تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

جوش های سفید زیر چشم چیست و چگونه درمان می شود؟

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
جوش های سفید زیر چشم چیست و چگونه درمان می شود؟

پوست دور چشم لطافت خاصی دارد و عارضه های مختلفی سلامت و زیبایی آن را تهدید می‌کند؛ به همین دلیل سراغ خرید بهترین کرم دور چشم می‌رویم تا به تمامی آن‌ها التیام ببخشیم. یکی از این عارضه ها که تهدید جدی برای زیبایی دور چشم شناخته می‌شود، جوش های سفیدی است که در زیر چشم ایجاد می‌شوند. خوشبختانه روش‌های مختلفی برای از بین بردن آن‌ها وجود دارد. در نتیجه در این مطلب ابتدا با دلایل ایجاد جوش های سفید زیر چشم آشنا می‌شویم و سپس با هم خواهیم دید که آیا خرید بهترین کرم دور چشم برای درمان این جوش ها کفایت می‌کند یا نه.

تعریف و دلایل ایجاد جوش های سفید

تعریف و دلایل ایجاد جوش های سفید

این جوش ها که در مجامع پزشکی با نام میلیا (Milia)، نیز شناخته می‌شود، کراتین انباشته‌ای (keratin) است که زیر پوست گیر کرده و در حالت جوش سفید در زیر چشم نمایان می‌شود. این عارضه را عموماً در نوزادان شاهد هستیم و گاهی اوقات کودکان و بزرگسالان نیز این جوش ها را تجربه می‌کنند. در بیشتر مواقع، این جوش ها بدون نیاز به هیچ درمانی از بین می‌روند؛ اما گاهی اوقات نیز برای درمان آن‌ها باید از روش‌های دارویی کمک گرفت.

جراحت پوستی و جراحی‌های زیبایی را می‌توان مهم‌ترین دلیل ایجاد جوش های سفید زیر چشم در بزرگ‌سالان دانست. هرچند این عارضه کم خطر به نظر می‌رسد؛ اما باز هم پزشکان تأکید دارند که برای درمان آن، کرم های معمولی استفاده نشود و حتماً از بهترین کرم دور چشم حاوی AHA کمک بگیریم. بسته به نزدیک یا دور بودن فاصله‌ی این جوش ها با چشم، درمانی که پزشک برای از بین بردنشان تجویز می‌کند متفاوت است.

تشخیص جوش های سفید

تشخیص جوش های سفید

معاینه این جوش ها توسط متخصص پوست انجام می‌شود. پزشکی که به او مراجعه کرده‌اید بدون نیاز به آزمایش خاصی، قادر به تشخیص این جوش ها و تجویز دارو برای درمان آن‌هاست. ناگفته نماند اگر تعداد زیادی جوش سفید در زیر چشم ایجاد شده باشد، پزشک به بررسی‌های بیشتری برای تشخیص دلیل اصلی ایجاد آن‌ها نیاز خواهد داشت.

روش های درمان جوش سفید

روش های درمان جوش سفید زیر چشم

تجربه نشان داده است فرایند درمان جوش های سفید زیر چشم را با خرید بهترین کرم دور چشم حاوی AHA می‌توانید آغاز کنید. به کمک این کرم‌، جوش ها در عرض چند ماه کاملاً از بین می‌روند. گاهی اوقات نیز به استفاده از دارو برای درمان این جوش ها نیازی نیست و خودبه‌خود محو می‌شوند. این جوش ها تهدید خاصی برای چشم شناخته نمی‌شوند؛ اما از آنجایی که جلوه‌ای نازیبا به چهره می‌دهند، افراد اصرار بیشتری برای درمان سریع آن‌ها دارند. جوش های سفید زیر چشم مانند دیگر جوش هایی که روی صورت شاهد آن‌ها هستیم نباید کشیده شوند. کشیدن آن‌ها پوست حساس زیر چشم را ملتهب می‌کند. استفاده از کرم دور چشم عالی و باکیفیت، لایه برداری شیمیایی و خانگی به‌عنوان روش های اصلی درمان جوش سفید زیر چشم شناخته می‌شود که در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

۱. لایه برداری شیمیایی

بسته به میزان وخامت این جوش ها، پزشک ممکن است لایه برداری شیمیایی را توصیه کند. توجه داشته باشید که کرم های معمولی برای این کار چندان راهگشا نیستند و لازم است حتماً از بهترین کرم دور چشم کمک بگیرید. این کرم باید دارای ترکیبات لایه بردار زیر باشد:

  • اسید لاکتیک (lactic acid)؛
  • اسید گلیکولیک (glycolic acid)؛
  • اسید سالیسیلیک (salicylic acid).

البته با توجه به حساسیت زیاد پوست دور چشم، قبل از استفاده از هرگونه کرم، نظر پزشک را جویا شوید.

۲. روش های کلینیکی

اگر جوش های سفید زیر چشم وخامت زیادی داشت و حتی با بهترین کرم دور چشم هم درمان نشد، پزشک روش های زیر را برای درمان این جوش ها انجام خواهد داد:

  • بیرون کشیدن جوش ها:‌ در این روش پزشک با سوزن بسیار ریز یا تیغ جراحی، پوست روی کیستی که منجر به جوش شده را بر می‌دارد تا منافذ پوست باز شوند. سپس با دقت، کراتین جمع‌شده داخل پوست را بیرون می‌کشد. پس از انجام این کار، پزشک روش‌هایی را برای جلوگیری از ایجاد دوباره این کیست ها توصیه خواهد کرد.
  • لیزر درمانی: در روش لیزر درمانی (Laser ablation) متخصص پوست، پرتویی بسیار کوچک و متمرکز از لیزر را روی جوش سفید زیر چشم می‌تاباند تا منافذ پوست باز شده و فرایند استخراج جوش ها را انجام دهد.
  • سرما درمانی: در سرما درمانی یا کرایوتراپی(Cryotherapy)، از نیتروژن مایع برای منجمدکردن و نابودی جوش های سفید زیر چشم استفاده می‌شود.

جلوگیری از ایجاد جوش های سفید زیر چشم

جلوگیری از ایجاد جوش

حتی با خرید بهترین کرم دور چشم هم نمی‌توان کاملاً جلوی تمامی جوش های سفید زیر چشم را گرفت؛ چراکه پوست بعضی افراد مستعد این جوش هاست. اما باز هم برای جلوگیری از ایجاد این عارضه، روش های زیر را پیشنهاد می‌کنیم:

  • رسیدگی روزانه به پوست و لایه برداری ملایم آن؛
  • پرهیز از جراحت پوست؛
  • استفاده از بهترین کرم دور چشم دارای رتینوئید.

سعی کردیم تمامی اطلاعاتی که از جوش های سفید زیر چشم می‌دانستیم با شما در میان بگذاریم. اکنون زمان آن رسیده که با خرید کرم دور چشم عالی و باکیفیت، فکری به حال این جوش ها بردارید. به همین دلیل در فروشگاه اینترنتی اُردمی مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی مجموعه‌ای از کرم‌های دور چشم را برای شما آماده کرده‌ایم. با یک جست‌وجوی ساده می‌توانید بهترین کرم دور چشم را خریداری کنید. مقالات دیگر بلاگ نیز به شما کمک می‌کنند با «بهترین روش استفاده از کرم دور چشم» آشنا شوید. در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر تجربه‌ای در این زمینه دارید، این تجربه‌ها را در قسمت نظرات با ما و سایر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

منبع: Medicalnewstoday دیدگاه‌ها 47968بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه