگیرید. اجازه دهید مرطوب کننده به خورد پوستتان برود. چند دقیقه بعد ضد آفتابتان را بزنید. آنگاه صبر کنید تا ضد آفتاب نیز جذب پوست شود. در نهایت از کانسیلر یا کرم پودر استفاده کنید. در همه این مراحل، صبوری بهترین رمز موفقیت شماست.

از پوستتان لایه برداری نمی‌کنید

علت ماسیدن لوازم آرایش روی پوست از پوستتان لایه برداری نمی‌کنید

یکی دیگر از علت های ماسیدن لوازم آرایشی روی پوست این است که پوستتان را لایه برداری نمی‌کنید. می‌دانید لایه برداری به شما کمک می‌کند سلول‌های مرده پوست از بین بروند و پوست جدید و شاداب جای آن را بگیرد. همچنین منافذ پوست تخلیه می‌شوند. به این ترتیب لوازم آرایش نیز به‌خوبی جذب پوست شده و آرایش به‌زیبایی هر چه تمام‌تر روی صورت می‌نشیند. با این توضیح سعی کنید در هفته دو مرتبه پوستتان را با بهترین ماسک صورت، لایه برداری کنید.

پوستتان را زیاد از حد ماساژ می‌دهید

علت ماسیدن لوازم آرایش روی صورت

برخی فکر می‌کنند علت ماسیدن لوازم آرایشی روی پوست این است که لوازم آرایش را به حد کافی روی صورت خود ماساژ نمی‌دهند. این در حالی است که ماساژ بیش از حد این مواد روی پوست صورت نه‌تنها به پخش‌شدنش کمک نمی‌کند، بلکه گاهی باعث ماسیدن آن روی پوست می‌شود. مطمئن باشید که اگر محصولتان را از برند معتبر تهیه کرده‌ باشید و اصول بالا را رعایت کنید، بدون ایجاد هر گونه فشار اضافه، محصول جذب پوستتان می‌شود.

بهترین حالت برای انتقال بهترین کرم پودر یا کانسیلر و هر کدام از لوازم آرایش دیگر روی پوست، استفاده از پدها و برس‌های مخصوص خود محصول است. آن‌ها برای استفاده آن محصول طراحی شده‌اند و بهتر است به جای انگشتان دستتان از آن‌ها استفاده کنید. اگر دوست دارید با برس‌ها و پدهای مختلف آرایشی آشنا شوید، مقاله زیر را بخوانید.

سخن پایانی

در این مقاله با شما درباره علت های ماسیدن لوازم آرایشی روی پوست صحبت کردیم. گفتیم که یکی از علت‌ها ممکن است استفاده از محصول تقلبی باشد. برای اینکه خیال خودتان را بابت تهیه محصول اصل راحت کرده باشید، به شما خرید از فروشگاه اینترنتی اردمی را پیشنهاد می‌کنیم. در این فروشگاه می‌توانید بهترین محصولات آرایشی و بهداشتی را از برندهای معتبر ایرانی و خارجی تهیه کنید. شما از این فروشگاه خرید کرده‌اید؟ نظرتان را برای ما در بخش نظرات بنویسید. به نظر شما کدام برند ایرانی یا خارجی توانسته بهترین کرم پودر را تولید کند.

دیدگاه‌ها 5963بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>