تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

محصولات مراقبت پوستی برای انواع پوست چه ویژگی هایی دارند؟

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
محصولات مراقبت پوستی برای انواع پوست چه ویژگی هایی دارند؟

مراقبت پوستی برای انواع پوست زمانی تمام‌و‌کمال انجام می‌شود که آشنایی کاملی از نوع پوست خود داشته باشید. سپس باید با توجه به پوستی که دارید، بهترین محصول را برای رسیدگی به پوست انتخاب کنید. بعضی از ترکیباتِ این محصولات در حالی که برای یک نوع خاص از پوست مناسب به نظر می‌رسد،‌ به نوع دیگری از پوست صدمه می‌زند. از آنجایی که رسم داریم اطلاعات کاملی درباره محصولات آرایشی بهداشتی در اختیار همراهانمان قرار دهیم، در این مطلب انواع پوست‌ها را بررسی می‌کنیم و برای شما می‌گوییم ترکیباتِ کدام محصول برای پوست شما ضرر دارد. به شما قول می‌دهیم با مطالعه این مطلب تا انتها، بهترین محصولات رسیدگی به پوست را خریداری کنید و از پوستی زیبا و شاداب لذت ببرید.

محصولات مضر برای پوست چرب

محصولات مضر برای پوست چرب

انصافاً باید گفت رسیدگی به پوست چرب کار دشواری است. با این حال اگر هوای پوست چرب را داشته باشید و به‌خوبی به آن رسیدگی کنید، این پوست جذابیتی زیبا پیدا می‌کند. اینجاست که اهمیت انتخاب محصولات مراقبت پوستی برای انواع پوست مشخص می‌شود. اگر محصولی با ترکیبات مضر برای پوست چرب خریداری کنید، آکنه‌های دردناک و جوش‌های سرسیاه راه خود را به این پوست پیدا می‌کنند. به همین دلیل افرادی که پوست چربی دارند باید بیشتر حواسشان به خرید بهترین محصولات رسیدگی به پوست باشد.

به جای خرید محصولاتی با ترکیبات غلیظ و متراکم، محصولات رسیدگی به پوستی با ترکیبات رقیق و ملایم انتخاب کنید. هرچقدر غلظتِ ترکیبات محصولات رسیدگی به پوست بیشتر باشد، احتمال ایجاد جوش‌ در پوست‌های چرب افزایش پیدا می‌کند. ناگفته نماند بعضی از ترکیبات برای پوست‌ چرب اثربخشی بیشتری دارند. برای نمونه می‌توان به اسید سالیسیلیک اشاره کرد.

محصولات مضر برای پوست خشک

محصولات مضر برای پوست خشک

اگر پوست شما با تغییر بسیار کمِ آب‌و‌هوا، پوسته‌پوسته‌ می‌شود، خشک است. بعضی از پوست‌ها به اندازه‌ای خشک هستند که با شست‌وشوی معمولی نیز پوسته‌پوسته و ملتهب می‌شوند. در این شرایط باید دور محصولات که پوست شما را خشک‌تر می‌‌کند را قلم بگیرید. بسیاری از محصولات رسیدگی به پوست دارای الکل هستند. الکل آسیب‌های زیادی به پوست خشک می‌زند و آن را خشک‌تر می‌کند.

رایحه‌های مصنوعی نیز به‌رغم بوی خوش، خشکی پوست را به دنبال دارند. موادی مانند آلفا هیدروکسی اسیدها (AHS)، صابون‌ها و اسید سالیسیلیک، دشمن پوست خشک به حساب می‌آیند. مراقبت پوستی برای انواع پوست زمانی اثربخشی بیشتری دارد که محصولاتی دارای اسید هیالورونیک برای پوست‌های خشک خریداری کنید. این محصول باید دارای میزان چشمگیری ترکیبات آبرسان و روغن‌های طبیعی باشد.

محصولات مضر برای پوست ترکیبی (خشک و چرب)

محصولات مضر برای پوست ترکیبی (خشک و چرب)

پیشانی و بینی بعضی‌ها چرب‌تر از دیگر قسمت‌های صورت آن‌هاست. این افراد پوستی ترکیبی دارند. ناگفته پیداست مراقبت پوستی برای انواع پوست در این حالت دشواری بیشتری دارد. باید وسواس بیشتری به‌خرج دهید و محصولی خریداری کنید که مخصوص پوست چرب یا خشک ساخته نشده باشد. در عوض سراغ محصولاتی را بگیرید که ترکیبی از مواد سودمند برای پوست خشک و چرب در آن استفاده شده باشد. این محصول باید چربی قسمت‌های خشک پوست را جبران کند و چربی قسمت‌های چرب پوست را متعادل کند.

محصولات مضر برای پوست حساس

محصولات مضر برای پوست حساس

با این واقعیت باید روبه‌رو شد که پوست‌های حساس نیازمند رسیدگی خاصی هستند. هر محصولی را به‌راحتی نمی‌توان برای این پوست‌ها انتخاب کرد. یک کرم ساده ممکن است دارای ترکیباتی مضر برای پوست حساس باشد. استفاده از چنین محصولاتی خارش و التهاب پوست را به دنبال دارد. در نتیجه از آنجایی که احتیاط شرط عقل است، پیشنهاد می‌کنیم محصولی انتخاب کنید که در آن خبری از الکل، رایحه‌‌‌ و رنگ‌ مصنوعی نباشد.

محصولات رسیدگی به پوست با ترکیبات ارگانیک، انتخاب مناسبی برای پوست حساس به حساب می‌آیند. هر چقدر محصولی که انتخاب می‌کنید ترکیبات شیمیایی کمتری داشته باشد، این محصول ضرر کمتری برای پوست حساس دارد. پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید حتماً‌ مقدار کمی از محصول دلخواه را روی پشت دست خود امتحان کنید. پس از گذشت چند ساعت اگر این ناحیه قرمز یا ملتهب نشد، این محصول برای پوست حساس شما مناسب است.

محصولات مضر برای پوست معمولی

محصولات مضر برای پوست معمولی

بسیاری از افرادی که پوستی معمولی دارند، بر این باور هستند که پوست آن‌ها نیاز کمتری به رسیدگی دارد. همان‌گونه که می‌دانید پوست معمولی چربی کمتری دارد. در نتیجه نبود چربی در این پوست، آن را در معرض آسیب‌هایی مانند پیری زودرس و چین‌و‌چروک قرار می‌دهد. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم محصولاتی که پوست معمولی را بیش‌از‌حد چرب یا خشک می‌کنند را کنار بگذارید. در عوض سراغ محصولاتی را بگیرید که چربی پوست را متعادل نگه می‌دارند. محصولی خریداری کنید که ترکیبات ضد پیری داشته باشد و پوست را جوان و شاداب نگه دارد.

سخن پایانی

مراقبت پوستی برای انواع پوست با خرید محصولی باکیفیت و کارآمد آغاز می‌شود. امیدواریم به لطف اطلاعاتی که از محصولات مضر برای انواع پوست با شما مطرح کردیم، محصول رسیدگی به پوست باکیفیتی خریداری کنید. برای این کار می‌توانید به فروشگاه اینترنتی اردمی سری بزنید. در این فروشگاه انواع محصولات رسیدگی به پوست از برندهای مختلف با ضمانت اصالت کالا و قیمت مناسب وجود دارد. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم تجربه‌های سودمندی در زمینه مراقبت پوستی برای انواع پوست دارید، خواهشمندیم این تجربه‌های مفید را در قسمت نظرات با ما و دیگر مخاطبان این مجله آموزشی به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها 4717بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه