تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

چگونه بهترین مارک کرم پودر مناسب پوست خود را تشخیص دهیم؟

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
چگونه بهترین مارک کرم پودر مناسب پوست خود را تشخیص دهیم؟

بهترین مارک کرم پودر اگر به درستی انتخاب شود می‌تواند پوست شما را صاف و یکدست کند. پوست دختران نوجوان و جوان معمولاً دچار عارضه رایجی به نام جوش می‌شود. با این حساب در هنگام خرید کرم پودر و سایر لوازم آرایشی باید حتماً به نوع پوست دقت کرد؛ چراکه انتخاب اشتباه کرم پودر نه تنها آرایش صورت را نازیبا می‌کند، بلکه در وخیم‌تر شدن عارضه های پوستی بسیار مؤثر است. اکنون که با اهمیت کرم پودر در آرایش و سلامت پوست آشنا شدید تا پایان مقاله همراه ما باشید تا با توجه به روش های تشخیص بهترین مارک کرم پودر مناسب پوست، بتوانید محصول مناسب خود را راحت‌تر بخرید.

اهمیت منافذ پوست

جلوگیری از بسته شدن منافذ پوستبر اساس آماری که آکادمی درماتولوژی آمریکا منتشر کرده است، چیزی بیشتر از ۴۰درصد از نوجوانان و جوانان دچار جوش می‌شوند. سه عامل اصلی در ایجاد جوش نقش دارد:

  1. تولید چربی بیش از حد توسط غده‌‌های چربی که بزرگ شده‌اند؛
  2. رشد باکتری‌ با نام P.Acnes در میان پیاز مو؛
  3. مسدودشدن مسیر ترشح چربی توسط پیاز مو.

در واقع هر عاملی که باعث بسته‌شدن منافذ پوست شود در بروز جوش مؤثر بوده و باید برطرف گردد. لوزام آرایشی سنگین و نامرغوب یکی از همین عوامل هستند. به‌همین دلیل هم هست که کیفیت لوازم آرایشی اهمیت پیدا می‌کند و باید برای تشخیص بهترین مارک کرم پودر دقت کنیم تا آسیبی برای سلامت پوست به دنبال نداشته باشد. در صورت ایجاد جوش نیز توصیه می‌کنیم یک کرم ضد جوش عالی که دارای بنزوئیل پروکساید (benzoyl peroxide) و اسید سالیسیلیک (salicylic acid) باشد، بخرید. این ترکیبات چربی اضافی پوست را خشک می‌کند و سلول‌‌های مرده را از بین می‌برند.

جوش و خشکی پوست

آکنه و خشکی پوستچربی پوست مقصر اصلی در ایجاد تمام جوش ها نیست و گاهی اوقات دختران جوان با پوست های خشک نیز گرفتار جوش می‌شوند. از طرف دیگر عموماً این افراد شاهد حضور اگزما هم هستند. در این مواقع پوست، ملتهب و بسیار خشک می‌شود. در چنین شرایطی پیشنهاد می‌کنیم به‌همان اندازه که برای تشخیص بهترین مارک کرم پودر وسواس به خرج می‌‌دهید، به همان اندازه هم برای خرید یک کرم مرطوب کننده عالی وسواس داشته باشید و کرم هایی خریداری کنید که روی آن‌ها عبارت non oily و noncomedogenic درج شده باشد.

روش تشخیص بهترین کرم پودر

روش تشخیص بهترین مارک کرم پودراگر آرایش صورت بی‌عیب‌و‌نقصی می‌خواهید که جوش‌ ها و عارضه های پوستی را در پی نداشته باشد، باید حتماً دنبال روش‌هایی برای تشخیص بهترین مارک کرم پودر باشید. یکی از این روش‌ها آشنایی با عبارت‌هایی است که روی کرم‌ پودرها نوشته می‌شود. برای نمونه دنبال کرم پودرهایی با عبارت‌های Non Oily، Hypollargenic و noncomedogenic باشید. چنین کرم‌ پودرهایی، حساسیت‌زا نیستند و منافذ پوستی را نمی‌بندند. از این طریق جلوی ایجاد جوش گرفته می‌شود؛ زیرا زیرسازی سنگین و غلیظ احتمال ایجاد جوش را افزایش می‌دهد. گاهی افرادی که جوش دارند، سعی می‌کنند با لایه‌های متراکم‌تر کرم پودر، این عارضه را پوشش دهند، اما این کار منافذ پوست را می‌بندد و جوش وخیم‌تر می‌شود. در نتیجه اگر بهترین مارک کرم پودر را خریداری کردید و باز هم این عارضه ادامه پیدا کرد، حتماً این مشکل را با پزشک متخصص پوست در میان بگذارید.

انواع کرم پودر موجود در بازار

روش تشخیص بهترین مارک کرم پودریکی دیگر از روش‌های تشخیص بهترین مارک کرم پودر، شناخت مدل‌های مختلف کرم‌ پودرهایی است که در بازار وجود دارند. این کرم‌ پودرها به‌لحاظ ساختار و ترکیبات با هم تفاوت دارند. در ادامه به شما کمک می‌کنیم با توجه به نوع پوست و توقعی که از آرایش دارید، بهترین مارک کرم پودر را انتخاب کنید.

  • کرم پودر مایع

کرم پودر مایع، پوست خشک را آبرسانی می‌کند. پاک کردن آرایش هایی که زیرسازی آن با کرم پودر مایع انجام شده بسیار راحت‌تر است. اگر برای آرایش خود کرم پودر مایع را انتخاب کرده‌اید، پیشنهاد می‌‌کنیم کرم پودر مایع رنگی با تراکم بسیار کم را انتخاب کنید. بعضی از کرم پودرهای مایع نیز دارای اسید سالیسیلیک هستند و از آنجایی که پوست را چرب نمی‌کنند، جلوی بروز جوش را می‌‌گیرند. به دختران جوان که پوست مستعد جوش دارند پیشنهاد می‌کنیم سراغ این کرم‌ پودرها را بگیریند.

  • کرم پودر معدنی

سازنده‌های کرم پودر‌های معدنی مدعی هستند بیشتر این کرم پودرها ترکیباتی طبیعی دارند و نه‌تنها سطح پوست را صاف و صیقلی می‌کنند، بلکه سلامت پوست را نیز تضمین می‌نمایند. به افرادی که به‌دنبال تشخیص بهترین مارک کرم پودر و خرید آن هستید، پیشنهاد می‌کنیم کرم پودر معدنی را حتماً در گزینه‌های خرید خود قرار دهند، اما به دخترانی که پوست چرب و مستعد به جوش دارند توصیه می‌کنیم دور این کرم پودرها را خط بشکند. در صورت استفاده از این کرم پودرها بهتر است حتماً توجه بیشتری به پاک کردن آرایش به خرج دهند و پاک کننده آرایش بر پایه روغن خریداری کنند. پس از استفاده از این پاک کننده نیز یک تونر ملایم بزنند تا پوست کاملاً از هرگونه‌ آرایشی پاک شود.

  • کانسیلر استیکی

به‌لحاظ فنی نمی‌‌توان کانسیلر استیکی را در گروه کرم پودرها قرار دهیم، اما از آنجایی که کانسیلر استیکی گزینه بسیار خوبی برای پوشش عارضه های پوستی به حساب می‌آید، پیشنهاد‌ می‌کنیم با کمک کانسیلر استیکی جوش ها را مخفی کنید. برای اینکه شرایط بروز جوش جدید را مهیا نکنید بهتر است به‌جای پوشش تمام صورت با کانسیلر استیکی یا کرم پودر، فقط قسمت‌های آسیب دیده و جوش‌ ها را با کرم پودر کانسیلر استیکی پوشش دهید. البته برای این کار لازم است رنگ کانسیلر استیکی یا کرم پودرتان با رنگ قسمت های سالم پوست صورت شما سازگار باشد.

سخن پایانی

انتخاب بهترین مارک کرم پودر از اردمیبه شما قول می‌‌دهیم با روش‌های تشخیص بهترین مارک کرم پودر مناسب پوست خود که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، بتوانید محصول مدنظر را بخرید. برای اینکه کار شما را راحت‌تر کنیم، مجموعه‌ای از انواع کرم پودر را در فروشگاه اینترنتی اردمی آماده‌ کرده‌ایم تا با نگاهی به این محصولات، بهترین مارک کرم پودر مناسب پوست خود را به‌راحتی انتخاب نمایید. در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم تجربه سودمندی از خرید کرم پودر دارید، این تجربه‌ها را در قسمت نظرات با ما و دیگر خوانند‌ها به اشتراک بگذارید. ضمناً خواندن مقاله‌ی «برای انتخاب بهترین مارک کرم پودر به چه نکاتی توجه کنیم؟» خالی از لطف نیست.

منبع: Webmd دیدگاه‌ها 6365بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه