تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

چطور خوشبوترین عطر و ادکلن را انتخاب کنیم؟

زمان تقریبی مطالعه: 10 دقیقه
چطور خوشبوترین عطر و ادکلن را انتخاب کنیم؟

به دلیل قدمت صنعت عطرسازی، تنوع بسیار زیادی را در عطر‌ها و ادکلن‌ها شاهد هستیم و وقتی نگاهی به فروشگاه‌های عطر و ادکلن می‌اندازیم هزار و یک رایحه خوشبو و ادکلن‌های شیک و جذاب را می‌بینیم که هر کدام از دیگری دلفریب‌تر و خوش‌بوتر به نظر می‌رسند. اگر اهل خرید عطر و ادکلن باشید حتماً به خوبی می‌دانید که تنوع محصول را باید به فال نیک گرفت چراکه فرصت بیشتری پیدا می‌کنید تا عطرها و ادکلن‌ها را مقایسه کرده و گزینه محبوب خود را انتخاب کنید.

البته باید اعتراف کرد انتخاب و خرید ادکلن و سایر عطرها وسواس زیادی می‌خواهد؛ به همین دلیل در ادامه مواردی را عنوان کرده‌ایم که با کمک آنها می‌توانید خوشبوترین عطر و ادکلن را برای خود انتخاب کنید.

گام اول: تعیین رایحه و بودجه خرید ادکلن

۱. قبل از خرید عطر و ادکلن بازه‌ قیمتی آن را مشخص نمایید

از آنجایی که عطر و ادکلن به عنوان یک کالای لوکس و شیک شناخته می‌شود، ادکلن‌هایی را شاهد هستیم که قیمت‌های میلیونی دارند. کاملاً مشخص است این ادکلن‌ها ارزش پولی که بابت آن‌ها هزینه می‌کنید را دارند، اما شاید نخواهید برای خرید عطر مبلغ گزافی خرج کنید.

با این حساب پیشنهاد می‌کنیم وقتی عزم خود را برای خرید عطر و ادکلن جزم کرده‌اید حتماً محدود قیمتی که مدنظرتان است را نیز مشخص کنید تا وسوسه‌ رایحه خوشبوی ادکلن‌های گران‌قیمت نشوید.

از طرف دیگر اگر می‎خواهید به کسی عطری را هدیه دهید، علاوه بر درنظرگرفتن مبلغی که می‌توانید برای خرید ادکلن هزینه کنید، رابطه خود را با هدیه‌گیرنده در نظر بگیرید. چراکه خرید یک  عطر گران‌قیمت برای همسر نسبت به دوستی که خیلی او را نمی‌شناسید، توجیه دارد.

۲. تراکم رایحه عطر و ادکلن را مشخص کنید

 تراکم رایحه عطر و ادکلنهمان‌گونه که می‌دانید عطرها و ادکلن‌ها با تراکم‌های مختلفی عرضه می‌شوند و به هر اندازه میزان تراکم یک عطر بیشتر باشد به همان‌ اندازه، ماندگاری بیشتری نیز خواهد داشت. از طرف دیگر تجربه نشان داده است معمولاً عطر‌های گران‌قیمت ماندگاری بیشتری نسبت به ادکلن‌های ارزان‌قیمت دارند.

برای اینکه میزان ماندگاری رایحه عطر و ادکلن را تشخیص دهید کافی است تا نگاهی به اطلاعات درج‌شده روی شیشه این محصولات نگاهی داشته باشید. به لحاظ فنی، اسم این محصولات نیز با هم فرق می‌کند و در فروشگاه‌های عطرفروشی با ادکلن، ادوتویلت، ادوپرفیوم و پرفیوم یا همان عطر طرف هستیم. در میان این محصولات ادکلن کمترین تراکم و ماندگاری را دارد و عطر از بیشترین تراکم و ماندگاری برخوردار است.

۳. خانواده‌ عطرها را بشناسید

رایحه عطر‌ها عموماً به چهار خانواده اصلی تقسیم می‌شوند که در برخی از عطرها، ترکیبی از رایحه‌های این چهار خانواده به خدمت گرفته شده است. بنابراین بهتر است اگر می‌‌خواهید به عزیزی عطری هدیه دهید، سعی کنید بفهمید او چه عطرهایی استفاده می‌کند.

  • رایحه گل‌ها: بویی همانند گل‌های تازه چیده شده دارند و رایحه‌هایی از گل رز، اسطوخودوس، میخک صدپر و شکوفه پرتقال را در این عطر‌ها شاهد هستیم. کاملاً مشخص است چنین رایحه‌هایی بیشتر به مشام بانوان خوش‌ می‌آید و بانوی خوش‌سلیقه‌‌ای را سراغ نداریم که عطر شیرین و دل‌فریب گل‌ها هوش از سرش نپراند.
  • رایحه مرکبات: این رایحه، با بوی خوش میوه‌ها و به خصوص مرکبات درآمیخته است که بوی دلنشین میوه‌های خوش‌عطری مانند پرتقال، گریپ‌فروت، لیمو، بادام، سیب و هلو از این عطرها به مشام می‌رسد. عطرهایی که در این گروه قرار دارند جسم و جان انسان را طراوت می‌بخشند و رایحه‌هایی انرژی‌بخش دارند.
  • رایحه ادویه‌جات: در این گروه عطرهایی با رایحه‌های مشک، بوهای آسیایی و همجنین بوی خوش ادویه‌جاتی مانند بادیان، دارچین و وانیل قرار دارد.
  • رایحه چوبی و شیپِر: این عطرها رایحه‌ای چوبی و خاکی دارند و بوی خوش ترنج، خزبلوط و پاچولی از آن‌ها به مشام می‌رسد.

۴. به عطری‌هایی که بقیه می‌زنند توجه کنید

توجه عطر پیشنهادی دیگران از قدیم گفته‌اند تجربه پدر علم است و برای عطرزدن هم پیشنهاد می‌‌کنیم از تجربه بقیه کمک بگیرید. بدون شک افراد دیگری هم هستند که برای انتخاب یک رایحه خوش، دقت و وسواس‌ زیادی به خرج داده‌‌اند. به این ترتیب اگر از کنار فردی گذشتید که رایحه‌ خوشی استفاده کرده بود، حتماً نام عطر او را جویا شوید.

از طرف دیگر اگر از رایحه عطر دوست‌تان خوشتان نمی‌آید، سعی کنید دلایل آن را متوجه شوید تا وقتی قصد خرید عطر را داشتید سراغ چنین رایحه‌هایی نروید.

گام دوم: انتخاب رایحه مناسب

۱. رایحه‌های مختلف را تست کنید

در خرید عطر و ادکلن عجله نکنید و عطرهای مختلف را تست کنید امتحان‌کردن رایحه‌های مختلف در یک بازه زمانی کوتاه‌مدت دشوار است چراکه بوی عطر در مشام انسان برای مدتی باقی می‌ماند. به همین منظور فروشنده‌ها به مشتری پس از امتحان چند رایحه، قهوه می‌دهند تا با بوییدن آن مشامش پاک شود.

گاهی اوقات به اندازه‌ای عطر و ادکلن استشمام می‌کنید که دیگر از قهوه‌ هم کاری ساخته نیست. در چنین شرایطی بهتر است خرید ادکلن را متوقف کنید و یک روز دیگر با انرژی بیشتری عطرهای سایر فروشگاه‌ها را امتحان نمایید. بدون شک اگر رایحه‌ یک عطر نظر شما را جلب کند، رایحه سایر عطرها نمی‌توانند جای این عطر را پر کنند و باز هم سراغ همان رایحه را خواهید گرفت.

۲. قبل از خرید عطر، از محصولات معطر استفاده نکنید

قبل از خرید عطر، از محصولات معطر استفاده نکنیدوقتی می‌‌خواهید عطر جدید بخرید، ادکلن‌زدن و استفاده از مواد آرایشی معطر را نیز کنار بگذارید. لوسیون‌ها و اسپری‌های بدن و حتی دئودورانت‌هایی که بوی قوی دارند نیز ممکن است در رایحه عطری که می‌خواهید خرید کنید، تداخل ایجاد کنند. در نتیجه در زمان خرید عطر از هیچکدام از این موارد استفاده نکنید تا مشام شما بدون رایحه، آماده برای امتحان عطر‌ها باشد.

۳. از عطرفروشی‌های معتبر خرید کنید

شما بهتر از ما می‌دانید که این روزها بازار اجناس بی‌کیفیت و عطرهای تقلبی حسابی داغ شده است. در نتیجه حتماً از عطرفروشی‌هایی خرید کنید که سابقه و اعتبار قابل قبولی داشته باشند.

از طرف دیگر فروشگاه‌های عطر و ادکلن باید اطلاعات زیادی را در خصوص عطرها در اختیار مشتری قرار دهند. همچنین پیشنهاد می‌کنیم در خرید ادکلن، قیمت را فدای کیفیت نکنید و عطر دلخواه را از فروشگاه‌های معتبری بخرید که مطمئن باشید با ضمانت اصالت کالا، اجناس خود را می‌فروشند.

۴. از پیشنهاد‌هایی که فروشنده عطر می‌دهد استقبال کنید

پیشنهادات فروشندهبدون شک قبل از خرید عطر و ادکلن، اطلاعاتی در این خصوص به‌دست آورده‌اید، اما فروشنده عطر، اطلاعات بسیار بیشتری نسبت به شما دارد. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم به فروشنده اعتماد کنید و از دانش او برای خرید ادکلن کمک بگیرید.

سعی کنید به فروشنده بفهمانید که دنبال چه عطری هستید، برای نمونه به او بگویید دنبال خرید عطری با قیمت ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان هستید که با رایحه‌ای از مرکبات ماندگاری قابل قبولی داشته باشد.

اگر هم دقیقاً نمی‌دانید دنبال چه عطری هستید از فروشنده‌ بخواهید در حدود قیمتی که مشخص کرده‌اید محبوب‌ترین عطرهایش را به شما نشان دهد. در این صورت پیشنهاد می‌کنیم رایحه‌های هر چهار خانواده را که در ابتدا به آن‌ها اشاره کردیم، امتحان کنید.

از طرفی اگر قصد هدیه‌دادن یک عطر را دارید و نمی‌دانید فردی که این عطر را هدیه می‌گیرد چه رایحه‌ای دوست دارد، بهتر است برای او عطری با رایحه گل‌ها خریداری کنید چراکه تجربه نشان داده است بیشتر افراد رایحه گل‌ها را می‌پسندند.

۵. یکی از دوستان‌ خود را همراه ببرید

انصافاً باید اعتراف کرد عطر خریدن کار با ظرافتی است و پیشنهاد می‌کنیم یکی از دوستان نزدیک خود را همراه ببرید تا به شما برای انتخاب بهترین رایحه کمک کند. اگر قصد دارید برای یکی از دوستانتان هدیه بخرید بهتر است کسی را با خود ببرید که این دوست را به طور کامل بشناسد.

گام سوم: تست عطر انتخابی

۱. عطر انتخابی خود را امتحان کنید

تست‌کردن عطر انتخابیپس از اینکه جستجوهای لازم را برای خرید عطر انجام دادید، بهتر است رایحه‌های مختلف را از نزدیک امتحان کنید.

توجه داشته باشید هر بار بیشتر از ۶ عطر را تست نکنید. این کار باعث می‌شود در یک مرتبه باعث مشام شما از رایحه‌ خوش این عطرها لبریز شود و به خوبی نتوانید بهترین عطر را انتخاب کنید.

۲. بوی عطر را از شیشه آن استشمام کنید

وقتی برای تست رایحه‌های مختلف به عطرفروشی مراجعه می‌کنید، ابتدا رایحه دل‌انگیز عطرها را از شیشه آن استشمام کنید. اسپری‌کردن عطر باعث می‌شود مقداری از رایحه آن به لباس و بدن شما منتقل شود و در نتیجه بوی عطر‌های بعدی با این عطر ترکیب شده و رایحه‌ای دقیق از عطرهای بعدی به مشام شما نمی‌رسد.

در حین استشمام عطر نیز نفس عمیق نکشید چراکه این کار مشام شما را از یک رایحه پُر می‌کند و دیگر جایی برای تشخیص‌دادن سایر رایحه‌ها باقی نمی‌ماند.

۳. عطر را روی یک تکه کاغذ اسپری کنید

عطر موردعلاقه خود را روی پوست بدن اسپری کنیداگر بوی عطر را از شیشه استشمام کردید و از این بو خوشتان آمد، مقدار کمی از آن را روی یک تکه کاغذ اسپری کنید و سپس این بو را امتحان نمایید. اگر این بو به مشام شما خوش آمد، کاغذ را در کیف خود نگه دارید و روی کاغذ بنویسید که این بو مربوط به کدام عطر بوده و در چه مغازه‌ای آن را امتحان کرده‌اید. در صورت امکان نیز از فروشنده تستر عطر را بخواهید تا در فرصت مناسب آن را روی پوست خود تست کنید.

پس از اینکه چندین نمونه عطر جمع‌آوری کردید به منزل بروید و در یک فرصت دیگر دوباره نمونه‌ها را استشمام کنید. این کار باعث می‌شود بهترین رایحه را با دقت بیشتری انتخاب نمایید.

۴. عطر موردعلاقه خود را روی پوست بدن اسپری کنید

پس از اینکه تصمیم خود را برای خرید یک عطر گرفتید، این عطر را در مراجعه بعدی به فروشگاه عطر‌فروشی روی مچ دست یا داخل بازو اسپری کنید. سپس اجازه دهید رایحه عطر به مدت ۱۰ ثانیه روی پوست شما باقی بماند و در نهایت به آرامی این رایحه را بو کنید. از آنجایی که رایحه عطرها در تماس با پوست بدن تغییر می‌کنند بهتر است حتماً قبل از خرید نهایی، بوی خوش آن را به این صورت امتحان کنید.

در این کار نباید زیاده‌روی کنید چراکه رایحه عطرها با هم ترکیب می‌شوند و هرگز قادر نخواهید بود رایحه عطری که خوشتان می‌آید را تشخیص دهید.

۵. نمونه عطرها را با هم مقایسه کنید

مقایسه‌ی عطرها با همپس از اینکه نمونه‌های عطرهای دلخواه خود را از فروشگا‌ه‌های معتبر جمع‌آوری کردید، زمان آن فرا می‌رسد که برای آخرین بار این نمونه‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید.

در این مرحله به همان روشی که برای امتحان عطرها در فروشگاه به آن اشاره کردیم، نمونه‌های عطر و ادکلن را در فرصت مناسب با هم مقایسه کنید و عطرهایی که خوشتان نمی‌آید را کنار بگذارید تا به بهترین عطر برسید.

۶. لزومی ندارد حجم زیادی از یک عطر را خریداری کنید

بیشتر ادکلن‌ها در شیشه‌های شیک و زیبایی بسته‌بندی شده‌اند، اما ادکلن‌هایی هم هستند که می‌توانید مقدار کمی از آن‌ها را در شیشه‌هایی با حجم پایین بخرید. این قضیه برای خرید عطر روغنی رواج بیشتری دارد و عطرها در شیشه‌های کوچکتر نیز به فروش می‌رسند.

خرید عطر روغنی در حجم‌های کمتر فایده‌های زیادی دارد، از یک طرف ممکن است با تمام وسواسی که برای خرید ادکلن داشتید، در نهایت بوی عطری که خریده‌اید به مشام شما خوش نیاید. در نتیجه از آنجایی که مقدار کمی از این عطر را خریده‌اید جایی برای ناراحتی نیست. خرید عطر در حجم‌های کمتر فایده‌های دیگری نیز دارد و با توجه به اینکه این عطر‌ها زودتر تمام می‌شوند، می‌توانید تنوع بیشتری در خرید عطرها داشته باشید و در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت‌تری خودتان را میزبان رایحه‌های دل‌انگیز بیشتری کنید.

سخن پایانی

با توجه به مواردی که به آن‌ها اشاره کردیم حتماً متوجه شده‌اید که خرید ادکلن و سایر عطرها اصلاً کار ساده‌ای نیست، اما خوشبختانه از آنجایی که با رایحه‌های خوش سروکار داریم و تأثیر زیادی در روحیه و شخصیت شما دارد، فرآیندی شیرین و دلچسب است که ارزش وقت‌گذاشتن دارد.

بدون شک شما هم به عنوان یک آقا یا خانم خوش‌تیپ و مشکل‌پسند، تاکنون تجربه‌های خوبی از خرید عطر داشته‌اید، در نتیجه در پایان پیشنهاد می‌کنیم ما و سایر کاربران را از تجربه‌های مفید خود در قسمت نظرات باخبر کنید.

منبع: Wikihow دیدگاه‌ها 7378بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه