تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

روش های اصلاح اشتباه های آرایشی رایج با بهترین مارک کرم پودر

زمان تقریبی مطالعه: ۶ دقیقه
روش های اصلاح اشتباه های آرایشی رایج با بهترین مارک کرم پودر

انتخاب بهترین مارک کرم پودر و سایر لوازم آرایشی اولین گام برای داشتن آرایش صورت جذاب است. افراد بسیاری هستند که هنگام آرایش صورت مرتکب اشتباه هایی می‌شوند که از جذابیت میکاپشان می‌کاهد. بر همین اساس قصد داریم در ادامه در کنار مطرح کردن این اشتباه ها، به بیان روش های اصلاح اشتباه های آرایشی رایج بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

زیرسازی بیش از حد

زیرسازی بیش از حد یکی از اشتباه های آرایشی رایج است.تراکم کرم پودرهای بازار با یکدیگر فرق می‌کنند و حتی اگر بهترین مارک کرم پودر را خریداری کرده‌اید، باز هم نباید بیش از حد کرم پودر بزنید و زیرسازی کنید. در چنین شرایطی برس کرم پودر که با آن زیرسازی می‌کنید را کنار بگذارید و یک ابر یا اسفنج آرایشی تمیز را در جهت بالا و پایین روی پوستی که بیش از حد زیرسازی شده‌ بمالید تا ابر، زیرسازی مازادی که روی پوست مانده را جذب کند. این روش مؤثری در اصلاح اشتباه های آرایشی رایج به شمار می‌رود.

چسبیدن مواد زیرسازی به عارضه های پوست

چسبیدن مواد زیرسازی به عارضه های پوست از دیگر اشتباه های آرایشی رایج است.هوای سرد، خشکی پوست را به‌دنبال دارد و در چنین شرایطی احتمال ملتهب‌شدن قسمتی از پوست صورت وجود دارد. تجربه نشان داده است مواد زیرسازی به این قسمت‌ها می‌چسبند و بستری مناسب برای آرایش ایجاد نمی‌شود. در نتیجه برای اصلاح اشتباه های آرایشی رایجی از این دست، بهتر است مقداری مرطوب کننده را روی ابر یا اسفنج آرایشی بریزید و بر قسمت مورد نظر با حرکات ضربه‌ای بزنید. از این طریق پوستی که در معرض سرما خشک و ملتهب شده است در معرض رطوبت قرار می‌گیرد و ملایم‌تر شدن پوست، جذب بهتر مواد زیرسازی را به‌دنبال دارد.

جمع شدن مواد زیرسازی و کانسیلر روی پوست

جمع شدن مواد زیرسازی و کانسیلر روی پوستحتی اگر بهترین مارک کرم پودر را خریداری کرده باشید باز هم ممکن است این مواد به علت وجود چین و چروک در صورت جمع شوند. جمع‌شدن مواد زیرسازی و کانسیلر را با یک اسفنج آرایش به راحتی می‌توانید از بین ببرید. برای اصلاح اشتباه های آرایشی این‌گونه، باید اسفنج آرایشی را نیم‌خیس کنید و داخل پودر غیر فشرده آرایش (کرم پودر) قرار دهید. سپس اسفنج را روی پوست بمالید و چند دقیقه صبر کنید. در نهایت با یک براش یا اسفنج آرایشی تمیز، پودر اضافی که هنوز جذب صورت نشده را پاک کنید. این روش پوست را صاف و صیقلی می‌کند و دوام آرایش را افزایش می‌دهد. اگر به‌رغم انجام این روش برای اصلاح اشتباه های آرایشی رایجی از این دست، باز هم در محل چین و چروک های صورت و منافذ بزرگ پوست شاهد جمع‌شدگی مواد زیرسازی بودید می‌توانید با کمک پرایمر سیلیکونی این قسمت‌ها را پوشش دهید.

استفاده بیش از حد از رژگونه یا هایلایتر

استفاده بیش از حد برنزر رژگونه یا هایلایتاستفاده به‌اندازه از رژگونه، هایلایتر و برنزه کننده، آرایش را زیبا و جذاب می‌‌کند، اما امان از زمانی که بیش از حد رژگونه بزنیم یا هایلایت کنیم. در چنین شرایطی اگر از رژگونه‌، برنزه یا هایلایتر کرمی استفاده کرده‌اید، اسفنج آرایشی را نیم‌خیس کنید و روی قسمت‌هایی که مواد اضافی زده‌‌اید بمالید تا ترکیبات جذب اسفنج شوند. اگر هم از مواد آرایشی پودری استفاده کرده‌اید، یک برس بزرگ مویی را بردارید و داخل پودر تثیبت کننده یا فیکساتور فرو کنید تا حسابی به پودر آغشته شود. در نهایت برس را در جهت دورانی روی پوست بمالید تا ترکیبات با هم مخلوط شده و اثر استفاده بیش از حد رژگونه، برنزه و هایلایتر کاملاً محو شود. همان‌طور که دیدید اصلاح اشتباه های آرایشی رایجی از این دست، کار راحتی است.

مالیده شدن سایه چشم

مالیده شدن سایه چشم یک اشتباه رایج آرایشی است.قانون نانوشته‌ای در آرایش وجود دارد که بر اساس آن ابتدا باید تمام آرایش چشم را انجام دهیم و سپس سروقت آرایش صورت برویم، اما اگر به هر دلیلی فراموش کردید، ابتدا آرایش چشم را انجام دهید. مقداری کرم پودر اضافی به زیر چشم بزنید تا در صورت مالیده شدن سایه چشم به این ناحیه، کرم پودری که زده‌اید جلوی مخلوط شدن سایه چشم، زیرسازی و کانسیلر را بگیرد. در نهایت نیز پس از اینکه آرایش چشم را تمام‌و‌کمال انجام دادید، می‌توانید به‌راحتی کرم پودر اضافی که به زیر چشم زده‌اید را به‌همراه سایه چشمی که به آن مالیده شده پاک نمایید. این کار برای اصلاح اشتباه های آرایشی این‌گونه، اقدام هوشمندانه‌ای است.

ترکیب‌ نشدن سایه چشم

ترکیب‌ نشدن سایه چشم یکی از اشتباه های آرایشی رایج است.اگر می‌خواهید سایه چشم کاملاً ترکیب شود باید مقدار زیادی سایه استفاده کنید. این روش ممکن است غیرمعقول به‌نظر برسد، اما مطمئن باشید که امتحانش را پس داده است. با این حساب پیشنهاد می‌کنیم برای اصلاح اشتباه های آرایشی رایجی مانند این، ابتدا تمام قسمت‌های پلک از خط رویش مژه ها گرفته تا ابرو را یک لایه سایه روشن یا پودر تثبیت کننده (فیکساتور) بمالید و سپس سراغ سایه چشم دیگری بروید. در حین سایه زدن نیز اگر احساس کردید که سایه به‌خوبی ترکیب نمی‌شود، یک برس آرایش را داخل پودر تثبیت کننده شفاف فرو کنید و با این برس سایه‌ بزنید.

صاف نکشیدن خط چشم

صاف نکشیدن خط چشماگر هرچقدر هم که دقت می‌کنید، باز هم خط چشمی که کشیده‌اید صاف نمی‌شود، اشکالی ندارد. خط چشم را بادقت بکشید و بعد قسمت‌های اضافی خط چشم را با کانسیلر پوشش دهید. در نهایت نیز کانسیلری که کشیده‌اید را با برس یا انگشت ترکیب کنید و برای ثبات آن پودر تثبیت کننده یا فیکساتور بزنید. به همین راحتی می‌توانید از پس اصلاح اشتباه های آرایشی رایجی از این دست برآیید.

ریمل کشیدن روی پلک

ریمل کشیدن روی پلک یک اشتباه آرایشی رایج است.هیچ اشتباهی به اندازه ریمل کشیدن روی پلکی که سایه‌ زده‌اید در آرایش ناراحت‌کننده نیست، اما اگر چنین اتفاقی افتاد دست به ریمل نزنید و بگذارید روی پلک حسابی خشک شود. ریملی که خشک شده باشد را به راحتی می‌توانید از روی پلک پاک کنید.

تکه تکه شدن رژ لب

بالم لب زدن یکی از روش های اصلاح اشتباه های آرایشی رایج است.قبل از اینکه رژ لب بزنید باید خط لب بکشید تا رنگ رژ لب صاف و یکدست شود و جلوی تکه تکه شدن آن گرفته شود. در نهایت نیز می‌توانید برق یا بالم لب بزنید تا رژ لب حالتی نرم و صاف روی لب ها پیدا کند. اگر هم به رنگ‌های مات علاقه دارید می‌توانید یک لایه دستمال کاغذی روی لب ها بمالید و روی رژ یک لایه نازک کرم پودر بزنید تا رژلب حالتی مات و زیبا پیدا کند. از آنجایی که لب ها جلوه بیشتری در آرایش دارند، در این شرایط برای اصلاح اشتباه های آرایشی رایجی از این دست، حتماً به ترک نداشتن لب ها توجه کنید.

خراب شدن آرایش در طول روز

یکی از روش های اصلاح اشتباه های آرایش رایج گرفتن حجم اضافی مواد است.هرچقدر هم که برای آرایش وقت گذاشته باشید و از لوازم با کیفیت استفاده کرده باشید،‌ باز هم احتمال خرابی آرایش شما در طول روز وجود دارد. ترشح چربی و عرق، آرایش را براق و نازیبا می‌کند. برای اصلاح اشتباه های آرایشی رایجی از این دست، کافی است با یک دستمال کاغذی، چربی اضافی را بگیرید و سپس با یک اسفنج مر‌طوب‌ آرایشی قسمت‌هایی از آرایش که خراب شده را مرتب نمایید. استفاده از کانسیلر و پودر آرایشی نیز برای اصلاح آرایش در طول روز هیچ اشکالی ایجاد نمی‌کند. ناگفته نماند که استفاده از پنکیک یا پودر فیکس کننده در پایان آرایش دوام و ماندگاری میکاپ را افزایش می‌دهد.

انتخاب بهترین مارک کرم پودر و خرید آن، برای داشتن یک زیرسازی درست خیلی مهم است. در کنار آن باید با روش های اصلاح اشتباه های آرایشی رایج که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم آشنا شوید، تا آرایش صورت درست و زیبا داشته باشید. در ادامه خواندن مقاله‌ی «برای انتخاب بهترین مارک کرم پودر به چه نکاتی توجه کنیم؟» را پیشنهاد می‌کنیم. در پایان شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی اردمی محصولات آرایشی یا بهداشتی از معتبرترین برندها را خریداری کنید. ضمانت اصالت کالا و ارسال در سریع‌ترین زمان ممکن ویژگی های مهم اردمی است.

منبع: Hercampus دیدگاه‌ها 6544بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>