تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

تونر چیست؟ چه مزایایی دارد؟ چگونه استفاده می‌شود؟

زمان تقریبی مطالعه: ۶ دقیقه
تونر چیست؟ چه مزایایی دارد؟ چگونه استفاده می‌شود؟

تونر چیست؟ این پرسشی است که شاید این روزها در ذهن شما هم ایجاد شدخ باشد. حتماً بسیاری جاها شنیده‌اید که توصیه می‌کنند استفاده از تونر و قراردادن آن در روتین مراقبت پوستی از الزامات زندگی امروزی است. در واقع آلودگی هوا، مواد آرایشی یا سایر مواد ریز به پوست آشیب می‌زنند. برای رفع این آلودگی‌ها نیاز است از ماده‌ای مؤثر استفاده شود. ما هم به شما تونر را پیشنهاد می‌کنیم. اگر دوست دارید بدانید تونر چیست و چه مزایایی دارد، همراه ما شوید.

تونر چیست؟

تونر چیست؟

اگر به قسمت محصولات مراقبت پوستی مراجعه کنید، با نام تونر مواجه می‌شوید. این محصول برای تمیزکردن منافذ پوست بسیار ضروری است ؛ پس استفاده از آن را در برنامه روزانه خود قرار دهید. تونر برای تنظیم PH پوست، بعد از شست‌وشو استفاده می‌شود. PH مناسب رابطه مستقیمی با چربی و خشکی پوست دارد. لطافت، آبرسانی، شادابی و رطوبت مناسب پوست از دیگر وظیفه‌های تونر است. هر فرد با هر نوع از پوست می‎تواند از تونر استفاده کند. برای استفاده از این محصول مفید کافی است که با توجه به نوع پوست خود دست به انتخاب بزنید.

Special Price ‎163,800 تومان

Regular Price: ‎218,500 تومان

٪25

کاربرد تونر چیست؟ چگونه روی پوست عمل می‌کند؟

چگونه روی پوست عمل می‌کند؟

مراقبت از پوست وابسته به نوع پوست شماست. تونر در پوست چرب و مختلط زحمت بستن منافذ باز و تنظیم چربی پوست را به عهده می‌گیرد. در پوست حساس یا خشک، پوست‌های اضافه یا قرمزی پوست را از بین می‌برد.

فواید استفاده از تونر چیست؟

چگونه روی پوست عمل می‌کند؟

  • تنظیم سطح PH پوست

عرق صورت اسیدی است. محصولاتی مانند صابون که ما برای تمیزکردن پوست استفاده می‌کنیم غلیایی هستند. با چند مرتبه تمیزکردن صورت با این مواد تعادل پوست به هم می‌ریزد. هر گونه به هم ریختگی باید سریع جبران شود. جبران این عدم تعادل با تونر امکان‌پذیر است.

  • بستن منافذ پوست

کسانی که پوست چرب دارند در بیشتر اوقات از چربی پوست خود و بازبودن منافذ آن شکایت می‌کنند. با ریختن مقداری تونر روی پنبه یا پد آرایشی و کشیدن آن به صورت این مشکل به‌راحتی رفع می‌شود.

  • جلوگیری از رشد موهای زیر پوستی

اسید گلیکولیک یا سایر آلفا هیدروکسی اسیدهایی که در تونر وجود دارند، مانع از رشد موهای زیر پوستی می‌شوند.

  • مرطوب‌ سازی پوست

مواد تونر زحمت آبرسانی به پوست شما را می‌کشند. آبرسانی به‌موقع و به اندازه، مرطوب‌شدن پوست را به دنبال دارد.

  • جلوگیری از چین و چروک

چین و چروک زمانی به وجود می‌آیند که پوست به مقدار کافی مرطوب نباشد. ذکر کردیم که خشکی پوست توسط تونر از بین می‌رود، رطوبت مناسب از چروک‌شدن پوست صورت جلوگیری می‌کند.

  • کاهش و کنترل آکنه و جوش

گلیکولیک، نیاسینامیدها و سالیسیک اسیدها در تونرهای مفید استفاده شده‌اند. این مواد با کنترل چربی پوست، بروز آکنه و جوش را کنترل می‌کند. این مواد قرمزی و التهاب جوش را کاهش می‌دهند که باعث روشنی پوست صورت شما می‌شود.

  • پاکسازی پوست از مواد آلوده

متأسفانه بعضی مواد ریز هوا مانند گرد و غبار، حتی با شستن صورت هم از منافذ ریز پوست خارج نمی‌شوند. شوینده‌ها بیشتر آلودگی‌های سطحی پوست را پاک می‌کنند؛ ولی در تمیزکردن منافذ کوچک پوست ناتوان هستند. تونر با ورود به منافذ، آلودگی‌ها را بیرون کرده و پوست را پاکسازی می‌کند.

  • کمک به جذب بهتر مرطوب‌کننده

با تمیزکاری که تونر در منافذ پوست شما انجام می‌دهد، راه برای ذره‎های مرطوب کننده باز می‌شود. جذب بهتر مرطوب کننده در شاداب‌شدن پوست تأثیر دارد.

چگونه تونر خوب بخریم؟

برای انتخاب تونر بر اساس نوع پوست ابتدا باید با پوست خود و بافتی که دارد آشنا شوید. پوست‌ها در گروه‌های معمولی، خشک، چرب و ترکیبی قرار می‌گیرند که هر کدام نوع خاصی از تونر را نیاز دارند. قبل از خرید این محصول، به نوشته‌های روی آن دقت کنید. اگر هم تشخیص نوع محصول برایتان سخت است، با مشاوران گروه اردمی تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

ترکیبات مفید و اصلی تونر چیست؟

مواد مفید تونر

در ترکیبات استفاده شده در تونر باید به دنبال موادی باشید که به درد پوست شما بخورد. برای مثال:

  • افرادی که پوست با منافذ باز دارند به آلفا هیدروکسی اسیدهایی مثل گلیکولیک اسید احتیاج دارند تا منافذ پوستشان بسته شود.
  • پوست حساس به موادی نیاز دارد که التهابش را از بین ببرد و پوست‌های کدر لایه بردار طبیعی نیاز دارند.
  • پوست‌های چروکیده، تونرهای حاوی آنتی اکسیدان و عناصر آبرسان احتیاج دارند که شامل گلیسیرین، هیالورونیک اسید، رز واتر، لسیتین و… است.
  • پوست چرب و مستعد جوش باید از شر چربی اضافه خلاص شود که تونر با پایه سالیسیک اسید یا تونر حاوی نارون کوهی گزینه خوبی به حساب می‌آید.

در کل مواد مفید تونرها به این شکل است: آنتی اکسیدان‌ها، ترکیبات ضد التهاب، ترکیبات احیاکننده‌ پوست، اسیدهای هیالورونیک، سرامیدها، گلیسیرین، پانتنول سی وایپ و ویلو هرب.

ترکیبات مضر تونر چیست؟

ترکیبات مضر تونر چیست

موادی مانند اتانول، منتول، ترکیبات عطری و ترکیبات تحریک کننده پوست نباید در ترکیبات تونر وجود داشته باشند.

Special Price ‎272,400 تومان

Regular Price: ‎293,000 تومان

٪7

بهترین زمان استفاده از تونر چیست؟

بهترین زمان استفاده از تونر

سؤال مهم طرفداران سلامت پوست این است که بهترین زمان استفاده از تونر چیست؟ بهترین زمان استفاده از این محصول مراقبتی، بعد از پاک‌کردن و شستن صورت است.

روش استفاده از تونر چیست؟

روش استفاده از تونر چیست

بعد از اینکه تونری با فرمولاسیون مناسب پوست خود پیدا کردید، نوبت به استفاده از تونر می‌رسد. برای استفاده از تونر کافی است از مراحل زیر پیروی کنید:

ابتدا پوست خود را با شوینده مناسب بشویید تا مواد آرایشی یا آلودگی‌های سطحی از بین بروند، بهتر است بعد از آبکشی به پوست خود آب سرد بپاشید. پد آرایشی یا پنبه را به چند قطره تونر آغشته کنید و به صورت و گردن خود بکشید. این مراحل را چند مرتبه در روز هم می‌توانید تکرار کنید.

Special Price ‎145,800 تومان

Regular Price: ‎194,500 تومان

٪25

از کدام تونرها استفاده نکنیم؟ چرا؟

از کدام تونرها استفاده نکنیم

اکنون می‌دانید که تونر چیست؟ متأسفانه هستند کارخانه‌ها و مراکز تولیدی که وجدان کاری ندارند و سود خود را به سلامت مردم ترجیح می‌دهند. فرمول‌های قدیمی، مواد کم کیفیت یا مواد مضری که توسط این افراد به کار می‌روند ممکن است سلامت شما را با خطر جدی مواجه کند. در ادامه به شما می‌گوییم که کدام تونرها کیفیت نامطلوب دارند تا شما با آگاهی انتخاب کنید.

Special Price ‎177,300 تومان

Regular Price: ‎236,500 تومان

٪25
  • تونرهای حاوی مواد مضر

همه مواد تهاجمی مانند الکل صنعتی یا منتول اگر در ساخت تونر استفاده شوند، به جای اینکه به پوست کمک کنند، با از بین‌بردن مواد مفید پوست التهاب و قرمزی را به وجود می‌آورند.

  • تونرهای مخصوص پوست چرب

این دسته از تونرها حاوی مواد تهاجمی هستند تا بتوانند چربی اضافه را از بین ببرند و پوست شما را سبک کنند. فرمول‌های جدید درصد استفاده از این مواد را در محصولات خود به حداقل رسانده‌اند. اگر انتخاب شما درست نباشد، به مشکلات پوستی دچار خواهید شد. حتماً در انتخاب این دسته از تونر احتیاط کنید و درصد مواد مضر را چک کنید تا ضرر کمتری ببینید.

  • تونرهای حاوی مواد معطر

این مدل تونرها اکثراً با نام خوش‌بو کننده‌ها یا روشن کننده‌ها در بازار به فروش می‌رسند. در این تونرها اسانس استفاده شده است که باعث واکنش منفی پوست به این مواد می‌شود. از تونرهای حاوی عصاره‌های معطر مانند روغن گل رز، روغن‌های ضروری و مرکبات دوری کنید.

  • تونرهای فاقد مواد و ترکیبات مفید

نبود مواد مضر به معنی مفیدبودن محصول نیست. تونری که مواد مفید و مغذی را در ترکیبات خود نداشته باشد فایده ندارد، چه شما از این نوع تونر استفاده کنید چه نه، نتیجه یکسانی می‌بینید. برای کمک به پوست خود باید در ترکیبات تونر به دنبال مواد مغذی باشید تا نتیجه خوب ببینید. در بخش‌های قبلی شما را با مواد مفید آشنا کردیم.

Special Price ‎163,800 تومان

Regular Price: ‎218,500 تومان

٪25

جمع بندی

شما با تونر، خواص و ضررهایی که ممکن است داشته باشدآشنا شدید. باز هم تأکیید می‌کنیم که در خرید دقت کافی داشته باشید. ازدست‌دادن زیبایی کم‌ترین ضرر این دسته از محصولات است؛ اگر درست انتخاب کنید، معجزه را در پوست و زیبایی خود حس می‌کنید. برای انتخاب یک تونر خوب می‌توانید به فروشگاه اینترنتی اردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی سری بزنید.

دیدگاه‌ها 18985بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه