تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

محافظت از پوست در برابر آسیب نور آبی صفحه نمایش

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
محافظت از پوست در برابر آسیب نور آبی صفحه نمایش

ما بارها در این مجله با شما درباره سلامت و زیبایی پوستتان صحبت کرده‌ایم. می‌دانید که سلامتی و زیبایی پوست ما رابطه مستقیمی با یکدیگر دارند. به این منظور لازم است همیشه یک برنامه منظم رسیدگی به پوست داشته باشیم و در وسایل آرایشی خود، از بهترین‌ها مثل بهترین کرم پودر یا بهترین لوازم دیگر استفاده کنیم. همچنین لازم است عوامل مضر را شناسایی کنید و در مرحله بعد با استفاده از محصولات مناسب با این عوامل مضر مقابله کنید و اثر آن‌ها را به حداقل برسانید. عواملی مانند گرد و غبار، اشعه و نور خورشید و محصولات نامرغوب برای شما آشنا هستند؛ اما درباره آسیب نور آبی چه می‌دانید؟ منبع نور آبی چیست؟ و چگونه از پوست خود در برابر آن محافظت کنیم؟ با ما همراه باشید تا بیشتر با این نور مضر آشنا شوید.

نور آبی و آسیب های آن

نور آبی از نورهای مرئی است یعنی ما می‌توانیم حضورش را با چشم غیرمسلح ببینیم. تماس این نور با پوست پیری زودرس برای آن به همراه دارد. منبع این نور خورشید نیست و ما با دست خودمان آن را تولید می‌کنیم. کمی عجیب و ترسناک است نه؟ منبع نور آبی وسایلی مانند تلفن همراه، لپ تاب و دیگر وسایلی است که روزانه و گاهی ساعات طولانی با آن‌ها برخورد داریم. برای اینکه بهتر متوجه حضور این نور شوید، در تاریکی تلفن خود را روشن کنید و نور آن را چک کنید این نور همان نور آبی و مضر است.

در کنار این خبر ترسناک باید خبر خوشحال‌کننده را هم بگوییم. استفاده صحیح از محصولات مراقبت پوستی مناسب و روتین دقیق پوستی می‌تواند تا حد زیادی از آسیب جلوگیری کند. محصولات مراقبتی زیر پوست شما را از آسیب نور آبی حفظ می‌کنند. برای مثال استفاده از انواع آنتی اکسیدان و بعضی از مواد رایج در محصولات آرایشی می‌توانند مفید باشند. با ما همراه باشید تا بیشتر با این مواد آشنا شوید.

مواد مفید برای از بین بردن اثرات نور آبی

  • ضد آفتاب با اکسید روی

ضد آفتاب با اکسید روی

محصولات مراقبتی و بیشتر محصولات آرایشی ترکیبات مفیدی دارند. این ترکیبات برای حفاظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید و نور آبی مناسب هستند. یک از این مواد اکسید روی است. حتماً می‌دانید که در بیشتر کرم‌های ضد آفتاب از اکسید روی استفاده شده است. این ماده مفید با انعکاس و پراکنده‌کردن اشعه فرابنفش، از پوست محافظت کند. ضد آفتاب‌های معدنی و آن‌ها که رویشان علامت UVA.UVB.IR نوشته شده است، پوست شما را از نور آبی وسایلتان حفظ می‌کند. حتی اگر از خانه خارج نمی‌شوید هم پس از تمیزکردن پوست خود از مرطوب کننده و ضد آفتاب استفاده کنید.

  • کرم روزانه چای سبز

کرم روزانه با چای سبز برای مقابله با نور آبی

چای سبز حاوی مقادیر بسیاری آنتی اکسیدان است. نوشیدن چای سبز خاصیت سم‌زدایی دارد و استفاده موضعی از کرم‌ چای سبز، پوست را از رادیکال‌های آزاد نور آبی و نور فرابنفش خورشید حفظ می‌کند. این کرم حتی پف صبحگاهی چشم را نیز از بین می‌برد؛ زیرا خواص ضدالتهابی نیز دارد. با این توضیحات پیشنهاد می‌کنیم قبل از شروع به کار با تبلت یا لپ‌تاپتان حتماً از کرم روزانه چای سبز استفاده کنید. به این ترتیب تا حد بسیاری می‌توانید از خطرات نور آبی در امان باشید.

  • سرم شب با ویتامین A

سرم شب با ویتامین A برای محافظت از نور آبی

بهترین کار برای حفاظت از سلامت چشم و پوست این است که قبل از خواب کار خود را با تلفن یا لپ تاب تمام کنیم. مشغله‌ها و درگیری‌های این روزها نیز باعث شده که این کار بیشتر اوقات ممکن نباشد. برای همین هم متخصصان پیشنهاد می‌کنند حتماً هنگام خواب از سرم یا کرم‌های مخصوص شب استفاده کنید که آنتی اکسیدان بسیاری دارند. این کار آسیب به پوست را به کمترین حد خود می‌رساند. همچنین از سوی دیگر هنگام خواب امکان ترمیم برای پوست فراهم می‌شود.

  • کرم پودر مایع حاوی دی اکسید تیتانیوم

کرم پودر مایع حاوی دی اکسید تیتانیوم

می‌دانستید که آرایش روزانه از پوست در برابر نور آبی محفاظت می‌کند؟ این جمله نتیجه تحقیقات جدید دانشمندان است. شاید با خود بگویید مگر می‌شود؟ ما همیشه از مضرات آرایش شنیده‌ایم. در پاسخ باید بگوییم که بله. البته این حفاظت شرط خود را دارد. آرایش‌ شما حتماً باید با ضد آفتاب و بهترین کرم پودر سبک همراه باشد تا دی اکسید تیتانیوم و اکسید آهن مخلوط شده و محافظت از پوست شما به بیشترین درجه خود برسد.

  • رژیم غذایی سرشار از آنتی اکسیدان

رژیم غذایی غنی از آنتی اکسیدان

محیط تأثیر بسیاری بر سلامت پوست دارد. نور آبی وسایلی که ما به طور روزمره از آن‌ها استفاده می‌کنیم و تغذیه نامناسبی که در بیشتر مواقع داریم، ترکیبی نامناسب ایجاد می‌کند که نتیجه‌اش چیزی جز آسیب به پوست و پیری زودرس آن نیست. برای جبران آسیب‌های ذکر شده و مقاوم‌سازی پوست می‌توانید از غذاهای حاوی آنتی اکسیدان بسیار مانند میوه‌ها و سبزی‌جان تازه، انواع توت، هویج، گوجه فرنگی، کلم بروکلی، اسفناج و آووکادو استفاده کنید. سعی کنید این مواد را روزمره استفاده کنید تا اثر بیشتری داشته باشد.

  • ورزش و مدیتیشن

ورزش برای درمان پسوریازیس

می‌دانید که ورزش و مدیتیشن یکی از ارکان اصلی سلامتی بدن هستند. یک ورزش ساده مثل یوگا یا حتی نیم ساعت پیاده‌روی صحیح روزانه به شما کمک می‌کند بدن سالم‌تری داشته باشید. این کار به ایجاد انرژی‌های بیشتر در بدن شما منجر می‌شود. هر چه بدن انرژی بیشتری داشته باشد و در اصطلاح سرحال تر باشد، بهتر می‌تواند با عوامل مخرب بیرونی مثل نور آبی مبارزه کند. از سوی دیگر ورزش سوخت و ساز بدنتان را افزایش می‌دهد. به این ترتیب مواد مضر دفع شده و اکسیژن خالص جای آن را می گیرد. با این توضیح حتی شده روزانه نیم ساعت پیاده‌روی را در برنامه خود بگنجانید

سخن پایانی

در این مقاله با شما درباره نور آبی و مضرات آن صحبت کردیم. همچنین روش‌هایی ذکر کردیم که به شما کمک می‌کند از شر این نور خلاص شوید. اگر دوست داشته باشید می‌توانید برخی از این‌ها مثا بهترین کرم پودر، بهترین کرم ضد آفتاب، سرم شبانه و کرم روز را از فروشگاه اردمی تهیه کنید. فروشگاه اردمی، مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی است و همه کالاها را با ضمانت اصالت و قیمت مناسب به شما عرضه می‌کند. شما چه روش دیگری برای مقابله با نور آبی می‌شناسید؟ برای ما در بخش نظرات بنویسید.

دیدگاه‌ها 5762بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه