تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

انتخاب رنگ رژ لب برای مصرف روزانه | آموزش نکات مهم

زمان تقریبی مطالعه: ۶ دقیقه
انتخاب رنگ رژ لب برای مصرف روزانه | آموزش نکات مهم

خرید بهترین مارک رژ لب برای مصرف روزانه کاری جذاب و درعین‌حال کمی گیج‌کننده است. در واقع وقتی برای مصارف روزانه دنبال محصولی هستیم، چند توقع همزمان از آن داریم. مثلاً با اکثر لباس‌های ما هماهنگ و به‌اصطلاح ست شود. رنگ خاصی داشته باشد که در عین جذاب‌بودن، خیلی هم جلب توجه نکند. ماندگاری خوبی داشته باشد و هر بار مجبور نشویم آن را تمدید کنیم. پوست لب را از بین نبرد و هزاران انتظار دیگر. برای همین است که انتخاب رنگ رژ لب برای مصرف روزانه کمی سخت و حساس می‌شود. شاید همه آنچه در بالا به آن اشاره کردیم، ملاک‌های شما هم باشد. اگر این طور است، همراه ما باشید تا پایان مقاله که اصول انتخاب این رژ لب را به شما آموزش دهیم.

گام اول : رنگ های مختلف را روی لب خود امتحان کنید

رنگ های مختلف را روی لب خود امتحان کنید

هیچ کدام از شما نمی‌تواند چشم‌بسته بگوید که کدام رنگ از رژ لب روی لب هایش جلوه زیبایی دارد؛ مگر اینکه قبلاً از همان رنگ استفاده کرده باشد. شما هم اگر مشتری ثابت بهترین مارک رژ لب باشید، می‌دانید که برندهای مختلف، طیف گسترده‌ای از رنگ‌های متنوع رژ لب را وارد بازار کرده‌اند که حتی گاهی خیلی نزدیک به هم هستند؛ اما هر کدام جلوه متفاوتی روی لب ایجاد می‌کنند. برای مثال ممکن است دو رنگ صورتی از یک برند رژ لب، جلوه نهایی کاملاً متفاوتی با دیگری داشته باشد.

با توجه به این موضوع تصور کنید که از برند دیگری بخواهید خرید کنید. مسلماً مواد به‌کاررفته برای ایجاد رنگ در محصولات برندهای مختلف به لحاظ کمّی و کیفی با هم فرق می‌کنند. حتی در فصل‌های مختلف سال چهره شما میزان درخشندگی یا ماتی متفاوتی دارد؛ پس هنگام انتخاب رنگ رژ لب برای مصرف روزانه باید همه این‌ها را در نظر داشته باشید. برای اینکه بدانید این رنگ خاص رژ لب به لب شما می‌آید یا نه، ناگزیر از این هستید که آن را روی لب خود امتحان کنید. به این منظور ۲ راه پیش روی شماست:

۱. از تستر محصول به‌صورت مستقیم روی لب خود استفاده کنید

خیلی از فروشگاه‌ها هنگام خرید بهترین مارک رژ لب به شما تستر پیشنهاد می‌کنند. انتخاب اینکه شما بپذیرید که از این تستر استفاده کنید یا نه به مصالح شخصی خود شما مربوط است. اگر واقعاً دوست دارید از آن رژ روی لب خود بزنید، ترجیحاً قبل از آن لایه رویی رژ را با کمی الکل ضدعفونی کنید. مطمئن باشید که غیر از شما، افراد دیگری هم از این محصول روی لب خود استفاده کرده‌اند و این به‌لحاظ بهداشتی برای شما خطرناک است؛ پس حتماً قبل از استفاده از تستر، با کمک مقداری پنبه، آن را ضدعفونی کنید.

۲. از تستر محصول روی دست خود استفاده کنید

شاید شما هم از دسته دوم هستید که به هیچ عنوان حاضر نیستند از تستر رژ لب روی لب خود استفاده کنند. این کار برای حفظ سلامت شما هم بهتر است. در چنین مواقعی می‌توانید مقداری از تستر را روی نوک انگشت خود بزنید. فراموش نکنید که پوست پشت دست شما، اندک شباهتی هم به لبتان ندارد. نزدیک‌ترین پوست از نظر جنس و رنگ به لب شما، پوست نوک انگشتتان است. مقداری از رژ را روی آن بزنید و میزان سخت یا نرمی و درجه رنگش را امتحان کنید.

گام دوم: قبل از امتحان رنگ دوم، رژ قبلی را کاملاً پاک کنید

رژ قبلی را کاملاً پاک کنید

گفتیم که هنگام انتخاب رنگ رژ لب برای مصرف روزانه خود ناگزیر به امتحان‌کردن چند رنگ مختلف هستید. این نکته را در نظر داشته باشید که چه رژ را روی انگشت خود امتحان کرده باشید، چه روی لبتان، باید رژ قبلی را کاملاً پاک کنید، سپس رنگ جدید را امتحان کنید. پاک‌نکردن رنگ قبلی باعث می‌شود رنگ‌ها با هم تداخل پیدا کنند و در نهایت نتوانید محصول واقعی را پیدا کنید. به همین منظور با خودتان دستمال مرطوب یا پاک کننده آرایش داشته باشید که به کارتان سرعت بدهید.

گام سوم: جایی قرار بگیرید که نور کافی داشته باشد

جایی قرار بگیرید که نور کافی داشته باشد

یکی از نکات انتخاب رنگ رژ لب برای مصرف روزانه این است که معمولاً در روز و در هوای روشن استفاده می‌شود؛ بنابراین باید رنگی که انتخاب می‌کنید در هوای روشن جلوه خوبی داشته باشد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم جایی بایستید که نور کافی وجود داشته باشد. برای این کار بهتر است در طول روز برای خرید به مغازه بروید که در نور طبیعی خورشید، رنگ را امتحان کنید. اگر فرصت یا موقعیت چنین کاری را ندارید، سعی کنید آینه را رو به نور قرار دهید. در واقع جایی نباشید که لامپ یا مهتابی مغازه پشت سر شما باشد.

وقتی چراغ مغازه پشت سر شما باشد، سایه شما در آینه می‌افتد و نور کافی به چهره‌تان بازتابانده نمی‌شود. این اتفاق درست مثل آن است که در یک اتاق تاریک مشغول آرایش باشید. در چنین موقعیتی انتظار نداشته باشید که رنگ واقعی رژ را تشخیص دهید. گاهی آینه‌های مغازه امکان چنین انتخابی به شما نمی‌دهد. پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید بهترین مارک رژ لب، یک آینه جیبی کوچک در کیف خود بگذارید تا بتوانید آینه خودتان را با نور مغازه هماهنگ کنید.

گام چهارم: قبل از خرید، خیلی صورت خود را آرایش نکنید

خیلی صورت خود را آرایش نکنید

حتماً متوجه هستید که شما با هدف انتخاب رنگ رژ لب برای مصرف روزانه از منزل خود خارج شده‌اید و قرار نیست در مصارف روزانه خیلی آرایش داشته باشید. می‌دانید که وقتی میکاپ شما زیاد باشد تقریباً خیلی از رنگ‌های رژ لب به صورتتان می‌آید. در اصل باید دنبال محصولی باشید که با کمترین آرایش هم به چهره‌تان جلا بدهد و رنگ و روی تازه‌ای به آن ببخشد. با این توضیح سعی کنید با حداقل آرایش وارد مغازه شوید و به محض اینکه دیدید یکی از رژها جلوه خوبی به لب شما داده، بی‌تردید آن را برای خرید کنار بگذارید.

گام پنجم: از فروشنده یا دوستتان راهنمایی بگیرید

برای انتخاب رژ لب برای مصرف روزانه راهنمایی بگیرید

به شما حق می‌دهیم که در انتخاب رنگ رژ لب برای مصرف روزانه کمی خسته یا گیج شوید. برای پیشگیری از این اتفاق به شما پیشنهاد می‌کنیم که با یکی از دوستان یا فامیل خود به خرید بروید. اگر امکان چنین کاری برای شما وجود ندارد، از فروشنده بخواهید که شما را راهنمایی کند. شاید از منظر و دیدگاه او به‌عنوان مخاطب، برخی رنگ‌ها بیشتر به صورت شما جلوه دهند و برخی نه. البته در هنگام مشورت‌گرفتن از فروشنده حواستان باشد که وی برای فروش خود، اغراض شخصی را وارد سلیقه‌اش نکند.

در نهایت به سلیقه خود احترام بگذارید و رنگ‌هایی که سر آن‌ها به توافق رسیدید را برای خرید کنار بگذارید. گاهی پیش می‌آید که چند رنگ را می‌پسندید. اگر بودجه‌تان کافی است و آنچه انتخاب کرده‌اید از بهترین مارک رژ لب هستند، تردید نکنید و همه را بردارید؛ اما اگر بودجه کافی برای این کار ندارید به میزان ماندگاری و کیفیت محصولات توجه بیشتری کنید. هر کدام روی لب شما نرم‌تر و سبک‌تر بودند و ماندگاری بیشتری داشتند را بخرید.

سخن پایانی

امیدواریم به این راهنمای گام به گام انتخاب رنگ رژ لب برای مصرف روزانه توانسته باشیم بخشی از دغدغه‌های شما را کاهش دهیم. اگر قبلاً از برند خاصی استفاده می‌‌کردید و از رنگ آن راضی هستید، به شما توصیه می‌کنیم وقت خودتان را برای خرید حضوری هدر ندهید. به فروشگاه اینترنتی اردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی بیایید و با انتخاب کد محصول، بهترین مارک رژ لب را در منزل یا محل کارتان تحویل بگیرید. با این کار در وقت و هزینه‌تان هم صرفه‌جویی می‌کنید؛ زیرا این فروشگاه در برخی مواقع تخفیف‌های خوبی برای محصولات خود در نظر می‌گیرد. شما چه راه دیگری برای خرید بهتر می‌شناسید؟ برای ما در بخش نظرات بنویسید.

دیدگاه‌ها 3272بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه