تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

بایدها و نبایدهای سر میز شام

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
بایدها و نبایدهای سر میز شام

سفره غذا جایگاه ویژ‌ه‌ای در بین ما ایرانی‌ها دارد. غذا خوردن در سرِ این سفره آدابی دارد که رعایت آن‌ها از نزاکت افراد حاضر در سر میز شام یا ناهار حکایت می‌کند. ایرانی را سراغ نداریم که حرمت سفره را نگه ندارد و آداب میز غذا را رعایت نکند. با این حال بایدها و نباید‌هایی وجود دارد که رعایت آن‌ها از شخصیت والای فرد خبر می‌دهد. مطمئن هستیم همراهان ما آشنایی کاملی با آداب سفره غذا دارند، با این حال از آنجایی که بایدها و نباید‌های سر میز شام یا ناهار ممکن است فراموش شود، در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

آرایش سر میز شام ممنوع

آرایش سر میز شام ممنوع

حتی اگر بهترین مارک رژ لب را استفاده کرده باشید و هر چقدر هم که مواظب رژ لب و آرایش خود در سر میز شام باشید، باز هم ممکن است قسمتی از رژ شما پاک شود. حتماً‌ شما هم افرادی را دیده‌اید که بازتاب چهره خود را در قاشق غذاخوری می‌بینند تا به کمک آن رژی که پاک‌شده را دوباره بزنند. ما اینجاییم که بگوییم این کار شاید در فیلم‌ها جواب داده باشد؛ اما اصلاً مناسب تجربه در واقعیت نیست.

پیشنهاد می‌کنیم هرگز به فکر تجدید رژ لب در سر میز شام نیفتید. برای تجدید آرایش کافی است از سایر همراهانتان عذرخواهی کرده و با حضور در یک مکان خلوت، آرایش لب‌ها و دیگر قسمت‌های صورت را تجدید کنید. بی‌شک همه رستوران‌ها، تالارها و فست‌فودی‌ها یک سرویس بهداشتی دارند. به آنجا مراجعه کنید و در نهایت آرامش، آرایشتان را تمدید کنید. یادتان باشد که استرس و عجله باعث‌ خراب‌ترشدن آرایش می‌شود. در چنین مواقعی حتماً‌ بالم لب همراه داشته باشید که برای تجدید‌ سریع آرایش از آن‌ کمک بگیرید.

پیچاندن کش ‌مو به دور مچ دست ممنوع

پیچاندن کش ‌مو به دور مچ دست ممنوع

بعضی‌ها عادت‌ دارند کش مو را به جای اینکه داخل کیف بگذارند، دور مچ دستشان بپیچند. این روش شاید در مکان‌های دیگر مناسب باشد؛ اما برازنده میز شام یا ناهار نیست. پیچاندن کش‌مو به دور مچ دست، ظاهری نامناسب ایجاد می‌کند و با شخصیت افراد بزرگسال هماهنگی ندارد. گاهی اوقات نیز قسمت‌هایی از موی سر از این کش‌مو آویزان می‌شود. این شرایط واقعاً از نبایدهای مهم سر میز شام یا ناهار است. اگر به هر دلیلی می‌خواهید کش‌موی خود را در میز شام یا ناهار باز کنید، آن‌ را داخل کیف قرار دهید. در عوض برای زیبایی مچ دست‌های خود از مچ‌بند‌های شیک و زینتی بهره بگیرید.

ناخن‌‌هایتان را دستاری نکنید

دستکاری ناخن‌ها قدغن

احتمال زیادی وجود دارد که در سر میز شام یا ناهار وسوسه شوید و بخواهید با دستکاری ناخن‌ها سرتان را بند کنید. ناخن‌گرفتن، سوهان‌زدن، لاک‌زدن، گرفتن‌ پوسته‌های اطراف ناخن و هر کار دیگری که به ناخن و دست‌ها مربوط می‌شود در سر میز ناهار یا شام قدغن است. دستکاری ناخن‌ها نه‌تنها در سر میز شام، بلکه در دیگر مکان‌های عمومی نیز کاری ناپسند به حساب می‌آید. در کنار اینکه دستکاری ناخن‌ها رفتاری بی‌ادبانه است، دست‌زدن به ناخن‌ها سلامتی فرد را نیز به خطر می‌اندازد. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم به هر قیمتی که شده بر وسوسه دستکاری ناخن‌ها در سر میز شام غلبه کنید. اگر هم از این دست افراد هستید که مشکل جویدن ناخن دارند، با کمک مطالبی که در مقاله زیر برایتان آماده کرده‌ایم، به جنگ با این عادتان بروید.

تذکر را با صدای آهسته انجام دهید

تذکر را با صدای آهسته انجام دهید

تا این قسمت به نبایدهای سر میز شام اشاره کردیم. اکنون زمان آن است که به باید‌های سر میز شام یا ناهار اشاره کنیم. تذکرهای یواشکی از آن دسته کارهایی است که انجام آن در سر میز شام اشکالی ندارد. توجه داشته باشید که منظور ما درگوشی صحبت‌کردن نیست. بلکه از تذکرهای چندکلمه‌ای صحبت می‌کنیم که با صدای آهسته یا با زبان بدن منظور شما به مخاطب منتقل می‌شود. هیچ اشکالی ندارد اگر به دوست خود تذکر کوتاهی بدهید تا غذا را از گوشه دهان خود پاک کند. جمع‌شدن ریمل در گوشه چشم، مالیده‌شدن رژ لب به دندان‌ها، پاک‌شدن خط چشم و اتفاق‌هایی از این دست برای هر کسی پیش می‌آید. در این شرایط می‌توانید با زبان بدن یا تذکری با صدای آهسته این اشکال‌ها را به عزیزی که با وی شام می‌خورید منتقل نمایید.

سخن پایانی

از آنجایی که ما ایرانی‌ها اهمیت زیادی به میز شام می‌دهیم، بدون شک بایدها و نبایدهای دیگری نیز برای رعایت در سر میز شام وجود دارد. پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم بایدها و نبایدهایی را برای میز شام می‌دانید، در قسمت نظرات ما و دیگر خواننده‌ها را با این نکته‌های سودمند آشنا کنید. ضمناً اگر دنبال بهترین مارک رژ لب ماندگار هستید که سر میز غذا شما را تنها نگذارد، سری به فروشگاه اینترنتی اردمی بزنید. در این فروشگاه می‌توانید انواع رژ لب شاین و مات را در رنگ‌های دل‌خواهتان پیدا کنید.

دیدگاه‌ها 2846بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه