تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

مهمترین محصولات مراقبت از پوست که هر فردی باید داشته باشد

زمان تقریبی مطالعه: ۶ دقیقه
مهمترین محصولات مراقبت از پوست که هر فردی باید داشته باشد

هرگز با خود فکر کرده‌اید که برای رسیدگی به پوست خود به چه محصولاتی نیاز دارید؟ بهترین کرم ضد آفتاب، بهترین کرم دور چشم، کرم مرطوب کننده یا… . اجازه دهید موضوع را از زاویه دیگر بیان کنیم. این روزها که فضای مجازی پر از انواع محصولات فانتزی و زیبا شده که هر کدام مدعی جوان‌سازی پوست هستند، به کدام محصول می‌توان اعتماد کرد؟ آیا صرفاً ظاهر بسیار شیک محصول یا برندی که دارد برای اثبات کارایی آن کافی است؟ به عبارت دیگر مهمترین محصولات مراقبت از پوست که هر فردی باید داشته باشد، کدامند؟

مهمترین محصولات مراقبت از پوست

همین ابتدای راه از شما می‌خواهیم که تکلیفتان را با خودتان مشخص کنید. هدف شما از خرید محصولات مراقبت از پوست یا وسایل آرایش چیست؟ آیا دغدغه سلامت و زیبایی پوست نازنینتان را دارید یا فقط به زیبایی میز آرایشتان فکر می‌کنید؟ برای مثال آیا بهترین کرم دور چشم را برای سلامت چشم خود تهیه می‌کنید یا برای پر کردن میزتان؟

شاید این پرسش در نگاه اول کمی خنده‌دار به نظر برسد؛ اما متأسفانه انبوهی از محصولات فانتزی و زیبا در فضای مجازی در حال تبلیغ است که ذهن و چشم نوجوانان و جوانان را پر کرده است. به عبارتی بسیاری از نوجوانان و جوانان به جای فکر کردن به فواید محصولات آرایشی و بهداشتی خود، به ظاهر جذاب و گاهی برندهای فیک آن فکر می‌کنند تا به این ترتیب میز آرایش خلاقانه‌ای برای خود ایجاد کنند. این واقعیت تلخ غیرقابل انکار است. به همین علت بر خود واجب می‌دانیم در این مقاله، مهمترین محصولات مراقبت از پوست که هر فردی باید داشته باشد را به شما معرفی کنیم.

  • پاک کننده ملایم

مهمترین محصولات مراقبت از پوست

یکی از مهمترین محصولات مراقبت از پوست که هر فردی باید داشته باشد، پاک کننده ملایم و متناسب با نوع پوستش است. این خیلی مهم است که شما بلافاصله بعد از بیدارشدن و بلافاصله بعد از رسیدن به منزل صورت خود را با پاک کننده ملایم بشویید. در طول شب و زمانی که شما در خواب به سر می‌برید، پوستتان بازسازی خود را شروع می‌کند. این امر به تولید سلول‌های مرده می‌انجامد. با شستن پوست، سلول‌های مرده را از منافذ پوست خود دور می‌کنید.

از سوی دیگر در طول روز، آلودگی محیط بیرون و مواد آرایشی احتمالی به همراه گرد و غبار موجود در هوا، روی پوست شما می‌نشیند. چربی ترشح‌شده در طول روز و احیانا عرق نیز به این جمع اضافه شده و منافذ پوست شما را درگیر می‌کنند. منافذی که مسدود باشند، نمی‌توانند به‌خوبی عمل تنفس را انجام دهند و خیلی زود پیر و چروکیده یا مبتلا به جوش می‌شوند. برای جلوگیری از این اتفاقات، حتماً به‌محض ورود به منزل و مخصوصاً قبل از خواب، پوست خود را بشویید.

  • مرطوب کننده

یکی دیگر از مهمترین محصولات مراقبت از پوست که در بسیاری از خانه‌ها پیدا می‌شود، کرم مرطوب کننده است. خوشبختانه اکثر افراد، این محصول را در خانه خود دارند؛ ولی متأسفانه خیلی از افراد هم اطلاع دقیقی درباره نوع مرطوب کننده انتخابی خود ندارند. خیلی از افراد فقط برند محصول یا ظرف و بسته‌بندی و حتی گاهی فقط رایحه آن را مد نظر قرار می‌دهند. این در حالی است که هر پوستی، محصول مناسب خود را می‌طلبد.

برای مثال افرادی که پوست چرب دارند، باید از مرطوب کننده مخصوص خود استفاده کنند. استفاده اشتباه از مرطوب کننده دیگر باعث تشدید چربی پوست و حتی بروز جوش می‌شود. از سوی دیگر اگر افراد با پوست خشک، از مرطوب کننده پوست چرب استفاده کنند، فقط پول خود را دور ریخته‌اند؛ زیرا کمکی به رطوبت‌رسانی یا جبران کمبود چربی آن‌ها نمی‌کند.ضمناً سعی کنید از مرطوب کننده حاوی مواد آنتی اکسیدانی مانند ویتامین C یا E و روغن‌های طبیعی مثل بادام، زیتون و آرگان استفاده کنید.

  • ضد آفتاب

بهترین ضد آفتاب

اگر چندین روز درباره اهمیت پرهیز از نور مستقیم خورشید برایتان صحبت کنیم، باز هم کم است. اثراتی که نور ماورای بنفش خورشید بر پوست می‌گذارد، گاه جبران‌ناپذیر است. آفتاب‌سوختگی، پیری پوست، بروز جوش، بروز انواع لکه های قهوه‌ای روی پوست، سرطان پوست و انواع چین و چروک، بخشی از عوارض این اشعه هستند. برای جلوگیری از این عارضه‌ها، حتماً کرم ضد آفتاب مناسب استفاده کنید.

برای گرفتن نتیجه بهتر، محصول متناسب با جنس پوست خود بخرید. حدود 15 تا 20 دقیقه قبل از خروج از منزل، حتماً ضد آفتاب بزنید. از ضد آفتاب با SPF  کافی استفاده کنید. حتما هر 2 ساعت یک‌بار، ضد آفتاب خود را تمدید کنید. یک سال پس از باز کردن درپوش محصولتان، آن را دور بیندازید، حتی اگر هنوز محصول باقی مانده باشد.

  • کرم دور چشم

یکی دیگر از مهمترین محصولات مراقبت از پوست که هر فرد جوانی باید همراه خود داشته باشد، بهترین کرم دور چشم است. می‌دانید که همه افرادی که بیشتر از 20 سال دارند، باید استفاده از کرم دور چشم را در برنامه روزانه رسیدگی از پوست خود بگنجانند. فرقی هم نمی‌کند که پوستتان چروک یا تیرگی دارد یا نه. مهم این است که با تغذیه درست و اصولی پوست اطراف چشمتان، از بروز چین و چروک، تیرگی و پف زیر چشم در سنین بیشتر جلوگیری کنید.

محصولات دور چشم در چند نوع کرم و ژل وجود دارد که همه در جایگاه خودشان خوب هستند. همچنین کرم دور چشم برای استفاده در شب و روز هم وجود دارد. کرم دور چشم روز حاوی مقادیری ضد آفتاب است و کرم دور چشم شب، در ترکیبات خود انواع مواد معدنی را دارد که در طول زمان خواب، به‌تدریج وارد پوست شده و به جوان‌سازی آن می‌انجامد.

  • انواع لایه بردار

انواع لایه بردار

به همان میزان که تغذیه پوست مهم است، لایه‌برداری از آن نیز اهمیت دارد. قبلاً هم گفتیم که به مرور زمان، منافذ پوست انباشته از آلودگی‌ها، سلول‌های مرده و لوازم آرایش می‌شود. درست است که پاک‌کننده‌ها به تمیزی منافذ کمک می‌کنند؛ اما گاهی لازم است که این پاکسازی کمی عمقی‌تر انجام شود. اینجاست که ضرورت استفاده از لایه‌بردارها بیشتر مشخص می‌شود.

هرچند لایه بردارها هم یکی از مهمترین محصولات مراقبت از پوست هستند؛ اما فراموش نکنید که برای استفاده از آن‌ها نیز باید محتاط باشید. نوع پوستتان را مشخص کرده و متناسب با آن از محصول مناسب استفاده کنید. اگر پوست چرب دارید، می‌توانید از لایه بردارها حتی سه بار در هفته نیز استفاده کنید؛ اما اگر پوستتان خشک است، استفاده از این محصولات را به یک‌بار در هفته محدود کنید.

  • بالم لب

بالم لب نیز یکی از مهمترین محصولات مراقبت از پوست است. حتماً همیشه و مخصوصاً در فصل‌های پاییز و زمستان، از بالم لب باکیفیت و حاوی ضد آفتاب استفاده کنید. این محصول به شادابی و سلامت و در نهایت زیبایی لب شما کمک بسزایی می‌کند. فراموش نکنید که خشک‌شدن و ترک‌خوردن لب، به انتقال بیماری و عفونت به آن می‌انجامد. برای پیشگیری از این اتفاق، حتما لب خود را با بالم لب مناسب و باکیفیت، مرطوب و نرم نگه دارید.

  • سرم ویتامین C

فواید ویتامین C

اگر مرطوب کننده یا بهترین کرم دور چشم شما حاوی ویتامین C نیست، با اضافه‌کردن یک سرم می‌توانید به افزایش کارایی آنتی اکسیدان های لازم برای مبارزه با رادیکال های آزاد کمک کنید. با این توضیح می‌توان گفت استفاده از این سرم برای همه ضروری نیست.

سخن پایانی

در این مقاله درباره اهمیت استفاده از محصولات بهداشتی و مهمترین محصولات مراقبت از پوست با شما سخن گفتیم. فرقی نمی‌کند دنبال بهترین کرم دور چشم باشید یا انواع مرطوب کننده یا ضد آفتاب معتبر و غیره. ما به شما فروشگاه اینترنتی اردمی را پیشنهاد می‌کنیم. در این فروشگاه انواع محصولات آرایشی و بهداشتی با ضمانت اصالت کالا و قیمت مناسب وجود دارد. کافی است محصولتان را سفارش دهید تا در کمترین زمان ممکن به آدرس شما ارسال شود. در پایان شما برای ما بگویید که جای کدام محوصل مراقبتی در این مقاله خالی است؟ پاسختان را در بخش نظرات بنویسید.

دیدگاه‌ها 13712بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه