تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

آموزش گام به گام استفاده درست از بهترین رژ لب مات

زمان تقریبی مطالعه: ۶ دقیقه
آموزش گام به گام استفاده درست از بهترین رژ لب مات

اگر تاکنون بهترین مارک رژ لب مات را انتخاب کرده و استفاده کرده باشید، حتماً متوجه شده‌اید که رنگدانه های این رژ لب ها تراکم بیشتری دارند. به همین دلیل نیز استفاده از رژ لب مات نسبت به رژ لب های معمولی دشوارتر است، اما جذابیت رژ مات ارزش آن را دارد که بازار را برای پیداکردن بهترین مارک رژ لب مات زیرورو کنید. بعد از آن باید با روش درست زدن رژ لب مات آشنا شوید. در همین راستا قصد داریم در این مقاله به آموزش گام به گام استفاده درست از رژ لب مات بپردازیم. پس اگر خواهان داشتن آرایش لب بدون عیب و نقص هستید، با ما همراه باشید.

علت جذابیت فوق العاده رژ لب مات

انصافاً باید اعتراف کنیم از جذابیت رژ لب مات نمی‌توان به‌‌همین راحتی گذشت. دلیل جذابیت این محصولات را شاید بتوان به حساب ترکیبات آن‌ها گذاشت. در رژ‌ لب مات خبری از رنگدانه‌ های براق نیست و ترکیبات این رژ‌ها نور را بازتاب نمی‌دهند. رنگ این رژ ها نیز نسبت به رژ های دیگر یکپارچه‌تر است. رنگ مات این رژ لب ها سازگاری بهتری با پوست تیره و بسیار روشن دارد. براق نبودن رژ لب مات باعث شده تا به‌گزینه‌‌ای مناسب برای استفاد در محیط های کاری تبدیل شود. رژ لب مات دوام بیشتری داشته و برای مهمانی‌ها و مجالس رسمی نیز انتخاب خوبی به حساب می‌آید.

تمام این موارد به این شرط است که استفاده دقیق از رژ لب مات را بلد باشید. در غیر این صورت حتی خرید بهترین مارک رژ لب مات نیز تأثیر چندانی در زیبایی آرایش ندارد. به این ترتیب مراحل زیر را برای استفاده درست از رژ لب مات دنبال کنید.

مراحل استفاده درست از رژ لب مات

گام‌ اول: لایه برداری لب ها

گام‌ اول برای استفاده درست از رژ لب مات لایه برداری لب ها است.گام اول در استفاده درست از رژ لب، لایه برداری از لب هاست. در نظر داشته باشید که رژ لب مات رنگدانه های متراکم‌تری دارد و مواد آبرسان هم در این محصولات کمتر استفاده می‌شود تا رنگ رژ روی لب ها ثبات بهتری پیدا کند و ترک‌ها و چین‌های پوست لب را کاملاً پوشش دهد. در نتیجه اگر بادقت رژ لب مات نزنید، رژ در میان چین‌و‌چروک‌های لب با حالتی ناهموار قرار می‌گیرد. برای جلوگیری از چنین اتفاقی پیشنهاد می‌‌کنیم هفته‌ای ۲ تا ۳ مرتبه لب ها را لایه برداری کنید تا با صاف و یکدست شدن پوست لب، بستری مناسب برای رژ لب مات فراهم کنید.

گام دوم: آبرسانی لب ها

گام دوم: آبرسانی لب هاپیشنهاد می‌کنیم به همان اندازه که برای خرید رژ لب وسواس دارید و همیشه به‌دنبال انتخاب بهترین مارک رژ لب می‌گردید، به همان اندازه نیز حواستان به سلامتی لب ها باشد و از آبرسانی لب های خود غافل نشوید. در راستای انجام گام دوم استفاده درست از رژ لب، باید سراغ یک بالم لب با کیفیت بروید و قبل از زدن رژ لب، حتماً بالم لب بزنید. سپس مدتی صبر کنید تا ترکیبات بالم لب به‌طور کامل جذب پوست شود، سپس آرایش را آغاز نمایید. از طرف دیگر استفاده از بالم لب را فقط به قبل از رژ لب‌ زدن محدود نکنید و این عمل را در برنامه روتین هر روز خود داشته باشید. بهتر است شب ها قبل از خواب حتماً بالم لب بزنید.

گام سوم: آرایش صورت و چشم

گام سوم: آرایش صورت و چشمگام سوم در استفاده درست از رژ لب، انجام آرایش صورت و چشم است. اگر بخواهیم ترتیبی برای آرایش صورت ذکر کنیم می‌توان این‌گونه گفت که این فرایند، از آبرسانی لب ها با بالم شروع می‌شود و سپس برای جذب مواد مرطوب کننده بالم لب، باید سراغ آرایش صورت و چشم ها بروید. با این روش بالم لب، زمان کافی دارد تا کاملاً جذب پوست شود. در غیر این صورت بالم لب با رژ لب مات ترکیب خواهد شد و به رژ مات شما اندکی جلوه‌‌ی براق می‌دهد. رژ لب کشیدن در آخرین مرحله آرایش باعث می‌شود اشتباه های رایج در رژ‌ زدن را نیز راحت‌تر اصلاح کنید.

گام چهارم: استفاده از پرایمر لب

گام چهارم: نوبت استفاده از پرایمر لب فرا رسیده استاگر می‌خواهید رژ لب ماتی که زده‌اید در طول روز ماندگار و درخشان باشد، حتماً پرایمر لب بزنید. پرایمر، باعث تثبیت رنگ رژ لب می‌شود و جلوی مالیده‌شدن رژ‌ به دیگر قسمت‌ها را می‌گیرد. برای پرایمر زدن کافی است به کمک قلم مو یا انگشت‌های خود، مقداری پرایمر لب را روی تمام قسمت‌های لب بمالید. معمولاً خیلی از افراد پرایمر صورت خود را به لب هایشان می‌زنند. بهتر است در کنار انتخاب بهترین مارک رژ لب مات، یک پرایمر لب نیز خریداری کنید؛ چراکه پرایمر صورت دارای ترکیبات مخصوص پوست صورت است؛ در حالی که پوست لب نازک تر و حساس تر از پوست صورت است. پس با خرید پرایمر لب جلوی آسیب احتمالی به پوست لب را گرفته و به زیبایی بیشتر آن کمک کنید.

گام پنجم: کشیدن خط لب

گام پنجم: خط لب بکشیدگام پنجم در استفاده درست از رژ لب، کشیدن خط لب مات است. رژ لب مات رنگدانه های بیشتری نسبت به رژ های معمولی دارد، در نتیجه زودتر از رژهای معمولی به کناره‌های لب رنگ پس می‌دهد. با این حساب برای تثبیت بیشتر رژ لب مات، از خط لب کمک بگیرید. خط لب کشیدن هم کار سختی نیست و کافی است با انتخاب یک مداد لب، دور لب ها را خطی زیبا و متقارن ترسیم کنید. نهایتاً ناهماهنگی‌های خط لب را با برس مداد لب یا انگشت اصلاح نمایید. بهتر است رنگ خط لب، یک یا دو درجه روشن تر از رنگ رژ لب مات باشد.

گام ششم: استفاده از رژ لب مات

گام ششم: وقت استفاده از رژ لب مات فرا رسیده استاکنون که تمام زیرسازی های لازم برای آرایش لب را انجام داده‌اید، زمان رژ لب زدن فرا می‌رسد. برای استفاده درست از رژ لب مات توصیه می‌‌کنیم سراغ هر برندی نروید و بادقت بهترین مارک رژ لب مات موجود در بازار را انتخاب نمایید. سپس ر‌ژ را به‌طور کامل روی لب ها بمالید.

گام ششم: کشیدن خط در اطراف لب با کرم پودر و کانسیلر

گام ششم: ترسیم خطی فرضی برای محیط بیرون لب با پودر و کانسیلردور رژ لب ماتی که با دقت کشیده‌اید را با خطی فرضی به کمک کرم پودر و کانسیلر پوشش دهید. برای این کار یک برس آرایشی مناسب را بردارید و به کرم پودر آغشته کنید. نهایتاً نیز با دقت تمام محیط بیرونی لب را با کرم پودر پوشش دهید. اگر هم در حین استفاده از رژ لب قسمتی از رژ به محیط بیرون از لب‌ها مالیده شد، این رژ لب را با انگشت پاک نکنید؛ چراکه باعث ایجاد لک روی آرایش صورت می‌شود. در عوض برس آرایشی را به کانسیلر آغشته کنید و به صورت دورانی روی قسمتی مورد نظر بمالید تا رژ لب کاملاً پوشش داده شود.

گام هفتم: پاک کردن رژ لب اضافی با دستمال

گام هفتم: رژ لب اضافی را با دستمال پاک کنیدگام هفتم در استفاده از رژ لب، سنجش حجم آن روی لب است. اگر احساس کردید که رژ لب اضافی روی لب ها جمع شده است، با یک دستمال کاغذی پاک کنید. دستمال را به‌آرامی روی لب ها قرار دهید تا حجم رژ لب اضافی جذب دستمال شود.

گام هشتم: متعادل تر کردن رنگ مات رژ لب

گام هشتم رنگِ ماتِ رژ لب را متعادل‌تر کنیداگر مات بودن بیش از حد رنگ رژی که زده‌اید به دل شما ننشست، می‌توانید مقدار بسیار کمی رژ لب براق یا برق لب به مرکز لب های خود بزنید. متعادل تر کردن رنگ آرایش لب، خود یک گام مهم در استفاده درست از رژ لب مات یا انواع رژ های دیگر است.

گام نهم‌: حفظ رنگ مات رژ لب

گام نهم‌ در استفاده درست از رژ لب مات حفظ رنگ مات رژ لب استبرای شما از دوام بیشتر رژ لب مات گفتیم، اما باز هم پس از چند ساعت، احتمال کم رنگ شدن رژ لب وجود دارد. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم هر چند ساعت یک بار نگاهی به آینه بیاندازید و اگر احساس کردید رژ لب ماتی که زده‌اید جذابیت اول را ندارد، ابتدا بالم لب بزنید، یکه دقیقه صبر کرده و مجدداً رژ لب مات بمالید.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم با دقت تمام سراغ خرید بهترین مارک رژ لب مات بروید و روش استفاده درست از رژ لب مات را به کار ببرید. در این صورت آرایش لب جذاب و بدون عیبی را تجربه خواهید کرد. اگر در هنگام خرید نسبت به انتخاب رنگ رژ لب مردد هستید پیشنهاد می‌کنیم مقاله روش های انتخاب رنگ مناسب رژ لب برای انواع پوست را بخوانید. گفتنی است که فروشگاه اینترنتی اردمی امکان انتخاب و خرید معتبرترین برندهای آرایشی و بهداشتی را برای شما همراهان عزیز فراهم کرده است.

منبع: Mentedcosmetics دیدگاه‌ها 3307بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه