تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

دلایل سیاهی زیر چشم | چرا زیر چشم افراد تیره می‌شود؟

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
دلایل سیاهی زیر چشم | چرا زیر چشم افراد تیره می‌شود؟

سیاهی زیر چشم عارضه‌ی ناخوشایندی است که برای درمان آن باید حتماً از بهترین کرم دور چشم کمک بگیرید. البته آگاهی درباره هر عارضه‌ای راه را برای انتخاب بهترین روش درمان هموار می‌کند. در این مقاله می‌خواهیم بدانیم چرا زیر چشم سیاه می‌شود. مسلماً پس از تشخیص دلیل اصلی این عارضه، بهترین راه درمان آن راحت‌تر پیدا می‌شود. در ادامه فهرستی از دلایل اصلی سیاهی زیر چشم را با هم مرور می‌کنیم.

استفاده از مواد آرایشی بی کیفیت

استفاده از مواد آرایشی بی کیفیت

برای شما از اهمیت خرید بهترین کرم دور چشم گفتیم، این قضیه در خصوص لوازم آرایش هم صدق می‌کند. باید همیشه بهترین لوازم آرایش را خریداری کنید. لوازم آرایش بی‌کیفیت دارای ترکیبات مضر و اسانس‌های شیمیایی هستند و پوست زیر چشم را تیره می‌کنند.

آسیب های نور خورشید

قرار گفتن طولانی در برابر نور خورشید و آفتاب‌گرفتن یکی از دلایل سیاهی زیر چشم شناخته می‌شود. همچنین استفاده از دستگاه‌های برنزه کننده‌، تجمع رنگدانه ها را در زیر پوست به دنبال دارد. از آنجایی که پوست زیر چشم، نازک‌تر است، رنگدانه های زیر پوست در این قسمت جلوه‌ی بیشتری پیدا می‌کنند و شاهد بروز این عارضه هستیم.

حساسیت

حساسیت عارضه‌ای است که واکنش‌های مختلفی در بدن به دنبال دارد. یکی از این واکنش‌ها سیاه شدن زیر چشم است. برای درمان آن لازم است منشأ حساسیت را یافته و آن را رفع کنید.

وراثت

وراثت، یکی از دلایل سیاهی زیر چشم

اگر زیر چشم یکی از افراد خانواده همواره تیره است، احتمال انتقال وراثتی این عارضه به اعضای دیگر خانواده وجود دارد. در این موقع اصلاً جای نگرانی نیست؛ چراکه استفاده از بهترین کرم دور چشم تا حد بسیاری می‌تواند در بهبود این عارضه مؤثر باشد.

جریان خون

تجمع خونی که در زیر لایه نازک پوست دور چشم جریان دارد گاهی اوقات از دلایل سیاهی زیر چشم شناخته می‌شود.

گودی بیش از حد کاسه چشم

کاسه چشم بعضی از افراد به صورت طبیعی بیشتر از حد‌ معمول عمیق است. این وضعیت باعث افتادن سایه‌ای طبیعی در زیر چشم می‌شود. این حالت از سیاهی چشم کاملاً طبیعی است و حتی از بهترین کرم دور چشم هم نمی‌توان برای درمان آن کمک گرفت.

افتادگی پوست

سایه ناشی از افتادگی پوست

برای شما گفتیم که پوست زیر چشم نازک‌تر از دیگر قسمت‌های صورت است. پوست نازک زودتر افتاده می‌شود و افتادگی پوست این ناحیه، یکی از دلایل سیاهی زیر چشم است.

خشکی پوست

وقتی پوست رطوبت کافی دریافت نکند، چه از طریق نوشیدن آب و چه از طریق استفاده از کرم های آبرسان، دچار خشکی می‌شود. پوست خشک همواره کدر و نازیباست. خشکی پوست دور چشم نیز این ناحیه را تیره و کم‌حال نشان می‌دهد.

عادت مالیدن چشم

پوست دور چشم به شدت حساس و نازک است به‌طوری که باید با آن با ملایمت رفتار کرد. در همین رستا افرادی که عادت به مالیدن چشم‌ دارند پس از مدتی سیاه شدن پوست اطراف چشم را تجربه می‌کنند.

سوء تغذیه

سوء تغذیه

سوء تغذیه و نرسیدن مواد غذایی کامل و مفید به پوست، یکی از دلایل اصلی پیر و خشک شدن آن است. در این حکم، پوست زیر چشم نیز مستثنا نیست. از دست رفتن آب بدن یا کمبود آهن و ویتامین ها و آنتی اکسیدان های ضروری در پوست باعث می‌شود، زیر چشم گود و سیاه شود.

ابتلا به بیماری

بیماری‌هایی نظیر کم‌خونی، یکی از دلایل سیاه شدن پوست زیر چشم است. یکی از نشانه های این بیماری از کمترین شدت آن گرفته تا نوع شدید آن مانند بیماری هموفیلی، کبودی زیر چشم است.

خونریزی شدید

خونریزی شدید در اثر تصادف یا جراحی سنگین باعث می‌شود زیر چشم افراد سیاه شود. این عارضه فقط با تقویت بدن و جبران خون ازدست‌رفته بهبود پیدا می‌کند. در غیر این صورت هیچ کدام از لوازم آرایشی و بهداشتی رسیدگی به پوست معجزه‌ای در این باره انجام نخواهند داد.

کم خوابی

کم خوابی

به رغم اینکه گفته می‌شود کم‌خوابی از دلایل اصلی سیاهی زیر چشم است؛ اما باید گفت که کم خوابی مستقیماً باعث بروز آن نمی‌شود. اگر به این عارضه مبتلا باشید، کم‌خوابی وخامت آن را افزایش می‌دهد.

استرس

استرس و هیجان‌های منفی روی عملکرد همه‌ی سیستم‌های بدن اثرگذار است. یکی از این تأثیرات رنگ‌پریدگی و گاهی کدری و سیاهی پوست است.

سخن پایانی

برای شما از عارضه‌ای گفتیم که در بیشتر مواقع به‌صورت کامل از بین نمی‌رود. به این ترتیب در کنار رسیدگی به پوست چشم و آبرسانی این ناحیه، پیشنهاد می‌کنیم برای پوشش سیاهی زیر چشم از جادوی آرایش و استفاده از کانسیلر کمک بگیرید. خرید بهترین کرم ضد آفتاب نیز گزینه‌ی مناسبی برای مقابله با سیاهی زیر چشم شناخته می‌شود.

با توجه به دلایلی که از سیاهی زیر چشم گفتیم، به احتمال زیاد به فکر خرید کرم دور چشم عالی و باکیفیت افتاده‌اید، در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم سری به فروشگاه اینترنتی اردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی بزنید و از میان محصولات باکیفیتی که برای شما آما‌ده کرده‌ایم، بهترین کرم دور چشم را خریداری نمایید. اگر دوست دارید بدانید «بهترین روش استفاده از کرم دور چشم چیست؟» به سایر مقالات بلاگ اردمی مراجعه کنید.

منبع: Paulaschoice دیدگاه‌ها 3863بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>