تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

لب های سالم و جذاب چه رازی در خود نهفته دارند؟

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
لب های سالم و جذاب چه رازی در خود نهفته دارند؟

شاید برای شما نیز پیش آمده است که به فکر انتخاب بهترین مارک رژ لب بوده‌اید تا لب هایتان را از خشکی و پوسته‌پوسته شدن نجات دهید. در واقع باید گفت علت خشکی لب ها علاوه بر تأثیر آب و هوا، رعایت نکردن اصول رسیدگی به آن‌هاست. در نتیجه به همان اندازه که مواظب سلامت پوست صورت و بدن خود هستید، باید هوای لب های خود را داشته باشید و لحظه‌ای از رسیدگی به آن‌ها غافل نشوید. در ادامه به شما می‌آموزیم که چطور لب های سالم و جذاب داشته باشد.

راز داشتن لب های سالم و جذاب چیست

  • استفاده از بالم لب

استفاده از بالم لب ترفند‌های سلامت و زیبایی بیشتر لب‌ ها

تجربه نشان داده است خانم‌ها در فصل‌های سرد و خشک سال اهمیت بیشتری به بالم لب می‌دهند؛ اما به محض گرما و رطوبت بیشتر هوا، بالم لب را فراموش می‌کنند. باید بدانید  یکی از رازهای داشتن لب های سالم و جذاب این است که بالم لب را در همه‌ی فصل‌های سال استفاده کنید. در نتیجه در کنار انتخاب بهترین مارک رژ لب، یک بالم لب باکیفیت و عالی با ویتامین E، ترکیبات SPF و روغن‌های طبیعی خریداری نمایید و از هر فرصتی برای آبرسانی و تقویت پوست لب های خود بهره بگیرید.

  • خیس نکردن لب با زبان

کشیدن زبان روی لب برای از بین بردن خشکی آن، نه‌تنها لب را آبرسانی نمی‌کند؛ بلکه بزاق دهان زمینه‌ی خشکی بیشتر پوست لب را فراهم می‌کند. در نتیجه به جای خیس کردن لب ها با زبان، به کمک بالم لب رطوبت از دست‌رفته‌ی پوست لب را جبران کنید. انتخاب بهترین مارک رژ لب مرطوب‌ کننده و استفاده از آن نیز گزینه‌ی خوبی برای رسیدن به لب های سالم و جذاب است.

  • پاک کردن رژ لب هنگام خواب و استراحت

پاک کردن رژ لب برای داشتن لب های سالم و جذاب

یکی دیگر از رازهای داشتن لب های سالم و جذاب این است که هرگز اجازه ندهید آرایش برای مدت طولانی روی آن باقی بماند. حتماً با پاک کننده های آرایشی با کیفیت، آرایش صورت و لب ها را پاک کنید. برای پاک کردن رژ لب از روغن نارگیل هم می‌توانید کمک بگیرید.

  • روشن کردن لب با عسل

اگر لب های تیره ای دارید، مقداری عسل و گلاب را روی آن‌ها بمالید. این فرایند را روزی ۴ تا ۵ مرتبه تکرار کنید. به این ترتیب می‌توانید ناهماهنگی رنگ پوست لب و تیرگی آن را از بین ببرید. عسل آبرسان طبیعی نیز هست و باعث درخشش و شادابی لب های شما می‌شود. به این ترتیب به‌راحتی می‌توانید لب های سالم و جذاب داشته باشید.

  • انجام اسکراب لب

اسکراب لب

لایه برداری از لب باعث می‌شود سلول های مرده و پوست خشک‌شده از لب ها زدوده شود. انجام این کار بسیار راحت است. فقط کافی است نصف قاشق چای‌خوری عسل را با یک قاشق چای‌خوری شکر، نصف‌ قاشق چای‌خوری پودر دارچین و نصف‌ قاشق چای‌خوری روغن زیتون یا بادام مخلوط کنید. اسکراب به‌دست‌آمده را روی لب ها بمالید و پس از ۱ یا ۲ دقیقه با آب ولرم بشویید. همچنین می‌توانید در مواقعی که عجله دارید از مخلوط عسل و شکر یا شکر به‌تنهایی استفاده کنید.

  • آبرسانی بدن

همان‌طور که می‌دانید بدن ما برای حفظ تعادل و رشد بهتر به آب کافی نیاز دارد. کم آبی بدن به خشک و چروک شدن پوست نیز منجر می‌شود. اگر می‌خواهید لب های سالم و جذاب داشته باشید، در کنار انتخاب بهترین مارک رژ لب مرطوب‌ کننده، در طول روز به میزان کافی آب بنوشید.

  • استفاده از ویتامین C

استفاده از ویتامین سی برای جذاب شدن لب

بی هیچ توضیحی لیمو، پرتقال و دیگر خوراکی‌های سرشار از ویتامین C را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. این محصولات، آنتی اکسیدان های طبیعی و منحصربه‌فردی هستند که به سلامت عمومی جسم شما کمک شایانی می‌کنند و یکی از ترفند‌های داشتن لب های سالم و جذاب محسوب می‌شوند.

کدام رنگ رژ لب برازنده لب های شماست

رژ لب مناسب شما

حال که با رازهای داشتن لب های سالم و جذاب آشنا شدید، زمان آن فرا رسیده است که فراخور محلی که قرار است در آن حضور داشته باشید اعم از جلسات کاری یا مهمانی رسمی یا حضور در منزل، رنگ مناسب رژ لب خود را انتخاب کنید. در این مرحله لازم است با توجه به رنگ پوست خود به این کار اقدام کنید. در ادامه راهنمای انتخاب رژ لب مناسب پوست های مختلف را برای شما می‌آوریم.

  • رژ لب مناسب پوست تیره

اگر پوست تیره‌ای دارید پیشنهاد می‌کنیم رژ لبی با رنگ شرابی یا بنفش خریداری کنید.‌ رژهای برنزه و کاراملی نیز گزینه‌ی خوبی برای پوست تیره شناخته می‌شوند.

  • رژ لب مناسب پوست نیمه روشن و معمولی

رژ لب قرمز برازنده‌ی پوست های نیمه‌ روشن است. اگر به دنبال رژ لبی متفاوت می‌گردید، پیشنهاد می‌‌کنیم رژ لب شاه توتی را امتحان کنید.

  • رژ لب مناسب پوست روشن

طیف رنگ‌های صورتی، هلویی و قرمز مایل به زرد، انتخاب برازنده‌ای برای خانم هایی با پوست روشن به نظر می‌رسد.

در این مقاله سعی کردیم شما را با رازهای داشتن لب های سالم و جذاب آشنا کنیم. در کنار انتخاب بهترین مارک رژ لب و استفاده از آن، به‌کارگیری این اصول به زیبایی چند برابر لب های شما منجر می شود. در ادامه شما را ضمن مطالعه‌ی مقاله‌ی «روش های انتخاب رنگ مناسب رژ لب برای انواع پوست» به بازدید از فروشگاه اینترنتی اردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی دعوت می‌کنیم. شما می‌توانید با یک جستجوی ساده در فروشگاه هر آنچه که می‌خواهید را انتخاب کرده و بخرید.

منبع: Mycitylinks دیدگاه‌ها 6193بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه