مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! «لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها»

مراقبت از پوست قبل از عروسی برای تجربه پوستی درخشان

زمان تقریبی مطالعه: ۶ دقیقه
مراقبت از پوست قبل از عروسی برای تجربه پوستی درخشان

عروسی برای تمام یا اکثر دختران با احساس خوبی همراه است؛ اما سختی‌هایی را به همراه دارد. باید حواستان باشد که جشن، لباس، میکاپ و عکس‌ها طبق برنامه و عالی باشند. این همه کار به اعصاب آدم فشار وارد می‌کند و شما دچار استرس می‌شوید. یکی از عوارض استرس جوش‌های بزرگ و دردناک هستند. استرس پوست را کدر می‌کند و باعث تیرگی زیر چشم می‌شود.این عوارض یعنی ممکن است شما در شب عروسی زیبا نباشید. در این شرایط سخت چاره چیست؟ چاره همراهی شما با ماست. در ادامه ما قرار است شما را با 10 نکته مراقبت از پوست قبل از عروسی برای پوستی درخشان آشنا کنیم.

آماده باشید

مراقبت از پوست قبل از عروسی آماده باشید

نکته مهمی که در مراقبت از پوست قبل از عروسی باید بدانید این است، آماده باشید. پوست زیبا، شفاف و سالم یک شبه به‌وجود نمی‌آید. شما باید چند ماه قبل از تاریخ عروسی مراقبت را آغاز کنید. در این مدت باید تغذیه، خواب و دیگر فاکتورهایی که روی پوست اثر دارند را رعایت کنید تا در شب عروسی بدرخشید. در این مدت می‌توانید با پزشک یا مشاور زیبایی مشورت کنید.

محصولات مفید را بشناسید

محصولات مراقبت از پوست قبل از عروسی را بشناسید

آرایش شما به عهده آرایشگر است؛ اما فراموش نکنید که این شما هستید که محصولات را استفاده می‌کنید. این نکته باید باعث شود شما به محصولاتی که آرایشگر انتخاب می‌کند دقت کنید. نصیحت ما را اشتباه متوجه نشوید. آرایشگران محصولات مرغوبی انتخاب می‌کنند؛ اما امکان دارد این محصولات با پوست شما مطابقت نداشته باشد و باعث آسیب شود. برای جلوگیری از این حادثه بهتر است چند روز قبل از عروسی محصولی که آرایشگر قصد استفاده دارد را تست کنید؛ اگر پوستتان با هر کدام از این محصولات مشکلی داشت، قبل از عروسی آن را تغییر دهید. حتی اگر سلیقه شما با آرایشگر درباره کرم پودر یا سایه متفاوت است، به استفاده از محصول مد نظرتان پافشاری کنید.

با متخصص مشورت کنید

برای مراقبت از پوست قبل از عروسی با متخصص مشورت کنید

افرادی که پوست مستعد جوش دارند در برابر استرس بیشتر آسیب می‌بینند. افرادی که پوست حساس دارند و نمی‌توانند از هر مارک و هر محصولی استفاده کنند، در معرض خطر هستند؛ پس این افراد باید با متخصص پوست مشورت کنند تا بهترین محصول برای پوستشان را شناسایی کنند. متخصص علاوه بر محصولات، رژیم غذایی که برای پوست شما مفید است را شناسایی کرده و به شما معرفی می‌کند. مراجعه مرتب به متخصص قبل از عروسی یکی از مراحل مهم در مراقبت از پوست قبل از عروسی است؛ پس آن را فراموش نکنید.

از نور خورشید فاصله بگیرید

از نور خورشید فاصله بگیرید

بهتر از چند هفته مانده به عروسی را در معرض خورشید نباشید. ممکن است این تذکر را جدی نگیرید؛ اما این توصیه بسیار مهم است. نور مستقیم خورشید پوست را برنزه می‌کند؛ اما نه به آن شکلی که شما در نظر دارید. نور خورشید پوست را به شکل ناهموار برنزه می‌کند و ممکن است شما با پوستی که ردهای برنزه و سفید دارد در عروسی خود شرکت کنید. علاوه بر این مشکل، نور خورشید اشعه‌های مضری دارد که پوست را کدر و خسته نشان می‌دهد. برای این مرحله مراقبت از پوست قبل از عروسی کرم ضدآفتاب را روزانه استفاده کنید حتی زمانی که در خانه هستید. هر چند ساعت یک بار هم کرم را تجدید کنید.

روتین مراقبت از پوست را به‌طور منظم ادامه دهید

مراقبت‌های روزانه را فراموش نکنید

افرادی که پوست خوب و نسبتاً بدون نقص دارند یک شبه آن را به دست نیاورده‌اند. آن‌ها روزانه و شبانه از پوست خود مراقبت کرده‌اند. انواع درمان‌ها و ماسک‌ها را استفاده کرده‌اند و شما فقط نتیجه آن را می‌بینید. برای اینکه شما هم پوستی صاف و شفاف داشته باشید، باید روتینی منظم را انتخاب کنید و به آن وفادار باشید. روتین شما باید شامل درمان مشکلات پوستی، انواع ماسک‌ها، کرم‌های روزانه و شبانه باشد؛ اگر روتین را به یک هرم تشبیه کنیم در بالای این هرم ضدآفتاب‌ها و مرطوب‌کننده‌ها قرار می‌گیرند. استفاده از ماسک‌ها هفته‌ای و کرم‌ها روزانه است؛ پس روتین را بسته به نیاز پوست خود انتخاب و رعایت کنید.

از ویتامین C استفاده کنید

برای مراقبت از پوست قبل از عروسی از ویتامین سی استفاده کنید

اگر اهل تحقیق و جست‌وجو درباره پوست باشید، از نقش مهم ویتامین C آگاهی دارید. این ویتامین در مراقبت از پوست قبل از عروسی نقش پررنگی دارد. ویتامین سی آنتی اکسیدانی قوی است؛ یعنی دربرابر هر آسیبی شما را ایمن می‌کند. این آسیب‌ها شامل چروک‌ها، نور خوشید و آلودگی‌های محیط می‌شود. این ویتامین ماده مغذی و ضدالتهابی فوق‌العاده است که برای بهبود رنگ و بافت پوست مفید است. این ماده به آبرسانی بهتر پوست و کاهش فعال علائم پیری کمک می‌کند. برای بهره‌مندی از این خواص، سرم صورت حاوی ویتامین سی انتخاب کنید.

ابزار مراقبت از پوست مناسب انتخاب کنید

ابزار مراقبت از پوست مناسب انتخاب کنید

داشتن ابزار مناسب برای مراقبت از پوست قبل از عروسی الزامی است. ابزار مناسب شامل محصولات مراقبتی و لوازم ماساژ صورت می‌شود. بعد از استفاده از مرطوب‌کننده از غلطک گواشا یا غلطک یشم استفاده کنید. این لوازم به نفوذ مواد به عمق پوست کمک می‌کنند و گردش خون را بهبود می‌بخشند. بهترشدن گردش خون در پوست باعث درخشش و صاف‌شدن پوست شما می‌شود. برای رسیدن به چنین نتیجه‌ای حدود 5 دقیقه پوستتان را به‌آرامی با غلطک ماساژ دهید. بلافاصله بعد از استفاده از این محصولات احساس برافروختگی خواهید داشت؛ اما نگران نباشید این روتینی طبیعی برای داشتن پوستی درخشان و صاف است. در مقاله زیر برخی از خواص غلتک یشم را برایتان آورده‌ایم.

لایه ‌برداری فراموش نشود

لایه ‌برداری فراموش نشود

لایه برداری پوست علاوه ‌بر پاکسازی عمیق پوست، درخشش و شادابی را به شما هدیه می‌دهد. پوست لایه برداری شده منافذی خالی از آلودگی‌ها دارد و اجازه نفس‌کشیدن دارد. این پوست‌ها رنگ و بافتی سالم‌تر، بهتر و زیباتر خواهند داشت. فراموش نکنید که لایه‌برداری فقط مخصوص صورت نیست. شما باید بدنتان را هم لایه‌برداری کنید. لایه‌برداری صورت و بدن 2 مرتبه در هفته برای تمیزشدن و درخشان‌شدن پوستتان کافی است. درصورتی که نتوانسته‌اید اسکراب مناسب پوست خود را پیدا کنید، با متخصص مشورت کنید.

درونتان را زیبا کنید تا بیرونتان هم زیبا شود

درونتان را زیبا کنید تا بیرونتان هم زیبا شود

زیبایی دو بال دارد. ظاهر و درون. شما نباید از بدن ناسالم انتظار ظاهری زیبا داشته باشید. امکان ندارد که از درون حالتان خوب باشد و نمود آن از ظاهرتان مشخص نشود. برای داشتن درونی زیبا و سالم، سالم بخورید و از غذاهای ناسالم مانند چیپس، شکلات یا نوشابه‌های گازدار پرهیز کنید. این مواد با احتمال زیاد باعث تولید بیش از حد سبوم می‌شوند؛ در نتیجه شما به آکنه دچار می‌شوید. سبزیجات و میوه‌ها را در رژیم غذایی خود قرار دهید؛ اما افراط نکنید.

شما باید در تغییر رژیم غذایی محتاط باشید و برای کاهش وزن تغییرات شدیدی در رژیم غذایی خود ایجاد نکنید چراکه احتمال دارد نتیجه معکوس بگیرید و عوض کاهش وزن، اضافه وزن داشته باشید. یکی از اقدامات مفید دیگر برای داشتن پوستی سالم ورزش است. پیشنهاد ما یوگا است. این ورزش به شما کمک می‌کند استرس خود را کنترل کنید و پوستی درخشان داشته باشید. مهم‌ترین نکته برای درون زیبا این است، سعی کنید همیشه هیدراته بمانید. هیچ چیز مانند آب برای دفع سموم در بدن شما مؤثر نیست؛ اگر از نوشیدن آب خسته می‌شوید، با درست‌کردن آب میوه خود را تقویت کنید.

خوب و کافی بخوابید

خوب و کافی بخوابید

بخوابید تا پوستی درخشان داشته باشید. ممکن است این توصیه ما شعارگونه به‌نظر برسد؛ اما عین حقیقت است. اثری که خوابیدن در ترمیم پوست دارد با هیچ دارو و کرمی برابری نمی‌کند. داشتن خواب مفید و آرام حلقه کبود زیر چشم را محو می‌کند. هنگام خواب تنفس به آرام‌ترین حالت خود می‌رسد؛ پس سیستم عصبی شما آرام می‌شود. این تنفس آرام به کاهش استرس کمک می‌کند. برای استفاده از خواص خواب باید شبانه حداقل 8 ساعت خواب آرام داشته باشید. حالت بدن در خواب مهم است بعضی افراد به گونه‌ای می‌خوابند که پوستشان با بالش اصطکاک دارد. این افراد یا افرادی که ترس از خراب‌شدن پوست دارند، بهتر است از روبالشی ساتن استفاده کنند.

سخن پایانی

امیدواریم با روش‌هایی که برایتان گفتیم بتوانید خاطره خوشی از میکاپ عروسی‌تان داشته باشید و پوستتان بیشتر از همیشه بدرخشد. اگر در این زمینه تجربه‌ای دارید، خوشحال می‌شویم با ما در میان بگذارید. برا تهیه لوازم آرایشی و بهداشتی مخصوص جشن عروسی هم می‌توانید به فروشگاه اینترنتی اردمی سری بزنید. اینجا مرجع تخصصی محصولات آرایشی و بهداشتی و تندرستی است و بهترین برندها را با بهترین قیمت‌ها به شما عرضه می‌کند.

دیدگاه‌ها 5445بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>