تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

با پنکیک مخصوص گریم و بهترین روش استفاده از آن آشنا شوید

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
با پنکیک مخصوص گریم و بهترین روش استفاده از آن آشنا شوید

بیشتر خانم‌ها با کاربرد پنکیک‌ در آرایش آشنا هستند و می‌توانند بهترین مارک پنکیک را تشخیص دهند، اما گاهی اوقات پنکیک های معمولی دوام مطلوب را ندارند و باید سراغ پنکیک گریم برویم. این پنکیک ها نسبت به پنکیک های معمولی تراکم و ضخامت بیشتری دارند و پایه آن‌ها از روغن و موم تشکیل شده است. به‌ لطف این ترکیبات، زیرسازی که با پنکیک‌ گریم انجام می‌دهیم پوشش و ماندگاری بیشتری نسبت به کرم پودرها و پنکیک های کرمی دارد. به همین دلیل نیز از این پنکیک ها بیشتر در تئاتر برای گریم بازیگران استفاده می‌شود. با توجه به کاربرد مفید و جالب پنکیک گریم در آرایش، در ادامه برای شما از بهترین روش استفاده از پنکیک گریم به کمک ابر آرایشی خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

بهترین روش استفاده از پنکیک گریم

۱. اسفنج آرایشی را خیس کنید

خیس کردن ابر آرایش یک روش برای استفاده از پنکیک است.یک روش استفاده از پنکیک مخصوص گریم، به‌کارگیری ابر یا اسنفج آرایشی خیس است. پس یک ابر متراکم آرایشی را در آب خیس کنید و به کمک آن پنکیک بزنید. جالب است بدانید مقدار خیس بودن ابر آرایشی،‌ تراکم لایه پنکیک گریم را مشخص می‌کند. به‌ هر اندازه که ابر خیس باشد،‌ به همان اندازه پنکیک گریم لایه سبک تری را روی صورت ایجاد می‌کند.

  • برای پوشش معمولی پیشنهاد می‌کنیم ابتدا ابر را خیس کنید و سپس آن را فشار دهید تا آبِ ابر آرایشی گرفته شود؛
  • برای پوشش بیشتر و سبک تر، ابر را خیس کنید و سپس به‌میزان کمی فشار دهید تا آب بیشتری با پنکیک گریم ترکیب شود؛
  • دقت داشته باشید اگر ابر بیش از حد خیس باشد ترکیبات پنکیک به‌طور ناهموار و نامرتب روی صورت قرار می‌گیرند؛
  • از آنجایی که پنکیک گریم پوشش بسیار زیادی دارد، بهتر است رنگ آن را دو یا سه درجه روشن‌تر نسبت به رنگ پوست انتخاب نمایید.

۲. ابر آرایشی را به پنکیک گریم آغشته کنید

در روش استفاده از پنکیک باید ابر آرایشی خیس را به آن آغشته کنید.در این روش استفاده از پنکیک، باید ابر آرایشی خیس را به‌آرامی داخل ظرف پنکیک گریم نمایید. اگر پوشش ملایمی را از پنکیک انتظار دارید، بهتر است ابر را با فشار به‌داخل ظرف پنکیک فرو نبرید؛ چراکه فشاری که به ابر وارد می‌کنید باعث انتقال مواد بیشتری به آن می‌شود. توجه داشته باشید وسواس و دقت در خرید بهترین مارک پنکیک گریم در این مرحله اهمیت زیادی دارد؛ چون کیفیت پنکیک ها، پوشش بیشتر آن‌‌ها را به‌دنبال دارند.

۳. پنکیک‌ گریم را به صورت بمالید

در این روش استفاده از پنکیک‌ مخصوص گریم، ابر‌ آرایشی را را به صورت بمالیدتا این قسمت کار، روش استفاده از پنکیک را به درستی در پیش گرفته‌اید. در ادامه پس از اینکه ابر آرایشی را به‌میزان دل‌خواه به پنکیک گریم آغشته‌ کردید نوبت پنکیک‌ زدن فرا می‌رسد. سعی کنید در یک مرحله تا جایی که می‌توانید به تمام قسمت‌های صورت پنکیک بزنید و سپس دوباره ابر آرایشی را داخل ظرف پنکیک فرو کنید.

  • هیچ‌ جایی از صورت نباید از قلم بیافتد و گونه ها، بینی، پیشانی و حتی پلک های خود را پنکیک بزنید. اگر رنگ پنکیکی که انتخاب کرده‌اید نسبت به طیف طبیعی پوست شما تفاوت دارد، پیشنهاد می‌کنیم تمام گردن را هم پنکیک بزنید و مالیدن پنکیک به پشت گوش ها را فراموش نکنید؛
  • اگر به‌دنبال پوششی نازک از پنکیک هستید، ابر آرایشی را با حرکات ملایم و سریع به پوست بمالید تا پنکیک پوشش کمتری روی صورت پیدا کند.

۴. پنکیک گریم را به تمام قسمت های صورت بمالید

بهترین روش استفاده از پنکیک مالیدن آن به تمام قسمت های صورت است.بهترین روش استفاده از پنکیک، مالیدن آن به تمام قسمت های صورت است. پس از مالیدن پنکیک به‌ قسمت‌های مختلف صورت، باید ابتدا ابر آرایشی را حسابی فشار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود. سپس با قسمت تمیز ابر که به آن پنکیک نزده‌اید، ترکیبات پنکیک را روی صورت بمالید و قسمت‌هایی که از قلم افتاده را حسابی پوشش دهید. از مالیدن پنکیک به قسمت بین دو چشم، گوشه های بینی،‌ دهان و چشم ها غافل نشوید.

  • پنکیک‌ را صاف و یکدست روی صورت پخش کنید و ناهماهنگی‌ها را برطرف کنید.

۵. پنکیک گریم باید حسابی خشک شود

پنکیک گریم باید حسابی خشک شودفرقی در میان مارک های مختلف پنکیک وجود ندارد و حتی اگر بهترین مارک پنکیک مخصوص گریم را خریده باشید، باز هم باید اجازه دهید تا ترکیبات پنکیک حسابی روی صورت خشک شود. اگر انتظار پوششی ملایم را از پنکیک گریم داشته‌اید، اما پس از خشک شدن متوجه شدید که لایه ضخیمی روی پوست مالیده‌اید و پنکیک تراکم زیادی دارد، می‌توانید با یک دستمال مرطوب، پنکیک اضافی روی پوست را پاک کنید.

۶. پنکیک گریم را تثبیت کنید

پنکیک گریم را تثبیت کنیدبا کمک برس یا ابر آرایشی،‌ لایه‌ای نازک از پودر فیکس کننده آرایش روی صورت بمالید تا پنکیک گریم حسابی روی صورت شما ثبات پیدا کند. توجه داشته باشید پودر تثبیت کننده یا به اصطلاح فیکساتور را باید زمانی روی صورت بزنید که پنکیک گریم حسابی خشک شده باشد.

بیشتر بخوانید: نکات مهم برای انتخاب بهترین مارک پنکیک و روش استفاده از آن

مطمئن هستیم با توجه به توضیحاتی که دادیم به فکر استفاده از پنکیک گریم افتاده‌اید. شما می‌توانید با خرید بهترین مارک پنکیک مخصوص گریم، آرایشی متفاوت و بادوام را به چهره خود هدیه دهید. اگر هم از آن دسته خانم‌هایی هستید که تاکنون از پنکیک گریم استفاده کرده‌‌اند و نکته‌های جالبی از این پنکیک و کاربردهای آن سراغ دارید، پیشنهاد می‌کنیم در قسمت نظرات برای ما و دیگر خواننده‌های اردمی به اشتراک بگذارید.

منبع: Wikihow دیدگاه‌ها 20588بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه