مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! «لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها»

علت خشکی دور چشم چیست و چگونه باید آن را درمان کنیم؟

زمان تقریبی مطالعه: ۳ دقیقه
علت خشکی دور چشم چیست و چگونه باید آن را درمان کنیم؟

در بسیاری مواقع، خرید بهترین کرم دور چشم و استفاده‌ی اصولی از آن، به‌راحتی می‌تواند به درمان خشکی دور چشم کمک کند. البته این روند زمانی سرعت بیشتری به خود می‌گیرد که علت این عارضه به‌خوبی شناخته شود. در واقع اگر ریشه و علت خشکی دور چشم فرد شناسایی شود، با توجه به نوع و شدت عارضه، بهتر می‌توان محصولی را انتخاب کرد یا به پیشگیری و درمان عارضه پرداخت. در این نوشتار برآنیم که ضمن بررسی علت خشکی دور چشم به روش‌های درمان آن بپردازیم. اگر این موضوع برای شما نیز جالب است تا انتهای مقاله با ما باشید.

علت خشکی دور چشم

علت خشکی دور چشم

در همین ابتدا باید بگوییم که خشکی دور چشم عارضه‌ی خطرناکی نیست و با کمک روش‌هایی که در ادامه برایتان می‌گوییم و استفاده اصولی از بهترین کرم دور چشم موجود در بازار، به‌راحتی می‌توان به درمان آن پرداخت. در واقع پوست اطراف چشم نسبت به سایر اجزای بدن نازک‌تر است و رطوبت‌ را کمتر در خود نگه می‌دارد؛ بنابراین آسیب‌پذیرتر نیز هست. ضمناً این ناحیه از پوست، غده‌های چربی کمتری نیز دارد. به همین دلیل به‌سرعت چربی خود را از دست می‌دهد و خشک می‌شود. گاهی اوقات نیز عوامل محیطی، خشکی پوست این ناحیه را تشدید می‌کنند. برای نمونه با فرا رسیدن زمستان، پوست خشک‌تر می‌شود و دور چشم نیز خشکی بیشتری پیدا می‌کند. عارضه‌هایی مانند اگزما نیز به‌عنوان دلایل خشکی پوست شناخته می‌شوند.

خشکی، خارش، پوسته‌پوسته‌شدن، درد، التهاب و پف زیر چشم به‌عنوان نشانه‌های اصلی خشکی پوست این ناحیه شناخته می‌شوند. گاهی اوقات نیز استفاده نادرست از پاک کننده آرایش، صابون و مواد آرایشی با ترکیبات شیمیایی سنگین، باعث خشک شدن پوست دور چشم می‌شوند. آفتاب سوختگی نیز یکی دیگر از دلایل خشکی پوست دور چشم است. با این توضیحات به‌سادگی می‌توان قبل از ابتلا به این عارضه اقدامات پیشگیرانه انجام داد یا با کمک کرم دور چشم، آن را درمان کرد.

روش های درمان خشکی دور چشم

  • مواد التهاب‌زا را کنار بگذارید

روش های درمان خشکی دور چشم

هرچیزی که فکرش را می‌کنید ممکن است خشکی پوست شما را به دنبال داشته باشد کنار بگذارید. برای نمونه پاک کننده‌ آرایش خود را عوض کنید و محصولی ملایم بخرید. توجه داشته باشید که شوینده شما فاقد الکل، صابون، عطر و مواد شیمیایی التهاب زا باشد. همچنین دقت کنید که pH شوینده نیز مناسب پوست صورت شما باشد تا به اطراف چشم آسیب نزند.

  • پوست دور چشم را همیشه تمیز نگه‌ دارید

تمیز نگه داشتن پوست دور چشم

هر روز صورت خود را بشویید. در حین شست‌وشو حواستان به تمیز‌ شدن پوست دور چشم باشد. آب نیمه‌گرم به تنهایی می‌تواند بخش وسیعی از روغن و آلودگی‌ها را از پوست دور چشم پاک کند. پس در بعضی مواقع نیازی نیست پوست حساس این ناحیه را با صابون‌ و شوینده‌هایی که پوست را خشک می‌کنند در معرض خشکی بیشتری قرار دهید. پس از شست‌وشو نیز صورت خود را به‌آرامی با حوله‌ی تمیز خشک کنید. حوله را بیش از حد روی صورت و چشم‌ها نمالید. تمیز بودن صورت به جذب بیشتر مواد مفید در بهترین کرم دور چشم نیز کمک می‌کند.

  • از آبرسانی پوست دور چشم غافل نشوید

آبرسانی

پس از اینکه پوست دور چشم را کاملاً تمیز کردید نوبت آن فرا می‌رسد تا با کمک بهترین کرم دور چشم به آبرسانی آن بپردازید. ترکیبات این کرم باید به‌گونه‌ای باشد که در کنار تغذیه‌ی پوست، رطوبت‌ را نیز در میان لایه‌ای از کرم و پوست نگه دارد. این لایه از کرم، جلوی نفوذ هوای سرد به پوست را می‌گیرد. برای درمان خشکی دور چشم باید در استفاده از کرم دور چشم استمرار داشته باشید. ناگفته نماند هر کدام از محصولات مراقبتی دور چشم، برای رفع عارضه خاصی طراحی شده‌اند؛ بنابراین لازم است طبق دستورالعملی استفاده کنید که همراه محصول عرضه می‌شود.

در مجموع می‌توان گفت از آنجایی که پوست دور چشم غده‌های چربی کمتری دارد، همواره در معرض خشک شدن است. برای پیشگیری یا رفع این عارضه بهتر است اقدامات مراقبتی بالا را کاملاً رعایت کنید. برای خرید بهترین کرم دور چشم نیز کافی است سری به فروشگاه اردمی بزنید و به ‌قسمت درمان دور چشم مراجعه کنید. در این بخش برای شما گلچینی از بهترین محصولات فراهم شده است. اگر ابهامی در استفاده از کرم دور چشم داشتید خواندن مقاله بهترین روش استفاده از کرم دور چشم چیست؟ به شما کمک می‌کند. همچنین می‌توانید پرسش‌ها یا تجربه‌های سودمند خود را در بخش نظرات برای ما بنویسید.

منبع: Vaseline دیدگاه‌ها 11222بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه