تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

رسیدگی به پوست به سبک حرفه‌ای های دنیای آرایش

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
رسیدگی به پوست به سبک حرفه‌ای های دنیای آرایش

رسیدگی به پوست هزارویک روش دارد. هر کسی بسته به سلیقه خود، روشی را برای رسیدگی به پوست انتخاب می‌کند تا چهره‌ای زیبا و درخشان داشته باشد. با این حال داشتن پوستی درخشان کار چندان ساده‌ای هم نیست. درواقع درخشان‌کردن پوست همانند چاقویی دولبه است. زیاده‌روی در این کار چیزی به غیر از براق‌شدن بیش از حد صورت به دنبال ندارد. از طرف دیگر اگر رسیدگی به پوست را درست انجام دهید، چهره شما حالتی جذاب و دوست‌داشتنی پیدا می‌کند. جالب است بدانید روش‌های سودمندی را برای رسیدگی به پوست سراغ داریم که جلوه‌ای زیبا و درخشان به صورت می‌دهد. به شما قول می‌دهیم با انجام این روش‌ها، چهره شما از همیشه جذاب‌تر شود.

پوست صورت خود را عمیق و درست بشویید

پوست صورت خود را عمیق و درست بشویید

حتی اگر در طول روز هیچ آرایشی هم روی پوستتان نداشته باشید، باز هم گرد و غبار و تعریق طبیعی پوست در منافذ شما قرا رمی‌گیرند و آن را الوده می‌کنند. تجمع همین آلودگی‌ها باعث می‌شوند که روزنه‌های پوست بسته سود و نتواند به‌خوبی نفس بکشد. همین موضوع پیری پوست را به دنبال دارد. از سوی دیگر تجمع آلودگی در روزنه‌ها باعث التهاب فولیکول مو شده و باعث بروز انواع جوش در پوست می‌شود. به همین دلیل همه متخصصان توصیه می‌کنند دست کم در روز دو بار پوست خود را تمیز و عمیق بشویید. برای رسیدگی به پوست خود می‌توانید از انواع شوینده مناسب پوست خود بهره ببرید. توجه داشته باشید که برا یاین کار سراغ شوینده‌های غیر صابونی بوید تا pH پوستان به هم نریزد.

چهره خود را با ماسک صورت جلا دهید

چهره خود را با ماسک صورت جلا دهید

حرفه‌‌ای‌های دنیای آرایش و زیبایی با معجزه ماسک صورت به‌خوبی آشنا هستند. ماسک صورت پوست را التیام می‌بخشد و جلوه‌ای بانشاط و درخشان به آن می‌دهد. محبوبیت ماسک صورت باعث شده تا محصولات مختلفی با اثربخشی‌های متفاوت روانه بازار شود. با این حال از آنجایی که می‌خواهید پوست صورت شما درخشان و زیبا شود، ماسکی با ترکیبات عسل و زردچوبه انتخاب کنید. جالب است بدانید این ماسک را در منزل نیز می‌توانید درست کنید.

یک قاشق چای‌خوری عسل را با مقداری زردچوبه و کمی آب گرم مخلوط کنید. سپس مخلوط بدست آمده را روی صورت بمالید. این ماسک باید دست‌کم ۲۰ دقیقه روی چهره شما باقی بماند. در نهایت صورت را بشویید و از چهره‌ای زیبا و شاداب لذت ببرید. ماسک صورتی که به آن اشاره کردیم، در کنار درخشان‌کردن پوست، جلوی ایجاد آکنه و التهاب‌های پوستی را می‌گیرد. ناگفته نماند اثربخشی این ماسک زمانی کامل می‌شود که آن را روزانه یا هر چند روز یک‌بار استفاده کنید.

ضد آفتاب باکیفیت بخرید

برای رسیدگی به پوست، ضد آفتاب باکیفیت بخرید

پرتوهای خورشید در کنار فایده‌هایی که دارند، ضررهای جبران‌ناپذیری به پوست وارد می‌کنند. به همین دلیل استفاده از ضد آفتاب حتی در روزهای ابری نیز توصیه می‌شود. با این حال به دنبال افزایش استفاده از ضد‌آفتاب، این محصولات در کیفیت‌های مختلف و قیمت‌های متفاوت روانه بازار می‌شوند. به شما حق می‌دهیم که با مشاهده قیمت کمِ یک ضد آفتاب برای خرید آن وسوسه شوید. اما اجازه ندهید قیمت کمِ ضد آفتاب شما را به دام بیندازد. ضد آفتاب‌های بی‌کیفیت آن‌گونه که باید و شاید جلوی پرتوهای مضر خورشید را نمی‌گیرند. از طرف دیگر اثر این محصولات روی پوست باقی می‌ماند و درخشان‌بودن آن را کم می‌کند.

لایه‌برداری پوست صورت را جدی بگیرید

لایه‌برداری پوست صورت را جدی بگیرید

همان‌گونه که می‌دانید، سلول‌های پوست پس از مدتی می‌میرند و سلول‌های جوان جای آن‌ها را می‌گیرند. در این بین سلول‌های مرده روی سطح پوست باقی می‌ماند. وجود این سلول‌ها، رنگ پوست را تیره می‌کند و جلوی درخشان‌شدن آن را می‌گیرد. در نتیجه می‌توان گفت درخشان‌شدن پوست بدون لایه‌برداری آن ممکن نیست. با توجه به اینکه مردن سلول‌های پوست، فرایندی دائم است. لایه‌برداری پوست نیز باید در بازه‌های زمانی کوتاه مدتی انجام شود. بهترین لایه‌بردار خانگی پوست برای درخشا‌ن‌کردن آن، قهوه است. قهوه جوان‌سازی پوست را سرعت می‌بخشد و لایه‌بردار بسیار ملایمی است.

نصف فنجان قهوه آسیاب‌شده را با نصف فنجان ماست یا شیر مخلوط کنید. سپس به این مخلوط یک قاشق‌ غذاخوری عسل اضافه نمایید. مخلوط به‌دست آمده را حسابی هم بزنید. در نهایت ماسکی که درست‌کرده‌اید را روی پوست بمالید و بگذارید حدود نیم‌ساعت باقی بماند.

لوازم آرایش خود را ضد عفونی کنید

لوازم آرایش را درست استفاده کنید

استفاده نادرست از لوازم آرایش، درخشندگی پوست را خراب می‌کند. افراد بسیاری را سراغ داریم که درخشندگی پوست آن‌ها مناسب و زیباست. با این حال با استفاده بیش‌ از حد از لوازم آرایش، آن را براق و نازیبا می‌کنند. در کنار اهمیتی که به خرید و استفاده درست لوازم آرایش می‌دهید، باید توجه ویژه‌ای به انتخاب برس‌های آرایشی داشته باشید. این برس باید ترکیبات آرایشی را به حالتی یک‌دست روی پوست قرار دهد. از سوی دیگر باید حواستان باید که این ابزارها را ضدعفونی کنید تا باعث انتقال آلودگی روی پوستتان نشود. برای اینکه بدانید چطور می‌توان لوازم آرایش را ضد عفونی کرد، مقاله زیر را مطالعه کنید.

سخن پایانی

رسیدگی به پوست با هدف درخشان‌تر کردن آن با روش‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم جلوه‌ای باطراوت و زیبا برای چهره ایجاد می‌کند. به این منظور می‌توانید به فروشگاه اینترنتی اردمی سری بزنید و محصولات مناسب رسیدگی به پوست را تهیه کنید. در پایان پیشنهاد می‌‌کنیم اگر شما هم روش‌های جالبی  برای رسیدگی به پوست سراغ دارید، این روش‌ها را در قسمت نظرات با ما و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها 5510بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه