تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

اهمیت ضد عفونی کردن لوازم آرایشی و بهترین روش آن

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
اهمیت ضد عفونی کردن لوازم آرایشی و بهترین روش آن

امروزه بیشترین ترس مردم از آلوده‌شدن به ویروس کروناست. این ترس باعث شده نکات بهداشتی و ایمنی طرفداران بیشتری پیدا کنند. از گذشته تا به امروز بیشتر بیماری‌ها از عدم رعایت بهداشت به‌وجود می‌آمدند؛ پس عدم رعایت بهداشت مساوی است با از دست رفتن سلامتی گاهی برای همیشه. راه پیشگیری از ابتلا، شستن دست‌ها و پوشیدن ماسک است. بعد از شنیدن تمام این هشدارها درباره سلامت و رعایت بهداشت اصلاً به ضد عفونی کردن لوازم آرایشی فکر کرده‌اید؟ درباره این موضوع بسیار مهم چه می‌دانید؟ اصلاً این ضدعفونی‌کردن واقعی است یا فقط یک تبلیغ بی‌رحمانه برای فروش محصولات است؟

ویروس کرونا همه را ملزم به رعایت بهداشت کرد. این ویروس کشنده باعث شد بحث رعایت بهداشت به منظور پیشگیری از بیماری بیش از هر زمان دیگری داغ شود. مهم نیست بیماری مانند جزام شایع باشد یا نه، شما ملزم به رعایت حداکثری بهداشت هستید چون پوست همیشه در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های گوناگون است؛ پس همراه ما در بحث ضد عفونی کردن لوازم آرایشی باشید.

بهترین راه برای ضد عفونی کردن لوازم آرایشی

از قدیم موادی که امکان خراب‌شدن آن‌ها در هوا بود را به نمک آغشته می‌کردند. نمک محصولات آرایشی الکل است. چگونه از الکل استفاده کنیم؟

  • باید محصولی مناسب برای از بین‌بردن باکتری‌ها پیدا کنید. می‌توانید یک ضد عفونی کننده آرایش یا 70% IPA (الکل ایزوپروپیل) تهیه کنید.
  • الکلی که تهیه کرده‌اید را روی تمام محصولات آرایشی خود اسپری کنید.
  • فاصله الکل با لوازم شما مهم است. بهترین فاصله برای ضد عفونی‌ کردن لوازم آرایشی 15 تا 25 سانتی متر است.
  • صبر کنید تا الکل خشک شود و بعد در محصول را ببندید. الکل معمولاً بعد از 2 تا 3 دقیقه خشک می‌شود.
  • زمان تماس و ماندن الکل روی محصولی که آن را پاک‌سازی می‌کنید مهم است. ضد عفونی کننده با غلظت بالا حدود 99 درصد سریع تبخیر می‌شوند یا در اصطلاح می‌پرند. محصول انتخابی شما باید 70 درصد باشد تا زمان بیشتری روی لوازم شما بماند.

بهترین راه برای ضد عفونی کردن لوازم آرایشی

  • راه تمیزکردن محصولات پالتی مانند سایه چشم و رژ گونه این است که هر چند وقت یک بار لایه روی پالت یعنی در آن را تمیز کنید.
  • برای استفاده از محصولات کرمی از دست استفاده نکنید. با یک کاردک کوچک اول کرم را بردارید و سپس از محصول استفاده کنید.
  • بعضی از برند‌های برس آرایش در کنار برس‌ لوازم مناسب برای تمیزکردن قرار می‌دهند و شما بعد از هر مرتبه استفاده از برس آن‌ را تمیز می‌کنید. در صورتی که وسیله مناسب برای تمیزکاری ندارید، برس را با شامپو ملایم بشویید و در سطح صاف قرار دهید تا خشک شود.
  • اسفنج‌های آرایشی باید شخصی باشند؛ پس در هیچ صورت آن‌ها را با دیگران به اشتراک نگذارید. اسفنج‌ها باید کاملاً شسته، تمیز و خشک باشند.

نحوه ضد عفونی کردن لوازم آرایشی ضروری

نحوه ضد عفونی کردن لوازم آرایشی ضروری

می‌دانید سخت‌‌ترین ضد عفونی مربوط به کدام لوازم آرایش است؟ ضد عفونی لوازم آرایش مدادی مانند مداد لب، مداد چشم، مداد ابرو. شما باید تراشی که استفاده می‌کنید را هم با IPA ضد عفونی کنید. این مدادها هر نوعی که باشند چه ماژیکی، چه جمع‌شونده و چه معمولی باید شخصی باشند. علت این است که این مدادها را درست مانند اسفنج‌ها نمی‌توان 100 درصد تمیز کرد. این نکات ضد عفونی کردن لوازم آرایشی برای افراد معمولی بود. بحث ضد عفونی در آرایشگران متفاوت است.

نکات مهم در زمینه ضد عفونی کردن لوازم آرایشی

نکات مهم

  • هر آرایشگر باید کیت آرایشی یک‌ بار مصرف داشته باشد. در این کیت لوازمی مانند قرقره یک بار مصرف، اسفنج، پد، برس، ضد عفونی کننده دست و دستمال مرطوب ضد عفونی کننده قرار می‌گیرد.
  • این کیت آرایش قبل از بسته بندی باید تمیز و ضد عفونی شود. کیسه یا کیفی که وسایل در آن قرار می‌گیرد، ظروف، دست‌کش‌ها و محل قرارگیری این کیف باید مرتب تمیز شود.
  • میز و صندلی باید تمیز و ضد عفونی شده باشد. حوله‌ای که استفاده می‌کنید باید یک بار مصرف و تمیز باشد. حوله را باید قبل از شروع کار در اختیار مراجع قرار دهید.
  • قبل از شروع دست‌کش و ماسک یک بار مصرف را آماده کنید. قبل از شروع کار و در بین کار دستان خود را بشویید و ضد عفونی کنید.
  • از سینی و کاردک استیل ضد زنگ استفاده کنید و آنها را قبل و بین هر مرحله ضدعفونی کنید.

نکات مهم در زمینه ضد عفونی کردن لوازم آرایشی

  • انواع برس‌های آرایشی را تهیه کنید و از برس مناسب برای هر قسمت آرایش استفاده کنید. بعد از هرکار مانند پخش‌کردن کرم پودر یا کانسیلر این برس‌ها را در ظرف جدا قرار دهید تا بعد از اتمام کار مشتری آن‌ها را تمیز کنید.
  • از یک کاردک برای خارج‌کردن محصولات کرم از ظروف یا تیوب‌ استفاده کنید.
  • برای رژ لب، کانسیلر، کانتور و ریمل از فرچه یک بار مصرف استفاده کنید و فرچه اصلی را استفاده نکنید. حالت آرمانی این است که یک فرچه را دوبار در ظرف فرو نبرید.
  • خط چشم کاسه‌ای و مایع انتخاب کنید. خط چشم‌های ماژیکی و مدادی انتخاب مناسبی نیستند. استفاده از برس‌های یک بار مصرف و فرونبردن دوباره آن در ظرف مهم است.
  • همین روش‌ها را برای داشتن یک آرایش ابرو ایمن و سالم انجام دهید.

سخن پایانی

در این مقاله از فروشگاه اینترنتی اردمی با شما درباره روش‌های ضد عفونی کردن لوازم آرایشی صحبت کردیم. امیدواریم با رعایت نکاتی که برایتان بیان کردیم، همیشه پوستی سالم و زیبا داشته باشید. شما لوازم آرایشتان را چگونه ضدعفونی می‌کنید؟ برای ما در بخش نظرات بنویسید.

دیدگاه‌ها 1798بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه