تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

بررسی ۶ راهکار طلایی برای جلوگیری از تیره شدن لب ها

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
بررسی ۶ راهکار طلایی برای جلوگیری از تیره شدن لب ها

انتخاب بهترین مارک رژ لب در کنار استفاده درست از آن به زیباتر شدن لب ها کمک می‌کند. در همین رابطه خیلی از افراد دوست دارند که لب های لطیف و خوش رنگی داشته باشند؛ اما بنا به دلایلی که در ادامه مقاله به آن‌ها اشاره خواهیم کرد، لب ها دچار تیرگی می‌شوند. استفاده از لایه بردار، اسکراب و همچنین رژ لب راه‌حلی است که برای درمان تیرگی لب ها به‌کار گرفته می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم در کنار این راه‌حل‌ها، ابتدا به بررسی علت تیره شدن لب بپردازید. سپس راهکارهای طلایی گفته شده در این مقاله برای جلوگیری از تیره شدن لب ها را در پیش بگیرید. با همراه ما باشید.

علت تیره شدن لب ها

علت تیره شدن لب هادلایل مختلفی پشت تیره شدن لب ها پنهان شده است. مجاورت در برابر نور خورشید، مصرف دخانیات و سبک زندگی ناسالم از جمله مهم‌ترین این دلایل هستند. با این حساب اگر می‌خواهید هرگز روی تیرگی لب‌ های خود را نبینید، باید سبک زندگی خود را تغییر دهید و مواظب نور خورشید باشید. همچنین بهترین مارک رژ لب را خریداری و استفاده کنید؛ چراکه ترکیبات رژ لب های باکیفیت تا حد بسیاری ضامن سلامتی لب ها هستند. البته ناگفته نماند به‌لحاظ پزشکی، گاهی تیره شدن لب ها می‌تواند نشانه‌ای از وجود یک بیماری در فرد باشد. پس بهتر است همیشه به رنگ لب های خود توجه کنید و سپس نسبت به زیباترکردن آن اقدام کنید. در ادامه به بیان راهکارهای طلایی برای جلوگیری از تیره شدن لب ها پرداخته‌ایم:

۱. رژ لب مرطوب کننده بزنید

رژ لب مرطوب کننده بزنیدهر چقدر هم که مواظب سلامت لب های خود باشید باز هم احتمال خشکی لب ها و در نتیجه تیره شدن آن‌ها وجود دارد. پیشنهاد می‌کنیم زمانی که به فکر خرید بهترین مارک رژ لب هستید، یک رژ لب با ترکیبات مرطوب کننده خریداری کنید. چنین رژلبی در کنار رنگ و لعابی که به لب ها می‌دهد، فرایند آبرسانی لب را نیز بر عهده می‌گیرد. در واقع با خرید آن با یک تیر دو نشان زده‌اید. ترکیبات مرطوب کننده‌ رژ لب، از داخل لب ها را آبرسانی کرده و رنگدانه های لایه بیرونی این رژ جلوه‌ای زیبا و جذاب برای لب ایجاد می‌کند.

۲. کمتر قهوه بنوشید

برای جلوگیری از تیره شدن لب ها کمتر قهوه بنوشیدبه شما حق می‌دهیم که برای پشت‌سرگذاشتن روزهای شلوغ و پرمشغله، فنجان پشت‌ فنجان قهوه بنوشید؛ اما بد نیست بدانید استفاده مداوم از قهوه دشمن شماره یک رنگ لب به حساب می‌آید و پوست لب را تیره می‌کند. قهوه‌ خاصیت ادرارآور دارد و آب را از بدن خارج می‌کند. کمبود آب نیز با تیرگی لب ها نمایان می‌شود. با این حساب اگر حتی روزی ۲ لیتر آب می‌نوشید، بازهم خوردن بیش از‌ حد قهوه را کنار بگذارید.

۳. کمتر در معرض آفتاب باشید

برای جلوگیری از تیره شدن لب ها کمتر در معرض آفتاب باشیدحضور دائم در زیر نور آفتاب یکی از مهم‌ترین دلایل برای تیره شدن لب ها شناخته می‌شود. پرتوهای UV خورشید، لب را آفتاب‌سوخته می‌کند و میزان رنگدانه های پوست لب را افزایش می‌دهد. همین تجمع رنگدانه ها، باعث تیره شدن لب ها خواهد شد. با این تفاسیر بهتر است کمتر در معرض آفتاب باشید. توجه داشته کنید که در زمان حضور زیر نور خورشید نیز حتماً از بالم لب حاوی SPF استفاده کنید. استفاده از چتر هم می‌تواند گزینه خوبی برای محافظت نسبی در برابر آفتاب باشد.

۴. تاریخ انقضای رژ لب را جدی بگیرید

تاریخ انقضای رژ لب را جدی بگیریدحتی اگر بهترین مارک رژ لب را خریده باشید، باز هم ثبات مولکول‌های این رژ لب پس از مدتی از بین می‌رود و رژ لب کیفیت اولیه‌ی خود را از دست می‌دهد. کاملاً مشخص است چنین رژ لبی دیگر اثربخشی لازم را نخواهد داشت. ترکیبات این نوع از محصولات نه تنها لب را زیبا و جذاب نمی‌کنند، بلکه در اغلب اوقات به موادی سمی تبدیل می‌شوند که سلامت پوست را در معرض خطر قرار می‌دهند. به این ترتیب پیشنهاد می‌کنیم حتماً به تاریخ انقضای رژ لب توجه کنید و بیشتر از ۱۸ ماه از هیچ رژ لبی استفاده نکنید.

۵. سیگار نکشید

عوارض سیگار نیکوتین یکی از ترکیبات مضر موجود در سیگار است. این ماده پس از کشیدن سیگار‌، مانع جذب آهن در بدن می‌شود. این فرایند باعث می‌شود که پوست و همچنین لب ها،‌ رنگ طبیعی خود را از دست بدهند. به این ترتیب سیگار علاوه بر به‌خطرانداختن سلامت دستگاه تنفسی، باعث تیره شدن رنگ لب ها نیز می‌شود.

۶. از روغن زیتون کمک بگیرید

برای جلوگیری از تیره شدن لب ها از روغن زیتون کمک بگیریدروغن زیتون سرشار از ویتامین‌های A و E است و خاصیتی التیام‌بخش برای بافت پوست لب دارد. با این حساب انتخاب بهترین مارک رژ لب که در ترکیباتش روغن زیتون داشته باشد یک اقدام هوشمندانه است. از طرف دیگر، شما می‌توانید برای از بین‌ بردن تیرگی لب ها، در کنار استفاده از رژ لب های ویتامینه، روزی ۲ بار روغن زیتون روی لب های خود بمالید.

سعی کردیم شش راهکار طلایی برای جلوگیری از تیره شدن لب ها به همراه دلایل بروز این عارضه را با شما در میان بگذاریم. اگر دوست دارید بهترین مارک رژ لب را به لب های خود هدیه بدهید، پیشنهاد می‌کنیم ضمن مطالعه‌ی مقاله‌ی خواندنیِ «روش های انتخاب رنگ مناسب رژ لب برای انواع پوست»‌، سری به فروشگاه اینترنتی اُردمی بزنید. با یک جستجوی ساده در فروشگاه به‌راحتی می‌توانید از بین برندهای معتبر آرایشی و بهداشتی، محصول مدنظر خود را خریداری کنید. فروشگاه اینترنتی اُردمی ضمن تضمین اصالت کالا، سفارش شما را در کمترین زمان ممکن تقدیمتان خواهد کرد.

منبع: Bebeautiful دیدگاه‌ها 3563بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه