تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

چرا باید از خط لب استفاده کنیم؟

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
چرا باید از خط لب استفاده کنیم؟

زمانی که کلمه خط لب را می‌شنوید احتمالا اولین نکته‌ای که به ذهن شما خطور می‌کند، خط لب‌های پررنگ و نامتناسب است. به همین دلیل، بسیاری از ما در ابتدا در مورد استفاده از این وسیله آرایشی تردید داریم.

با توجه به تجربیات بسیاری از آرایشگران حرفه‌ای، باید جای خط لب در وسایل آرایشی همه خانم‌ها محفوظ باشد. اگر خط لب شما دارای بافت و رنگ مناسب باشد، می‌توانید با استفاده از آن به صورت کاملا طبیعی، حجم بیشتری به لب خود بدهید. ضمن آن‌که استفاده از مداد لب، ماندگاری رژ لب را چندین برابر بیشتر می‌کند.

بهترین فرمول چیست؟

برخی از آرایشگران به این نکته اشاره می‌کنند که تمام مدادهای لب با یکدیگر یکسان نیستند. بهتر است که در زمان خریداری این محصول، به دنبال بافت کِرِمی و نرم باشید. هنگام استفاده از این نوع مداد، دیگر نیازی به اعمال فشار برای کشیدن خط لب نیست و مداد به راحتی روی لب سُر می‌خورد. اما زمانی که بر سر دوراهی استفاده از مداد معمولی یا مداد مومی مانده‌اید، به یاد داشته باشید که استفاده از هر کدام از این دو نوع مداد، بستگی به ظاهری دارد که می‌خواهید به آن برسید.

شما هم با مداد معمولی و هم با مداد مومی می‌توانید با دقت بالا خط لب خود را بکشید (البته تیز بودن مداد نیز شرط است) اما با مداد مومی می‌توانید کل لب را رنگ کنید. در نهایت این‌که مداد معمولی برای حجم دادن به لب و حفظ شکل رژ مناسب است در حالی که مداد مومی برای حفظ رژ لب و ماندگاری آن مناسب است.

انواع خط لب

چه بخریم؟

زمانی که بحث خرید خط لب به میان می‌آید، آرایشگران این نکته را گوشزد می‌کنند که همه بانوان باید این دو خط لب را حتما در کیف لوازم آرایش خود داشته باشند: خط لبی کاملا منطبق با رنگ طبیعی لب‌های شما و خط لب قرمز که با رژ لب قرمز محبوب شما سازگاری داشته باشد. در نهایت، قانون کلی به این شکل است که همیشه خانم‌ها باید رنگ رژ لب خود را با خط لب هماهنگ کنند.

چگونگی استفاده

به دلیل این‌که مدادهای لب تقریبا کارهای زیادی انجام می‌دهند، کاربرد آن‌ها نیز با توجه به نیازهای شما متفاوت است. اولین و مهم‌ترین نکته این است که مطمئن شوید خط لب با رنگ رژ‌لب هم‌خوانی دارد و اگر تمایل دارید که آرایش لب شما طبیعی جلوه کند، سعی کنید رنگ خط لب و رژ لب را به‌گونه‌ای انتخاب کنید که با رنگ طبیعی لب شما هماهنگ باشد. افرادی که می‌خواهند ماندگاری رژ لب‌شان زیاد باشد می‌توانند علاوه بر دور لب، داخل آن‌را نیز با خط لب پر کنند و سپس رژ لب را بر روی آن بزنند.

با این وجود، کسانی که تمایل دارند لب‌های خود را حجیم‌تر نشان دهند تنها کافی است کمی خط لب را بالاتر از محدوده واقعی لب بکشند. یکی از حقه‌هایی که با استفاده از آن می‌توان به خط لبی یکنواخت رسید، گرم کردن مداد لب می‌باشد. تنها کافی است قبل از آرایش، چند خط پشت دست خود بکشید تا مداد گرم شود. با این کار، مداد لب شما به مراتب روان‌تر از قبل بر روی پوست حرکت می‌کند. استفاده از مداد را با کشیدن خط طبیعی لب آغاز کنید و سپس هرجا که نیاز بود شکل لب را به دلخواه تغییر دهید. با استفاده از قلم‌مو رژ لب موردنظر را روی لب بکشید و پس از آن، خط و رژ لب را بر روی لب با هم مخلوط کنید تا مرز مشخص آن‌ها از بین برود. در همین رابطه، برای آشنایی با ترفندهای استفاده از رژ لب، می‌توانید به اینفوگرافیکی ۱۰ توصیه برای برجسته شدن لب‌ها با رژ لب مراجعه کنید.

منبع: Stylecaster دیدگاه‌ها 7814بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه