تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

روش استفاده از پنکیک برای پوست چرب

زمان تقریبی مطالعه: ۳ دقیقه
روش استفاده از پنکیک برای پوست چرب

هنر آرایش در این است که ترفند‌های آرایشِ انواع پوست‌ها را بلد باشید. با این حال انصافاً باید گفت پوست چرب ترفند‌های بیشتری نسبت به پوست معمولی برای آرایش دارد. یکی از مهم‌ترینِ این ترفند‌ها، آشنایی با روش استفاده از پنکیک برای پوست چرب است. اگر پوست چربی دارید، به‌خوبی می‌دانید که درباره چه مشکلاتی صحبت می‌کنیم. پوست چرب را اگر به‌درستی آرایش نکنید، بیش‌از‌حد براق می‌شود و جوش می‌زند. با این حال اگر از ترفندهای آرایش پوست چرب باخبر باشید، این پوست جلوه‌ای زیبا و جذاب پیدا می‌کند. از آنجایی که راز زیبایی آرایش پوست چرب در روش استفاده از پنکیک نهفته است، در ادامه روش‌های جالبی برای استفاده از پنکیک مطرح می‌کنیم. به شما قول می‌دهیم با مطالعه این مطلب تا انتها، پوست چرب را راحت‌تر و زیباتر از همیشه آرایش کنید.

تفاوت اصلی پوست چرب با پوست معمولی و خشک

 بی بی کرم برای زیرسازی آرایش

برای اینکه روش استفاده از پنکیک برای پوست چرب را به درستی انجام دهید، باید قبل از هر چیز با تفاوت این پوست‌ با پوست معمولی یا خشک آشنا شوید. همان‌گونه که می‌دانید غده‌های چربی در تمامی پوست‌ها وجود دارد. با این حال پوست چرب،‌ غده‌های بیش‌فعالی دارد. غده‌های چربی در پوست‌های چرب نسبت به پوست معمولی روغن بیشتری ترشح می‌کنند. این روغن روی پوست تجمع می‌‌کند و جلوه‌ای چرب و براق به آن می‌دهد. چنین پوستی زودتر از پوست‌های معمولی کثیف می‌شود. از طرف دیگر پوستی که چرب است، ظاهری تیره و نازیبا پیدا می‌کند. به همین دلیل شرکت‌های سازنده محصولات آرایشی پنکیک‌هایی را با ترکیباتی مخصوص پوست چرب روانه بازار کرده‌اند.

انتخاب پنکیک مناسب برای پوست چرب

انتخاب پنکیک مناسب برای پوست چرب

برای پوست چرب باید سراغ پنکیکی باشید که ترکیبات آن، چربی پوست را جذب کند. چنین پنکیکی، چربی بیش‌از‌حد پوست را جذب می‌کند؛ در نتیجه به جای اینکه آرایش جلوه‌ای براق و زننده داشته باشد، ظاهری مات و زیبا پیدا می‌کند. با توجه به اینکه پنکیک خاصیت جذب چربی دارد، آرایش ماندگار می‌شود و ساعت‌‌های طولانی دوام می‌آورد. اکنون که صحبت از انتخاب پنکیک مخصوص پوست چرب به میان آمد، پیشنهاد می‌کنیم پنکیکی با ترکیبات ویتامینه خریداری کنید. پنکیک‌هایی با ویتامین E،‌ انتخاب مناسبی برای حفظ زیبایی و سلامت پوست به حساب می‌آیند.

انتخاب برس آرایشی مناسب برای پنکیک

انتخاب برس آرایشی مناسب برای پنکیک

جالب است بدانید به همان اندازه که انتخاب پنکیک برای پوست چرب اهمیت دارد، انتخاب برس آرایشی مناسب برای پنکیک‌زدن نیز مهم است. بُرسی باید انتخاب کنید که بیش‌از‌حد پنکیک روی پوست منتقل نکند و جلوه‌ای پُف‌کرده به آرایش ندهد. برس‌های آرایشی در بازار با نام کوباکی (Kubaki) وجود دارد. سر این برس‌ها پهن است و ترکیبات پنکیک به تارهای آن نمی‌چسبد. چنین برس‌هایی انتخاب مناسبی برای استفاده از پنکیک برای پوست چرب به حساب می‌آیند.

روش استفاده از پنکیک برای پوست چرب

روش صحیح استفاده از پنکیک برای پوست چرب

پنکیک زمانی چربی پوست را کاهش می‌دهد که آن را صحیح استفاده کنید. برس آرایشی که در مرحله قبل به آن اشاره کردیم را روی پنکیک بمالید تا ترکیبات به برس منتقل شود. سپس برس را به حالت ضربه‌ای و دایره‌ای روی صورت بزنید. توجه داشته باشید که تمامی قسمت‌های صورت و گردن باید پنکیک زده شود. سپس ابر آرایشی تخم‌مرغ شکلی را انتخاب کنید. با این ابر، ناهمواری‌های قسمت‌هایی که پنکیک زده‌اید را پوشش دهید. در این مرحله ابر آرایشی تخم‌شکل را دوباره داخل پنکیک بزنید. سپس با این ابر قسمت‌های زیر چشم، خط بینی و پیشانی را پوشش دهید.

به قسمت‌های چرب پوست بیشتر پنکیک بزنید

بهترین مارک پنکیک چیست

پوست بینی و پیشانی نسبت به دیگر قسمت‌های صورت، چرب‌تر است؛ در نتیجه این قسمت‌ها نیاز به پنکیک بیشتری دارد. تجربه ثابت کرده این قسمت‌ها دست‌کم ۲ لایه پنکیک نیاز دارد. در کنار اینکه پیشانی و بینی نیاز به پنکیک بیشتری برای پوشش چربی پوست دارد، دیگر قسمت‌ها مانند بینی و زیر چشم را پنکیک کمتری بزنید. زیاده‌روی در مصرف پنکیک در این قسمت‌ها، جلوه‌ای پُف‌دار به آرایش صورت می‌دهد.

سخن پایانی

روش استفاده از پنکیک برای پوست چرب را اگر بر اساس مراحلی که به آن‌ها اشاره کردیم انجام دهید، آرایش صورت شما هرگز چرب نخواهد شد. امیدواریم به لطف این روش‌، از همیشه زیباتر شوید و آرایش شما چندین ساعت دوام بیاورد. همچنین از شما دعوت می‌کنیم برای خرید بهترین مارک پنکیک سری به فروشگاه اینترنتی اردمی بزنید. در این فروشگاه انواع پنکیک برای انواع پوست و از انواع برندها وجود دارد. همچنین کارشناسان مجموعه به شما کمک می کنند تا بهترین محصول را متناسب با رنگ پوست و جنس آن انتخاب کنید. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم روش‌های جالبی برای آرایش پوست چرب سراغ دارید، خواهشمندیم این روش‌ها را در قسمت نظرات با ما و دیگر مخاطبان به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها 5410بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه