تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

عادت های ناپسند که دشمن زیبایی شما هستند

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
عادت های ناپسند که دشمن زیبایی شما هستند

با نزدیک‌شدن به سال نو، خیلی افراد به دنبال نو کردن وسایل منزل و محل کار خود هستند. برخی برای سال پیش رو برنامه می‌ریزند. عده‌ای با مشاوره و راهنمایی افراد باتجربه و موفق، نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی می‌کنند. همه این کارها کمک می‌کند که رفتارهای مثبت را در سال پیش رو تقویت کرده و دور رفتارهای منفی را خط بکشند. برخی از این رفتارها به زیبایی و سلامت جسم مربوط می‌شود. ما در این نوشته قرار است درباره عادت‌هایی صحبت کنیم که سلامتی و زیبایی شما را به خطر می‌اندازد. همراه ما شوید با عادت های ناپسند که دشمن سلامتی شما هستند.

جویدن لب

جویدن لب

جویدن لب یا کندن پوست آن عادتی است که معمولاً همه افراد در لحظات پراسترس خود انجام می‌دهند. علاوه بر این عادت لیس زدن لب نیز به امری طبیعی بین بسیاری افراد تبدیل شده است. این دو کار به‌شدت به زیبایی و سلامت پوست آسیب می‌رساند. علت غلط‌بودن کندن پوست لب، آسیب‌دیدن غشای آن، احتمال بروز خونریزی و عفونت و… است.

البته برخی افراد گمان می کنند لیس زدن لب به رطوبت‌رسانی آن کمک می‌کند. در حالی که این تصور بسیار اشتباه است. این کار فقط باعث خشکی بیشتر پوست لب می‌شود. به جای این کار بهتر است از بالم لب استفاده کنید. بالم لب با ترکیبات مفیدش، به تغذیه و جوان‌سازی پوست لب کمک می‌کند.

جویدن ناخن

عادت های ناپسند جویدن ناخن

یکی از عادت های ناپسند که بسیاری افراد از کودکی تا بزرگسالی به آن مبتلا می‌شوند، جویدن ناخن است. این عادت نه‌تنها به زیبایی ظاهر دست‌ها آسیب می‌زند، بلکه دشمن سلامتی افراد هم هست. علت این کار ممکن است استرس یا هر چیز دیگری باشد که با مشورت روان‌شناس به‌راحتی درمان می‌شود. البته راه‌های دیگری هم برای ترک این عادت هست که ما در مقاله زیر آن‌ها را به تفصیل آورده‌ایم.

ترکاندن جوش

ترکاندن جوش

یکی دیگر از عادت های ناپسند که دشمن سلامتی شماست، ترکاندن جوش صورت و تخلیه آن است. این کار را برخی افراد انجام می‌دهند با این تصور که اگر محتویات داخل جوش را خارج کنند، جوششان زودتر خوب می‌شود. این در صورتی است که با این کار مواد عفونی داخل روزنه‌های پوستی، در سطح پوست منتشر شده و باعث عفونت سایر روزنه‌ها نیز می‌شود.

بهتر است به جای این کار، با مشورت کارشناس پوست، از بهترین کرم ضد جوش یا هر محصول دیگری استفاده کنید.

بازی با مو

بازی با مو

یکی دیگر از عادت های ناپسند دشمن سلامتی شما، بازی با موهایتان است. برخی افراد هنگام مطالعه، تماشای تلویزیون یا صحبت‌کردن با دیگران، موهای خود را دور انگشت می‌پیچند یا آن‌ها را می‌کشند. در برخی مواقع نیز آن‌ها را به مرور از ریشه درمی‌آورند. این کارها به بروز موخوره، ازبین‌رفتن کراتین مو و خشک و وزشدن آن منجر می‌شود. کندن مو نیز به نابودی فولیکول مو و کچلی آن ناحیه از سر می‌انجامد.

مالیدن چشم

مالیدن چشم

یکی دیگر از عادت های ناپسند که برخی افراد به آن دچار هستند، مالیدن چشم است. این کار به چند دلیل به سلامت و زیبایی چشم شما آسیب می‌رساند. نخست اینکه پوست و مویرگ‌های اطراف چشم بسیار نازک و حساس هستند. مالیدن چشم باعث پاره‌شدن مویرگ‌ها و تیره نشان دادن پوست اطراف چشم می‌شود. همچنین این کار به بروز چین و چروک نیز می‌انجامد.

البته آنچه بیش از این‌ها مهم است و با سلامت چشم ارتباط مستقیم دارد، خطر آلوده‌شدن چشم و بروز عفونت است. تماس دست، مخصوصاً اگر آلوده باشد، به‌تنهایی برای انتقال آلودگی به چشم کافی است. حال اگر این کار با مالیدن چشم همراه شود، آلودگی به سرعت و حجم بیشتری وارد چشم می‌شود.

دیر خوابیدن

عادت های ناپسند دیر خوابیدن

این روزها که دنیای ارتباطات رنگ‌وبوی دیگری گرفته است، سبک زندگی افراد و مخصوصاً نوجوانان و جوانان تا حد زیادی عوض شده است. اکثر افراد در این روزگار، ساعات زیادی از شب را بیدار هستند. دیروقت می‌خوابند و اگر شغل یا معذوریت خاصی نداشته باشند، دیروقت از خواب بیدار می‌شوند. این کار هم یکی از عادت های ناپسند است که به مرور زمان به سلامت و زیبایی شما آسیب می‌زند.

در واقع همه اعضای بدن، از جمله پوست، به استراحت نیاز دارد. بهترین زمان استراحت و بازسازی پوست شما بین ساعت 10 شب تا ۲ بامداد است. ساعت ۲ بامداد تا ۵ صبح نیز سایر اعضا از جمله کبد، کلیه، روده، معده و… به دفع سموم و پاکسازی خود می‌پردازند. در زمان بیداری، همه این کارها از نظم و قاعده خودش خارج می‌شود. چشم‌های پف‌کردن و سیاه، پوست افتاده و خسته و کبدهایی که تا حدی نارسایی دارند، محصول دیرخوابیدن افراد هستند.

سخن پایانی

در این مقاله شما را با عادت های ناپسند آشنا کردیم که دشمن سلامتی‌تان هستند. شما برای بهبود پوست و ناخن خود چه برنامه‌هایی دارید؟ پشنهاد می‌کنیم به فروشگاه اینترنتی اردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی سری بزنید و محصولات متناسب با پوست خود را تهیه کنید. تعطیلات نوروز بهترین زمان رسیدگی به پوست شماست.

دیدگاه‌ها 7094بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه