تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

روش‌هایی برای تقویت ناخن‌‌‌ها در ۳۰ روز

زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
روش‌هایی برای تقویت ناخن‌‌‌ها در ۳۰ روز

حتما تا به حال این تجربه را داشته‌‌‌اید که ناخن‌‌‌ها بعد از بلند شدن ترک می‌‌‌خورند و می‌‌‌شکنند. قطعا اتفاق ناگواری‌‌ است. در این‌‌‌جا به چند نکته قابل اطمینان برای تقویت ناخن‌‌‌ها و بلند شدن سالم آن‌ها در ۳۰ روز اشاره می‌کنیم.

۱- استفاده از سرم رشد ناخن (هر روز صبح)

این محصولات حاوی بیوتن (که سبب تقویت ناخن و حفظ سلامتی پوستک ناخن می‌‌‌شود) هستند. روزی یک‌بار یک قطره از آن را روی ناخن بدون لاک و یا با لاک ماساژ دهید.

۲- استفاده از روغن پوستک ناخن (هر روز بعد از ظهر)

استفاده از سرم رشد ناخنوجود پوستک در ناخن دلیل دارد: برای مراقبت از ناخن و جلوگیری از عفونت و حفظ سلامتی آن. همیشه یک شیشه از این روغن را روی میز خود داشته باشید تا جلوی چشم‌‌‌تان باشد و بین جلسات کاری یا دور زدن بی هدف در شبکه‌های اجتماعی از آن استفاده کنید.

۳- استفاده از یک نوع لوسیون (هر شب)

اگر محصولی واقعا به سلامت پوستک ناخن شما کمک می‌‌‌کند فقط از همان روی ناخن خود استفاده کنید زیرا اکثر ما عادت داریم لوسیون را فقط به دست‌‌‌ها بزنیم. ناخن‌‌‌های خشک به راحتی می‌‌‌شکنند ولی آب‌‌‌رسانی به آن‌‌‌ها سبب نرمی و درخشندگی آن‌‌‌ها می‌‌‌شود.

۴- استفاده از استحکام بخش ناخن (هر چند روز)

این محصولات دارای پروتئین و ترکیبات نرم کننده هستند که نوک ناخن‌‌‌ها را محکم می‌‌‌کند و به آن‌ها مواد مغذی می‌‌‌رسانند. ما این مورد را پیشنهاد می‌‌‌دهیم زیرا اندک مقداری رنگ در آن وجود دارد که بلافاصله ناخن شما را براق می‌کند.

بیشتر بخوانید:‌ برای داشتن ناخن‌ هایی محکم‌تر چه بخوریم؟

نکات دیگر در تقویت ناخن‌‌‌ها

مراقبت از ناخن‌ها

هر هفته: آن‌‌‌ها را به حالت گرد یا مربع-بیضی مرتب کنید.

نوک‌‌‌های تیز یا مربعی ناخن به اشیاء گیر می‌‌‌کنند و می‌‌‌شکنند. لبه‌‌‌های گرد و منحنی احتمال گیر کردن کم‌‌‌تری دارند ( و ضمنا ناخن را بلند تر نشان می‌‌‌دهند).

همیشه: هنگام انجام کارها دست‌‌‌کش بپوشید.

مواجهه مداوم آب و پاک کننده‌های قوی (مثل مایع ظرف‌‌‌شویی) می‌‌‌تواند منجر به ایجاد خشکی شود. راه حل آن آسان است. یک جفت دست‌‌‌کش بپوشید و بعد از کار از کرم‌‌‌های دست یادشده استفاده کنید.

فراموش نکنید: از لاک‌پاک‌کن‌‌‌های حاوی نرم کننده‌استفاده کنید.

لاک‌پا‌ک‌کن بدون استون استفاده کنید. اگر این لاک پاک کن دارای نرم‌کننده باشد امتیاز بزرگی محسوب می‌‌‌شود. هرچند پاک کردن لاک کمی سخت‌‌‌تر می‌‌‌شود اما برای ناخن‌‌‌ها بهتر است زیرا مواد شیمیایی قوی ندارد.

ضمنا: لاک رنگ خنثی بزنید.

وقتی ناخن‌‌‌ها در مرحله رشد اولیه هستند روی آن لاک رنگ پوست خود بزنید. این کار سبب بلندتر دیده شدن ناخن می‌‌‌شود. بعد از این مرحله می‌‌‌توانید از رنگ‌‌‌های تیره‌‌‌تر استفاده کنید.

منبع: Purewow دیدگاه‌ها 7510بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه