۱۵٪ تخفیفِ بیشتر برای همهٔ ضدآفتاب‌ها با کد تخفیفِ استثنائی SUN15 فقط تا پنجشنبه!

پرسش های رایج درباره کرم پودر و پاسخ کارشناس پوست

زمان تقریبی مطالعه: ۷ دقیقه
پرسش های رایج درباره کرم پودر و پاسخ کارشناس پوست

در ادامه همه آموزش‌هایی که درباره بهترین کرم پودر برایتان آورده بودیم، در این مقاله قصد داریم به پرسش های رایج درباره کرم پودر پاسخ دهیم. این مقاله را تا انتها بخوانید، حتماً به پاسخ‌های خود می‌رسید.

از چه رنگ کرم پودر استفاده کنم؟

فرق کرم پودر و پنکیک چیست

اولین پرسش از پرسش های رایج درباره کرم پودر این است که از کدام رنگ بهترین کرم پودر استفاده کنیم. در پاسخ باید به شما بگوییم که انتخاب رنگ کرم پودر به تتناژ و جنس پوست شما بستگی دارد. برای مثال افرادی که پوست چرب دارند، بهتر است سراغ کرم پودر خیلی روشن نروند. کرم پودر مات و یک درجه تیره‌تر از پوست فرد، در چنین مواقعی مناسب‌تر است. علت این انتخاب این است که پوست چرب مستعد براق‌‌شدن است و کرم پودر روشن، به این مسئله دامن می‌زند.

در مقابل افرادی که پوست خشک دارند، بهتر است از کرم پودر یک درجه روشن‌تر از پوست خود استفاده کنند. پوست خشک همواره خسته و تیره‌تر از حد معمول دیده می‌شود و استفاده از کرم پودر تیره، این خستگی و گرفتگی رنگ پوست را دوچندان می‌کند. برای شناختن تناژ پوستتان هم به مقالات دیگر بلاگ مراجعه کنید. در آنجا به‌طور مفصل درباره تشخیص تناژ پوست توضیح داده‌ایم. کافی است عبارت «کرم پودر» را در بخش جست‌وجوی بلاگ وارد کنید.

چرا صورت بعد از آرایش جوش می‌زند؟

چرا صورت بعد از آرایش جوش می‌زند

جوش زدن صورت بعد از آرایش معضلی است که برای بسیاری از افراد رخ می‌دهد. همین موضوع یکی از پرسش های رایج درباره کرم پودر شده است. در پاسخ باید بگوییم بروز جوش روی پوست صورت به چندین‌وچند عامل بستگی دارد. باید توجه کنید که کدام عامل باعث این اتفاق است. در زیر مهم‌ترین آن‌ها را برایتان می‌آوریم:

  • پوستتان چرب است و کرم پودر بر پایه چربی یا سیلیکون ساخته شده است؛
  • تاریخ مصرف کرم پودر گذشته است؛
  • بهترین تاریخ مصرف کرم پودر تمام شده است؛
  • محصولتان علی‌رغم جدید بودن از بهترین مارک کرم پودر نیست. به عبارتی از برند ناشناس خریداری کرده‌اید؛
  • قبل از استفاده از کرم پودر صورت خود را کاملاً تمیز نکرده‌اید؛
  • پوستتان مستعد آکنه است و کرم پودرتان آنتی آکنه نیست؛
  • قبل از زدن کرم پودر، از پرایمر یا مرطوب کننده استفاده نکرده‌اید؛
  • حجم زیادی از کرم پودر را روی صورت خود زده‌اید و اصطلاحاً آرایشتان سنگین است؛
  • دست، پد اسفنجی یا برسی که با آن کرم پودر را به صورت خود منتقل کرده‌اید، کاملاً تمیز نبوده است؛
  • و غیره.

آیا میزان SPF کرم پودر برای مراقبت در برابر نور خورشید کافی است؟

کرم پودر قبل از ضد آفتاب

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که میزان فاکتورهای محافظتی در برابر نور خورشید که در لوازم آرایشی وجود دارد، برای مراقبت از پوستشان کافی است و جای کرم ضد آفتاب را می‌گیرد. در پاسخ این پرسش رایج درباره کرم پودر باید گفت که تصور این افراد غلط است. علت این موضوع را از چند جنبه می‌توان بررسی کرد. اولین دلیل ما این است که حداقل فاکتور محافظتی در برابر نور خورشید عدد ۳۰ است. این در حالی است که حتی روی بهترین کرم پودر موجود در بازار هم عبارت SPF25 حک شده است و این یعنی ۵ عدد کمتر از ۳۰.

علت بعدی این است که حتی بهترین کرم ضد آفتاب را باید هر ۲ ساعت یک‌بار تجدید کرد تا نتیجه مطلوب داشته باشد، در صورتی که کمتر دیده شده کسی بخواهد هر ۲ ساعت یک‌بار کرم پودر یا حتی پنکیک خود را تجدید کند. با این توضیحات بهتر است به جای اکتفاکردن به اس‌پی‌اف موجود در کرم پودر، از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

از کرم پودر قبل از ضد آفتاب استفاده کنیم یا بعد از آن؟

SPF

یکی دیگر از پرسش های رایج درباره کرم پودر این است که افراد نمی‌دانند اول کرم ضد‌ آفتاب بزنند یا کرم پودر. برنامه درست و اصولی در مراحل آرایش صورت این است که ابتدا صورت خود را بشویید تا هیچ ماده اضافه روی پوست و داخل روزنه‌های آن نباشد. سپس از کرم مرطوب کننده یا پرایمر (بسته به نوع و ماندگاری آرایش) استفاده کنید. در مرحله بعد مقدار کافی از کرم ضد آفتاب را روی صورتتان پخش کنید و چند دقیقه اجازه دهید تا کاملاً جذب شود. سپس از کانسیلر یا کرم پودر (بسته به نیازتان) استفاد کنید.

کرم پودر مات استفاده کنیم یا براق؟

کرم پودر مات استفاده کنیم یا براق

انتخاب کرم پودر مات یا براق به چند عامل مختلف بستگی دارد. اولین موضوع سلیقه شخصی شماست که کدام نوع آرایش را بپسندید. نکته دوم مهمانی یا جلسه‌ای است که قرار است در آن حاضر شوید. مسلماً از آرایش براق نمی‌توانید در محل کار یا جلسات رسمی‌ استفاده کنید. عامل بعدی برای این انتخاب، فصل سال است. حتماً با مطالعه مقالات دیگر بلاگ درباره آرایش پاییزه یا بهاره، متوجه این موضوع شده‌اید که هر نوع آب‌وهوا به آرایش خاصی نیاز دارد.

به اختصار باید گفت که معمولاً در روزهای گرم سال توصیه می‌شود از آرایش مات استفاده کنید. گرمای هوا باعث می‌شود پوست شما بیشتر از قبل عرق کند و آرایشتان براق‌تر و خیس‌تر جلوه کند. در مقابل در هوای سرد و مخصوصاً در پاییز که پوست خشک‌تر و کدرتر است، بهتر است از بهترین کرم پودر براق استفاده کنید. این انتخاب به شما کمک می‌کند پوست درخشان‌تر و شفاف‌تر داشته باشید. جدای از همه این عوامل، باید به نوع پوست خود دقت کنید. به سؤال اول برگردید و پاسخش را بادقت بخوانید تا رابطه جنس پوست و نوع کرم پودر را بهتر متوجه شوید.

کرم پودر را قبل از کانسیلر بزنیم یا بعد از آن؟

کرم پودر را قبل از کانسیلر بزنیم یا بعد از کانسیلر

این پرسش هم یکی از پرسش های رایج درباره کرم پودر است که دو پاسخ برایش وجود دارد. در واقع آرایشگران ماهر بر سر این قضیه کاملاً به تفاهم نرسیده‌اند که استفاده از کرم پودر قبل از کانسیلر بهتر است یا بعد از آن. هر کدام از این آرایشگران نیز نظر و دلیل منطقی خود را دارند. آنچه ما پس از تحقیق به دست آورده‌ایم این است که بهتر است ابتدا همه عارضه‌های پوست خود را با کانسیلر مخصوص خودش بپوشانید، سپس از کرم پودر نزدیک به رنگ پوست برای یکدست‌کردن رنگ آن بهره ببرید.

برای مثال برای پوشاندن جوش صورت یا قرمزی‌های آن مقداری کانسیلر سبز استفاده کنید و وقتی عارضه محو شد، یک لایه کرم پودر نزدیک به رنگ پوستتان اضافه کنید. همین کار را برای سیاهی دور چشم یا رنگ پریدگی صورت یا کبودی‌های احتمالی پوست انجام دهید. سپس برای یکدست‌شدن و پوشاندن آن از بهترین کرم پودر خود استفاده کنید.

برای پخش کردن کرم پودر روی صورت از چه ابزاری استفاده کنیم؟

برای پخش کردن کرم پودر روی صورت

یکی دیگر از پرسش های رایج درباره کرم پودر این است که برای زیرسازی صورت با کرم پودر از چه ابزاری استفاده کنیم. پاسخ این پرسش به نوع و جنس کرم پودرتان بستگی دارد. مثلاً برای استفاده از کرم پودر ماتیکی یا استیکی، به ابزار خاصی نیاز ندارید. می‌توانید نوک انگشتتان را کمی گرم کنید و کرم پودر را روی پوست پخش کنید. برای سایر انواع کرم پودر مثل موس یا کرم پودر مایع می‌توانید از برس مخصوص آن یا از اسفنج‌های آرایشی استفاده کنید. بهترین نوع اسفنج برای این کار، بیوتی بلندر یا اسفنج تخم مرغی است.

این اسفنج زوایای مختلفی دارد و به‌راحتی بخش‌های مختلف پوست را پوشش می‌دهد. نکته مهم این است که موقع استفاده از آن باید مقدار مناسب از کرم پودر مایع را روی اسفنج بریزید و با حرکات ضربه‌ای به پوست صورت منتقل کنید. اگر حجم آن کم بود، بیشتر اضافه کنید. اگر حس کردید اسفنج خیلی روی پوست سر می‌خورد، یعنی کرم پودر زیادتر از حد معمول استفاده کرده‌اید. اگر اسفنج به‌سختی روی پوست حرکت کرد، یعنی کرم پودرتان کم است.

نکته مهم هنگام استفاده از ابزارهای مخصوص کرم پودر:

قاعده مهم این است که اگر از هر ابرازی حتی انگشت خود برای پخش‌کردن بهترین کرم پودر روی صورت استفاده می‌کنید، از تمیزبودن آن مطمئن شوید. هر چند روز یک‌بار برس یا اسفنج آرایشی خود را با مایع دستشویی بشویید. سپس در سبد یا روی دستمال رطوبت‌گیر و در معرض نور خورشید قرار دهید. هرگز از برس یا پد مرطوب استفاده نکنید. باقی‌ماندن مواد آرایشی یا رطوبت در برس یا پد به بروز انواع حساسیت، قارچ یا انواع جوش منجر می‌شود.

سخن پایانی

در این مقاله به مهم‌ترین پرسش های رایج درباره کرم پودر پرداختیم. امیدواریم توضیحاتمان شفاف بوده باشد و شما نیز به پاسختان رسیده باشید. اگر پرسش دیگری در ذهن دارید، در بخش نظرات همین مقاله بنویسید تا همین‌جا به شما پاسخ داده شود. برای خرید بهترین کرم پودر و برس یا پد مخصوص آن نیز می‌توانید به فروشگاه اینترنتی اردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی مراجعه کنید.

دیدگاه‌ها 6629بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه