تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

راهنمای انتخاب عطر متناسب با هر فصل سال

زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
راهنمای انتخاب عطر متناسب با هر فصل سال

انتخاب رایحه‌ای که برازنده شما باشد و استفاده از آن، تمایزی چشمگیر نسبت به سایرین را در شما ایجاد کند کار راحت و ساده‌ای نیست. به غیر از سلیقه شخصی که در انتخاب عطر دارید، عوامل دیگری نیز در انتخاب عطری با رایحه دلپذیر تاثیر دارند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها فصل‌های سال است.

اگر به عطر و رایحه‌های خوشبو علاقه داشته باشید حتما شنیده‌اید که می‌گویند درجه حرارت هوا، تاثیر زیادی در استشمام رایحه عطر دارد. برای نمونه هوای گرم رایحه یک عطر را تقویت می‌کند، از طرف دیگر هوای سرد نیز ماندگاری عطر را بیشتر خواهد کرد. این موارد باعث شده تا مردم در هنگام خرید عطر وسواس زیادی به خرج دهند تا عطری مناسب فصل خریداری کنند.

بیشتر بخوانید: کدام رایحه‌ بیشتر برازنده شخصیت شماست؟

شما هم اگر می‌خواهید رایحه عطرتان روی دیگران بیشترین تاثیر را داشته باشد باید رایحه‌ای را برای عطر خود انتخاب کنید که با فصلی که در آن هستید سازگاری داشته باشد. جالب است بدانید عطر در بعضی موارد شباهت زیادی به پوشاک دارد، لباس زمستان را نباید در روزهای گرم تابستانی بپوشید، این امر در خصوص عطر نیز صدق می‌کند و اگر رایحه‌ای تابستانی را در مهمانی شب چله استفاده کنید به احتمال زیاد افرادی که کنار شما هستند متوجه بوی غیرمنتظره این عطر تابستانی در شب‌های سرد زمستان خواهند شد.

به این ترتیب اگر شما هم از آن دسته آقایان یا بانوانی هستید که شمیم عطر شما زبانزد همگان است پیشنهاد می‌کنیم برای آگاهی بیشتر، راهنمای انتخاب عطر مناسبِ هر فصل را که در ادامه به آن پرداخته شده است، مطالعه کنید:

  • بهار

خانواده‌ عطرهای بهاره: گیاهی (مشاهده و خرید عطر بهاری)

عطرهای بهاری

بهار فصل تازگی، شکوفایی و شادابی است. پس از شب‌های سرد و طولانی زمستان، روزهای گرم بهاری شروع می‌شود تا این هوای خوش را به فال نیک بگیرید و با رایحه‌ای گرم و بهاری به استقبال طبیعت بروید.

رایحه‌هایی ملایم و تازه برازنده فصل بهار هستند با این حساب در حین انتخاب عطر برای بهار به دنبال عطر و ادکلن‌هایی که رایحه‌های گیاهان در آن‌ها وجود داشته باشد نظیر نعنا، ریحان، شکوفه پرتقال و رایحه‌هایی از این دست بگردید.

  • تابستان

خانواده‌عطرهای تابستانی: گل‌ها (مشاهده و خرید عطر تابستانی)

عطرهای تابستانی

تابستان فصل میوه‌های رسیده، تعطیلات و خوشگذرانی در هوای گرم و آفتابی است. با این حساب باید در حین انتخاب رایحه مناسب در عطر‌های تابستان، به دنبال رایحه‌‌ای باشید که تمایز خوبی با هوای گرم تابستان داشته باشد.

رایحه‌های خنک و تازه برای عطرِ تابستانی شما گزینه خوبی خواهند بود. لازم به ذکر است که عطرها در تابستان با توجه به گرمای هوا، رایحه‌ای قوی‌تر پیدا می‌کنند در نتیجه پیشنهاد می‌‌کنیم در حین اسپری کردن عطر یا ادکلن این نکته را در روزهای گرم تابستان توجه کنید.

رایحه گل‌ رز، یاسمن، ترنج، گل ابریشم، شکوفه پرتقال و سایر رایحه‌های گیاهی را می‌توان در عطرهای تابستانی پیدا کرد.

  • پاییز

خانواده عطرهای پاییزی: چوبی (مشاهده و خرید عطر پاییزی)

عطرهای پاییزی

با رسیدن فصل پاییز شاهد کاهش دما هستیم، پاییز فصل کار و تلاش است و کم‌کم باید پذیرای هوای سرد و برگریزان پاییز شوید. عطر و ادکلن‌هایی که در آن‌ها از رایحه‌های چوبی استفاده شده‌ گزینه خوبی برای بانوان و آقایان در فصل پاییز است.

مشام انسان در پاییز تمایل بیشتری به رایحه‌های گرم دارد و به همین دلیل در انتخاب عطر پاییزی خود به دنبال محصولاتی باشید که پایه رایحه اصلی‌‌ آن‌ها چوبی باشد. نعناع هندی، گیاه خس‌خس، عنبر و بلوط را می‌توان از مواردی دانست که رایحه‌ آن‌ را در عطرهای پاییزی پیدا می‌کنیم.

  • زمستان

خانواده عطرهای زمستانی: آسیایی (مشاهده و خرید عطر زمستانی)

عطرهای زمستانی

زمستان حال و هوای خاص خود را دارد، از یک طرف هوای سرد انسان را به ماندن در منزل ترغیب می‌کند و از طرف دیگر شب‌های بلند زمستانی حوصله را سرمی‌برند و تمایل پیدا می‌کنید که برای تغییر حال و هوا هم که شده سرمای سخت زمستان را به جان بخرید و از منزل بیرون بزنید.

جالب است بدانید رایحه‌های زمستانی یکی از محبوب‌ترین رایحه‌ها را در بین عطرها دارند. دلیل این امر را نیز می‌توان در درجه هوای سرد روزهای زمستانی یافت. هوای سرد باعث می‌شود تا ادکلن یا عطری که به لباس خود زده‌اید با ملایمت تبخیر شده و اثرگذاری دلنشینی داشته باشد.

از طرف دیگر در فصل زمستان تحرک انسان نیز کمتر است و این امر باعث می‌شود تا رایحه‌ عطر یا ادکلن شما دیرتر در فضا پخش شود. رایحه‌های دارچین، عود، عنبر و ادویه‌ها را می‌توان از ترکیباتی دانست که در عطر‌ و ادکلن‌های فصل زمستان شاهد آن‌ها هستیم.

در پایان پیشنهاد می‌‌کنیم اگر شما هم تجربه خوب و مفیدی در زمینه انتخاب رایحه مناسبِ هر فصل دارید در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: Fragrances ۱ دیدگاه 7552بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه