تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

بهترین روش استفاده از کرم پودر | راهنمای گام‌به‌گام برای مبتدیان

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
بهترین روش استفاده از کرم پودر | راهنمای گام‌به‌گام برای مبتدیان

اگر در میان خانم‌ها یک نظر سنجی بگذاریم و درباره آرزوی آن‌ها بپرسیم، اکثر افراد می‌گویند دوست داریم پوستی صاف و بدون نقص داشته باشیم؛ پوستی مانند گلبرگ گل نرم و مانند آینه صاف و درخشان. شوربختانه همه خانم‌ها در پوست خود اشکالاتی مشاهده می‌کنند. اسکار جوش‌های جوانی، اثرات گذر عمر و دیگر آسیب‌هایی که روزانه به پوست وارد می‌شود همه و همه زیبایی پوست را به خطر می‌اندازد. راه پوشاندن این آسیب‌ها آسان و شناخته شده است. استفاده از کرم پودر راهی است که بیشتر خانم‌ها از آن استفاده می‌کنند. میکاپی که صبح قبل از خروج از خانه انجام می‌شود استفاده از این راه حل است؛ اما مسئله‌ای وجود دارد که فکر ما را به خود مشغول کرده است. مسئله این است چه تعداد از خانم‌ها روش صحیح استفاده از کرم پودر را می‌دانند؟

اهمیت دانستن روش استفاده از کرم پودر

اهمیت دانستن روش استفاده از کرم پودر

نداشتن اطلاعات کافی درباره زیر سازی پوست و روش صحیح استفاده از کرم پودر مشکلات بیشتری را به‌وجود می‌آورید. به احتمال زیاد برایتان پیش آمده که بعد از میکاپ نقص‌های کوچک پوستتان بیشتر خودنمایی کرده است. این بزرگ نمایی اشکالات پوست علت مهمی است که بعضی خانم‌ها کلاً قید میکاپ و آرایش را می‌زنند. استفاده از کرم پودر بدون زیرسازی درست مانند این است که بدون زیرسازی ساختمان بسازید، همین قدر خطرناک و همین قدر نامناسب. وحشت نکنید، لازم نیست شمایی که بدون زیرسازی آرایش انجام داده‌اید کلاً بی‌خیال میکاپ شوید. ما اینجا هستیم تا شما را آگاه کنیم و اشکالات کارتان را رفع کنیم؛ پس همراه ما باشید.

استفاده از کرم پودر مناسب در میکاپ

استفاده از کرم پودر مناسب در میکاپ

مهم‌ترین گام برای زیرسازی صورت با کرم پودر، انتخاب یک کرم پودر مناسب برای پوست است. انتخاب کرم مناسب یعنی کرم پودری انتخاب کنید که مناسب نوع پوست و رنگ پوستتان باشد. با انتخاب اشتباه کرم پودر، بیشتر شبیه یک مجسمه با روکش گچ می‌شوید. در ادامه ما با توجه به نوع پوستتان بهترین کرم را پیشنهاد می‌دهیم.

  • پوست چرب: افرادی که پوست چرب دارند باید از موس و کرم پودرهای مات استفاده کنند. بافت این محصولات باعث می‌شود چربی پوستتان به چشم نیاید و پوستتان از چربی زیاد برق نزند.
  • پوست خشک: این نوع پوست به کرم پودر مایع یا کرم پودرهای چسبناک نیاز دارند. این نوع محصولات چربی مناسب دارند و از ماسیدن کرم روی صورتتان جلوگیری می‌کنند.
  • پوست‌های مختلط: افرادی که T- zone چرب و گونه‌های خشک دارند باید از کرم پودر فشرده برای میکاپ استفاده کنند.

نکته: T- zone ناحیه‌ای از صورت شامل پیشانی و چانه می‌شود. در این قسمت‌های پوست غدد چربی فراوانی وجود دارند.

برای انتخاب رنگ کرم پودر باید رنگ کرم را در با قسمت خط فکتان مقایسه کنید تا متوجه بشوید این رنگ مناسب پوستتان هست یا نه.

انتخاب ابزار مناسب برای پخش کردن کرم

انتخاب ابزار مناسب برای پخش کردن کرم

قبل از اینکه روش صحیح استفاده از کرم پودر را بیاموزید باید ابزار مناسب برای پخش کرم روی صورت را تهیه کنید. ممکن است شما بگویید با انگشت که می‌شود به‌راحتی کرم را روی صورت پخش کرد؛ اما باید بدانید که با توجه به سنگین یا سبک‌بودن آرایش و کرم پودر شما ابزار انتخابی شما هم متفاوت است.

  • میکاپ سنگین: برای داشتن یک میکاپ سنگین باید کرم پودر با پوشش قوی و سنگین انتخاب کنید و آن را با اسفنج فوم یا اسفنج سلیکونی روی پوست خود پخش کنید.
  • میکاپ سبک: در صورتی که کرم پودر شما سبک است یا می‌خواهید حداقل آرایش را داشته باشید می‌توانید از انگشتانتان کمک بگیرید. دست شما اضافات کرم را به خود جذب می‌کند.
  • میکاپ متوسط: برس مصنوعی برای میکاپ یکدست و متوسط انتخابی عالی به حساب می‌آید.

تمیز کردن پوست قبل از میکاپ

صورتتان را بیشتر از مواقع عادی بشویید

تمیزبودن پوست قسمت مهمی از زیرسازی صورت با کرم پودر را به خود اختصاص داده است. انجام میکاپ روی باقی‌مانده کرم شب و کرم دورچشم به‌شدت روی زیبایی و یک‌نواختی میکاپ شما اثر سوء دارد. حتماً قبل از انجام میکاپ مطمئن شوید که پوستتان تمیز است. مرحله بعد از تمیزکردن پوست استفاده از مرطوب کننده است. شستن پوست باعث خشک‌شدن آن می‌شود؛ پس بهترین کار برای پیشگیری و جبران خشکی پوست استفاده از یک مرطوب کننده سبک است.

آماده کردن پوست با پرایمر

آبرسانی شبانه پوست را فراموش نکنید

بعد از انجام اقدامات بالا قسمت مهم بعدی آماده‌سازی پوست با استفاده از پرایمر است. پرایمر پوست را یکدست می‌کند و لایه نازکی روی لکه‌ها قرار می‌دهد همچنین به پخش‌شدن یکسان کرم پودر روی صورت کمک می‌کند. با تهیه یک پرایمر مناسب پوستتان یکی از قدم‌های مهم در روش صحیح استفاده از کرم پودر را برداشته‌اید. مقداری از پرایمر را به صورت خود بزنید و به شکل یکسان پخش کنید. مقداری از پرایمر را روی لکه‌ها، جوش‌ها و فرورفتگی‌های صورتتان بزنید و با انگشت هم سطح پوست کنید.

استفاده از کرم پودر مناسب

آماده‌سازی پوست تمام شد. حالا کرم پودر وارد می‌شود. بسته به بافت کرم پودر روش صحیح استفاده از کرم پودر متفاوت است. مقدار کمی از کرم پودر مایع را ابتدا پشت دستتان بزنید و سپس به طور یکسان به پوست صورت خود اضافه کنید. کرم پودر کرمی را روی صورت خود بزنید و با اسفنج روی پوست پخش کنید. مراقب باشید تجمع کرم روی صورتتان باعث ناهمواری نشود. در نتیجه انتخاب و استفاده از کرم پودر پوستی درخشان و ابریشمی دارید. استفاده از موس یعنی داشتن پوستی مات و زیبا.

پخش کردن کرم پودر روی پوست

چگونه با انگشت کرم پودر بزنیم

سخت‌ترین و مهم‌ترین قسمت در روش صحیح استفاده از کرم پودر پخش‌کردن کرم پودر روی پوست است. ابرازی که برای پخش کرم پودر نیاز دارید را معرفی کردیم حالا به نحوه پخش کردم پودر روی پوست می‌پردازیم.

  • اولین نکته نحوه پخش کرم پودر روی صورت است. برس، اسفنج یا انگشت را نباید روی پوست بکشید. کرم پودر را باید با ضربه روی پوست پخش کنید. ضربه‌های آرام و منظم.
  • ترتیب پخش کرم پودر از این قرار است: از گونه شروع کرده و به سمت بیرون یعنی خط مو حرکت کنید. مرحله دوم پیشانی، بینی و چانه است.
  • خط فک، گردن، کنار بینی، پشت چشم و خط مو جاهایی است که اکثر افراد کرم پودر آن‌ها را فراموش می‌کنند. جاهایی که شما باید بعد از تمام‌شدن این متن بیشتر به آن‌ها دقت می‌کنید.
  • به یکدستی و پخش‌شدن مساوی کرم روی پوست توجه ویژه داشته باشید. بعضی از قسمت‌ها به کرم بیشتری نیاز دارند؛ پس به نیاز آن‌ها توجه کنید.

پنهان کردن لکه ها

پخش کردن کرم پودر روی پوست

قدم بعدی در روش صحیح استفاده از کرم پودر پوشاندن لکه‌های صورت است. کبودی و سیاهی زیر چشم، جای جوش، آکنه‌ها، کک و مک و اسکارهای احتمالی را با کانسیلر مخصوص پوستتان بپوشانید. استفاده از کانسیلر یعنی نزدیک‌شدن هرچه بیشتر به پوستی بدون لک و سیاهی.

حذف کرم پودر اضافی

حذف کرم پودر اضافی

بعد از تمام‌شدن کارتان با کرم پودر با دقت به میکاپ خود نگاه کنید. با این نگاه دقیق پی می‌برید که در کجای صورتتان کرم اضافی مانده است. افرادی که پوست چرب دارند این مرحله روش صحیح استفاده از کرم پودر را جدی بگیرند. پوست‌ شما زیاد عرق می‌کند و در نتیجه آن کرم روی صورتتان راه می‌افتد و جابه‌جا می‌شود. برای حذف کرم‌های اضافه پوست به دقت زیادی نیاز دارید. یک لایه دستمال کاغذی یا دستمال جذب روغن برداشته و به‌آرامی روی صورتتان قرار دهید. دستمال را روی پوست نکشید، فقط بگذارید و بردارید. در قدم بعدی با یک اسفنج مرطوب دوباره کرم را روی پوست پخش کنید تا خطوط ایجاد شده محو شوند.

فیکس کردن آرایش

استفاده از فیسکاتور را فراموش نکنید

تغیر حالات چهره باعث می‌شود کرم پودر در خطوط صورت برود و صورت شما را کادربندی کند. برای اینکه با هر حرکت چهره نگران خط افتادن کرم نباشید باید بعد از تمام‌شدن روش صحیح استفاده از کرم پودر محصولی اضافه استفاده کنید. این محصول اضافه به تثبیت آرایش شما کمک بسیاری می‌کند. استفاده از اسپری فیکس‌کننده آرایش صورتتان را براق می‌کند و پودر فیکس به آرایش شما ظاهری مات می‌دهد. این محصولات شفاف و بدون رنگ هستند؛ پس درجه آرایش شما تغییر نخواهد کرد.

سخن پایانی

در این مقاله با شما درباره روش صحیح استفاده از کرم پودر گپ‌وگفت کردیم. امیدواریم این اطلاعات به کار شما بیاید. برای خرید بهترین کرم پودر هم به شما فروشگاه اینترنتی اردمی را پیشنهاد می‌کنیم. در این فروشگاه می‌توانید بهترین برندهای کرم پودر را با مناسب‌ترین قیمت در آدرستان تحویل بگیرید. شما برای استفاده از کرم پودر چه ترفندها یا پیشنهادهایی دارید؟ برای ما در بخش نظرات بنویسید.

دیدگاه‌ها 6336بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه