تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

چگونه با جویدن ناخن مقابله کنیم؟

زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
چگونه با جویدن ناخن مقابله کنیم؟

جویدن ناخن عادتی ناپسند است که نه‌تنها ظاهر ناخن‌ها را زشت و نازیبا می‌کند بلکه سلامت انسان را نیز به خطر می‌اندازد. جالب است بدانید با جویدن ناخن، باکتری‌ها، کپک‌ها و سایر میکروارگانسیم‌های خطرناک، به راحتی به پوست آسیب‌‌دیده‌‌ی محیط اطراف ناخن راه پیدا می‌کنند، به همین دلیل است که اطراف ناخنی که جویده شده همیشه ملتهب و قرمز به نظر می‌رسد.

عادت جویدن ناخن در بیش‌تر مواقع ریشه در دوران کودکی دارد اما این عادت را در بزرگسالان نیز شاهد هستیم. از آنجایی که جویدن ناخن زیبایی انگشتان را تحت تأثیر قرار می‌دهد و سلامت را به خطر می‌اندازد باید به هر قیمتی که شده جلوی این عادت ناپسند را گرفت. به همین دلیل در ادامه با هم به راه‌هایی کارآمد اشاره خواهیم کرد که به لطف آن‌ها می‌توان جلوی جویدن ناخن را گرفت.

راهکارهای موثر در پیشگیری از جویدن ناخن

۱- زمان جویدن ناخن‌ها را یادداشت کنید

یادداشت کردن زمان جویدن ناخن

هر وقت که وسوسه شدید ناخن‌های خود را بجوید، زمان انجام این کار را یادداشت کنید. از آنجایی که عوامل مختلفی در جویدن ناخن تأثیر دارد، یادداشت‌برداری از زمان جویدن ناخن‌ها باعث می‌شود آگاهی بیش‌تری نسبت موقعیت‌هایی که منجر به جویدن ناخن می‌شود پیدا کنید.

۲- ناخن‌ها را همیشه کوتاه نگه دارید

کاملاً مشخص است ناخنی که کوتاه و مرتب شده است را نمی‌توان به راحتی جوید، در نتیجه ناخن‌‌ها را تا جایی که ممکن است کوتاه کنید.

۳- نوک انگشت‌ها را با چسب بپوشانید

اگر وسوسه جویدن ناخن بسیار شدید است و به این راحتی نمی‌توانید جلوی خودتان را در برابر این وسوسه بگیرید پیشنهاد می‌کنیم با چسب‌زخم دور انگشت‌ها را چسب بگیرید تا چسب نقش یک لایه محافظ را در برابر جویدن ناخن‌ها ایفا کند.

همچنین این تکنیک برای کسانی که ناخن‌هایشان ریشه می‌زند و آن‌ها را می‌کَنند بسیار مفید عمل می‌کند.

۴- به ناخن‌ها خوراکی‌ها یا محلول‌های بدمزه بمالید

مالیدن خوراکی‌هایی که طعم ناخوشایندی دارند مانند سرکه، عصاره بادام تلخ و … احتمال جویدن ناخن را کم‌تر می‌کند.

همچنین می‌توانید از داروخانه و یا فروشگاه‌های لوازم آرایشی محلول‌های تلخ‌کننده ناخن را تهیه کنید. این محلول‌ها علاوه بر تلخ کردن ناخن، مغذی بوده و موجب رشد و ضدعفونی کردن ناخن‌های آسیب‌دیده می‌شوند.

۵- انگشت‌ها را همیشه مشغول نگه دارید

با انجام دادن کارهایی مانند تایپ کردن، بافندگی با میل یا نوشتن، انگشت‌ها را مشغول نگه‌دارید تا هوس جویدن ناخن‌ها به سر شما نزند.

در پایان چنانچه شما هم راهکار دیگری را برای کنار گذاشتن این عادت ناپسند سراغ دارید، آن را در بخش دیدگاه‌ها برای ما و سایر کاربران ثبت کنید.

منبع: Drjockers دیدگاه‌ها 7484بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه