تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

فواید اسکراب صورت چیست؟ چرا صورتمان را اسکراب کنیم؟

فواید اسکراب صورت چیست؟ چرا صورتمان را اسکراب کنیم؟

یکی از آرزوهای همه ما، چا خانم باشیم و چه آقا، داشتن پوست یکدست و صاف و درخشنده است. صورتی که عاری از هرگونه جوش و لکه باشد، ایدئال همه افراد جامعه است. خیلی‌ها تصور می‌کنند داشتن چنین پوستی خیلی دور از تصور است؛ در حالی که با رعایت چند اصل ساده می‌توان صاحب چنین پوستی بود. یکی از راه‌های ساده برای داشتن پوست صاف و یکدست، اسکراب پوست است. نظرتان چیست در این مقاله با فواید و مزایای اسکراب صورت آشنا شوید؟ اگر موافقید، همراه ما باشید.

فواید اسکراب صورت چیست؟

گفتیم که یکی از راه‌های داشتن پوست یکدست و صاف و درخشان، استفاده منظم از اسکراب است. حال با هم بررسی می‌کنیم که فواید اسکراب صورت چیست.

پوست شما را تمیز می‌کند

پوست را شفاف می‌کند

اولین گزینه از فواید اسکراب صورت این است که پوست شما را تمیز می‌کند. شاید از خودتان بپرسید که مگر این کار را شوینده‌ها انجام نمی‌دهند؟ در پاسخ باید گفت که کاری که اسکراب برای تمیزی پوست انجام می‌دهد بسیار فراتر و عمیق‌تر از شوینده معمولی است. اسکراب به همه منافذ پوست شما نفوذ می‌کند و آن را کاملاً از هر نوع آلودگی یا باقی‌مانده لوازم آرایش پاک می‌کند.

پوست مرده را از بین می‌برد

از بین بردن سلول های مرده

یکی دیگر از فواید اسکراب صورت این است که به‌خوبی می‌تواند پوست مرده را از بین ببرد. می‌دانید که پوست در طول روز با آسیب‌های فراوانی روبه‌رو است. از آلودگی‌های محیطی گرفته تا بازسازی طبیعی پوست، همه باعث ایجاد سلول‌های مرده روی پوست می‌شود. تجمع سلول‌های مرده روی پوست چند پیامد ناخوشایند دارد. اولین پیامد آن، کدرشدن پوست است. این موضوع باعث می‌شود، صورت جوانی و شادابی خود را از دست بدهد.

پیامد دیگر تجمع سلول‌های مرده روی پوست، مسدودشدن منافذ پوست است. بستن منافذ هم از سویی باعث بروز جوش می‌ود و از سوی دیگر مانع از تنفس طبیعی پوست می‌شود. وقتی پوست نتواند به‌خوبی اکسیژن دریافت کند، به‌راحتی پیر و چروکیده می‌شود. اسکراب با داشتن دانه‌های زبر و ریز، همه سلول‌های مرده را از روی پوست شما برمی‌دارد و درنتیجه زمینه را برای تنفس بهتر پوست فراهم می‌کند.

پوست را شفاف می‌کند

تمیز شدن پوست با اسکراب

نتیجه نهایی اسکراب و اصلی‌ترین فواید اسکراب صورت این است که پوست را شفاف می‌کند. واضح و روشن است که پس از تمیز شدن پوست و از بین رفتن سلول های مرده، پوستی درخشان و شفاف هدیه بگیرید. این پوست، مخصوصاً در روزهای سرد پاییزی، دیگر پوسته‌پوسته نیست و صاف و یکدست است.

نکات مهم قبل از اسکراب پوست

  • قبل از اینکه بخواهید سراغ هر ماده اسکرابی برای پوست صورت خود بروید، نوع پوستتان را بشناسید.
  • اگر پوستتان خشک است، تعداد دفعات اسکراب را کاهش دهید و از سوی دیگر از اسکراب‌های ملایم‌تر استفاده کنید.
  • اگر پوستتان حساس است، هرگز بدون مشورت متخصص یا پزشک، سراغ هیچ محصولی نروید.
  • این نکته را در نظر داشته باشید که اسکراب از لایه بردارها قوی‌تر عمل می‌کند و ممکن است پوست حساس شما را تحریک کند.
  • برای بهره‌بردن از مزایا و فواید اسکراب حتماً به برند سازنده و مواد تشکیل‌دهنده محصول انتخابی‌تان توجه کنید.
  • استفاده از اسکراب تقلبی یا مجهول‌الهویه نه‌تنها سودی برای پوست شما ندارد، بلکه ممکن است آسیب جدی به پوستتان وارد کند.
  • همیشه از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید.
  • قبل از استفاده از اسکراب روی پوست صورتتان، مقدار کمی از آن را توی گودی آرنجتان امتحان کنید. اگر حساسیتی ایجاد نکرد، آن را به پوستتان بزنید.
  • به‌محض اینکه ذره‌ای احساس سوزش یا خارش یا قرمزی روی پوستتان داشتید، اسکراب را بشویید.
  • همیشه طبق دستور العمل بروشور عمل کنید و مدت بیشتر از حدی که مشخص شده، اسکراب را روی پوستتان نگه ندارید.
  • برای تعیین تعداد دفعات استفاده از اسکراب، حتماً با متخصص مشورت کنید.

سخن پایانی

در این مقاله با شما درباره فواید اسکراب پوست صورت صحبت کردیم. همچنین گفتیم رمز موفقیت در استفاده از اسکراب این است که از محصول معتبر و اصل استفاده کنید.  برای اینکه محصول مطمئنی برای خود تهیه کنید، پیشنهاد می‌کنیم به فروشگاه اینترنتی اردمی، مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی سری بزنید. یکی از مزایای خرید از این فروشگاه، بهره‌مندی رایگان از مشاوران باتجربه پوست و مو است. به این منظور می‌توانید در ساعات اداری با شماره تلفن درج شده بالای سایت تماس بگیرید. شما چه فواید دیگری برای اسکراب م شناسید؟ از چه محصولاتی استفاده می‌کنید؟ چه روشی را توصیه می‌کنید که بهره‌وری این محصول بیشتر شود؟ در بخش نظرات با ما و مخاطبان این صفحه در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها 6268بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه