تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

استفاده از ماسک آلوئه ورا برای رفع لکه های قهوه ای روی پوست

زمان تقریبی مطالعه: ۳ دقیقه
استفاده از ماسک آلوئه ورا برای رفع لکه های قهوه ای روی پوست

برای رفع لکه های قهوه ای و تیره روی پوست از روش های مختلفی از جمله بهترین ماسک صورت، محصولات ضد لک عالی و غیره می‌توان استفاده کرد. بسته به اینکه جنس و رنگ پوست شما یا علت ایجاد لکه ها چیست و چه مدت از بروز آن‌ها می‌گذرد، نوع درمان آن با یکدیگر متفاوت می‌شود. یکی از روش‌های خانگی رفع لکه های قهوه‌ای روی پوست، استفاده از ماسک آلوئه ورا به‌صورت طبیعی یا شیمیایی است. آلوئه ورا خواص بسیاری در سلامت و زیبایی پوست دارد. و نقش این گیاه مفید در ترمیم و بازسازی پوست بر هیچ‌کس پوشیده نیست. اگر برای شما نیز دانستن این خواص جالب است، تا انتهای مطلب با ما باشید.

علت ایجاد لکه های قهوه ای در پوست

علت ایجاد لکه های قهوه ای در پوست

قبل از استفاده از بهترین ماسک صورت حاوی آلوئه ورا برای رفع لکه های تیره پوست، بهتر است با عوامل ایجاد لکه ها آشنا شوید. همه افراد از هر نژاد و ملیتی و در هر سن و سالی ممکن است به لکه های قهوه ای و تیره روی پوست خود مبتلا شوند. از جمله بیشترین عوامل اثرگذار در ایجاد این لکه ها می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره کرد.

  • قرارگرفتن در معرض نور خورشید؛
  • مصرف برخی داروها مانند داروهای شیمی درمانی؛
  • بارداری؛
  • ابتلا به جوش؛
  • اختلالات هورمونی؛
  • و غیره.

خواص آلوئه ورا برای روشن شدن پوست

خواص آلوئه ورا برای روشن شدن پوست

محصولات زیادی در بازار وجود دارد که ممکن است لکه های تیره پوست را درمان کند؛ اما اگر به دنبال راهی طبیعی برای روشن شدن این لکه ها هستید، آلوئه ورا گزینه خوبی است. آلوئه ورا از کمک به ترمیم و بهبود زخم‌ها گرفته تا مرطوب کنندگی، فواید فراوانی برای سلامتی پوست دارد. برخی شواهد علمی اثبات کرده‌اند که استفاده از آلوئه ورا روی پوست شما ممکن است باعث کاهش تولید بیش ازحد رنگدانه شود؛ اما گاهی نیز به طور کامل این لکه های تیره را از بین نخواهد برد.

مطالعات دانشمندان حاکی از آن است که برخی مواد شیمیایی موجود در آلوئه ورا ممکن است خاصیت روشن کنندگی برای پوست داشته باشند. به این مواد شیمیایی آلوئین و آلوئزین گفته می‌شود. این مواد با کاهش تولید ملانین در پوست، از بروز لکه های تیره جلوگیری می‌کند. همچنین در مطالعات دیگری روی سلول‌ها، دریافتند که آلوئزین مانع از تولید بیش از حد رنگدانه در پوست می‌شود.

روش تهیه ژل از گیاه آلوئه ورا

روش تهیه ژل از گیاه آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا مایعی غلیظ و چسبناک در داخل برگ‌های نوک تیز گیاه است. برای رسیدن به ژل داخل گیاه، برگ بالغ چند ساله پیدا کنید. گیاهان قدیمی معمولاً حاوی سطح بیشتری از آلوئین و آلوئزین هستند. با کمک چاقو یا قیچی، ساقه گیاه را از نزدیک‌ترین قسمت به انتهای پایه آن برش بزنید. این ساقه‌ها باید کاملاً سالم، سبز، صاف و با رنگ یکدست باشند.

برگ‌هایی را که بریده‌اید، بادقت بشویید و خشک کنید. قسمت‌های خاردار لبه‌های برگ‌ها را ببرید. با استفاده از قاشق، چاقو یا انگشتان خود ژل داخلی را خارج کنید. این ژل همان چیزی است که شما روی پوست خود می‌زنید. ژل را در اندازه مکعب‌های کوچک برش زده و داخل یخچال نگهداری کنید. به این ترتیب در صورت لزوم تا چند روز می‌توانید یکی از تکه‌ها را بیرون آورده و استفاده کنید.

روش استفاده از ماسک آلوئه ورا برای رفع لکه های قهوه ای

روش استفاده از ماسک آلوئه ورا

به منظور استفاده از ماسک آلوئه ورا برای رفع لکه های تیره پوست می‌توانید به چند روش عمل کنید. روش اول آن است که آلوئه ورا را همان گونه که قبلاً برایتان توضیح دادیم، مستقیماً از گیاه استخراج کرده و استفاده کنید. اگر به گیاه آلوئه ورا دسترسی ندارید، می‌توانید ژل آن را از داروخانه‌ها یا فروشگاه‌های معتبر لوازم آرایشی و بهداشتی تهیه کنید. روش دیگر نیز استفاده از بهترین ماسک صورت حاوی ژل آلوئه وراست.

چه آلوئه ورا را از گیاه استخراج کنید و چه از محصولات حاوی آن استفاده کنید، لازم است هر روز یک لایه نازک از آن را روی ناحیه لکه دار پوست قرار دهید. این کار را تا چند روز ادامه دهید. اگرچه دوز مشخصی برای استفاده از ماسک آلوئه ورا وجود ندارد؛ اما مطالعات نشان می‌دهد مصرف هر روزه مقدار کمی از آن، مؤثر و بی‌خطر است.

سخن پایانی

در این مقاله با روش استفاده از ماسک آلوئه ورا برای رفع لکه های قهوه ای روی پوست آشنا شدید. برای خرید بهترین ماسک صورت حاوی ژل آلوئه ورا، فروشگاه اینترنتی اردمی– مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. همچنین برای استفاده از خدمات مشاوره پوست و مو می‌توانید در بخش نظرات پیام بگذارید یا با شماره‌های درج‌شده در بالای صفحه تماس بگیرید.

منبع: Healthline دیدگاه‌ها 41316بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه