تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

رازهای استفاده از پنکیک که هر زنی باید بداند

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
رازهای استفاده از پنکیک که هر زنی باید بداند

پنکیک، انتخاب مناسبی برای زیرسازی آرایش است. به همین دلیل بانویی را سراغ نداریم که تاکنون از پنکیک برای آرایش کمک نگرفته باشد. جالب اینجاست به رغم محبوبیت پنکیک و استفاده زیاد آن، باز هم افرادی هستند که روش درست پنکیک‌زدن را نمی‌دانند. در کنار پنکیک‌زدن، رازهای دیگری نیز برای استفاده از پنکیک در آرایش وجود دارد که هر کسی آن‌ها را در میان نمی‌گذارد. خوشبختانه از این رازهای مگو باخبر هستیم. به همین دلیل از آنجایی که رسم داریم همیشه بهترین ترفندهای آرایشی را با همراهان خود در میان بگذاریم، در ادامه به رازهایی درباره استفاده از پنکیک اشاره می‌کنیم که هر زنی باید از آن‌ها باخبر باشد.

آبرسانی پوست نقش مهمی در جذابیت آرایش دارد

 از مرطوب کننده متراکم در مراحل بعدی بهره ببرید

قبل از استفاده از پنکیک، باید حتماً‌ پوست را با محصولات مرطوب کننده، آبرسانی کنید. زمانی پوست به‌خوبی آبرسانی می‌شود که کاملاً تمیز باشد. در نتیجه قبل از هر چیز، ابتدا صورت را با شوینده‌‌ای ملایم بشویید. سپس با مرطوب کننده‌ای که ترکیباتی رقیق دارد، پوست را آبرسانی کنید. پس از اینکه مرطوب کننده زدید، مدتی صبر کنید تا ترکیبات آن کاملاً جذب پوست شود. در نهایت سراغ پنکیک بروید. پنکیکی با ترکیبات سبک انتخاب کنید. ترکیبات این پنکیک باید به حالتی طبیعی و زیبا روی پوست قرار بگیرد.

با برس رژ گونه پنکیک بزنید

برسی که برای پنکیک‌زدن انتخاب می‌کنید، نقش مهمی در زیباییِ زیرسازیِ آرایشِ شما دارد. تجربه ثابت کرده برس‌های رایجی که در بازار موجود است، پنکیک را آن‌گونه که باید ‌و شاید به صورت منتقل نمی‌کند. به همین دلیل برای پنکیک‌زدن از برس رژ گونه، یا برس آرایشی نیمه‌پهن کمک بگیرید. این برس باید به‌گونه‌ای باشد که به راحتی پنکیک را به اطراف بینی، زیر چشم، دور چانه و محل‌رویش مو در قسمت پیشانی منتقل کند. در حین پنکیک‌زدن، مواظب باشید که داخل چشم و وارد نشود. پس از اینکه پنکیک‌زدید، با این برس، اضافی پنکیک را پاک کنید. برای این کار، برس را با حرکت دورانی روی صورت، پیشانی، گونه‌ها و بینی بمالید.

برس آرایشی را محکم روی صورت نمالید

آبرسانی پوست نقش مهمی در جذابیت آرایش دارد

یکی از رازهای مهم در استفاده از پنکیک، استفاده درست از برس آرایشی است. محکم فشردن برس آرایشی که به پنکیک آغشته شده، حالتی پودری به زیرسازی می‌دهد. برای اینکه میزان فشار برس آرایش دستتان بیاید، به الیاف برس توجه کنید. اگر این الیاف در حین پنکیک‌زدن کاملاً‌ خمیده می‌شود، به این معناست که برس را زیاد فشار می‌دهید. برس را با فشار بسیار کمی روی پوست صورت بمالید تا الیاف آن حالتی خمیده پیدا نکند.

چربی اضافی صورت را با دستمال پاک کنید

هر چقدر هم که در پنکیک‌زدن استاد باشید و رازهای این کار را بدانید، باز هم آرایش شما در طول روز نیاز به رسیدگی دارد. قسمت‌هایی از صورت بر اثر گرما و تعریق بدن، چرب می‌شود و ظاهر آرایش را نازیبا می‌کند. به همین دلیل دستمال کاغذی یا ابر آرایشی کوچکی همراه داشته باشید. این ابر را به مقدار بسیار کمی نم‌دار کنید، سپس روی قسمت‌هایی که پا‌ک‌کرده‌اید، دوباره به‌آرامی پنکیک بزنید.

برس آرایشی را حتماً‌ بشویید

تمیز کردن برس‌های آرایشی

یکی از رازهای مهم در استفاده از پنکیک و دیگر لوازم آرایش، پاکیزه‌ نگه‌داشتن برس آرایشی است. این راز به اندازه‌ای اهمیت دارد که هر چقدر از آن بگوییم، کم گفته‌ایم. آلودگی برس و دیگر لوازم آرایش، التهاب‌ و عارضه‌های پوستی را به دنبال دارد. برس آرایشی که آلوده‌شده، به‌راحتی می‌تواند باکتری‌های آکنه و التهاب‌های پوستی را به صورت شما منتقل کند. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم دست‌کم هفته‌ای یک‌بار برس آرایشی خود را بشویید. برای شستن برس آرایشی می‌توانید از شویند‌های مختلفی کمک بگیرید. با این حال در ادامه شوینده‌ای خانگی را معرفی می‌کنیم که برس و لوازم آرایش را کاملاً تمیز می‌کند.

بهترین روش تمیز کردن برس آرایشی

برای ساخت شوینده مخصوص تمیزکردن برس آرایشی به حدود ۵۰ میلی‌لیتر آب گرم، یک قاشق چای‌خوری کاندیشنر مو، ۵۰ میلی‌لیتر الکل، ۵ قطره روغن درخت چای و بطری کوچک اسپری نیاز دارید. پس از تهیه لوازمی که به آن‌ها اشاره کردیم، آب گرم و کاندیشنر را در کاسه‌ای با هم مخلوط کنید. سپس این مخلوط را به هم بزنید تا کاندیشنر کاملاً در آب حل شود. در این مرحله الکل و روغن درخت چای را به این مخلوط اضافه کنید. دوباره این مخلوط را حسابی هم بزنید. مخلوطی که درست‌کرده‌اید را داخل بطری اسپری بریزید.

بهترین روش تمیز کردن برس آرایشی

قبل از استفاده از شوینده‌‌‌ای که درست‌کرده‌اید، حتماً بطری اسپری را کاملاً‌ تکان دهید. سپس مقدار نسبتاً زیادی از آن را روی برس آرایشی اسپری کنید. در نهایت برس را با دستمال کاغذی خشک کنید. در این مرحله اگر متوجه شدید که مقداری پنکیک روی الیاف برس باقیمانده، دوباره کمی شوینده‌ روی آن اسپری کنید. این فرایند را آنقدر تکرار کنید تا الیاف برس کاملاً تمیز شود. اسپری شوینده‌ای که برای تمیزکردن برس آرایشی درست کرده‌اید را در مکانی دم دست قرار دهید. این اسپری را در مسافرت نیز همراه خود ببرید و هر چند روز یک‌بار، برس آرایشی را با آن تمیز کنید.

سخن پایانی

امیدواریم روش‌هایی که برای استفاده از پنکیک با شما مطرح کردیم، آرایشی جذاب و خواستنی را برایتان به ارمغان بیاورد. اگر دوست دارید، بهترین مارک پنکیک را داشته باشید، می‌توانید سری به فروشگاه اینترنتی اردمی بزنید. در این فروشگاه انواع محصولات آرایشی و بهداشتی از برندهای مختلف وجود دارد که برای انواع پوست طراحی شده‌اند. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم نکته‌‌های جالبی برای استفاده از پنکیک سراغ دارید، خواهشمندیم این نکته‌های جالب را در قسمت نظرات با ما و دیگر به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها 4818بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه