تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

راهنمای خرید اینترنتی عطر و ادکلن

زمان تقریبی مطالعه: 9 دقیقه
راهنمای خرید اینترنتی عطر و ادکلن

به احتمال زیاد شما هم تاکنون به فکر خرید اینترنتی عطر و ادکلن افتاده‌اید، اما قبل از خرید از خود پرسیده‌اید چگونه ممکن است بدون امتحان کردن رایحه عطر یا ادکلن آن را خریداری کرد؟

این پرسش کاملاً منطقی است اما باور کنید در فضای آنلاین به راحتی می‌توانید رایحه‌های مختلف را بررسی نموده و عطر و ادکلنی جذاب که به دل شما بنشیند را خریداری کنید. از طرف دیگر خرید اینترنتی عطر و ادکلن به شما شانس استفاده از تخفیف بیشتر و شرایط خرید مناسب‌تر را نیز می‌دهد.

برای خرید اینترنتی عطر و ادکلن باید تا می‌توانید اطلاعات کسب کنید، سپس به توضیحاتی که برند‌های معتبر در خصوص رایحه‌ها داده‌اند توجه نمایید و  در نهایت ظاهر و بسته‌بندی عطرها را نیز در نظر بگیرید.

راهنمای خرید اینترنتی عطر و ادکلن

۱- تا می‌توانید اطلاعات کسب کنید

کسب اطلاعات بیشتر برای خرید آنلاین

بر اساس گزارشی که GE Capital Retail Bank منتشر کرده است، ۸۱ درصد از خریداران، اطلاعات لازم برای خرید یک محصول را به صورت آنلاین به دست می‌آورند. در نتیجه می‌توان گفت خرید اینترنتی عطر و ادکلن فرق زیادی با خرید تلویزیون یا سایر لوازم منزل ندارد. برای خرید تلویزیون نیز باید پیش از خرید، اطلاعات لازم را در خصوص محصول مورد نظر جمع‌آوری کنید. خرید عطر و ادکلن نیز نیازمند همین فرآیند است و بدون اطلاعات در خصوص رایحه‌ مورد نظر نمی‌توان نسبت به خرید آنلاین آن اقدام کرد.

نکته جالب دیگری که در زمینه خرید اینترنتی عطر و ادکلن به نظر می‌رسد، الهام گرفتن از رایحه‌های خوشبویی است که در گذشته استفاده کرده‌اید. سعی کنید نوع رایحه‌ای که از خرید آن در گذشته راضی بوده‌اید را به خاطر بیاورید و به ترکیبات ساخت آن نگاهی بیاندازید. برای نمونه اگر در ادکلن قبلی شما ترکیباتی مانند چوب صندل، فلفل صورتی و عنبر استفاده شده است، حضور این رایحه‌ها در عطر بعدی نیز باعث می‌شود تا این عطر در مشام شما خوش‌بو جلوه کند.

قانون نانوشته دیگری نیز در خصوص خرید آنلاین وجود دارد که بر اساس آن بهتر است قبل از خرید آنلاین هر محصولی، به نظرات سایر کاربران که همان محصول را خریداری کرده‌اند توجه کنید. از بلاگ‌ها و منابع آنلاینی که نقد و بررسی‌های تخصصی و صادقانه‌ای را در خصوص عطر و ادکلن می‌نویسند نیز غافل نشوید.

بیشتر بخوانید: ۴ راه ساده برای خرید مناسب‌ترین ادکلن

۲- به قیمت‌ها توجه نکنید

هیچ دلیلی وجود ندارد که رایحه یک عطرِ گران‌‌قیمت به دل شما بنشیند، از طرف دیگر نمی‌توان گفت تمامی عطر و ادکلن‌های ارزان قیمت رایحه‌ای خوش ندارند.

۳- به نوشته‌های روی عطر دقت کنیدنام عطر و ادکلن بیانگر خصوصیت‌های رایحه آنهاست

نام عطر و ادکلن بیانگر خصوصیت‌های زیادی از یک رایحه است. حضور عباراتی نظیر intense, dark, night, passion, fraiche و water بر روی ادکلن از میزان تندی یا ملایم بودن یک عطر حکایت دارد.

با این حساب عطرهایی نظیر Boss Bottled Night, Nuit d’Issey و Bvlgari Man Black رایحه‌ای گرم و تند دارند و بیشتر برای استفاده در مهمانی‌های شبانه مناسب هستند از طرف دیگر عطرهایی مانند Versace Man Eau Fraîche و Davidoff Cool Water رایحه‌ای ملایم دارند و می‌توان از آن‌ها در سر کار و مجالس رسمی استفاده کرد.

این عبارت‌ها به شما کمک می‌کنند تا رایحه‌ای که قصد خرید آنلاین آن را دارید راحت‌تر در ذهن تداعی شود.

۴- رنگ بسته‌بندی عطر و ادکلن را در نظر داشته باشید

حتما شما هم شنیده‌اید که می‌گویند رنگ رخسار خبر می‌دهد از سِر درون؛ این گفته در خصوص عطر و ادکلن صحت دارد و در بیشتر مواقع رنگی که برای بسته‌بندی یک محصول استفاده شده است رابطه مستقیمی با نوع رایحه آن دارد. در نتیجه در حین خرید اینترنتی عطر و ادکلن، رنگ بسته‌بندی رایحه مورد نظر، می‌تواند چراغ راه شما در انتخاب بهترین رایحه باشد.

در ادامه به رنگ‌های رایج در عطر و ادکلن اشاره خواهیم کرد:

  • آبی

حضور طیف رنگ‌های آبی در عطر و ادکلن حکایت از سرد و خنک بودن یک رایحه دارد.

در این زمینه می‌توان به عطرهایی نظیر Davidoff Cool Waterِ، Dolce & Gabbana’s Light Blue Pour Homme و Ferragamo’s Acqua Essenziale اشاره کرد. این عطرها رایحه‌ای خنک و دلنشین دارند و گاهی اوقات نیز رایحه‌ای از نمک دریایی را در آن‌ها شاهد هستیم.

عطرهای Tom Ford’s Neroli Portofino و Acqua di Parma’s Blu Mediterraneo Ginepro di Sardegna نیز رایحه‌ای مدیترانه‌ای دارند.

  • طلایی

اگر در حین خرید اینترنتی عطر و ادکلن، محصولی چشم شما را گرفت که بسته‌بندی طلایی داشت با عطری طرف هستید که رایحه‌ای سنگین و جذاب دارد.

در این زمینه می‌توان به عطرهای Paco Rabanne’s 1 Million یا Amouage Gold Man اشاره کرد.

با نیم‌نگاهی به بسته‌بندی این عطرها می‌توان متوجه شد که با رایحه‌هایی سنگین و مجلسی طرف هستیم.

  • زرد

استفاده از رنگ زرد در بسته‌بندی عطرها در بیشتر مواقع حکایت از رایحه‌ای گرم و تابستانی دارد.

برای مثال می‌توان به عطرهای Balmain Monsieur یا Acqua di Parma Colonia اشاره کرد. در این دسته عطرها بیشتر شاهد حضور رایحه‌هایی برگرفته از مرکبات هستیم.

  • سبز

عطرهایی که به رنگ سبز بسته‌بندی شده‌اند در بیشتر مواقع رایحه‌هایی تازه و گیاهی دارند. برای نمونه به عطر‌های vetiver می‌توان اشاره کرد که رایحه‌ای چوبی و دودی مانند دارند.

  • مشکی

همان‌گونه که انتظار می‌رود عطری که بسته‌بندی آن مشکی است در بیشتر مواقع رایحه‌ای سنگین و بانفوذ دارد. این دسته‌ از عطرها برای مراسم و مهمانی‌های شبانه مناسب هستند.

  • قرمز

رنگ قرمز انرژی و شور و هیجان را در ذهن تداعی می‌کند، در عطرهایی که بسته‌بندی آن‌ها قرمز است نیز گاهاً شاهد حضور رایحه‌های خوش‌عطر برگرفته از ادویه‌جات هستیم. برای مثال کافی است تا نگاهی به ادکلن Lacoste’s Eau de Lacoste L.12.12 Rouge داشته باشید، در این محصول شاهد حضور رایحه ادویه‌ها نظیر فلفل‌سیاه و زنجبیل هستیم.

۵- خانواده عطرها را بیشتر بشناسید

اگر به فکر خرید اینترنتی عطر و ادکلن هستید، به حال‌وهوایی که قرار است با استفاده از این عطر پیدا کنید نیز فکر کنید.

  • آیا به دنبال رایحه‌ای پرطراوت و شاداب برای استفاده در سر کار می‌گردید؟
  • یا اینکه به فکر رایحه‌ای سنگین و مجلسی برای استفاده در مهمانی‌های رسمی هستید؟

اگر قرار است عطر یا ادلکن را برای مراسم به‌خصوصی خریداری کنید، تمرکز بر روی یک گروه مشخص از رایحه‌ها می‌تواند فرآیند انتخاب و خرید اینترنتی عطر و ادکلن را راحت‌تر کند. با این حساب تنها کافی است مشخص کنید که قرار است عطر را در چه شرایطی استفاده کنید، سپس می‌توانید اطلاعات بیشتری در خصوص عطرهایی که برای مراسم و شرایط مختلف ساخته شده‌اند جمع‌آوری کنید.

در بیشتر مواقع، وب‌سایت‌ها و منابع آنلاینِ راهنمای خرید آنلاین عطر و ادکلن، کار خریداران را راحت‌تر کرده‌اند و رایحه‌های مختلف را دسته‌بندی می‌کنند. در ادامه با هم نگاهی به دسته‌بندی‌های رایج خواهیم داشت:

  • رایحه‌های مرکبات

عطرهایی که از مرکبات گرفته شده‌اند، رایحه‌ای باانرژی و شاداب دارند. این عطرها و ادکلن‌ها را می‌توانید در سرکار، ورزش کردن و روزهایی که بیرون از منزل حضور دارید استفاده کنید.

  • رایحه‌های دریایی

تازگی و سرزندگی در رایحه این دسته از عطرها موج می‌زند، به همین دلیل از این عطرها همچون عطرهایی که از مرکبات گرفته شده‌اند، می‌توانید برای سرکار، ورزش و زمانی که بیرون از منزل هستید استفاده کنید.

همان‌گونه که از نام این خانواده پیداست با عطرهایی طرف هستیم که از خوراکی‌ها گرفته‌ شده‌اند، در نتیجه رایحه‌های وانیل، دارچین و شکلات را می‌توان در این گروه از عطرها پیدا کرد. این دسته عطرها گرم و دلچسب هستند و بیشتر برای استفاده در مهمانی‌های غیر رسمی و دیدارهای دوستانه پیشنهاد می‌شوند.

  • رایحه‌های ورزشی‌‎

همان‌گونه که از نام این خانواده از عطرها پیداست، با رایحه‌هایی انرژی‌بخش طرف هستیم که از ادویه‌جات گرفته شده‌‌اند. استفاده از این گروه عطرها را در روزهای تعطیل، مهمانی‌های شبانه غیررسمی و ورزش کردن توصیه می‌کنیم.

  • خانواده فوژِر

عطرهایی که در گروه فوژِر (Fougère) قرار می‌گیرند را بیشتر برای آقایان شاهد هستیم، این‌‌گونه عطرها رایحه‌ای دلپذیر دارند و برای استفاده در طول روز و مهمانی‌های شبانه مناسب هستند.

عطر و ادکلن‌هایی که رایحه‌ آن‌ها از گل‌ها گرفته شده است را بیشتر برای خانم‌ها توصیه می‌کنند، البته انصافاً رایحه‌های خوشبویی را نیز برای آقایان با عصاره گل‌ها نیز شاهد هستیم.

در این زمینه می‌توان به عطرهای Dior’s Homme Intense یا Amouage Lyrica Man اشاره کرد. این عطرها برای استفاده در مراسم غیر رسمی مناسب هستند.

خانواده عطرهایی آسیایی در بیشتر مواقع رایحه‌ای احساس برانگیز و بانفوذ دارند. با این حساب استفاده از این عطرها برای مراسم نامزدی و عروسی مناسب است، عطر و ادکلن‌های خانواده آسیایی را بیشتر در فصل‌های پاییز و زمستان استفاده می‌کنند.

در این گروه از عطر و ادکلن‌ها شاهد رایحه‌هایی گرم و مردانه هستیم، اگر در انتخاب رایحه عطر یا ادکلن مردد هستید به احتمال زیاد عطر یا ادکلن‌هایی که در این گروه حضور دارند نظر شما را جلب خواهند کرد.

۶- سازنده‌‌های عطر و ادکلن را بشناسید

Jean-Claude Ellena

به جرات می‌توان گفت پشت سر هر عطر خوشنام و پرطرفدار، یک عطرساز بزرگ حضور دارد، عطرسازان بزرگ را می‌توان با نویسندگان یا کارگردان‌های مطرح مقایسه کرد، اگر از یک فیلم یا کتاب خوشتان بیاید به احتمال زیاد سایر نوشته‌ها و فیلم‌های هما‌ن نویسنده یا کارگردان نظر شما را جلب خواهد کرد.

عطرها نیز به همین صورت هستند، برای مثال اگر از یک عطر مانند Terre d’Hermès که عطرساز معروف Jean-Claude Ellena درست کرده خوشتان آمد، به احتمال زیاد سایر رایحه‌های ساخت دست این عطرساز بزرگ نیز به دل شما خواهد نشست.

پیدا کردن نام سازنده‌‌ عطرهای معروف نیز کار بسیار ساده‌ای است و با یک جستجوی کوچک در اینترنت می‌توانید با چهره‌های خوشنام صنعت عطرسازی و عطرهای آن‌ها آشنا شوید.

۷- سلیقه خودتان را دست‌کم نگیریدعطرهای مردانه Paco Rabanne

به احتمال زیاد با در نظر داشتن مواردی که در بالا به آن‌ها اشاره شد به راحتی می‌توانید عطر یا ادکلن مورد نظر خود را به صورت آنلاین انتخاب و خریداری کنید، اما باز هم اگر با انجام تمامی این موارد در خرید عطر مورد نظر شک داشتید پیشنهاد می‌کنیم به سلیقه خودتان رجوع کرده و برندهایی که قبلا عطر و ادکلن‌ آن‌‌ها را امتحان کردید فراموش نکنید.

اگر قبل از این، از یک برند خاص عطر یا ادکلنی به دل شما نشسته است، به احتمال زیاد یک رایحه جدید از همان برند نیز در نظر شما رایحه‌ای خوش خواهد داشت.

برای مثال در بیشتر عطرهای مردانه Paco Rabanne شاهد حضور ترکیبی از رایحه مشک و عنبر هستیم، در نتیجه اگر قبلاً یکی از عطرهای این برند در مشام شما جلوه‌ای خوش داشته‌ است به احتمال زیاد سایر عطرهای این برند نیز برای شما دلنشین خواهند بود.

۸- دست خود را در انتخاب عطر باز بگذارید

diorhommescentsحتماً برای شما هم پیش آمده است که مدت زیادی از یک عطر به‌خصوص استفاده کرده باشید و حوصله‌تان از این عطر سررفته باشد.

پیشنهاد می‌کنیم برای تنوع هم که شده به جای خرید عطرهایی که پیش از این هم خرید‌ کرده‌اید، دست خود را باز بگذارید و رایحه‌های جدیدی را امتحان کنید.

برای مثال اگر رایحه عطر Dior Homme به مشام شما نشسته است، به احتمال زیاد از عطر Dior Homme Intense نیز خوشتان خواهد آمد، این عطر در واقع همان رایحه Dior Homme را در ذهن تداعی می‌‌کند با این تفاوت که رایحه‌ای سنگین‌‌تر دارد.

سخن‌پایانی

مهم‌ترین چیزی که در حین خرید اینترنتی عطر و ادکلن باید هزینه کنید، زمان است. به هر اندازه که اطلاعات بیشتری در خصوص یک عطر به‌دست بیاورید، به همان اندازه نیز دید و آگاهی شما در خصوص عطر مورد نظر بیشتر می‌شود و در نتیجه خرید اینترنتی راحت و بادقتی را تجربه خواهید کرد.

منبع: Fashionbeans دیدگاه‌ها 8291بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه