تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

سلامت و زیبایی پوست را در آشپزخانه به خود هدیه دهید

زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه
سلامت و زیبایی پوست را در آشپزخانه به خود هدیه دهید

مواد غذایی موجود در آشپرخانه، به غیر از خوراکی می‌توانند استفاده‌های دیگری نیز برای سلامت شما داشته باشند. جالب است بدانید با استفاده از خوراکی‌های داخل آشپزخانه می‌توانید ترکیبات زیادی را برای سلامت و زیبایی پوست و بدن خود درست کنید که استفاده از آن‌ها، صدمه‌‌ای نیز به شما نمی‌رسانند.

به این ترتیب اگر شما هم طرفدار استفاده از مواد طبیعی برای مراقبت از پوست و مو هستید بهتر است نکات زیبایی پوست با استفاده از مواد حاضر در آشپزخانه را در این مقاله دنبال کنید.

۱- ماسک درخشان کننده پوست صورت

ماسک درخشان کننده پوست صورت

تاکنون به این فکر کرده‌ بودید که صبحانه خود را به جای اینکه میل کنید روی صورت بمالید؟

این گفته ممکن است در نگاه اول بامزه به‌نظر برسد اما باور کنید حرف ما کاملاً جدی است. زرده و سفیده تخم‌مرغ را ترکیب کرده یا اینکه سفیده تخم‌مرغ را با ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید. سپس به غیر از چشم‌ها سایر قسمت‌های پوست را با مخلوط به‌دست آمده پوشش داده و اجازه دهید ۵ تا ۱۰ دقیقه روی پوست بماند.

در نهایت نیز صورت خود را با آب ولرم بشویید. سفیده تخم‌مرغ باعث استحکام و قوام پوست می‌شود، ترکیب سفیده و زرده تخم‌مرغ نیز به پوست مواد مغذی می‌رساند و باعث آبرسانی پوست خواهد شد.

پیشنهاد می‌کنیم اگر پوست شما چرب است از سفیده تخم‌مرغ استفاده ‌کنید و اگر پوست خشکی دارید ترکیب سفیده و زرده تخم‌مرغ را روی پوست بمالید. این ترکیب ساده و آسان پوست شما را جوان و شاداب خواهد کرد. برای اثربخشی بیشتر، توصیه می‌شود هر هفته‌ یا نهایتا هر دو هفته این ترکیب را روی صورت بمالید. مطمئن باشید پس از مشاهده نتیجه از کار خود پشیمان نخواهید شد.

۲- پاک کننده آرایش صورت

 آرایش چهره را با روغن‌های طبیعی پاک کنید

آیا می‌دانستید می‌توان آرایش چهره را با روغن نارگیل یا زیتون پاک کرد؟

این روغن‌ها خاصیت‌های مفیدی برای پوست و بدن دارند و در نتیجه به جای استفاده از این روغن‌ها برای پخت غذا می‌توان از آن‌ها برای مراقبت از پوست صورت نیز کمک گرفت.

اگر پوست صورت شما خشک است، با روغن نارگیل پوست صورت را به مدت ۱ یا دو دقیقه ماساژ دهید، این کار باعث پاک کردن مواد آرایشی از روی پوست می‌شود. برای انجام این کار از اسفنج آرایشی نیز می‌توانید کمک بگیرید. سپس با یک دستمال تمیز که آغشته به آب ولرم است به آرامی صورت خود را از روغن و باقیمانده‌های آرایش پاک کنید.

جالب است بدانید روغن نارگیل برای چشم‌های حساس نیز مناسب است. روغن‌‌های طبیعی تعامل بسیار خوبی با پوست دارند و باعث نرم شدن پوست و آبرسانی آن می‌شوند. پاک کردن این روغن‌ها نیز به کمک یک دستمال نرم باعث می‌شود تا پوست لایه‌برداری شود و در نتیجه شادابی و طراوت بیشتری داشته باشد.

۳- کاندیشنر جوان کننده مو

کاندیشنر جوان کننده مو

تاکنون به این فکر کرده‌اید که در داخل آشپزخانه منزل خود کاندیشنر بسیار خوبی برای گیسوان شما وجود دارد؟

یک موز رسیده و یک آوکادو را حسابی له کنید تا حالتی خمیری داشته باشد، سپس یک قاشق غذاخوری روغن آفتاب‌گردان و یک قاشق غذاخوری عسل به خمیر موجود اضافه کنید. پس از این‌که استحمام کردید،‌ این ترکیب را روی موهای خود بمالید و شانه کنید تا به تمامی قسمت‌های مو پخش شود. در نهایت سر خود را در یک کیسه پلاستیکی قرار داده و حوله حمام را روی این کیسه پلاستیکی بکشید.

اجازه دهید موها در همین حالت حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه باقی بمانند. در نهایت نیز گیسوان خود را بشویید. این کار باعث می‌شود موهای کمند شما حالتی شاداب و درخشان داشته باشند.

۴- اسکراب بدن

اسکراب بدن

درست است که مصرف شکر به میزان زیاد توصیه نمی‌شود اما باز هم در تمامی آشپزخانه‌ها شکر حضور دارد. جالب است بدانید با استفاده از شکر می‌توانید یک اسکراب بدن شیرین و کارآمد درست کنید.

برای این کار کافیست تا ۳ قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای یا شکر سفید را با ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون یا نارگیل مخلوط کنید. سپس چند قطره گلاب به ترکیب ایجاد شده اضافه کنید تا خوش‌عطر شود. این اسکراب خانگی را چند دقیقه‌ای روی پوست تمامی قسمت‌‌های بدن خود بمالید و سپس دوش آب گرم بگیرید. این کار باعث لایه‌برداری پوست و در نتیجه شادابی آن خواهد شد.

۵- ماسک شاداب کننده پوست صورت

با آوکادو پوستی شاداب داشته باشید

آوکادو سرشار از ویتامین‌ و چربی‌های طبیعی است. از طرف دیگر روغن آوکادو خاصیت آبرسانی خوبی نیز برای پوست دارد. نصف یک آوکادو رسیده را له کنید و یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل، روغن زیتون یا روغن بادام به آن اضافه کنید. سپس این ترکیب را روی صورت بمالید و اجازه دهید حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه باقی بماند، سپس صورت را با آب ولرم بشویید. این ترکیب خانگی و آسان باعث التیام پوست‌های خشک می‌شود و مواد مغذی را به پوست می‌رساند. پیشنهاد می‌کنیم این ترکیب را روی پوست ناحیه گردن نیز استفاده کنید.

۶- رفع کننده پف و تیرگی زیر چشم

رفع پف و تیرگی زیر چشم

خیار را به صورت حلقوی برش زده و در حالی که دراز کشیده‌اید یک تکه از آن را روی چشم‌ها قرار دهید، (در این حالت باید چشم‌ها بسته باشد.) اجازه دهید خیار به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی چشم‌ شما باقی بماند. در نهایت نیز چشم‌ها را با آب سرد بشویید. جالب است بدانید خیار خاصیت بسیار خوبی برای کاهش پف چشم‌ها دارد. از طرف دیگر خیار باعث تازه‌سازی پوست ناحیه دور چشم نیز می‌شود.

استفاده از حلقه‌های سیب‌زمینی نیز برای از بین بردن پف چشم‌ها مناسب است، این کار باعث کاهش سیاهی زیر چشم‌ها نیز خواهد شد.

ترکیب جالب دیگری نیز وجود دارد که اشاره به آن خالی از لطف نیست. دو کیسه چای سبز را داخل آب گرم قرار دهید، سپس کیسه چای را از آب گرم خارج کرده و اجازه دهید تا کاملا سرد شود. در نهایت زمانی که چشم‌های شما بسته است و دراز کشیده‌اید کیسه چای سبز را روی چشم‌ها به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قرار دهید. در نهایت نیز چشم‌ها را با آب سرد بشویید. اگر این کار را به صورت منظم انجام دهید برای همیشه از شر سیاهی زیر چشم‌ها خلاص خواهید شد.

۷- رفع کننده سیاهی پوست زیربغل

سیاهی پوست زیربغل

یک قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه را با یک قاشق چای‌خوری آب لیمو مخلوط کرده و ترکیب به‌دست آمده را روی ناحیه زیربغل به مدت ۱۰ دقیقه در حالی‌که دراز کشیده‌اید قرار دهید، سپس محل را با آب بشویید. لازم به ذکر است اگر به زردچوبه دسترسی نداشتید، می‌توانید از عسل یا حتی ماست نیز با آب لیمو برای این کار استفاده کنید. اگر در انجام این کار استمرار داشته باشید، سیاهی زیر بغل به حد قابل توجهی کاهش می‌یابد.

۸- تقویت کننده ناخن‌ها

تقویت ناخن‌ها

انگشتان دست خود را در آب لیمو یا شیر به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه قرار دهید، سپس انگشت‌ها را بشویید و روی ناخن‌های دست روغن زیتون یا نارگیل بزنید و کوتیکول ناخن‌ها را ماساژ دهید. اگر چندین بار این کار را انجام دهید شاهد استحکام و تقویت ناخن‌ها خواهید بود.

پیشنهاد می‌کنیم همیشه در حین شستشوی ظرف‌ها از دستکش استفاده کنید. این کار باعث جلوگیری از رسیدن مواد شیمیایی موجود در شوینده‌ها به ناخن‌های شما خواهد شد.

همان‌‌گونه که مشاهده کردید، به راحتی با موادی که در هر آشپزخانه‌ای پیدا می‌شود می‌توانیم ترکیبات مختلفی را برای سلامت و زیبایی پوست درست کنیم. پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم تجربه مفیدی در این زمینه دارید در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: Beautyandtips دیدگاه‌ها 6260بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه