تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

درمان جویدن ناخن با روش‌هایی بسیار ساده و امتحان شده

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
درمان جویدن ناخن با روش‌هایی بسیار ساده و امتحان شده

خرید و استفاده از لاک مات و براق زمانی می‌تواند زیبایی دستان شما را دو چندان کند که ناخن هایی سالم و زیبا داشته باشید. برخی عوامل مانند بیماری‌ها یا سوءتغذیه باعث می‌شوند ناخن‌ها زیبایی طبیعی خود را از دست بدهند. گاهی نیز عادت‌های عجیبی مانند جویدن ناخن باعث می‌شود ظاهر ناخن ها دستخوش تغییر شود. جویدن ناخن عادت ناپسندی است که برخی افراد به آن مبتلا هستند. ریشه‌ این اختلال رفتاری هر چه باشد، باعث می‌شود ناخن‌های فرد، زشت و ناخوشایند به نظر برسد. همچنین این عادت ممکن است در درازمدت به دندان‌ها یا لثه‌های فرد آسیب برساند. خوشبختانه، تکنیک‌هایی وجود دارد که به افراد در درمان جویدن ناخن ها کمک می‌کند.

تا جایی که می‌توانید ناخن ها را در سالن مانیکور کنید

ناخن ها را در سالن مانیکور کنید

طراحی ناخن با لاک مات یا براق توسط یک ناخن کار حرفه‌ای یا کاشت ناخن به شما کمک می‌کند عادت جویدن ناخن را از ذهن خود دور کنید. در واقع طراح ناخن در سالن‌های مخصوص مانیکور، ناخن‌های شما را به اندازه‌ای زیبا و جذاب می‌کند که بعید است هوس جویدن و خراب کردن آن ها به سر شما بزند. این کار فواید دیگری نیز دارد.

معمولاً در سالن های مانیکور، علاوه بر رسیدگی به زیبایی ناخن، به زیبایی پوست دست نیز توجه می‌شود. آرایشگران حرفه ای با استفاده از مرطوب کننده ها یا روغن های مخصوص، به جوان سازی پوست دست و سلامت کوتیکول شما نیز کمک می‌کنند. همچنین قرارگرفتن لاک مرغوب روی ناخن، باعث آبرسانی ناخن و تقویت بافت آن می‌شود؛ بنابراین ضمن درمان جویدن ناخن به سلامت پوست و ناخن نیز کمک می‌شود. البته بهتر است ست مانیکورتان را با خودتان ببرید. در زیر یک ست عالی به شما معرفی می‌شود.

ناخن ها را همیشه کوتاه نگه دارید

جلوگیری از جویدن ناخن

برای درمان جویدن ناخن همواره آن‌ها را کوتاه کنید. کوتاه بودن ناخن‌ها مجالی برای جویدن‌ آن‌ها باقی نمی‌گذارد. بهتر است تا زمانی که جویدن‌ ناخن را کنار نگذاشته‌اید، همیشه ناخن‌های خود را تا حدامکان کوتاه نگه دارید. به این منظور پیشنهاد می‌کنیم همیشه یک ناخن گیر در کیف آرایش به همراه داشته باشید و از هر فرصتی برای کوتاه کردن ناخن ها استفاده کنید.

کوتیکول ناخن را همیشه مرتب کنید

کوتاه کردن کوتیکول برای جلوگیری از جویدن ناخن

تجربه نشان داده است قسمت سفیدی که در ابتدای ناخن وجود دارد در افرادی که ناخن‌های خود را می‌جوند از بین می‌رود؛ چرا که کوتیکول ناخن‌های این افراد به عقب کشیده نشده است. در نتیجه کوتیکول ناخن را به‌آرامی به عقب و به سمت ابتدای محل رشد ناخن فشار دهید و مرتب کنید. این فرایند پس از حمام راحت‌تر انجام می‌شود.

مرتب‌کردن کوتیکول ناخن، جلوه‌ای بلند‌تر به ناخن‌ها می‌دهد و ظاهر ناخن‌ را جذاب‌تر می‌کند. همچنین باعث می‌شود افرادی که ناخن‌های خود را می‌جوند تمایلی برای جویدن‌ ناخن پیدا نکنند. همچنین رسیدگی به کوتیکول ناخن، لاک زدن را راحت‌تر می‌کند و جلوه‌ای زیبا‌تر به لاک مات یا براق می‌دهد.

رژیم غذایی سالمی در پیش بگیرید

تغذیه سالم برای جلوگیری از جویدن ناخن

رژیم سالم را حفظ کنید. یک رژیم غذایی سالم، به شما کمک می‌کند در کل احساس بهتری داشته باشید. همچنین به ترمیم و رشد بهتر ناخن‌های شما کمک می‌کند. غذاهای سرشار از کلسیم و منیزیم بخورید تا ناخن‌های شما ترمیم شود و رشد خوبی پیدا کنند. جالب است بدانید یکی از دلایلی که باعث می‌شود میل به جویدن ناخن در فرد ایجاد شود، کمبود کلسیم و منیزیم در بدن است.

موفقیت خود را با دوستان جشن بگیرید

جشن پایان جویدن ناخن

موفقیت خود را جشن بگیرید. جویدن ناخن عادتی است که از دید دیگران پنهان نمی‌ماند. در نتیجه پس از مدتی که ناخن‌های خود را نجویده‌اید، چند لایه لاک مات یا براق روی ناخن‌ها بزنید و ظاهر زیبای ناخن‌های سالم خود را به دوستانتان نشان دهید. این روش، انگیزه‌ شما را در درمان جویدن ناخن افزایش می‌دهد. از ناخن‌های سالم و زیبای خود عکس بگیرید تا با دیدن آن میل به سالم ماندن ناخن در شما ایجاد شود.

عادتی بی‌ضرر را جایگزین عادت جویدن‌ ناخن کنید

عادت های جایگزین

برای درمان جویدن ناخن هر زمان که به فکر این عادت افتادید، کاری بی‌ضرر مانند ضرب‌گرفتن روی میز را جایگزین آن کنید. همچنین بازی کردن با انگشتان، بافتن لباس، فروبردن دست‌ها در جیب یا کارهایی از این دست را انجام دهید تا حواستان از جویدن ناخن پرت شود.

دهانتان را همیشه مشغول نگه دارید

جویدن آدامس برای جلوگیری از جویدن ناخن

یک خلال دندان میان دندان‌ها بگذارید و به‌ جای ناخن‌ها، خلال دندان را بجوید. جویدن آدامس و خوراکی‌های کوچک نیز روش خوبی برای درمان جویدن ناخن است. به این ترتیب دهان شما همیشه مشغول می‌ماند و فرصتی برای جویدن ناخن‌ها پیدا نمی‌کنید.

لاک زدن را فراموش نکنید

طراحی ناخن برای جلوگیری از جویدن آن

برخی معتقد هستند زدن چسب زخم روی ناخن کمک می‌کند این عادت از سر افراد بیفتد. البته این روش برای بسیاری افراد و مخصوصاً کودکان، به‌خوبی جواب داده است؛ اما ظاهر ناخن را زشت می‌کند و برای خانم‌های شاغل جلوه‌ خوبی ندارد. ما در این مواقع توصیه می‌کنیم برای درمان جویدت ناخن به آن‌ها لاک بزنید. دلیل اینکه به لاک زدن اصرار داریم این است که لاک ظاهری زیبا برای ناخن ایجاد می‌کند و حیف است که این ظاهر زیبا با جویدن ناخن از بین برود. از طرف دیگر فردی که وقت زیادی را برای استفاده از لاک مات یا براق اختصاص داده، دلش نمی‌آید که این وقت را با جویدن ناخن‌ به هدر دهد.

همچنین به افرادی که ناخن‌های خود را می‌جوند، پیشنهاد می‌کنیم همیشه لاک محبوبشان را روی ناخن های خود بزنند و از میان لاک مات یا براق نیز لاکی را انتخاب کنند که جذابیت بیشتری روی ناخن‌های آن‌ها داشته باشد و به انگیزه‌ای برای نجویدن ناخن تبدیل شود. طراحی روی ناخن یکی دیگر از روش‌هایی است که ناخن‌های شما زیبا‌تر می‌شود و زیبایی بیشتر مساوی با افزایش احتمال نجویدن ناخن‌هاست.

سخن پایانی

امیدواریم با روش هایی که برای درمان جویدن ناخن با شما در میان گذاشتیم به‌زودی این عادت را ترک کنید. اکنون زمان آن رسیده که به فکر خرید بهترین لاک باشید. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم سری به فروشگاه اُردمی بزنید و از میان لاک‌های جذابی که برای شما آماده‌کر‌ده‌ایم، چند لاک مات و براق خریداری نمایید. خواندن مقاله‌ زیر نیز به شما کمک می‌کند انتخاب حساب‌شده‌ای داشته باشید. در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم روش‌‌های جالبی را برای نجویدن ناخن ها سراغ دارید، این‌ روش‌ها را در قسمت نظرات با ما و دیگر خوانند‌ها به اشتراک بگذارید.

منبع: Wikihow ۳ دیدگاه 9040بازدید
دیدگاه‌های کاربران
  1. به نظرم کسایی که ناخن می‌خورن بهتره یک مدت نخون بکارن بعد از سرشون میوفته.

    • درود به شما لیلای عزیز?

      در کنار راهکارهای ارائه‌شده در این مقاله، پیشنهاد شما هم می‌تواند مفید باشد.

      سپاس از اینکه دیدگاه خود را با ما به اشتراک گذاشتید ??

    • نه من خیلی وقته ناخونامو میخورم
      نزدیک ۲ سال
      بخاطر همین فردا وقت ژلیش دارم و باید صبح زود پاشم??‍♀️

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه