تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

مضرات استفاده از رژ لب | رژ لب های سمی را بشناسید

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
مضرات استفاده از رژ لب | رژ لب های سمی را بشناسید

خرید بهترین مارک رژ لب برای زیباترکردن چهره، امری بدیهی برای هر فردی است. رژ لب از آن دسته لوازمی است که در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف در هر خانه‌ای پیدا می‌شود. این محصول جذاب آنقدر خوب عمل می‌کند که اگر درست انتخاب شود، به‌تنهایی می‌تواند به چهره فرد جذابیت و طراوات ببخشد. برای همین هم هست که این محصول در طرح‌های مختلف با کارایی‌ها و نتایج نهایی متفاوت به بازار عرضه شده است. در این بین بسیاری از افراد سودجو نیز به تولید محصولات بی‌کیفیت در قالب محصول ارزان پرداخته‌اند که هر کدام به‌راحتی با جان و سلامتی افراد بازی می‌کند. ما در این مقاله قصد داریم شما را با مضرات استفاده از رژ لب های تقلبی آشنا کنیم. حتماً همراهمان باشید تا رژ لب های سمی را بشناسید.

مواد مضر موجود در رژ لب

مواد مضر رژ لب

اجازه دهید بحثمان درباره مضرات استفاده از رژ لب تقلبی را با معرفی مواد مضر موجود در رژ لب های سمی شروع کنیم. بی‌شک نوع ترکیبات و ساختار نادرست رژ لب باعث شده است که این محصول خطرناک شود. در ادامه به این مواد سمی می‌پردازیم.

  • سرب

در اینکه سرب برای بدن چقدر مضر است هیچ شک و شبهه‌ای وجود ندارد. متأسفانه این ماده در برخی لوازم آرایشی به‌عنوان حلال یا برای افزایش ماندگاری محصول استفاده می‌شود. سال‌هاست که سازمان جهانی غذا و دارو استفاده از سرب را در لوازم آرایش ممنوع کرده است. معمولاً برندهای معتبر جهانی که محصولاتشان در آزمایشگاه‌های مجهز تست می‌شوند، از این ماده در رژ لب هایشان استفاده نمی‌کنند تا بتوانند تأییدیه سازمان را بگیرند. اما در این میان برندهای نامعتبر و تقلبی به‌راحتی از سرب استفاده می‌کنند تا ماندگاری محصولشان را افزایش دهند. مضرات استفاده از رژ لب حاوی سرب شامل بروز سرطان، نازایی و حتی اختلال رفتاری و نارسایی ذهنی کودکان است؛ پس در خرید بهترین مارک رژ لب دقت کنید که محصولتان فاقد سرب باشد.

  • پارابن

رژ لب تقلبی

پارابن نیز هم‌پای سرب برای افزایش ماندگاری محصول در بسیاری از لوازم آرایش استفاده می‌شده است. چند سالی است که مضر و خطرناک‌بودن این ماده نیز محرز شده است. به همین دلیل هم هست که یکی از افتخارات برندهای معتبر، حذف پارابن از محصولاتشان محسوب می‌شود. اگر برای خرید رژ لب به بازار می‌روید، دقت کنید که محصول فاقد پارابن انتخاب کنید.

  • رنگ های شیمیایی

متأسفانه برای ایجاد رنگ رژ لب از بسیاری از رنگدانه‌های شیمیایی خطرناک استفاده می‌شود که مضرات استفاده از رژ لب را بیشتر از پیش می‌کند. این رنگ‌ها که گاهی از نوعی سوسک یا حتی قطران ذغال سنگ به دست می‌آید باعث بروز مشکلات متنوع گوارشی در افراد مختلف می‌شود. این رنگ‌ها به دلیل همراه داشتن برخی فلزات سنگین باعث خشک شدن لب و ترک خوردن آن نیز می‌شود. برای دورماندن از این همه خطر توصیه می‌کنیم محصولتان را از بین بهترین مارک رژ لب انتخاب کنید.

  • اسانس های خوشبو کننده

رژ لب تقلبی

هرگز با خودتان فکر کرده‌اید که بوی خوش رژ لب از کجا می‌آید یا اینکه چرا برخی از رژ لب‌ها بعد از گذشتن مدت اندکی تغییر بو می‌دهند و نمی‌توان عطرشان را تحمل کرد؟ مسلماً برای خوشبو شدن رژ لب از اسانس‌های معطر استفاده می‌شود. اگر نظارتی بر ساخت این محصول وجود نداشته باشد، تولیدکننده به‌راحتی از انواع اسانس‌های ارزان و دم دستی برای عطردهی به محصول خود استفاده می‌کند. فرمالدهید اولین ماده مضری است که در این اسانس‌ها وجود دارد و به‌طور مستقیم باعث بروز انواع سرطان پوست یا خون می‌شود. یکی از مضرات استفاده از رژ لب تقلبی، مسموم شدن با این ماده بسیار خطرناک است.

  • سایر مواد نگهدارنده

به غیر از سرب و پارابن، چندین و چند ماده خطرناک دیگر برای افزایش ماندگاری رژ لب استفاده می‌شود که هر کدام به‌تنهایی می‌تواند برای سلامتی افراد ایجاد خطر کند. فنواکتانول و بنزیل بنزوات در کنار فلزات سنگینی مثل کروم، منیزیم، کاستیوم، جیوه، آنتیموان، آلومینیوم، کبالت، منگنز در ترکیبات رژ لب وجود دارد که دشمن سلامتی افراد هستند و می‌توانند به‌راحتی به سیستم طبیعی بدن ضربه بزنند.

مضرات استفاده از رژ لب در بارداری

مضرات استفاده از رژ لب در بارداری

همه آنچه تا کنون از مضرات استفاده از رژ لب گفتیم در هر حالتی می‌تواند به فرد آسیب جدی وارد کند. این خطر در دوران بارداری و شیردهی چند برابر می‌شود. در واقع مواد مضر موجود در رژ لب یا از طریق بلعیدن وارد سیستم گوارش مادر می‌شود یا از طریق خون جذب شده و در هر دو صورت از طریق بند ناف به جنین منتقل می‌شود. در بسیاری از آزمای‌ؤهای معتبر، حضور این مواد خطرناک در شیر مادر نیز تأیید شده است. به همین دلیل با قاطعیت می‌توان گفت خطر استفاده از رژ لب تقلبی و ناسالم در دوران بارداری و شیردهی، ده‌ها برابر بیشتر از حالت معمولی است. با این توضیح به مادران باردار و شیرده توصیه می‌کنیم حتماً از بهترین برند رژ لب استفاده کنند.

سخن پایانی

همه ما می‌دانیم که بلعیدن رژ لب هنگام خوردن غذا یا نوشیدن مایعات بدیهی و عادی است. به همین دلیل بهتر است برای در امان ماندن از آسیب‌های جدی این محصول و کاهش مضرات استفاده از رژ لب از محصولات اصل، ترجیحاً گیاهی و با فرمولاسیون سالم و مطمئن استفاده کنید. به همین منظور پیشنهاد می‌کنیم برای خرید رژ لب خوب و سالم سری به فروشگاه اینترنتی اردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی بزنید. در این فروشگاه کالاهای اصل با قیمت منصفانه برای شما در نظر گرفته شده است. شما از سایر خطرات رژ لب های تقلبی چه می‌دانید؟ برای ما بنویسید.

دیدگاه‌ها 3863بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه