تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

کاهش التهاب پوست بعد از شیو با چند روش ساده

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
کاهش التهاب پوست بعد از شیو با چند روش ساده

مسلماً همه ما از داشتن پوستی صاف و ابریشمی لذت می‌بریم. در کنار اپلاسیون، انجام لیزر، استفاده از محصولات موبر و غیره  یکی از روش‌هایی که ما را به تجربه پوست نرم و یکدست نزدیک می‌کند، شیو آن با خودتراش‌های معمول و مرسوم است. بسیاری افراد بعد از شیو پوستشان، با پوست ملتهب و قرمز مواجه می‌شوند. آن‌ها علاوه بر اینکه از پوست قرمز خود شاکی هستند، مجبورند درد و سوزش عجیبی را هم تحمل کنند. ما در اینجا هستیم که به شما یاد بدهیم چگونه التهاب و سوزش بعد از شیو را درمان کنید. با ما همراه باشید با روش‌های ساده کاهش التهاب پوست بعد از شیو که مرحله به مرحله بیان می‌شود.

التهاب پوست بعد از شیو به چه دلیل ایجاد می‌شود؟

التهاب پوست بعد از شیو به چه دلیل ایجاد می‌شود؟

قبل از اینکه به روش‌های کاهش التهاب پوست بعد از شیو بپردازیم، بد نیست با هم درباره این موضوع صحبت کنیم که چرا پوست ما بعد از اصلاح با تیخ یا خودتراش، قرمز، ملتهب و دچار جوش می‌شود. می‌دانید که ریشه موهای بدن در روزنه‌های پوستی قرار دارد. روزنه‌های پوست با ذخیره مواد مغذی و اکسیژن کافی از فولیکول مو مراقبت می‌کنند. اگر در زمان اصلاح یا همان شیو، آلودگی به این منافذ نفوذ کند، شاهد جوش‌های متعدد در آن خواهید بود. علت دیگر این اتفاق نیز فرخوردن مو به داخل پوست و تحریک فولیکول آن است.

از سوی دیگر برخی عوامل مانند کند بودت تیغ، تمیز نبودن پوست، آماده نبودن پوست و نداشتن رطوبت کافی باعث ایجاد خراش یا قرمزی روی سطح ظاهری پوست می‌شود. هر دوی این اتفاقات باعث بروز چهره ناخوشایندی برای پوست شما می‌شوند. ما در ادامه بنا داریم روش‌های کاهش التهاب پوست بعد از شیو را بررسی کنیم. برخی از این روش‌ها شامل نکات پیشگیرانه است و برخی به مراقبت‌های حین یا بعد از شیو برمی‌گردد. با ما همراه باشید تا همه را به‌طور مفصل برایتان توضیح دهیم.

۱. حتماً قبل از اصلاح پوستتان را لایه برداری کنید

حتماً قبل از اصلاح پوستتان را لایه برداری کنید

گفتیم که یکی از دلایل بروز جوش روی پوست بعد از اصلاح آن، درگیری آلودگی‌ها با فولیکول مو است. برای اینکه این درگیری کاهش پیدا کند، لازم است قبل از اصلاح از لایه‌بردار یا اسکراب مناسب استفاده کنید. اسکراب و لایه بردار منافذ پوست شما را به‌طور عمقی پاکسازی می‌کنند. این اتفاق باعث می‌شود آلودگی در روزنه‌های پوست باقی نماند و موها در جهت رشد خود از پوست بیرون بیایند. لایه برداری پوست قبل از اصلاح، تأثیر شگفت‌انگیزی در کاهش التهاب پوست بعد از شیو دارد. این اثر را دست کم نگیرید.

۲. خودتراش و تیغ باکیفیت انتخاب کنید

خودتراش و تیغ باکیفیت انتخاب کنید

استفاده از دسته تیغ تک لبه، کند و دارای لبه ضخیم به سوختگی و برجستگی پوست منجر می‌شود. تیغ نامناسب به اندازه کافی تیز نیست که بتواند با یک مرتبه استفاده، موها را از بین ببرد. گاهی برای حذف موهای باقی‌مانده، شما مجبور می‌شوید یک قسمت از پوست را چندبار شیو کنید. این تکرار شیو باعث ایجاد زخم در پوست شما می‌شود. این زخم‌ها همان سوختگی معروف پوست است.

از سوی دیگر استفاده طولانی مدت از تیغ نیز باعث کند‌شدن آن است. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم در زمان مشخص، حتماً تیغ خود را عوض کنید. زمان مناسب برای تعویض تیغ‌ها هر دو هفته یک بار است. با بیشتر و طولانی‌ترشدن این مدت زمان، کارایی تیغ کاهش پیدا کرده و کند می‌شود. یکی از راه‌های کاهش التهاب پوست بعد از شیو از ما می‌شنوید برای پوست خود ارزش بیشتری قائل باشید و با صرف هزینه اندکی برای تعویض تیغ خود و خریداری تیغ باکیفیت، سلامت و زیبایی را به خود هدیه کنید.

۳. قبل از اصلاح پوستتان را حسابی بخور دهید

قبل از اصلاح پوستتان را حسابی بخور دهید

خیس‌کردن بدن با آب ولرم قبل از اصلاح در کاهش عوارض اصلاح تأثیر بسزایی دارد و احتمال سوزش و برجستگی را کاهش می‌دهد. خیس کردن پوست موها را نرم می‌کند و بازشدن منافذ پوست را به همراه دارد. کافی است قبل از اصلاح چند دقیقه محلی از بدنتان را که می‌خواهید شیو کنید، در معرض آب ولرم قرار دهید. برای مثال اگر آقایی هستید که می‌خواهید ریشتان را بزنید، قبل از اصلاح، کمی پوستتان را بخور دهید.

برای شیو پوست دست و پا نیز کافی است بدنتان را چند دقیقه در معرض رطوبت و بخار حمام قرار دهید. این نیز یکی از روش‌های ساده برای کاهش التهاب پوست بعد از شیو است. با این کار منافذ پوستتان باز شده و آلودگی و حتی موهای فرخورده از آن خارج می‌شوند. از طرفی موهایتان نرم‌تر شده و تراشیدن آن‌ها نیز راحت‌تر انجام می‌شود

۴. از کرم یا ژل مخصوص اصلاح استفاده کنید

از کرم یا ژل مخصوص اصلاح استفاده کنید

استفاده از ژل یا کرم مخصوص اصلاح نیز تأثیر چشمگیری در کاهش التهاب پوست بعد از شیو دارد. میدانید که این کرم ها حرکت تیغ روی پوست را تسریع می‌کنند. به این ترتیب پوست کمتر با لبه تیغ در تماس است و کمتر قرمز و ملتهب می‌شود. همچنین کرم‌ها و ژل‌های اصلاح، آبرسانی بیشتر و بهتر پوست را به همراه دارند. همین موضوع نیز سوختگی و برآمدگی‌های پوست را کاهش می‌دهند در نتیجه اصلاح تمیزتر و آسان‌تر انجام می‌شود. هرگز فراموش نکنید که استفاده از کرم اصلاح قانون مهمی در زیبایی است و این قانون نباید نقض شود.

۵. از محصولات مرطوب کننده و آبرسان بعد از شیو استفاده کنید

از محصولات مرطوب کننده و آبرسان بعد از شیو استفاده کنید

شیوکردن و تراشیدن موهای اضافه منجر به خشکی پوست می‌شود. علت این امر نیز از بین رفتن لایه بیرونی پوست در اثر تماس با تیغ است. از سویی شوینده‌ها نیز به‌مرور زمان پوست را خشک می‌کنند. برای اینکه این خشکی به پوست شما آسیب نزند، حتماً بعد از حمام و شیو بدنتان از مرطوب کننده، لوسیون یا آبرسان مناسب استفاده کنید. انتخاب اینکه کدام محصول برای پوست شما مناسب‌تر است، به تشخیص شما بستگی دارد.

سخن پایانی

امیدواریم با نکاتی که در بالا برایتان گفتیم، به کاهش التهاب پوست بعد از شیو کمک کرده باشیم. به شما پیشنهاد می‌کنیم برای خرید تیغ‌های درجه یک و برند، همچنین ژل‌های اصلاح و افترشیو‌های عالی، به فروشگاه اینترنتی اردمی سری بزنید. در این فروشگاه می توانید عالی‌ترین محصولات را با قیمت مناسب پیدا کنید. همچنین مشاوران پوست و زیبایی مجموعه نیز به پرسش‌های شما پاسخ می‌دهند. شما چه روشی برای کاهش عارضه‌های بعد از اصلاح می‌دانید؟ برای ما بنویسید.

۸ دیدگاه 53625بازدید
دیدگاه‌های کاربران
  1. من همیشه اول حمام شیو میکنم ، بعضی وقتا انقد پوستم سرخ میشه و میسوزه با این حال ک از شامپو برای شیو استفاده میکنم بازم پوستم خشکه

    • عزیزم شیو کردن خشکی پوست رو تشدید می‌کنه،لطفا سعی کنید روش اصلاحتون رو تغییر بدید و یا لیزر کنید.

      • سلام میخاستم بپرسم چرا بعداز هربار شیو کردن بدنم جوش میزنم از همه چی استفاده‌ کردم ولی باز جوش میزنم علتش چیه ؟

        • سلام وقت بخیر
          عزیزم شما به آلیاژ تیغ حساسیت دارید و همچنین شیو کردن باعث ایجاد التهاب درفولیکول‌های موهاتون میشه، لطفا از روش لیزر برای حذف موهای زائدتون استفاده کنید و یا اینکه در جهت رویش موهاتون از تیغ استفاده کنید.

  2. سلام وقتتون بخیر
    من میخواستم علت و درمان پوست مرغی رو بفهمم اما هرجا نگاه کردم در رابطه با موی زیرپوستی بود میتونید علت و درمان دونه دونه قرمز شدن پا بدون هیچ برجستگی بعد تز چند بار شیو بگید؟؟ اینم بگم پاهای هرکس که دیدم مدت طولانی یه شیو میکنن همینطور دونه دونه قرمز شده و بدون هیچ برجستگی ازشون هم که میپرسم میگن چند بار اول اینطور نبوده و کم کم اینطوری شده

    • سلام وقت شما هم بخیر.
      عزیزم شیو کردن کم‌کم باعث آسیب‌رساندن به روزنه‌ها و فولیکول‌های مو میشن و این آسیب باعث گشاد شدن این منافذ روی پوست شده و به مرور باز، و فولیکول‌ها ملتهب و قرمز میشن.می‌تونید از کرم‌های مخصوص اصلاح و تیغ‌های اورجینال و با کیفیت استفاده کنید. در کل لیزر بهترین روش حذف موهای زائده عزیزم و شیو کردن در دراز مدت عوارض داره

  3. ببخشید من از موچین استفاده کردم ولی بعد از آن جای موها قرمز و جاش مونده چیکار کنم لطفا کمکم کنید

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه