تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

پرایمر لب چیست و چه کاربرد، فایده و عوارضی دارد؟

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
پرایمر لب چیست و چه کاربرد، فایده و عوارضی دارد؟

حتماً شما هم هنگام خرید بهترین مارک رژ لب، نام پرایمر لب و بالم لب را شنیده‌اید. احتمالاً برخی از شما هر دو محصول را می‌شناسید و با کاربرد آن‌ها آشنا هستید. این دو محصول برای سلامتی و زیبایی هرچه بیشتر لب طراحی شده‌اند. در ادامه برای آن دسته از افرادی که با پرایمر لب آشنایی ندارند،آن را معرفی می‌کنیم؛ بنابراین در ادامه می‌خوانید که پرایمر لب چیست و چه کاربرد، فایده و عوارضی دارد؟

پرایمر لب چیست

پرایمر لب چیست

پرایمر لب یکی از محصولات آرایشی مرتبط با لب است که برای استفاده زیر بهترین مارک رژ لب و خط لب به کار می‌رود. این محصول درست مثل پرایمر صورت، برای پوشاندن پوست و یکدست‌کردن آن استفاده می‌شود. در اکثر مواقع پرایمر لب مات و بی‌‌رنگ است و ردی از آن روی لب دیده نمی‌‌شود. این محصول، علاوه بر اینکه پوست لب را نرم و لطیف می‌کند، ماندگاری رژ لب را افزایش می‌دهد.

در واقع این محصول طراحی شده است تا خطوط و چین و چروک لب را پنهان کرده و پوست لب را یکدست کند. به همین دلیل ترکیبات آن مانع از خشک‌شدن پوست لب می‌شود. به این ترتیب رژ لب و خط لب نیز بهتر روی لب قرار می‌گیرد و جلوه بیشتر و بهتری به آن می‌بخشد. همچنین پرایمر لب از پخش‌شدن رژ یا خط لب جلوگیری می‌کند.

انواع پرایمر لب کدامند

انواع پرایمر کدامند

پرایمر لب نیز مانند سایر محصولات آرایشی در انواع مختلف با کاربردهای متفاوت وارد بازار شده است. هر فرد متناسب با میزان استفاده، نوع مصرفی و در نهایت سلیقه شخصی خود می‌تواند از یکی از این محصولات استفاده کند. در ترکیبات این محصولات تفاوتی وجود ندارد؛ مگر اینکه برند خاصی ادعای ترکیب خاص و منحصربه‌فردی در آن داشته باشد. در نهایت پرایمر لب موجود در بازار در انواع زیر پیدا می‌شود:

  • پرایمر لب تیوپی؛
  • پرایمر لب استیکی (محصولی شبیه به رژ لب)؛
  • پرایمر لب مدادی.

نکته: پرایمر لب مدادی در مقایسه با دو محصول دیگر، به‌ندرت وجود دارد. استفاده راحت از آن و استفاده برای ماندگارکردن خط لب، یکی از مزایای آن است.

مزایای استفاده از پرایمر لب چیست

مزایای استفاده از پرایمر لب

استفاده از پرایمر لب مزایای فراوانی دارد. از جمله این فواید به گزینه‌های زیر می‌توان اشاره کرد:

  • پوست لب را صاف و یکدست می‌کند و در نهایت بهترین مارک رژ لب به‌زیبایی روی لب قرار می‌گیرد.
  • پوست لب را آبرسانی کرده و خشکی آن را از بین می‌برد.
  • معمولاً حاوی فاکتور محافظتی در برابر نور خورشید است از آسیب‌های اشعه فرابنفش خورشید جلوگیری می‌کند.
  • به برجسته‌شدن و زیبایی بیشتر لب کمک می‌کند.
  • در اکثر مواقع حاوی ویتامین‌های A، C و E است و مانع از بروز چین و چروک در پوست لب می‌شود.
  • وجود انواع ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها در این محصول، مانع از بروز سرطان می‌شود.
  • مانند لایه محافظتی عمل کرده و در اکثر مواقع مانع از نفوذ سرب یا ترکیبات خطرناک رژ لب به رگ‌های خونی می‌شود.
  • جلوی پخش‌شدن رژ لب یا مداد لب به اطراف را می‌گیرد.

بهترین روش استفاده از پرایمر لب چگونه است

بهترین روش استفاده از پرایمر

حال که دانستید پرایمر لب چیست و چه فوایدی دارد، بهتر است با بهترین روش استفاده از آن نیز آشنا شوید. در واقع باید بگوییم استفاده از این محصول هیچ قلق خاصی ندارد. کافی است چند دقیقه قبل از استفاده از رژ لب، مقدار مناسبی از پرایمر را روی لب خود پخش کنید. سپس از خط لب و رژ لب استفاده کنید. تنها نکته‌ای که بد نیست بدانید، این است که برخی از پرایمرها به‌صورت محصول رنگی در بازار وجود دارد. این محصولات برای ست‌شدن با رنگ رژ لب مناسب‌تر هستند.

توجه داشته باشید که این محصول برای استفاده روزانه طراحی نشده است؛ بنابراین سعی کنید فقط در مهمانی‌های خاص که ماندگاری رژ اهمیت بیشتری دارد، از پرایمر استفاده کنید. برای مثال زمانی که قرار است عکس‌های شیک و ماندگار بگیرید، حتماً از پرایمر استفاده کنید. نکته مهم دیگر اینکه سعی کنید پرایمر لب را از برندهای معتبر تهیه کنید. استفاده از برندهای ناشناخته، نه‌تنها به زیبایی و سلامت لب کمکی‌ نمی‌کند، بلکه باعث آسیب‌دیدن پوست آن و عارضه‌های بد دیگر می‌شود.

عوارض استفاده از پرایمر لب چیست

عوارض استفاده از پرایمر تقلبی

استفاده از پرایمر لب نیز مانند سایر محصولات آرایشی و بهداشتی دیگر، عوارضی دارد. مخصوصاً اگر از پرایمر لب با برند ناشناخته استفاده شود، این عوارض بیشتر دامن‌گیر خواهد بود. در ادامه برایتان می‌گوییم که عوارض استفاده از پرایمر ارزان و ناشناخته چیست.

  • ازدست‌رفتن رطوبت طبیعی لب؛
  • وجود روغن‌های شیمیایی در محصول نامرغوب و آسیب‌رسیدن به لب؛
  • استفاده از سرب برای ماندگار‌کردن آرایش لب و بروز انواع سرطان پوست و خون؛
  • مسدود‌شد ترکیبات پرایمر تقلبی در روزنه‌های پوست لب و ایجاد انواع عفونت یا بیماری‌های دیگر پوستی.

نکته: به دلیل شایع‌بودن این عوارض، توصیه می‌کنیم بهترین مارک رژ لب و پرایمر لب خود را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید.

سخن پایانی

در این مقاله با شما گفتیم که پرایمر لب چیست و چه کاربرد، فایده و عوارضی دارد. برای خرید بهترین مارک رژ لب و پرایمر لب مرغوب می‌توانید به فروشگاه اینترنتی اردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی سری بزنید. نظر شما درباره این محصول چیست؟ شما چند بار در هفته از این محصول استفاده می‌کنید؟ برای ما در بخش نظرات بنویسید.

دیدگاه‌ها 8093بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه