تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

چه تفاوتی میان پنکیک‌ها و پودرهای آرایشی غیرفشرده وجود دارد؟

زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
چه تفاوتی میان پنکیک‌ها و پودرهای آرایشی غیرفشرده وجود دارد؟

بدون شک شما هم تاکنون اقدام به خرید پنکیک و پودرهای آرایشی کرده‌اید و به خوبی می‌دانید که استفاده‌های مختلفی دارند. پودرهای آرایشی با صاف و نرم کردن پوست صورت، بستری مناسب برای سایر مواد آرایشی ایجاد می‌کنند. بعضی از آن‌‌ها پوست را مات می‌کنند و بعضی دیگر باعث براق شدن آن می‌شوند. همچنین از این پودرها می‌توانید برای تثبت آرایش نیز کمک بگیرید و در نتیجه کاربرد زیادی در بین بانوان پیدا کرده‌اند.

ممکن است این پرسش برای بسیاری از خانم‌ها مطرح شود که چه تفاوتی میان پودرهای فشرده و غیرفشرده آرایشی وجود دارد. اگر این پرسش برای شما هم ایجاد شده است در ادامه با ما همراه باشید.

تفاوت اصلی پودرهای آرایشی فشرده و غیرفشرده

تجربه نشان داده است هدف از خرید پنکیک و سایر پودرهای آرایشی، کارایی آنها را متفاوت می‌کند. همچنین نحوه بسته‌بندی این پودرها باعث شده تا به لحاظ جنس با هم تفاوت داشته باشند. همان‌گونه که از نام پودرهای آرایشی مشخص است پودرهای فشرده بر خلاف پوردهای غیرفشرده به صورت متراکم بسته‌بندی‌ و عرضه می‌شوند.

  • پودرهای آرایشی غیرفشرده

پودرهای آرایشی غیر فشردهاین پودرها گزینه خوبی برای کسانی است که می‌خواهند پوست خود را روشن‌تر نشان دهند. پودرهای آرایشی غیرفشرده حالتی ابریشمی و نرم برای پوست ایجاد می‌کنند و سطح آن را برای استفاده از سایر مواد آرایشی آماده می‌کنند. در نتیجه روی این پودرها به عنوان زیرساز آرایش نیز می‌توانید حساب باز کنید. این پودرها رنگ‌دانه‌های کمتری نسبت به پودرهای فشرده دارند و پوشش کمتری را باید از آن‌ها انتظار داشت.

پودرهای آرایشی غیرفشرده را به راحتی نمی‌توان در کیف آرایش قرار داد چرا که احتمال ریختن این پودرها وجود دارد. در کنار این موارد، استفاده از پودرهای آرایشی غیرفشرده برای بانوانی که تازه شروع به آرایش کرده‌اند و مهارت زیادی در این کار ندارند مشکل به نظر می‌رسد.

ناگفته نماند در بیشتر مواقع در پودرهای آرایشی غیرفشرده شاهد ترکیبات معدنی نیز هستیم که این امر نیز باعث تقویت و سلامت پوست می‌شود.

  • پودرهای آرایشی فشرده (پنکیک‌ها)

پنکیک هاپنکیک‌ها نسبت به پودرهای آرایشی غیرفشرده رنگ‌بندی بیشتری دارند و همین امر، دست شما را در زمان خرید پنکیک باز می‌گذارد. همچنین روش استفاده از پنکیک‌ها آسان‌تر است؛ در نتیجه برای زمانی که عجله دارید گزینه خوبی‌ به نظر می‌رسند.

از طرف دیگر ترکیبات فشرده پنکیک‌ها به شما کمک می‌کنند تا پودر را دقیق‌تر به صورت منتقل کنید و آرایشی ظریف و بی‌نقصی انجام دهید.

استفاده از پودرهای فشرده راحت‌تر است و پوشش بیشتری دارند، بنابراین از این پودرها برای زیرسازی آرایش و تثبیت آن نیز می‌توانید کمک بگیرید. این پودرها برای آرایش‌های روزانه گزینه بهتری هستند و بسته‌بندی آن‌ها شما را قادر می‌سازد تا به راحتی داخل کیف آرایش قرار دهید تا همراهتان باشد. در نتیجه در طول روز اگر نیاز به تجدید آرایش داشتید پودرهای فشرده آرایشی گزینه بهتری هستند.

بعضی از این پودرها پوست را مات می‌کنند و بعضی دیگر خاصیت خنثی دارند و رنگ پوست را تغییر نمی‌دهند. بنابراین در زمان خرید پنکیک برای زیرسازی آرایش، نوع و رنگ پوست خود را مدنظر داشته باشید.

  • تفاوت پنکیک و پودرهای آرایشی

پودرهای آرایشی نیمه‌شفافهمان‌طور که می‌دانید پودرها به لحاظ پوشش با هم تفاوت دارند و پودرهای آرایشی شفاف موجود در بازار، رنگ ‌خاصی ندارند، این پودرها تراکم کمی دارند و در نتیجه پس از استفاده، پوست را سنگین نمی‌کنند.

تجربه نشان داده است این پودرها ثبات آرایش را برای مدت زمان بیشتری فراهم می‌کنند، اما از آنجایی که رنگ‌دانه‌ای ندارند روی پوشش آن‌ها نمی‌توانید حساب باز کنید.

چگونه باید از انواع پودرهای آرایشی استفاده کرد

پودرها و پنکیک‌ها یکی از ملزومات کیف آرایش بانوان است و اگر با روش صحیح استفاده از آنها آشنا باشید، بدون شک آرایش شما بی‌عیب و نقص و زیبا خواهد شد.

  • راهنمای استفاده از پودرهای آرایش غیرفشرده

استفاده از پودرهای غیرفشردهبهترین روش برای انتقال این پودرها به صورت، استفاده از برس پهن و بزرگ آرایش است، برای این کار برس را به آرامی داخل پودر ببرید تا به میزان لازم پودر به آن منتقل شود. سپس برس را در مرکز صورت بمالید و به سمت کناره‌ها حرکت دهید تا کاملاً پخش شود.

  • راهنمای استفاده از پودرهای آرایش فشرده برای زیرسازی (پنکیک‌ها)

استفاده از پنکیک هابرای اثربخشی بیشتر این پودرها از یک برس آرایشی پهن و یا یک اسفنج آرایشی مناسب کمک بگیرید. این برس را به آرامی روی پودر بمالید تا محتویات آن به برس منتقل شود، سپس با برس روی پوست بمالید و این کار را به‌اندازه‌ای تکرار کنید تا پودر به صورت یکسان به تمامی قسمت‌های آن منتقل شود.

استفاده از پنکیک برای تثبیت آرایش

یک برس کوچک آرایشی را به آرامی در پودر حرکت دهید تا محتویات به خوبی به آن منتقل شود. سپس قسمت‌های چرب صورت مثل ببینی و پیشانی را پودر بزنید. این کار را برای سایر قسمت‌ها نیز انجام دهید با این تفاوت که این قسمت‌ها پودر کمتری نیاز دارد. از طرفی در زمان خرید پنکیک با هدف تثبیت آرایش، حتماً پنکیکی را بخرید که مات‌کننده آرایش صورت باشد.

نکاتی که برای استفاده از پودرهای آرایش باید در نظر داشت

برای استفاده از پودرهای فشرده یا غیرفشرده اصولی وجود دارد که بهتر است آن‌‌ها را رعایت کنید که در ادامه به این موارد اشاره می‌کنیم:

  • شستشوی صورت

شستشوی صورتقبل از شروع هرگونه آرایش باید صورت خود را بشویید. این کار کمک می‌کند تا مواد آرایشی ثبات بیشتری روی پوست داشته باشند.

  • توجه به زیرسازی آرایش

استفاده از کانسیلر پس از اینکه صورت خود را حسابی شستید و آماده آرایش کردید نوبت زیرسازی آن فرا می‌رسد. همان‌‌گونه که اشاره شد پودرهای فشرده کمک زیادی برای زیرسازی آرایش می‌کنند اما این پودرها پوشش معمولی دارند و در نتیجه اگر می‌خواهید زیرسازی آرایش شما پوشش کاملی داشته باشد بهتر است ابتدا سراغ مواد زیرسازی مخصوص این کار و کانسیلر بروید و سپس پودر بزنید.

  • استفاده از مرطوب‌کننده‌ها و یا تونر

استفاده از مرطوب کننده و یا تونراگر قصد دارید بدون استفاده از کانسیلر و مواد زیرسازی ابتدا روی پوست خود از پودرهای آرایشی استفاده کنید حتماً باید صورت را مرطوب نمایید. این امر برای کسانی که پوست خشک دارند اهمیت بیشتری دارد. در غیراین‌صورت پودرهای آرایشی پوست آنها را خشک‌تر از چیزی که هست نشان می‌دهد.

  • استفاده از پرایمرها

استفاده از پرایمرهرگز تأثیر پرایمر برای آرایش را دست کم نگیرید. این ترکیبات کمک می‌کنند تا پوست نرم و صاف شود و پودر‌های آرایش با ثبات بیشتری روی آن قرار گیرند. پرایمر پودر آرایش را به خوبی جذب می‌کند و آرایش نهایی صورت جلوه‌ای حرفه‌ای و زیبا خواهد گرفت.

  • استفاده از ابزار آرایشی مناسب

استفاده از ابزار آرایشی مناسببهترین گزینه برای آرایش پوست با انواع پودرهای آرایشی فشرده و غیرفشرده، استفاده از برس‌های مخصوص و یا اسفنج‌های آرایشی است.

اگر هدف شما از استفاده از پودرهای آرایشی، ایجاد پوشش ظریفی روی پوست است، بهتر است از یک برس یا براش آرایشی پهن استفاده کنید؛ اما اگر قصد آرایش پوست خود را با پنکیک دارید، بهتر است از اسفنج‌های آرایشی کمک بگیرید. برای این کار، پس از آغشته کردن اسفنج به پنکیک، آن را به صورت ضربه‌ای به پوست بزنید.

امیدواریم توضیحاتی که دادیم آگاهی خوبی نسبت به این پودرها و تفاوت‌ آن‌ها به شما داده باشد. در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم تجربه مفیدی از خرید پنکیک و سایر پودرهای آرایشی دارید، در قسمت نظرات، تجربه‌های خود را با ما و سایر کاربران فروشگاه آرایشی اُردمی به اشتراک بگذارید.

منبع: Adorebeauty دیدگاه‌ها 8346بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه