تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

انواع ماسک صورت برای پوست های مختلف | کدام ماسک بهتر است؟

زمان تقریبی مطالعه: ۶ دقیقه
انواع ماسک صورت برای پوست های مختلف | کدام ماسک بهتر است؟

همیشه قبل از استفاده از بهترین ماسک صورت، لازم است به نوع و جنس پوست خود توجه کنید. در واقع هدف از استفاده از ماسک صورت، رفع عارضه‌های پوست صورت یا ارتقای سلامت آن است. اگر ماسک صورت به‌درستی انتخاب یا استفاده نشود، نه‌تنها سودمند نیست، بلکه ممکن است به پوست شما آسیب بزند. در این مقاله قانون کلی استفاده از انواع ماسک صورت برای  پوست های مختلف را بررسی می‌کنیم.

بایدها و نبایدهای انواع ماسک صورت

بایدها و نبایدهای انواع ماسک صورت

استفاده از بهترین ماسک صورت نیازمند رعایت اصولی است که به ایجاد بهترین نتیجه کمک شایانی می‌کند. فرقی نمی‌کند چه نوع ماسکی استفاده می‌کنید، دانستن قواعد کلی استفاده از آن باعث می‌شود زحمت و زمانتان هدر نرود. در ادامه با این اصول بیشتر آشنا می‌شوید.

  • شستن صورت قبل از استفاده از ماسک

فرقی نمی‌کند از ماسک نقابی استفاده کنید یا پیل آف، ماسکتان دست‌ساز باشد یا از محصولات آماده استفاده کنید، مهم این است که قبل از استفاده از ماسک، صورت خود را بشویید. شستن صورت و تمیز کردن آن باعث می‌شود منافذ پوست از هر نوع لوازم آرایش یا آلودگی پاک شود. به این ترتیب منافذ پوست، می‌توانند به‌خوبی از املاح و مواد مفید بهترین ماسک صورت تغذیه کنند. برای گرفتن نتیجه بهتر توصیه می‌کنیم صورت را با آب ولرم بشویید یا دوش آب گرم بگیرید تا منافذ پوست به‌خوبی باز و تمیز شود.

  • رعایت مدت زمان اصولی استفاده از ماسک

هر کدام از انواع ماسک به زمان خاصی نیاز دارد که روی صورت باشد. این زمان برای اکثر ماسک ها معمولاً بین ۱۰ تا ۲۰ دقیقه است. کوتاه کردن این مدت مانع از جذب مواد مغذی ماسک می‌شود. طولانی‌تر کردن این زمان نیز گاهی خسارات جبران‌ناپذیر به پوست وارد می‌کند. برای مثال باقی‌ماندن ماسک خاک رس برای مدت طولانی روی پوست به خشک و حساس شدن آن منجر می‌شود. به همین دلیل لازم است قبل از استفاده از انواع ماسک صورت برای پوست های مختلف به دستورالعمل آن دقت کنید. دقیقاً طبق همان دستور، زمان کافی و لازم برای باقی ماندن ماسک روی صورت را اعمال کنید.

  • شستن درست صورت بعد از زدن ماسک

برخی از انواع ماسک صورت پس از استفاده به شستن نیاز ندارند و برخی را باید حتماً از روی صورت تمیز کنید. توجه داشته باشید بسیاری از ماسک های صورت مخصوصاً ماسک صورت خانگی، ترکیبات چسبنده‌ای دارند که پس از گذشت مدتی روی پوست خشک می‌شوند. برای تمیز کردن ماسک صورت حتماً از یک دستمال تمیز، نرم و مرطوب (مانند انواع حوله خیس) استفاده کنید. به‌آرامی دستمال را روی صورت بکشید و باقی‌مانده ماسک را از روی آن بردارید. سپس صورت را با آب سرد بشویید. شستن صورت با آب سرد سبب بسته ‌شدن منافذ پوست و حبس مواد مفید ماسک در روزنه‌های آن می‌شود.

  • رعایت اعتدال در استفاده از ماسک صورت

برای گرفتن نتیجه بهتر و بیشتر از ماسک صورت لازم نیست در مصرف آن زیاده‌روی کنید؛ به این معنا که لازم نیست حجم زیادی از ماسک را روی صورت خود قرار دهید. منافذ پوست ظرفیت محدودی دارند و پس از پر شدن نمی‌توانند مقدار اضافه ماسک را جذب کنند. از سویی استفاده مکرر و هر روزه از ماسک ممکن است سلامت پوست را به خطر بیندازد. پس توجه داشته باشید که شما حداکثر سه بار در هفته مجاز به استفاده از بهترین ماسک صورت هستید. قبل از استفاده از ماسک های بازاری، بروشور آن را با دقت بخوانید. شاید استفاده از آن محصول، فقط یک بار در هفته کافی باشد.

  • امتحان کردن بخشی از ماسک روی پوست دست

همیشه قبل از استفاده از انواع ماسک، بخشی از آن را روی پوست دست خود امتحان کنید. پوست صورت نازک‌تر از سایر بخش‌های بدن است و هرگونه حساسیت یا عارضه‌ای روی آن، سخت‌تر و طولانی‌تر درمان می‌شود. با این توضیح قبل از مصرف هر نوع ماسکی اعم از ماسک صورت بازاری یا خانگی، مقداری از آن را در گودی آرنج خود امتحان کنید. این نقطه از دست از نظر ظرافت شباهت بیشتری به پوست صورت دارد. اگر پس از گذشت حدود ۲۰ دقیقه سوزش، خارش، التهاب یا قرمزی مشاهده نکردید، آن را به صورت خود بزنید.

انواع ماسک صورت برای پوست های مختلف

حال که با قواعد کلی استفاده از انواع ماسک آشنا شدید، لازم است بدانید چه نوع ماسکی برای پوست شما مفید است. مسلم است که انواع پوست در افراد مختلف، عارضه‌ها و نیازهای متفاوتی دارد. استفاده از یک ماسک واحد برای همه‌ی پوست ها توصیه نمی‌شود. به این ترتیب ابتدا پوست خود را بشناسید، سپس برای خرید بهترین ماسک صورت مناسب خود اقدام کنید.

بهترین ماسک صورت برای پوست چرب

انواع ماسک صورت برای انواع پوست شما

پوست چرب با براقی بیش از حد، چرب شدن مداوم، منافذ باز، عرق کردن پی‌درپی، بروز انواع جوش و غیره شناخته می‌شود. انواع آکنه و چرب شدن پوست از عارضه های پوست چرب به حساب می‌آید. تولید سبوم در پوست‌‌‌ مختلط یا چرب، به‌طور چشم‌گیری زیاد است. به همین دلیل به موادی نیاز دارد که تولید سبوم را تنظیم کرده و از افزایش بی‌رویه آن جلوگیری کند. همچنین پوست‌‌ چرب مستعد ابتلا به انواع عارضه های پوستی از جمله جوش های سرسیاه و سرسفید است.

بهترین ماسک صورت برای پوست چرب باید منافذ پوست را پاکسازی کند تا بروز مشکلات در بخش اپیدرم به حداقل برسد. برای مثال منافذ پوست چرب به کمک روغن‌‌ های طبیعی، کوچک شده و جوش ها کاهش پیدا می‌کنند. همچنین خاک رس سبز، پیشنهاد خوبی برای این افراد است. البته طبع این محصول، خشک است و پوست را هم خشک‌ می‌کند؛ بنابراین بعد از شستن ماسک، بدون شک پوست خشک می‌شود. برای جلوگیری از این حالت، حتماً مرطوب کننده استفاده کنید. مرطوب کننده علاوه بر آبرسانی پوست، مانند یک محافظ قوی، مانع از تبخیر آب پوست می‌شود.

بهترین ماسک صورت برای پوست خشک

انواع ماسک صورت برای پوست خشک

عارضه‌ی شایع در پوست خشک، پوسته پوسته شدن آن است. همین امر باعث می‌شود پوست همواره کدر، خسته و بی‌حال به نظر برسد. ضمن اینکه خشک بودن پوست، زمینه را برای بروز چین و چروک مهیا می‌کند. بهترین ماسک صورت برای پوست خشک ماسکی است که دارای منابع آبرسان قوی باشد. انواع ماسک صورت شبانه آبرسان گزینه بسیار مناسبی برای این دسته افراد است. همچنین اگر پوست خشکی دارید، از ماسک حاوی اسید هیالورونیک استفاده کنید. این اسید، عمیق‌ترین لایه‌‌‌‌های پوست را مرطوب کرده و از پیری زودرس آن جلوگیری‌‌ می‌‌کند. مواد کاملاً طبیعی مثل آووکادو، کره شی باتر و روغن آرگان از ترکیبات مهم برای پوست خشک به شمار می‌آیند.

بهترین ماسک صورت برای میانسالان و افراد سالخورده

 برای پوست سالخورده

پس از ۴۰ سالگی، به مرور زمان پوست انعطاف‌پذیری خود را از دست‌ می‌دهد. چروک‌‌ های ریز و درشت خودشان را نشان می‌دهند. استفاده از یک ماسک هفتگی مناسب، به‌طور چشم‌گیری از پیری پوست جلوگیری‌ می‌کند. برای این منظور ترجیحاً از ماسک ‌‌‌‌‌هایی‌‌‌‌‌ استفاده کنید که دارای مواد کلاژن ساز یا اسید هیالورونیک هستند. این مواد خاصیت استحکام‌بخشی و احیاکنندگی خوبی دارند. روغن‌‌‌های طبیعی نیز قوام اپیدرم را افزایش می‌دهند. همچنین اگر به ماسک‌ صورت خانگی علاقه‌مندید، از ماسک هایی با ترکیبات سفیده تخم مرغ، روغن آرگان یا موز استفاده کنید.

سخن پایانی

امیدواریم با توضیحات بالا با انواع ماسک صورت برای انواع پوست آشنا شده باشید. اگر برای خرید بهترین ماسک صورت تردید دارید، می‌توانید از راهنمایی‌های مشاوران خبره پوست و موی فروشگاه اینترنتی اردمی– مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی استفاده کنید. برای این منظور یکی از دو راه تماس تلفنی یا درج پیام در بخش نظرات به شما پیشنهاد می‌شود.

دیدگاه‌ها 6685بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه