مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! «لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها»

فرق پرایمر لب و بالم لب چیست؟ کدام بهتر است؟

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
فرق پرایمر لب و بالم لب چیست؟ کدام بهتر است؟

در مقالات پیشین بلاگ درباره پرایمر لب به‌تفصیل صحبت کردیم. گفتیم که پرایمر چیست و چه فواید و عوارضی دارد. همچنین لزوم استفاده از پرایمر قبل از بهترین مارک رژ لب را نیز بررسی کردیم. در این مقاله قصد داریم به بیان تفاوت‌های بین این وسیله با بالم لب و برق لب بپردازیم. همراه ما باشید با توضیحی درباره فرق بین پرایمر لب و بالم لب که در این مقاله قصد بررسی‌شان را داریم.

فرق پرایمر لب و بالم لب چیست؟

برای اینکه فرق پرایمر لب و بالم لب را بیشتر بدانید، بهتر است ابتدا با هر کدام از این محصولات آشنا شوید. در ادامه این دو محصول و همچنین برق لب را به شما معرفی می‌کنیم.

پرایمر لب چیست؟

پرایمر لب

برای افرادی که مقاله قبلی ما را نخوانده اند یا با پرایمر لب آشنایی خاصی ندارند به اختصار می‌گویمم که پرایمر لب وسیله‌ای است که برای زیرسازی آرایش استفاده می‌شود. وظیفه این وسیله یکدست‌کردن رنگ پوست و سطح آن است. در واقع این وسیله کاربردی به لب شما کمک می‌کند که پوستی یکدست داشته باشد تا بهترین مارک رژ لب به‌خوبی روی آن قرار بگیرد و زیباتر و بادوام‌تر باشد. این وسیله در سه نوع پمادی، استیکی و مدادی در بازار وجود دارد. برای آشنایی بیشتر با یان محصول، مقاله زیر را بخوانید.

شاید افرادی که برای اولین‌بار از پرایمر لب استفاده می‌کنند، متوجه تغییر خاص و محسوسی در آرایش خود نشوند و حتی لزومی برای استفاده از آن در خود نبینند؛ اما زمانی متوجه اهمیت وجود پرایمر می‌شوند که ساعت‌ها از آرایششان گذشته باشد و همچنان رژ لب مانند اولش، زیبا و یکدست روی لب باقی مانده باشد. به عبارت دیگر ماندگارکردن آرایش، نتیجه استفاده از پرایمر است. در واقع فرق پرایمر لب و بالم لب در همین موضوع است.

بالم لب چیست؟

بالم لب

تصورش را بکنی که هوا قدری سرد شده و لب‌های شما خشک شدند. اگر خشکی لب را به‌موقع برطرف نکنید، لب‌هایتان خشک‌تر و حتی گاهی ترک‌خورده می‌شود. خونریزی و حتی عفونت در اثر خشکی بیش از حد لب به‌ وجود می‌آید. حال راه پیشگیری از این اتفاق چیست؟ جواب در محصولی نهفته است که قرار است در این بخش به شما معرفی کنیم. درست حدس زدید، بالم لب همان محصولی است که نرمی و طراوت را به لب‌های شما هدیه می‌دهد.

با این مثال ساده حتما، متوجه شده‌اید که فرق دیگر پرایمر لب و بالم لب چیست. در واقع بالم لب به‌نوعی وسیله بهداشتی محسوب می‌شود. این وسیله به شما کمک می‌کند چربی و رطوبت ضروری پوست لب خود را احیا کنید. به این ترتیب در هوای سرد یا در مواقع تنش و عصبانیت، خشکی و پوسته‌پوسته‌شدن لب سراغتان نخواهد آمد. ماده اصلی بالم لب نوعی موم خاص با اسانس‌های مختلف است.

انواع بالم لب

بالم لب در سه نوع پمادی، استیکی و فانتزی در بازار وجود دارد. مدل پمادی آن درست مانند خیلی از کرم‌های تیوپی دیگر است که در حالت لوله‌ای مشاهده می‌شود. بیشتر انواع بالم لب استیکی هستند. استفاده راحت از این مدل باعث شده است بیشتر برندهای مطرح دنیا از این سبک برای ساخت بالم لب بهره ببرند. در کنار این دو سبک کلاسیک و شناخته‌شده، مدل‌های فانتزی دیگر هم هستند که ظاهر جذابی دارند.

برای مثال برند فلورمار بالم لب خود را شبیه یک تکه الماس تراش‌خورده طراحی کرده است. یک گوی بزرگ و درشت در وسط الماس قرار دارد که در واقع همان موم مخصوص بالم لب است. مواد تشکیل‌دهنده این مدل‌ها شبیه به هم است و صرفاً بابت بازاریابی، شکل ظاهری‌شان با یکدیگر فرق می‌کند. آنچه در انتخاب بالم لب مهم است ترکیبات فاقد الکل، سرب  و پاربن است.

برق لب چیست؟

برق لب

جالب است که برخی افراد، بالم لب را با برق لب یکی می‌دانند. در توضیح فرق پرایمر لب و بالم لب لازم است تعریفی هم از برق لب بیان کنیم. برق لب محصولی است که پس از استفاده از بهترین مارک رژ لب می‌زنیم تا رنگ رژ لب براق‌تر و جذاب‌تر شود. برق لب در گذشته کاربرد بیشتری داشت. این روزها با استقبال مردم از رژ لب مات، کمتر از برق لب استفاده می‌شود.

در واقع بیشتر اوقات عروس‌ها یا افرادی که دوست دارند درخشش لب‌هایشان چند برابر باشد، از برق لب استفاده می‌کنند. این محصول نیز در اشکال مختلف وجود دارد. شکل رایج تر و راحت‌تر آن، برق لبی است که شبیه رژ لب مایع طراحی می‌شود و اپلیکارتور مخصوص برای پخش کردن مواد روی لب دارد.

کدام بهتر است؟

در پایان باید گفت که فرق بین پرایمر لب و بالم لب در ترکیبات‌ و هدف استفاده از آن است. پرایمر لب یک وسیله آرایشی است که باید خیلی کم و فقط برای زیرسازی آرایش استفاده شود. این در حالی است که برای استفاده از بالم لب هیچ محدودیتی وجود ندارد. شما می‌توانید تا درمان خشکی لب خود هر چند بار که خواستید از بالم لب استفاده کنید.

البته توجه داشته باشید که  به همان میزانی که در خرید بهترین مارک رژ لب وسواس و دقت به خرج می دهید، برای انتخاب بالم لب نیز دقیق باشید و از بهترین برندها خرید کنید تا پوست لبتان آسیب نبیند. این محصول فقط جنبه بهداشتی دارد؛ پس توقع ایجاد رنگ یا حجم نمی‌توان از آن داشت.

سخن پایانی

در این مقاله با فرق پرایمر لب و بالم لب آشنا شدید. ضمن اینکه توضیحات مختصری هم درباره برق لب خواندید. به شما توصیه می‌کنیم برای حفظ سلامت خودتان، از برندهای معتبر و فروشگاه‌های شناخته‌شده خرید کنید. به همین منظور برای خرید بهترین مارک رژ لب و بهترین مارک بالم و دپرایمر لب، به شما فروشگاه اینترنتی اردمی را معرفی می‌کنیم. فروشگاه اینترنتی اردمی، مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی است. شما تجربه خرید از این فروشگاه را داشته‌اید؟

دیدگاه‌ها 8981بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه