تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

بهترین روش استفاده از کرم دور چشم چیست؟

زمان تقریبی مطالعه: ۷ دقیقه
بهترین روش استفاده از کرم دور چشم چیست؟

چشم‌ درمقایسه‌با سایر اندام‌های بدن، ابعاد کوچک‌تری دارد؛ اما همین اندام کوچک اهمیت خاصی به‌لحاظ زیباشناختی دارد و به همین دلیل نیز به‌شکل ویژه‌ای باید مواظب چشم‌هایمان باشیم. پوست دور چشم بسیار ظریف است و رسیدگی به آن ساده نیست. یکی از راه‌های مراقبت از چشم، استفاده از بهترین کرم دور چشم است. ترفند‌های مختلفی برای استفاده از کرم دور چشم وجود دارد. در ادامه بهترین روش استفاده از کرم دور چشم را با شما در میان می‌گذاریم.

گام اول: انتخاب بهترین کرم دور چشم

۱. آماده کردن فهرستی از اولویت‌های خود

آماده‌کردن فهرستی از اولویت‌های خودازآنجایی‌که چشم نقش مهمی در زیبایی دارد، کاملاً طبیعی است که در کنار سلامت پوست این ناحیه، به فکر زیبایی آن هم باشید و محصولی خریداری کنید که از هر لحاظ سلامت و زیبایی پوست دور چشم شما را تضمین کند. برای رسیدن به چنین هدفی، اولویت‌های مدنظرتان را از خرید بهترین کرم دور چشم مشخص کنید.

استفاده از انواع کرم دور چشم فایده‌‌های فراوانی دارد. برای نمونه، بعضی از آن‌ها برای درمان پف دور چشم استفاده می‌شوند و بعضی دیگر برای کاهش تیرگی زیر چشم کاربرد دارند. به این ترتیب اگر با این مشکلات دست‌به‌گریبان هستید، بهتر است سراغ کرم‌های التیام‌دهنده‌ی پف و سیاهی دور چشم بروید.

اگر می‌خواهید از عارضه‌ی چین و چروک دور چشم خلاص شوید، بهترین کرم دور چشم برای شما کرمی است که سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین باشند.

در کنار این نکات، با دقت، کرمی انتخاب کنید که معطر نباشد؛ چراکه اسانس‌های خوشبو‌کننده، پوست را ملتهب می‌کنند.

۲. آزمایش نمونه‌ای از کرم پیش از خرید

تست نمونه‌ای از کرم پیش از خریدانواع کرم دور چشم به نسبت انواع کرم مرطوب کننده بهای بیشتری دارند و ازآنجایی‌که در بسته‌بندی‌های کوچکی عرضه می‌شوند، دوام آن‌ها نیز کمتر است؛ پس بهتر است پیش از خرید کرم دور چشم در صورت امکان، چندین نمونه‌‌ی مختلف را امتحان کنید. به فروشگاه‌های عرضه‌کننده‌ی ترکیبات آرایشی و بهداشتی یا داروخانه‌ها سر بزنید و در صورت امکان، نمونه‌ای از بهترین کرم دور چشم مناسب با نیاز خود را آزمایش کنید.

برای خرید کرم دور چشم بررسی‌های گسترده‌ای انجام دهید و از وب‌سایت‌ها و مجله‌های سلامت و زیبایی کمک بگیرید. این منابع، اطلاعات خوبی در خصوص بهترین کرم‌ دور چشم مناسب با پوست شما عرضه می‌کنند. البته به‌خاطر داشته باشید که انواع کرم دور چشم، اثربخشی خود را پس از چند هفته استفاده، نشان می‌دهند.

۳. مشورت با متخصص

مشورت با متخصصپوست، بزرگ‌ترین اندام بدن شماست و به همین دلیل مواظبت از آن گاهی اوقات دشوار می‌شود. برای پیداکردن بهترین محصول، بهتر است نظر متخصصان و پزشکان این حوزه را جویا شوید.

  • پزشک متخصص، پوست شما را بررسی می‌کند و پیشنهاد‌های شخصی‌سازی‌ شده‌ای باتوجه‌به نوع پوستی که دارید، ارائه می‌دهد. از طرف دیگر پزشک متخصص، شناخت خوبی از بهترین کرم دور چشم ها را دارد و محصولی را معرفی می‌کند که امتحانش را در بازار پس داده باشد.
  • از طرفی نظر دوستان و آشنایان خود را در خصوص محصولاتی که استفاده می‌کنند، جویا شوید. پف، چروک و تیرگی زیر چشم، عارضه‌های رایجی هستند. ببینید تجربه‌ی اطرافیان شما برای رفع این عارضه‌ها چیست و از چه محصولاتی استفاده می‌کنند.

گام دوم: روش درست استفاده از کرم دور چشم

۱. شستن دقیق و کامل صورت

شستن دقیق و کامل صورتپوستی که تمیز و پاکیزه باشد، کرم دور چشم را بهتر جذب می‌کند. قبل از اینکه کرم بزنید ابتدا باید صورت را با دقت تمام بشویید. شستن صورت برای استفاده از کرم دور چشم شبانه و روزانه توصیه می‌شود.

  • صورت را با آب نیمه‌گرم بشویید. اگر آب، بیش‌ازحد داغ باشد، رطوبت طبیعی پوست را از بین خواهد برد.
  • از یک پاک کننده ملایم برای شستن صورت کمک بگیرید. کرم های پاک کننده، رطوبت بیشتری به پوست می‌دهند.
  • صورت را خیس کنید و سپس با کمک پاک کننده کرمی، تمامی قسمت‌های چهره را در حالت دورانی ماساژ‌ بدهید. در نهایت نیز کرم پاک کننده پوست را با آب بشویید و صورت را با حوله‌ی نرم و لطیف خشک کنید.

۲. زدن کرم به دور چشم

زدن کرم به دور چشمتوجه داشته باشید که استفاده از کرم دور چشم باید آخرین چیزی باشد که در مراحل رسیدگی به پوست، به دور چشم مالیده می‌شود. قبل از خارج‌کردن کرم از محفظه‌اش، حتماً دست‌ها را دوباره بشویید تا آلودگی به چشم‌ منتقل نشود.

  • بیشتر کرم‌های دور چشم در بسته‌بندی‌های کوچک عرضه می‌شوند.
  • بهترین کرم دور چشم ها، تراکم بیشتری نسبت‌به مرطوب کننده های معمولی دارند؛ به همین دلیل مقدار کمی از این کرم‌ها برای پوشش دور چشم کفایت می‌کند.
  •  بعد از اینکه پوست خود را شستید، مقدار کمی از کرم را با کمک انگشت حلقه و به دور چشم بزنید. اگر احساس کردید مقدار بیشتری نیاز دارید، در مرحله‌ی بعد دوباره این روند را تکرار کنید.
  • کرم را به حالت ضربه‌ای به دور چشم بزنید و توجه داشته باشید که آن را نمالید؛ چرا که این کار نیز ممکن است به پوست حساس اطراف چشم صدمه بزند.
  • کرم باید به تمامی قسمت‌های پوست زیر چشم و روی استخوان ابرو مالیده شود.

اگر به‌جای استفاده از بهترین کرم دور چشم از ژل استفاده می‌کنید، توجه داشته باشید که ژل‌های دور چشم تراکم کمتری دارند و شاید بهتر باشد مقدار بیشتری از آن را استفاده کنید.

در بالا برای شما گفتیم که از انگشت حلقه برای کرم زدن کمک بگیرید. دلیل این امر هم قدرت کمتر انگشت حلقه و انگشت کوچک است. کمک‌گرفتن از این انگشت‌ها جلوی فشار اضافی به پوست دور چشم را می‌گیرد و به پوست حساس این ناحیه آسیب وارد نمی‌کند.

۳. استفاده از کرم دور چشم در زمان مناسب

استفاده از کرم دور چشم در زمان مناسببعضی از انواع کرم دور چشم برای استفاده در شب ساخته شده‌اند و عموماً تراکم بیشتری دارند. در برخی از کرم‌های دور چشم مخصوص شب، شاهد حضور ترکیبات ضدپیری هستیم. توصیه می‌شود حداقل پانزده دقیقه قبل از اینکه به رختخواب بروید کرم دور چشم را استفاده کنید.

  • پوست باید برای جذب ترکیبات کرم، زمان کافی داشته باشد. اگر بلافاصله بعد از زدن کرم بخوابید، ممکن است مواد آن به داخل چشم نفوذ کند یا اینکه به بالشت مالیده شود.
  • احساس سوزش در زمان استفاده از کرم دور چشم می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. ممکن است ترکیبات به‌کاررفته در آن برای پوست شما بیش‌ازحد قوی باشد؛ بنابراین در خرید بهترین کرم دور چشم مناسب پوست خود دقت کنید. برای کاهش سوزش، بهتر است روز درمیان و در بازه‌ی زمانی زودتری قبل از خواب استفاده کنید. توصیه می‌کنیم این کرم‌ها را عصرها بزنید تا فرصت بیشتری برای نفوذ به پوست دور چشم فراهم شود. از تماس کرم دور چشم با پلک‌ها خودداری کنید.
  • اگر وسواس زیادی برای سلامت پوست دور چشم خود دارید، بهتر است در کنار استفاده از کرم دور چشم شبانه، از کرم دور چشم روزانه نیز کمک بگیرید. این محصولات که برخی از آن‌ها حاوی SPF هم هستند را صبح‌ها حدوداً پانزده دقیقه قبل از آرایش استفاده کنید.

گام سوم: توجه همیشگی به سلامت پوست

۱. آبرسانی پوست

 آب‌رسانی پوستدر کنار استفاده از کرم دور چشم، باید به فکر سلامت کلی پوست نیز باشید. یکی از بهترین روش‌ها برای سالم و زیباماندن پوست، حفظ رطوبت آن است. باید کارهایی انجام دهید تا پوست از داخل و خارج آب‌رسانی شود.

  • آبرسانی پوست تنها به نوشیدن آب ختم نمی‌شود. باید مطمئن باشید پوست شما رطوبت کافی را از محیط جذب می‌کند.
  • اگر منزل شما در منطقه‌ای با آب‌وهوای خشک قرار دارد، حتماً دستگاه مرطوب کننده هوا تهیه کنید تا پوست، رطوبت لازم را از هوای خانه جذب کند.
  • هوای سرد، پوست را خشک می‌کند. در روزهای سرد سال باید بیشتر مراقب حفظ رطوبت پوست باشید.
  • پس از اینکه دوش گرفتید، سریعاً به پوست خود کرم مرطوب کننده بزنید تا رطوبت در پوست حفظ شود.

۲. رسیدگی مداوم و مستمر به پوست

رسیدگی مداوم و مستمر به پوستانصافاً باید اعتراف کرد رسیدگی به پوست دردسرهای خاص خود را دارد؛ اما اگر این کار را مداوم و مستمر انجام دهید، پوست شما همیشه شاداب و جوان باقی خواهد ماند.

  • بیشتر از دو بار در روز صورت را نشویید؛ زیرا پوست خشک می‌شود و صدمه می‌بیند.
  • از انواع تونر و سرم برای آبرسانی کمک بگیرید. این محلول‌ها پوست را نرم و مرطوب نگه می‌دارند.
  • در کنار توجه به آبرسانی دور چشم، از سایر قسمت‌های پوست صورت غافل نشوید و صبح‌ها با کرم مرطوب کننده روزانه و شب‌ها با کرم شب که غلظت بیشتری دارند، تمام صورت را مرطوب نگه دارید.
  • استفاده از کرم ضدآفتاب را فراموش نکنید. اگر از خانه بیرون می‌روید، در کنار این کرم‌ها، حتماً عینک آفتابی بزنید.

۳. خواب و استراحت به مقدار لازم

 خواب و استراحت به مقدار لازمکم‌خوابی، صدمه‌های زیادی به پوست وارد می‌کند و صورت شما را خسته و افتاده نشان می‌دهد. این امر در خصوص پوست دور چشم اهمیت بیشتری دارد. اگر کمتر از مقدار لازم بخوابید، شاهد تیرگی و پف چشم نیز خواهید بود.

  • شب‌ها دست‌کم بین هفت تا نُه ساعت بخوابید.
  • همیشه به‌دنبال آرامش باشید. اضطراب نیز مانند کم خوابی یکی از دلایل اصلی آسیب های پوستی است.
  • برای رسیدن به آرامش از یوگا و مدیتیشن کمک بگیرید.

ازآنجایی‌که مطمئن هستیم شما هم تجربه‌های مفیدی در زمینه خرید بهترین کرم دور چشم و استفاده از آن‌ها را دارید، پیشنهاد می‌کنیم در قسمت نظرات، این تجربه‌های سودمند را با ما و دیگر خواننده‌های اُردمی در میان بگذارید.

منبع: Wikihow دیدگاه‌ها 13805بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه