تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

مشکلات رایج زیر بغل و راه درمانشان

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
مشکلات رایج زیر بغل و راه درمانشان

تابستان فصلی است که می‌توانید با خیال راحت لباس‌های باز بپشوید، تنی به آب بزنید و از بازی آفتاب روی پوستتان لذت ببرید؛ اما این خواب شیرین با چند درجه گرم‌ترشدن هوا به کابوس تبدیل می‌شود. کابوسی به با بوی بد همراه است. وقتی از خانه بیرون می‌روید انگار روی سرتان آب ریخته است. خیس و چسبناک به خانه باز می‌گردید. بدنتان بوی بدی گرفته است. این بو از کجا می‌آید. در هوای گرم تعریق زیاد می‌‌شود. عرق زیاد بدن را چسبناک می‌کند و بوی بدی به بدن هدیه می‌کند عجب هدیه شومی. بوی بد یکی از مشکلات زیر بغل است؛ اما ناامید نشوید، برای این مشکلات درمان وجود دارد که دست ماست. مشکلات رایج زیر بغل و راه درمانشان چیزی است که ما می‌دانیم؛ پس همراه ما باشید.

تیرگی زیر بغل یکی از شایع‌ترین مشکلات رایج زیر بغل

مشکلات رایج بوی زیر بغل و راه درمانشان

موی زیر بغل اولین و مهم‌ترین مشکل زیر بغل و اصلی‌ترین عامل حس بد است. موهای اضافه را حذف کنید و بهداشت شخصی را رعایت کنید تا بوی بد حذف شود و رنگ پوستتان سفید شود. دومین عامل مهم در تیرگی زیر بغل، اصلاح نادرست است. زمانی که از تیغ کند استفاده می‌کنید یا تیغ را خلاف جهت رویش مو می‌کشید، مشکلاتتان با زیر بغل شروع می‌شود.

سومین مسئله مشکل‌آفرین استفاده از محصولات نامرغوب است. دئودرانت‌ها و اسپری‌های بدن برای بهترشدن بوی بدن الزامی هستند؛ اما زمانی که شما از محصولات نامرغوب استفاده می‌کنید، نه تنها بدنتان بوی خوب نمی‌گیرد بلکه زیر بغلتان هم سیاه می‌شود. محصولاتی که پایه الکل دارند نباید استفاده شوند. لباس نامناسب هم یکی دیگر از عوامل تیرگی و بوی بد بدن است. لباس‌هایی که زبر هستند علاوه بر نگه‌داشتن عرق و ایجاد بوی بد، در تماس با بدن باعث تیرگی‌ آن می‌شوند؛ پس مراقب باشید.

زیر بغل خشن یا دردناک

زیر بغل خشن

پوست زیر بغل نازک است و به راحتی آسیب می‌بیند. یکی مشکلات رایج زیر بغل، زبر‌شدن پوست آن است. این زبری آزاردهنده و گاهی دردآور است. برای پیشگیری و درمان باید علت‌های ایجاد زبری را بدانیم. استفاده از لباس‌‌های تنگ و زبر می‌تواند باعث زبری زیر بغل شود. علت دیگر استفاده از تیغ‌های کند است. تیغ‌هایی که برای شیو استفاده می‌شوند باید تیز باشد تا با یک مرتبه حرکت، پوست را تمیز کند. وقتی تیغ کند باشد برای تمیزشدن باید چند مرتبه تیغ را روی پوست بکشید. این کار شما را دچار سوختگی با تیغ می‌کند. برای درمان زبری پوست باید از لایه‌بردار استفاده کنید. اسکرابی ملایم انتخاب کنید و 2 مرتبه در هفته از آن استفاده کنید. دئودورانت‌ حاوی مرطوب‌کننده هم درمانی مناسب است. این محصول ضمن رطوبت‌رسانی، پوست را صاف و تغذیه می‌کند.

بوی بد از بدترین مشکلات رایج زیر بغل

زیر بغل خشن

رایج‌ترین مشکل زیر بغل همین گزینه است. این بو در تابستان بیشتر می‌شود. چرا که در تابستان تعریق افزایش می‌یابد. گیرافتادن عرق زیر بغل و انفعالات باکتری‌ها باعث ایجاد بوی بد می‌شود. وجود این بو رایج، کاملاً طبیعی و البته نشان سلامتی بدن است. مشکل از جایی شروع می‌شود که بو باعث آزار خودتان و دیگران شود. برای درمان این مشکل باید در اولین مرحله بهداشت شخصی را رعایت کنید. این بهداشت شامل شیو مرتب و استحمام منظم است. گزینه بعد که باید به آن دقت کنید، جنس لباس‌هایتان است. لباس‌هایی انتخاب کنید که قابلیت تنفس داشته باشد؛ یعنی هوا را رد کند. راه آخر باز هم دئودرانت است. این محصول بوی عرق را تا 48 ساعت خنثی می‌کند و به شما بوی مطبوع می‌بخشد.

سوزش زیر بغل از دردناک‌ترین مشکلات

سوزش زیر بغل

این مشکل بیشتر در تابستان خود را نشان می‌دهد؛ البته به این معنی نیست که در زمستان امنیت دارید. کارهایی به ظاهر بی‌اهمیت می‌توانند باعث سوزش زیر بغل شوند. علت سوزش زیر بغل می‌تواند به‌علت تعریق بیش ‌از حد و گیرکردن گرما باشد. این گزینه قابل حل است. با انتخاب لباسی که قابلیت تنفس داشته باشد، می‌شود این مشکل را حل کرد؛ مثلاً لباس‌های حاوی پنبه این قابلیت را دارند.

نکته‌ای مهم و ترسناک در سوزش زیر بغل وجود دارد؛ اگر این مشکل حل نشود، ممکن است دچار راش یا عرق سوز شوید. این بیماری‌های پوستی دردناک هستند؛ پس حتماً پیشگیری کنید. برای تمیزکردن پوست زیر بغل از محصولات ملایم و لیف‌های ملایم استفاده کنید تا هم تمیز شوید هم آسیب نبینید؛ اگر از محصولات خوشبو‌ کننده مانند دئودورانت استفاده می‌کنید، حتماً ترکیبات آن را مطالعه کنید. محصولاتی که حاوی الکی و پارابن هستند برای سلامت پوست بسیار خطرناک هستند. این مواد پوست سالم را هم تحریک می‌کند چه رسد به پوستی که با مسئله‌ای مواجه است؛ پس مراقب انتخاب‌هایتان باشید.

سخن پایانی

در این مقاله با شما درباره مشکلات رایج زیر بغل و راه درمانشان صحبت کردیم. یکی از توصیه‌های همیشگی برای رفع بوی بد بدن، استفاده از دئودورانت‌های اصل و مرغوب است. این محصولات تا ۴۸ ساعت بدن شما را خوشبو نگه می‌دارند. اگر دوست دارید همین الآن یکی از این محصولات را داشته باشید، سری به فروشگاه اینترنتی اردمی بزنید. در این فروشگاه می‌توانید انواع عطرها و ادکلن های مردانه و زنانه را تهیه کنید. همچنین انواع خوشبو کننده بدن نیز در این فروشگاه وجود دارد که همگی ضمانت اصالت کالا و قیمت بسیار مناسبی دارند. با این توضیح، تردید را کنار بگذارید و برای خرید دست به کار شوید. در پایان نیز نظر و پیشنهادتان را برایمان بنویسید.

دیدگاه‌ها 8553بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه