تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

چطور لاک سلامت ناخن را به خطر می‌اندازد؟

زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
چطور لاک سلامت ناخن را به خطر می‌اندازد؟

حفظ سلامت و مراقبت از ناخن آنقدر اهمیت دارد که به راحتی نمی‌توان از ناخن‌های آسیب‌دیده گذشت و آن‌ها را به حال خود رها کرد.

یکی از اصلی‌ترین دلایل آسیب دیدن ناخن‌ها، استفاده بیش از اندازه از لاک است. لاک داشتن ناخن‌ها در هر 365 روز سال، برای ناخن‌ها خوب نیست. حتی اگر لاک و ناخن‌های لاک زده شده را بسیار دوست داشته باشید، بهتر است در هر کاری میانه‌روی کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه از زرد شدن ناخن ها به دلیل لاک جلوگیری کنیم؟

در ادامه به چند دلیل مهم برای آسیب‌پذیر بودن ناخن‌ها نسبت به لاک، اشاره شده است.

دلایل آسیب دیدن ناخن‌ها

1. زیاد لاک زدن

احتمالا در کشوی لوازم آرایشی خود کلکسیونی از تمام رنگ‌های لاک را دارید و یا آن‌قدر برای مانیکور ناخن‌های خود به آرایشگاه می‌روید که آرایشگرتان بیش‌تر از دوستان‌تان درباره زندگی شما می‌داند.

متاسفانه لاک زدن هر روزه به ناخن‌ها آسیب می‌زند، هرچند ناخن بدون لاک، حس برهنگی به شما بدهد اما تنفس ناخن بسیار اهمیت دارد. اگر در ناخن‌های خود پوسته شدن، خشکی یا شکنندگی مشاهده کردید نوبت سم‌زدایی ناخن‌های شما رسیده است.

در ابتدا لاک‌ها را پاک کنید و ناخن‌ها را به مدت 10 تا 20 روز (بسته به میزان آسیب)، 10 الی 15 دقیقه در آب گرم بگذارید تا به آن‌ها آب‌رسانی شود.

ممکن است دلتان برای لاک صورتی پررنگ‌تان تنگ شود اما ناخن‌هایتان از شما بسیار سپاسگزار خواهند بود.

2. استفاده زیاد از لاک پاک کن‌ (مشاهده و خرید انواع پاک کننده ناخن)

استفاده از لاک پاک کن‌

وقتی لاک زیاد می‌زنید مجبورید از لاک پاک کن نیز زیاد استفاده کنید. لاک پاک‌کن‌های معمولی حاوی استون هستند که سبب کنده شدن لایه رویی ناخن و در نهایت عفونت ناخن‌ها می‌شوند.

بنابراین اگر شما هم از آن دسته طراحان ناخن حرفه‌ای هستید که هر روز طرح و رنگی متفاوت روی ناخن‌هایتان به چشم می‌خورد، از لاک پاک‌کن‌های بدون استون استفاده کنید تا اثرات خشک کننده و مضر لاک پاک‌کن‌های معمولی را همراه خود نداشته باشند.

3. کندن لاک

کندن لاک

در این مورد نمی‌توان خود لاک را مقصر دانست بلکه این عادت بد شماست که قابل سرزنش است.

وقتی شما مدام لاک خود را از روی ناخن جدا می‌کنید، لایه رویی ناخن هم همراه آن جدا می‌شود که این کار ضعیف شدن ناخن را به همراه دارد. برای جلوگیری از کندن لاک روی ناخن بهتر است یک لایه محافظ روی لاک بزنید و این عادت خود را ترک کنید.

4. عدم استفاده از لایه محافظ ناخن (مشاهده و خرید لوازم آرایش و مراقبت از ناخن)

استفاده از لایه محافظ ناخن

هرچند زردی ناخن بر اثر دلایل زیادی مثل کشیدن سیگار، عفونت یا مشکلات دارویی ایجاد می‌شود، اما لاک زدن بدون لایه محافظ هم می‌تواند سبب زردی ناخن شود.

برای پیشگیری از این مورد، همیشه از لایه محافظ قبل لاک زدن استفاده کنید تا از زرد شدن ناخن جلوگیری کند.

5. استفاده از لاک‌های تیره

پاک کردن لاک‌های تیره

برای لکه‌های تیره روی ناخن که به نظر نمی‌رسد با لاک پاک کن پاک شوند می‌توانید از لاک‌های تیره تشکر کنید!

برای جلوگیری از ایجاد لک روی ناخن، قبل از استفاده از لاک‌های تیره،یک لایه محافظ روی ناخن بزنید تا هم لاک را بهتر نگه‌دارد و هم از آسیب به ناخن و لکه دار شدن آن در اثر رنگ‌های تیره محبوب شما جلوگیری کند.

بهتر است راهکارهای ذکر شده برای کاهش آسیب‌های وارده به ناخن، به دلیل استفاده از لاک( برای خرید لاک inlay کلیک کنید) را به خاطر بسپارید تا در کنار حفظ آراستگی دست‌های خود، کمترین آسیب به ناخن‌هایتان وارد شود.

چه خوب است اگر شما هم تجربه‌ای در این زمینه دارید که موجب کاهش آسیب‌های وارده به ناخن می‌شود را با ما و سایر کاربران در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع: Makeup دیدگاه‌ها 8242بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه