تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

ماسک شب چیست و روش استفاده از این ماسک چگونه است؟

زمان تقریبی مطالعه: ۳ دقیقه
ماسک شب چیست و روش استفاده از این ماسک چگونه است؟

خرید بهترین ماسک صورت و استفاده از آن علاوه بر تأثیر فراوانی که در سلامت پوست صورت دارد، نوعی تفریح لذت بخش نیز محسوب می‌شود. در بین محصولات مختلف سلامت و زیبایی پوست، ماسک ها طرفداران همیشگی خود را دارند. افرادی که سلامت پوستشان برایشان مهم است از هر فرصتی برای افزایش اطلاعات خود برای خرید بهترین ماسک صورت بهره می‌گیرند. در این بین مدتی است که ماسک شب محبوبیت زیادی در میان دیگر ماسک ها پیدا کرده است. در این مقاله می‌خواهیم از ویژگی ها و روش استفاده از ماسک شب بیشتر بدانیم.

علت محبوبیت ماسک شب

علت محبوبیت ماسک شب

همان‌گونه که از نام این ماسک ها پیداست برای استفاده‌های شبانه کاربرد دارند. این محصولات همانند دیگر ماسک هایی که تاکنون استفاده می‌کردیم ترکیبات متفاوتی دارند و با توجه به نوع پوست خود و توقعی که از ماسک دارید حرف اول را در انتخاب بهترین ماسک صورت می‌زند.

در میان تمامی ماسک های صورتی که در بازار موجود است یک تشابه اصلی وجود دارد و آن این است که بیشتر این ماسک ها با هدف آبرسانی پوست ساخته شده‌اند. در نتیجه ماسک شب نیز از این قاعده مستثنی نیست. از آنجایی که این ماسک ها در طول شب روی صورت قرار دارند، در کنار آبرسانی، ترکیبات مفید ماسک فرصت کافی برای نفوذ مؤثر به داخل پوست را پیدا می‌کنند. ویژگی ماسک صورت این است که نسبت به کرم های شبانه غلظت کمتری دارند و استفاده از ماسک شب هنگام خواب، بالشت را چرب و کثیف نمی‌کند.

روش استفاده از ماسک شب

استفاده از ماسک شب

قبل از هر چیز باید ابتدا صورت را کاملاً تمیز و لایه‌برداری کنید. سپس اگر سرم یا لوسیون مخصوصی برای تقویت و سلامت پوست استفاده می‌کنید مقداری از آن را روی صورت بمالید، در نهایت نیز نوبت استفاده از ماسک شب فرا می‌رسد تا تمامی ترکیباتی که روی صورت مالیده‌اید در قسمتی میان ماسک و پوست قرار بگیرند و تا صبح کاملاً جذب شوند. در واقع ویژگی ماسک شب این است که مانند یک سد دفاعی تا صبح روی پوست قرار می‌گیرد و ترکیبات مغذی را به مرور به پوست منتقل می کند. توجه داشته باشید بهترین ماسک صورت شبانه در کنار استمرار در مصرف آن اثربخش است. پیشنهاد می‌کنیم هفته‌ای دو تا سه‌ مرتبه ماسک شب بزنید. در فصل‌های سرد سال که هوا خشک‌تر است، استفاده از ماسک شب بیشتر توصیه می‌شود.

ویژگی ماسک شب و روش نگهداری از آن

ویژگی ماسک شب

نسخه‌ی واحدی در این زمینه نمی‌توان پیچید و بسته به نوع پوست و توقعی که از ماسک دارید باید ماسک را با ترکیباتی انتخاب کنید که نیاز پوست شما را برآورده کند. برای نمونه اگر قصد روشن‌تر کردن رنگ پوست را دارید باید سراغ ماسک‌ روشن کننده و ضد لک بروید. لازم به‌ذکر است ماسک شبی که در ظرف‌های شیشه‌ای فروخته می‌شوند در معرض هوا قرار دارند و ترکیبات این ماسک ها سریع‌تر خشک می‌شود؛ در نتیجه بهتر است سراغ ماسک‌ شبی را بگیرید که در محفظه‌های ضد نفوذ هوا به فروش می‌رسد.

عوارض استفاده از ماسک شب

عوارض استفاده

برای شما از فایده‌های ماسک شب گفتیم و احتمالاً این سؤال در ذهنتان ایجاد شده که آیا ممکن است ماسک شب برای بعضی از افراد ضرر داشته باشد؟ برای پاسخ به این پرسش باید به کارایی ماسک نگاه کنیم. ازآنجایی‌که بیشتر ماسک شب برای آبرسانی و تقویت پوست عرضه می‌شوند، استفاده از آن‌ها ضرری برای غالب پوست‌ها ندارد؛ اما اگر پوست بسیار چربی دارید، باید در انتخاب ماسک شب وسواس بیشتری به خرج دهید. در واقع ماسک شب تمامی ترکیبات را میان لایه‌ای بین پوست و ماسک در طول شب قرار می‌دهد و احتمال ایجاد عارضه‌های پوستی ناشی از چربی بیش از حد را به دنبال دارد.

در نتیجه می‌توان گفت اگر صورت شما پوسته‌پوسته می‌شود و پوستی خشک دارید یا در مناطق سرد و خشک زندگی می‌کنید، ماسک شب بهترین گزینه برای شماست. اما اگر پوست‌ شما بیش از حد چرب می‌شود، بهتر است به جای ماسک شب، از ماسک مخصوص پوست چرب کمک بگیرید.

محصولات پیشنهادی در کنار ماسک شب

محصولات پیشنهادی

مطمئن هستیم با توجه به آنچه از ویژگی ماسک شب گفتیم به‌ این فکر افتاده‌اید که در اولین فرصت سراغ خرید ماسک شب بروید. با این حساب پیشنهاد می‌کنیم در کنار استفاده از ماسک شب، لوسیون‌های دارای رتینول نیز خریداری کنید؛ چرا که ماسک شب خیال شما را از آبرسانی پوست راحت می‌کند؛ اما غالباً ترکیبات ویتامینه و مغذی ندارد. استفاده از محصولات دارای آنتی اکسیدان نیز در کنار ماسک شب توصیه می‌شود.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم تاکنون ماسک های مختلفی را امتحان کرده‌اید؛ ولی باز هم دقیقاً نمی‌دانید از چه نوع ماسکی به عنوان بهترین ماسک صورت استفاده کنید، ضمن مطالعه‌ی مقاله‌ی انواع ماسک صورت چند کاره، سری به فروشگاه اردمی بزنید. در این فروشگاه محصولات متنوعی وجود دارد که توضیح کامل خصوصیات و روش استفاده‌ی هر کدام برای شما آمده است. شما کدام محصول را بیشتر می‌پسندید؟ در بخش نظرات برای ما بنویسید.

منبع: Stylecaster دیدگاه‌ها 22513بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه