تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

چگونه از زرد شدن ناخن ها به دلیل لاک جلوگیری کنیم؟

زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
چگونه از زرد شدن ناخن ها به دلیل لاک جلوگیری کنیم؟

یکی از راه‌های جلوگیری از زرد شدن ناخن در اثر لاک، پاک کردن منظم آن‌هاست (حداقل هفته‌ای یک بار) تا ناخن‌ها نفس بکشند. استفاده از لاک پاک‌کن‌های بدون استون نیز مفید است. لاک‌های تیره‌ای مثل قرمز پررنگ، بیشتر باعث تغییر رنگ ناخن می‌شوند؛ پس اگر مشکل زردی ناخن در اثر لاک را داشته‌اید، بهتر است از رنگ‌های روشن‌تر استفاده کنید. قارچ ناخن نیز سبب زردی و تغییر رنگ ناخن می‌شود که با انجام اقداماتی می‌توان از آن جلوگیری کرد.

چطور از زرد شدن ناخن جلوگیری کنیم؟

اگر هیچ‌وقت لاک نزنیم می‌توان به طور کامل از تغییر رنگ ناخن جلوگیری کرد. اگر لاک‌ها را به طور منظم پاک کنید و به ناخن فرصت تنفس بدهید احتمال زرد شدن آن‌ها کم می‌شود. کارشناسان پاک کردن هفته‌ای یک بار لاک را توصیه می‌کنند که پس از آن می‌توان ناخن را به خوبی تمیز کرد تا تغییر رنگ آن از بین برود. استفاده از محلول پروکسید هیدروژن و جوش شیرین برای برطرف کردن زردی ناخن بر اثر لاک

نوع لاک پاک‌کن نیز مهم است. استون سبب زردی ناخن می‌شود پس باید از آن اجتناب کنید. می‌توانید به جای آن از لاک پاک‌کن‌های بدون استون استفاده کنید.

نوع لاک نیز در تغییر رنگ ناخن مهم است. پرهیز از لاک‌های تیره مثل قرمز تیره، و انواع قهوه‌ای و سیاه، از زردی ناخن جلوگیری می‌کند. هم‌چنین می‌توانید از لاک مخصوص آستر استفاده کنید و سپس لاک مورد نظر را بزنید.

عفونت قارچی یکی دیگر از موارد تغییر رنگ ناخن  است. ناخن در اثر قارچ ابتدا زرد، سپس ضخیم و شکننده می‌شود. برای جلوگیری از عفونت قارچی پاهای خود را تمیز و خشک نگه‌دارید، جوراب سفید نخی بپوشید و از پوشیدن کفش‌هایی که سبب تعریق شدید پا می‌شوند بپرهیزید. هم‌چنین از ناخن‌گیر و سوهان ناخن شخصی خود استفاده کنید و در مکان‌هایی مثل رخت‌کن، دوش‌های عمومی و فضای استخر حتما دم‌پایی داشته باشید. هم‌چنین از پوشیدن کفش‌هایی که پا را اذیت می‌کنند اجتناب کنید.

منبع: Wisegeek دیدگاه‌ها 27436بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه