۳۰۰هزارتومان بُن تخفیف در حساب کاربری شما شارژ شد! مهلت استفاده: از ۲۰ تا ۲۷ اردیبهشت «روز دختر مبارک»

راهنمای خرید عطر و ادکلن مناسب زمستان

زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه
راهنمای خرید عطر و ادکلن مناسب زمستان

انصافاً باید اعتراف کرد انتخاب رایحه مناسب برای عطر و ادکلن کار بسیار دشواری است به‌خصوص اینکه رایحه‌ای را مناسب با فصلی که در آن هستید باید انتخاب کنید. اگر در انتخاب رایحه عطر و ادکلن خود وسواس داشته باشید حتماً به خوبی می‌دانید که شب‌های سرد و بلند زمستان را با رایحه‌های سنگین و دلنشین می‌توان عطرآگین کرد.

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب عطر متناسب با هر فصل سال

رایحه‌های ادویه‌جات، چوب‌ها و خوراکی‌ها، انتخاب‌های خوبی برای عطر و ادکلن زمستانی هستند اما انتخاب رایحه زمستانی به همین‌جا ختم نمی‌شود و ظرافت‌های خاص خود را دارد. به همین منظور اگر قصد دارید سوزوسرمای زمستان را با عطر و ادکلن، خوش‌بو و معطر کنید، در ادامه با راهنمای خرید عطر و ادلکن مناسب برای زمستان با ما همراه باشید.

1- آشنایی با اصول اولیه عطرهای زمستانی

  • سراغ رایحه‌های سنگین بروید

اگر در انتخاب عطر و ادکلن وسواس داشته باشید حتماً به خوبی می‌دانید که تابستان، فصل رایحه‌های سبک و ملایم است. در تابستان باید به دنبال رایحه‌ای زودگذر و هیجان‌انگیز باشید اما زمستان رایحه‌های سنگین و ماندگارتری را طلب می‌کند.

جالب است بدانید رایحه‌ها در ماه‌های سرد سال ماندگاری بیشتری دارند، دلیل این امر هم خشکی بیش از حد پوست است. با این حساب انتخاب یک رایحه سنگین در فصل زمستان باعث ماندگاری بیشتر آن خواهد شد.

  • توجه بیشتری به پایه رایحه‌ عطر یا ادکلن داشته باشید

توجه بیشتری به پایه رایحه‌ عطر یا ادکلن داشته باشید

رایحه‌ پایه‌ای (نُت آغازین) که در ساخت عطر و ادکلن به کار گرفته شده، اهمیت بیشتری در فصل زمستان پیدا می‌کند. همان‌گونه که شما بهتر از ما می‌دانید در هر عطری شاهد نت‌های پایانی، نت‌های میانی و نت‌های آغازین هستیم. سنگین‌ترین رایحه در هر عطر را نت آغازین آن تشکیل می‌‌دهد. نت آغازین ماندگاری بیشتری دارد در حالی که نت پایانی و میانی سریع‌تر از بین می‌رود. نعناع هندی، وانیل و چوب‌صندل را می‌توان از نت‌های آغازینی دانست که در بیشتر عطرهای زمستانی استفاده می‌شود.

برای تشخیص نت‌های آغازین که در عطر مورد نظر شما استفاده شده است می‌توانید از فروشنده عطر کمک بگیرید. در بیشتر فروشگاه‌های آنلاین نیز اطلاعات کاملی در خصوص رایحه‌های استفاده شده در هر عطر ذکر شده است.

  • در زمستان، به جای خرید ادکلن، ادوپرفیوم یا  عطر بخرید

زمستان، به جای خرید ادکلن، عطر بخرید

در ماه‌‌های سرد زمستان باید عطری را انتخاب کنید که تراکم بیشتری داشته باشد، ادکلن‌ حدود ۵ درصد رایحه دارد در صورتی که در عطرها شاهد حدود ۳۰ درصد رایحه هستیم. در نتیجه از آنجایی که در ماه‌های سرد زمستان به دنبال رایحه‌ای قوی‌تری هستید، ادکلن‌ها با تراکم کمتری که دارند در زمستان رایحه‌ای ماندگار و نافذ نخواهند داشت.

2- انتخاب رایحه‌ای از گروه مناسب

  • به دسرها فکر کنید

انتخاب رایحه‌ای از گروه مناسب

خوراکی‌های خوشمزه زمستانی و آجیل و شیرینی شب‌یلدا، عطرهای شیرین را در ذهن تداعی می‌کند. در نتیجه زمانی که به فکر خرید عطر هستید پیشنهاد می‌کنیم عطری را انتخاب کنید که رایحه‌ای همانند دسرهای خوشمزه داشته باشد. رایحه‌های برگرفته شده از خوراکی‌ها نیز برای عطر زمستانی شما مناسب به نظر می‌رسند. این رایحه‌ها ماندگاری بیشتری نیز در شب‌های سرد و طولانی زمستان دارند.

  • عطرهای با رایحه‌های ادویه‌جات را امتحان کنید

انتخاب رایحه‌ای از گروه مناسب

رایحه‌های ادویه‌جات در گروه رایحه‌های گرم قرار می‌گیرند. دارچین، جوز هندی و هل را می‌توان از رایحه‌های ادویه‌جاتی نام برد که احتمال حضور آن‌ها در عطر زمستانی شما وجود دارد.

این رایحه‌ها که در بیشتر مواقع به عنوان رایحه‌های شرقی نیز از آن‌ها یاد می‌شود عطری سنگین و جذاب دارند.

  • عطرهایی که رایحه‌های چوبی دارند

انتخاب رایحه‌ای از گروه مناسب

رایحه‌های چوبی و خاکی نیز گزینه مناسبی برای عطر زمستانی شما خواهند بود. این رایحه‌ها، عطری سنگین و ماندگار دارند و درختان زیبای کاج و چوب در حال سوختن را در ذهن تداعی می‌کنند.

نعناع هندی، ترنج، خزه بلوط و صمغ لادن را می‌توان در گروه رایحه‌های چوبی دانست که رایحه‌ای دلنشین را در عطرهای زمستانی ایجاد می‌کنند. اگر دوست دارید عطر شما رایحه‌ای گرم داشته باشد پیشنهاد می‌کنیم عطری خریداری کنید که در آن از رایحه‌های چوبی و مرکبات استفاده شده باشد.

  • عطرهایی که رایحه تابستانی دارند

با رایحه‌های گرم و تابستانی، خاطره روزهای گرم را در شب‌های سرد زمستان رقم بزنید. زمستان یکی از زیباترین فصل‌های سال است اما افراد زیادی را سراغ داریم که علاقه‌ای به زمستان ندارند. با این حساب می‌توانید رایحه‌ای تابستانی را برای عطر زمستانی خود انتخاب کنید. رایحه‌های شیرین و برگرفته از گل‌ها انتخاب مناسبی برای عطر شما خواهند بود. در هر بار استفاده از عطری که برگرفته از رایحه‌های گل‌ها و شیرینی است روزهای گرم تابستان را احساس خواهید کرد.

پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه عطر شما بیشتر رایحه‌ای نافذ و زمستانی داشته باشد سراغ عطرهایی با ترکیباتی مانند یاسمین یا گل مریم را بگیرید.

3- رایحه‌های مختلف را برای خرید عطر و ادکلن امتحان کنید

عطرهای مختلف را امتحان کنید

انصافا باید اعتراف کرد که امتحان رایحه‌های مختلف در حین خرید عطر کار سخت‌ودشواری است. با این حساب پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید سری هم به فروشگاه‌های آنلاین عطر و ادکلن بزنید و در کنار مقایسه کردن قیمت‌ها، نظر مشتریانی که پیش از شما این عطرها را خریداری کرده‌اند را نیز مطالعه کنید. دوستان و آشنایان شما هم که به تازگی عطر و ادکلن خریده‌اند می‌توانند مشاوره خوبی در این زمینه به شما بدهند.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید اینترنتی عطر و ادکلن

  • قبل از اینکه برای خرید عطر از منزل خارج می‌شوید به خود عطر نزنید

قبل از اینکه برای خرید عطر از منزل خارج می‌شود به خود عطر نزنید

سعی کنید زمانی که به قصد خرید عطر از منزل بیرون می‌روید هیچ عطری استفاده نکنید تا مشام شما پاک و خالی از هرگونه رایحه‌ای باشد. پیشنهاد می‌کنیم اگر لوازم آرایش شما یا ترکیبات مراقبت از پوستی که استفاده می‌کنید رایحه‌ای سنگین دارند، روزی که برای خرید عطر از منزل بیرون می‌روید از این محصولات نیز استفاده نکنید.

  • عطر را روی یک تکه مقوا اسپری کنید

عطر را بر روی یک تکه مقوا اسپری کنید

اولین گام در امتحان عطر، اسپری کردن آن روی مقوا است. پس از اسپری کردن، عطر را بو کنید، سپس اجازه دهید ۵ دقیقه بگذرد تا عطر خشک شده و ثبات پیدا کند سپس دوباره آن‌را بو کنید. اگر در هر دو مرتبه بو کردن از رایحه آن خوشتان آمد می‌توان گفت این عطر مناسب شماست اما باز هم سفارش خرید ندهید و مرحله بعدی که به آن اشاره می‌کنیم را انجام دهید.

اگر هم از رایحه‌ای که بو کرده‌اید خوشتان نیامد می‌توانید از فروشنده درخواست قهوه کنید، استشمام قهوه باعث می‌شود مشام شما خالی از هرگونه رایحه‌ای شود و عطرهای جدید را با دقت بیشتری بو کنید.

  • عطر را روی پوست اسپری کنید

عطر را روی پوست اسپری کنید

پس از اینکه دوبار عطر را روی مقوا با فاصله زمانی ۵ دقیقه‌ای استشمام کردید زمان آن فرا می‌رسد که آن را روی پوست اسپری کنید. ممکن است از خود بپرسید مگر بوی عطر روی مقوا با پوست شما تفاوت دارد؟

در پاسخ به این پرسش باید بگوییم بله، عطرهای مختلف روی پوست‌های مختلف، تعامل شیمیایی متفاوتی دارند. به عبارت دیگر هر عطر، روی پوست هر فرد، رایحه‌ای منحصربه‌فرد خود را دارد. در نتیجه قبل از خرید، حتماً عطر دلخواه خود را روی پوست اسپری کرده و حسابی آن را بو کنید.

پیشنهاد می‌کنیم اگر فرصت داشتید قبل از خرید نهایی عطر و زمانی که مقداری از آن را روی پوست اسپری کردید، چرخی در بازار بزنید و اجازه دهید یکی دو ساعتی عطر روی پوست شما بماند تا رایحه آن ثبات بیشتری پیدا کند، چرا که ممکن است رایحه این عطر پس از گذشت مدتی نظر شما را جلب نکند.

سعی کردیم هر آنچه از خرید عطر برای زمستان می‌دانستیم با شما به اشتراک بگذاریم، در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم تجربه مفیدی در این زمینه دارید، در قسمت نظرات، ما و سایر کاربران را از این تجربه‌ها آگاه سازید.

منبع: Wikihow دیدگاه‌ها 7130بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه