تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

۵ ماده موثر برای جوان سازی پوست

۵ ماده موثر برای جوان سازی پوست

چین‌و‌چروک‌های ریزودرشت، تیرگی، لکه‌های سیاه، منافذ بزرگ و افتادگی پوست، عارضه‌های رایجی است که با افزایش سن پدیدار می‌شود. به همین منظور است که انسان از دیرباز تاکنون به دنبال اکسیر جوانی بوده. با این حال از آنجایی که اکسیر جوانی فقط در قصه‌ها وجود دارد، باید دست به کار شویم و قبل از اینکه دیر شود، تدبیری برای جوان سازی پوست بیندیشیم. در کنار افزایش سن، مجاورت در برابر نور خوشید، اضطراب و نبود روتین روزانه برای رسیدگی به پوست، عارضه‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم را افزایش می‌دهد. خوشبختانه مواد موثری را برای جوان سازی پوست سراغ داریم. به شما قول می‌دهیم با استفاده از موادی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، راحت‌تر از چیزی که فکرش را می‌کنید جوان سازی پوست را انجام دهید و از پوستی شاداب و زیبا لذت ببرید.

رتینول برای جوان سازی پوست

رتینول برای جوان سازی پوست

رتینول یکی از مشتقات ویتامین A است. این ماده در بهترین محصولات جوان سازی پوست استفاده می‌شود. وجود رتینول در محصولات ضد پیری، جلوی چروکیدگی و پیری زودهنگام پوست را می‌گیرد. جالب است بدانید رتینول اثربخشی چشمگیری برای تولید سلول‌های تازه پوست دارد. سلول‌های پوستی که به آن رتینول زده‌اید، زودتر تولید می‌شود. به همین دلیل در چنین پوستی، سلول‌های جوان، جای سلول‌های پیر را می‌گیرد تا جوان سازی پوست با سرعت انجام شود. از طرف دیگر رتینول نقش چشمگیری در افزایش تولید کلاژن پوست دارد. همان‌گونه که می‌دانید، کلاژن ماده‌ای موثر برای شادابی و جوانی پوست به حساب می‌آید. این ماده با افزایش سن، کمتر در پوست تولید می‌شود. در نتیجه به کمک رتینول، تولید کلاژن پوست بیشتر خواهد شد. ناگفته پیداست چین‌و‌چروک و دیگر نشانه‌های پیری در پوستی که کلاژن بیشتری تولید می‌کند از بین می‌رود.

جالب است بدانید رتینول در کنار تمامی فایده‌هایی که به آن‌‌‌ها اشاره کردیم، ضررهایی هم دارد. استفاده بیش‌از‌حد رتینول، پوست را حساس و ملتهب می‌کند. خوشبختانه سلاطین آرایشی فکر این عارضه را کرده‌اند. اگر کرم جوان سازی پوستِ باکیفیتی خریداری کنید، مقدار رتینول در این کرم متعادل خواهد بود. با این حال از آنجایی که به قول قدیمی‌ها کار از محکم‌کاری عیب نمی‌کند، پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید هر گونه کرم یا سرم جوان سازی پوست، مقدار کمی از آن را روی پوست خود امتحان کنید. اگر این قسمت از پوست ملتهب و آزرده نشد، با خیال‌راحت می‌توانید آن را برای دیگر قسمت‌های پوست خود امتحان کنید.

اسید گلیکولیک برای داشتن پوستی شاداب

اسید گلیکولیک برای داشتن پوستی شاداب

یکی دیگر از ترکیباتی که در انواع کرم‌ جوان سازی پوست استفاده می‌شود، اسید گلیکولیک است. این ماده که به‌راحتی در آب حل می‌شود، نوشداروی پوست‌های پیر و چروکیده است. جالب است بدانید اسید گلیکولیک نسبت به دیگر مواد موثر برای جوان سازی پوست، مولکول‌های کوچک‌تری دارد. به لطف این ویژگی، اسید گلیکولیک به لایه‌های عمیق پوست نفوذ می‌کند. از آنجایی که چین‌و‌چروک‌های ریز در لایه‌های عمیق‌تر پوست ایجاد می‌شود، اسید گلیکولیک انتخاب مناسبی برای رفع چین‌و‌چروک‌‌های پوست به حساب می‌آید. جالب‌تر اینکه در کنار چین‌و‌چروک‌های پوست، اسید گلیکولیک اثربخشی چشمگیری برای التیام آکنه و لکه‌های تیره پوست به حساب می‌آید.

به خاصیت‌هایی که اشاره کردیم، ویژگی لایه‌برداری اسید گلیکولیک را هم اضافه کنید. به لطف این ویژگی، استفاده از انواع سرم جوان سازی دارای اسید گلیکولیک، پوست را لایه‌برداری می‌کند و جلوه‌ای بانشاط به آن می‌دهد. با این حال از این نکته نباید غافل شد که اسید گلیکولیک، پوست‌های حساس را ملتهب می‌کند. در نتیجه کرم جوان سازی پوست با اسید گلیکولیک رقیق‌ خریداری کنید. اگر هم از مقدار اسید گلیکولیک در کرمی که قصد خرید آن را دارید، مطمئن نیستید، قسمتی از آن را روی پوست امتحان کنید.

نیاسینامید برای آبرسانی قوی پوست

نیاسینامید برای آبرسانی قوی پوست

نیاسینامید که به آن‌ ویتامین B3 هم گفته می‌شود، ماده‌ای اثربخشی برای جوان سازی پوست به حساب می‌آید. این ماده، آبرسانی قوی است که پوست را التیام می‌بخشد و التهاب‌های آن را از بین می‌برد. از طرف دیگر نیاسینامید دارای ترکیباتی است که پوست را درخشان و شاداب می‌کند. فایده‌های نیاسینامید به این ویژگی‌ها خلاصه نمی‌شود. نیاسینامید آنتی‌اکسیدانی بسیار قوی است. همان‌گوهه که می‌دانید آنتی‌اکسیدان‌ها عارضه‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد را کاهش می‌دهند. به همین دلیل استفاده از انواع سرم جوان سازی پوست که دارای نیاسینامید است، در کنار بازیابی جوانی پوست، جلوی پیری زودرس آن‌ را می‌گیرد.

به فایده‌هایی که گفتیم، خاصیت سفت‌کنندگی و قوام پوست را هم اضافه کنید. نیاسینامید حالت کشسان پوست را تقویت می‌کند و جلوه‌ای جوان و زیبا به آن می‌دهد. نیاسینامید بی‌دلیل به ماده موثر برای جوان سازی پوست معروف نشده است. این ماده در کنار خاصیت‌های جوا‌ن‌سازی، لکه‌هایی تیره پوست را برطرف می‌کند و چین‌و‌چروک‌ها را پوشش می‌دهد. به لطف ویژگی‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم، نیاسینامید به یکی از مواد پرطرفدار برای ساخت انواع کرم و سرم جوان سازی پوست تبدیل شده است. نیاسینامید نسبت به اسید گلیکولیک و رتینول، ترکیبات ملایم‌تری دارید. به لطف این ترکیبات، جایی برای نگرانی در استفاده از نیاسینامید برای پوست‌های حساس وجود ندارد.

اسید هیالورونیک جوان سازترین ماده آرایشی

اسید هیالورونیک جوان سازترین ماده آرایشی

در این قسمت از معرفی مواد موثر برای جوان سازی پوست، به ماده‌ای رسیدیم که در انجمن‌های سلامت پوست به آوازه‌ای جهانی رسیده است. فایده‌های اسید هیالورونیک به اندازه‌ای است که برای ساخت بهترین سرم و کرم جوان سازی پوست از آن استفاده می‌شود. مهم‌ترین خاصیت اسید هیالورونیک، ویژگی آبرسانی آن است. همان‌گونه که می‌دانید خشکی پوست، زمینه چروکیدگی آن را فراهم می‌کند. به همین منظور اسید هیالورونیک نوشداروی پوست‌‌های خشک به حساب می‌آید. پوستی که با اسید هیالورونیک آبرسانی شده، قوام بهتری پیدا می‌کند و چین‌و‌چروک بر نمی‌دارد. اسید هیالورونیک در کنار آبرسانی پوست، رطوبت آن را حفظ می‌کند. به همین دلیل اگر از آن دسته افراد شاغلی هستید که سرشان حسابی شلوغ است و فرصتی برای تجدید کرم یا سرم جوان سازی پوست در طول روز پیدا نمی‌کنند، اسید هیالورونیک انتخاب مناسبی برای شماست.

اسید لاکتیک برای نرمی و لطافت پوست

اسید لاکتیک برای نرمی و لطافت پوست

اگر پوست خشکی دارید و می‌خواهید جلوی پیری آن را بگیرید، محصولات جوان سازی پوست با اسید لاکتیک خریداری کنید. اسید لاکتیک، وظیفه آبرسانی و حفظ رطوبت پوست را بر عهده میگیرد. اسید لاکتیک، اثربخشی چشمگیری برای افزایش تولید کلاژنِ پوست دارد. پوستی که به کمک اسید لاکتیک، کلاژن بیشتری تولید می‌کند، سفت‌تر می‌شود و حالت کشسان آن افزایش می‌یابد. استفاده از محصولات جوان سازی پوست دارای اسید لاکتیک، چین‌و‌چروک‌های پوست را برطرف می‌کند و جلوه‌ای صاف به چروکیدگی‌های عمیق پوست می‌هد. جالب است بدانید اسید لاکتیک برای برطرف کردن لکه‌های سیاه پوست نیز کاربرد دارد. به این نکته نیز اشاره کنیم که اسید لاکتیک، پوست را به پرتوهای خورشید حساس می‌کند؛ در نتیجه اگر کرم یا سرم جوان سازی پوست دارای اسید لاکتیک خریده‌اید، حتماً در کنار استفاده از این محصول، ضد آفتاب بزنید.

سخن پایانی

همان‌گونه که وعده داده بودیم، انواع مواد موثر برای جوان سازی پوست را با شما در میان گذاشتیم. امیدواریم با خرید محصولاتی که دارای این مواد هستند، هرگز روی پیری پوست را نبینید و پوستتان از همیشه جوان‌تر و شاداب‌تر شود. اگر هم دوست دارید محصولات مطمئن خریداری کنید، سری به فروشگاه اینترنتی اردمی بزنید. اینجا بهترین محصولات با ضمانت اصالت کالا و قیمت مناسب برای شما محیاست. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم تجربه‌های سودمندی برای خرید انواع سرم و کرم جوان سازی پوست دارید، خواهشمندیم این اطلاعات را در قسمت نظرات با ما و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها 1475بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه