۱۵٪ تخفیفِ بیشتر برای همهٔ ضدآفتاب‌ها با کد تخفیفِ استثنائی SUN15 فقط تا پنجشنبه!

رفع بوی بد بدن با چند خوراکی در دسترس و ساده

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
رفع بوی بد بدن با چند خوراکی در دسترس و ساده

شما برای رفع بوی بد بدن خود چه می‌کنید؟ می‌دانیم که بسیاری از شما از بهترین عطر مردانه یا عطر زنانه خوشبو برای رفع بوی بدنتان کمک می‌گیرید. شاید هم پاسخ شما این باشد که ما از دئودورانت‌ها و مام‌ها استفاده می‌کنیم. البته برخی افراد نیز با کمک لوسیون‌های خوشبو، به جنگ با بوی بد بدن می‌روند. اما نکته اینجاست که گاهی تعرق بدن آنقدر بد بوست که لاجرم هر چه از انواع عطرها و اسپری ها استفاده کنید، باز هم چاره کار نمی‌شود. در چنین مواقعی چه می‌کنید؟ دوست دارید بدانید چطور می‌توان با بوی بدن برای همیشه خداخافظی کرد؟ همراه ما باشید. ما در ادامه نکات خوبی برایتان داریم.

علت ایجاد بوی بد بدن

سلامت دندان راز جذابیت آقایان

قبل از اینکه به موضوع رفع بوی بد بدن بپردازیم، بد نیست با هم بررسی کنیم که چه چیز باعث ایجاد بوی بد در بدن می‌شود. در واقع ما اگر علت‌ها را ریشه‌یابی کنیم، بهتر می‌توانیم به درمان بپردازیم؛ زیرا گاهی ترک علت ایجاد یک عارضه به درمانش منجر می‌شود. علت اصلی ایجاد بوی بد، تجمع باکتری به نام بو است. یکی از دلایلی که تجمع بیش از حد این باکتری می‌شود، وراثت است. این یعنی که شما به‌طور ارثساز یکی از اجدادتان بوی بد بدن را ارث برده‌اید. هضم این داستان خیلی سخت است و چاره‌ای برای درمانش نیست مگر استفاده از بهترین عطر مردانه یا عطر زنانه خوشبو.

در مقابل گاهی بیماری‌های عفونی، خوردن برخی مواد غذایی مثل کلم، سیر و پیاز، فعالیت‌های بدنی شدید و کم‌شدن آب بدن به ایجاد بوی بد آن منجر می‌شود. در چنین مواقعی می‌توانید با رعایت اصول بهداشتی و حذف خوراکی‌های بدبو از رژیم غذایی‌تان، بوی خوب را به بدنتان هدیه کنید. برای مثال بلافاصله بعد از ورزش یا فعالیت های سنگین جسمی، دوش بگیرید. هرگز با بدن غرق در عرق به رخت‌خواب نروید. در هنگام بیماری، لباستان را تندتند عوض کنید. در روزهای گرم سال از لباس‌های نخی استفاده کنید و یک مام یا اسپری همیشه با خودتان داشته باشید.

رفع بوی بد بدن با چند خوراکی ساده

  • میوه های خانواده مرکبات

میوه های خانواده مرکبات برای رفع بوی بد بدن

اگر دقت کرده باشید، در ساخت بهترین عطر مردانه یا عطر زنانه خوشبو نیز از رایحه مرکبات استفاده می‌شود. این رایحه آنقدر دل‌نشین و خواستنی است که هیچ کس دست رد به سینه‌اش نمی‌زند. خوردن مرکبات نیز به اندازه اسپری آن روی بدن مؤثر است. جالب است بدانید که مرکباتی مثل لیمو و پرتقال مانع از تجمع باکتری‌های بو در بدن می‌شوند. همچنین تجمع سموم بدن را نیز به حداقل می‌رساند. نوشیدن یک لیوان آب پرتقال در زمستان و شربت آبلیمو در تابستان، ایده بسیار خوبی برای رفع بوی بد بدن است.

  • چای سبز

چای سبز

چای سبز با خدماتی که به پوست و مو می‌رساند به طلای سبز مراقبت از پوست معروف شده است. می‌دانید که این گیاه معجزه‌گر باعث رفع تیرگی اطراف چشم می‌شود. روغن این گیاه نیز به رشد موهای سر کمک شایانی می‌کند. در زمینه رفع بوی بد بدن نیز این گیاه سبز معجزه‌هایی از خود نشان می‌دهد که شما را حیرت‌زده خواهد کرد. چای سبز، سرشار از آنتی اکسیدان است و این خاصیت کمک می‌کند که به جنگ با بوی بد دهان، بدن و پا برود. روزی سه فنجان چای سبز به همراه عسل میل کنید و اثرات شفابخش آن را ببینید.

  • سبزیجات با برگ سبز

سبزیجات با برگ سبز

خوردن سبزیجات تازه در هر حال به طراوت و شادابی پوست کمک شایانی می‌کند. در بین این‌ها سبزیجاتی نظیر شاهی، اسفناج، نعنا و سایر سبزیجات برگ‌دار معطر به ایجاد بوی خوش در بدن شما کمک می‌کند. این سبزیجات حاوی مقادیر فراوانی کلروفیل هستند. کلروفیل به خنثی‌کردن باکتری‌های بو کمک شایانی می‌کند.

  • شنبلیله

شنبلیله

خیلی از افرا به دلیل تلخی پنهانی که در شنبلیله وجود دارد، از خوردن آن خودداری می‌کنند. باید گفت شنبلیله و دانه آن تأثیر چشمگیری در رفع بوی بدن دارد. دانه‌ها و برگ‌های شنبلیله توانایی خاصی در مبارزه با بو دارند. این کار با دفع سموم از بدن شما انجام می‌شود. برای بهره‌بردن از خواص شنبلیله، صبح‌ها آب شنبلیله خیس کرده یا دانه آن را بنوشید.

  • هل

هل برای رفع بوی بد بدن

هل آنقدر خوشبو است که بی‌بروبرگرد، طیف وسیعی از جوانان را مجذوب خود می‌کند. از این ادویه خوشبو در ساخت بهترین عطر مردانه و عطر زنانه خوشبو هم استفاده می‌شود. این دانه معطر بومی کشور هند است و خاصیت‌های فراوانی برای بدن دارد. یکی از این خواص رفع بوی بد بدن است. هل را در چایی خود بیندازید یا هنگام طبخ غذا به آن اضافه کنید و از عطرش لذت ببرید. با مصرف دمنوش چای و هل هم به خودتان انرژی دهید و هم بوی بد بدن را از خود دور کنید.

سخن پایانی

در این مقاله با شما درباره چرایی بوی بد بدن صحبت کردیم و چند راه برای رفع و کاهش آن برایتان گفتیم. امیدواریم از این نوشته لذت برده باشید. در ادامه پیشنهاد می‌کنیم برای خرید بهترین عطر مردانه یا عطر زنانه خوشبو، سری به فروشگاه اینترنتی اردمی بزنید. این فروشگاه، مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی است. راستی شما برای رفع بوی بد بدن خود از چه راه‌هایی استفاده می‌کنید؟ برای ما در بخش نظرات بنویسید.

دیدگاه‌ها 7052بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه